Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

michel69

Citaat van: fietser op januari 12, 2023, 14:43:37
Dan D'agostino progression integraded met Roon ready dac
Audio Analogue AA phono
Audioquest Niagara 1200
Solidsteel HY-3 rack
WoW!!!!

Verstuurd vanaf mijn CPH2247 met Tapatalk

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Matthijs1973

#20776
Voor de NAD c588 platenspeler een MC element, Ortofon Quintet Blue die de Goldring 2200 MM heeft vervangen. Wat een verschil zeg, beleving, druk, detail, echt heel blij mee.

Paar nadelen:
- angst voor verdere upgradeteritus na het ervaren van deze stap
- kabeltjes en plugjes naar het element zijn nogal gevoelig. Gelukkig kan ik heel fijn solderen...
- kan alle recente lp's weer opnieuw gaan luisteren......




NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

August

#20777
Mutec Master Clock - wat oudere bij een studio opgehaald, tilt de dCSen weer een stap hoger.

gizmo2

selfmade stereo meubel en zelfmade diffusers.








alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

AudioEnZo

Citaat van: gizmo2 op januari 20, 2023, 23:13:04selfmade stereo meubel en zelfmade diffusers.
Netjes gedaan!

Xander32

Een aantal no nonsense kabels van Grimm om een komende upgrade mee aan te sluiten.




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op januari 21, 2023, 21:11:39Een aantal no nonsense kabels van Grimm om een komende upgrade mee aan te sluiten.





Mooi! Heb jij zelf ervaren hoe groot het verschil is tussen de TPR en de SQM? Soms droom ik ook over de SQM.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

:nowink:

... blinde aankoop 🫣 😅

Citaat van: Richi op januari 21, 2023, 22:12:34Mooi! Heb jij zelf ervaren hoe groot het verschil is tussen de TPR en de SQM? Soms droom ik ook over de SQM.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op januari 21, 2023, 22:56:26:nowink:

... blinde aankoop 🫣 😅

Spannend! Laat hier aub weten hoe ze bevallen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jahtari

Citaat van: Xander32 op januari 21, 2023, 21:11:39Een aantal no nonsense kabels van Grimm om een komende upgrade mee aan te sluiten.





Een aantal kabels a 500 euro per stuk en dan no nonsense? Dus sense?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

AudioEnZo

Ben ook wel benieuwd naar die SQM, binnenkort eens proberen!

kappa9

Citaat van: Richi op januari 21, 2023, 23:21:15Spannend! Laat hier aub weten hoe ze bevallen.

Hier ook nieuwsgierig.

Echt supertoevallig net een set TPR besteld, ik had al een RCA dus dacht probeer de XLR er ook maar eens van.
Wel een flink prijsverschil zeg tussen de TPR en de SQM
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

August

Haha dat is gevaarlijk kabels en no-nonsense in één zin op dit forum ;) Ik ben ook wel van de blinde aankopen, bv. mijn speakers heb ik gekocht zonder ze ooit gehoord te hebben en dit heeft enorm goed uitgepakt. Risico is dat het tegenvalt, maar met een beetje courant spul ben je ze ook wel weer zo kwijt denk ik. Live dangerously!

CZ79

TPR is al een hele fraaie en vooral neutrale kabel, ben benieuwd wat de SQM toevoegt (of juist niet  :D )
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ja, tricky dat no nonsense versus het aankoopbedrag, maar vooralsnog gedragen jullie je voorbeeldig 😅

Citaat van: jahtari op januari 22, 2023, 08:57:26Een aantal kabels a 500 euro per stuk en dan no nonsense? Dus sense?

Citaat van: August op januari 22, 2023, 13:07:37Haha dat is gevaarlijk kabels en no-nonsense in één zin op dit forum ;) Ik ben ook wel van de blinde aankopen, bv. mijn speakers heb ik gekocht zonder ze ooit gehoord te hebben en dit heeft enorm goed uitgepakt. Risico is dat het tegenvalt, maar met een beetje courant spul ben je ze ook wel weer zo kwijt denk ik. Live dangerously!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar in perspectief; ik zat ook te onderhandelen over Cardas Clear xlr ... Dan is het bedrag welke voor de SQM staat nog enigszins te overzien  :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het gaat lastig/onmogelijk worden om een indruk van sec de Grimm kabels te geven, deze komen aan een nieuwe dac, ook nog eens aangevuld met een nieuw (Furutech) powercord ...

Citaat van: Richi op januari 21, 2023, 23:21:15Spannend! Laat hier aub weten hoe ze bevallen.


Citaat van: AudioEnZo op januari 22, 2023, 11:14:13Ben ook wel benieuwd naar die SQM, binnenkort eens proberen!


Citaat van: kappa9 op januari 22, 2023, 12:54:33Hier ook nieuwsgierig.

Echt supertoevallig net een set TPR besteld, ik had al een RCA dus dacht probeer de XLR er ook maar eens van.
Wel een flink prijsverschil zeg tussen de TPR en de SQM
Citaat van: cz79 op januari 22, 2023, 15:14:06TPR is al een hele fraaie en vooral neutrale kabel, ben benieuwd wat de SQM toevoegt (of juist niet  :D )
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

August

Citaat van: Xander32 op januari 22, 2023, 19:51:55Ja, tricky dat no nonsense versus het aankoopbedrag, maar vooralsnog gedragen jullie je voorbeeldig 😅


Mij zul je daar niet over horen, hoewel ik tegenwoordig de bomen door het bos al lang niet meer zie in kabelland. Er zijn zo ontzettend veel merken en ik heb niet heel erg de behoefte om dat allemaal te bekijken. Wel goede review bij 6moons zag ik van die SQM.
Ik ben zelf ooit na een tip bij Acoustic Zen beland. Eerst voor een digitale kabel en van lieverlee meer van ze verzameld. Inmiddels al een 'oud' merk denk ik, maar bevallen mij heel goed en ik kan nu weer wat stappen maken nu de kinderen wat groter zijn en ik mijn hobby weer opgepakt heb.
Onderweg naar hier en daarmee mijn laatste aankoop een Acoustic Zen Absolute interlink. Eens kijken wat die doet. Ik zou het wel leuk vinden eens te vergelijken met die Grimm, dat wel.

schuit

#20793
Hierbij ook mijn laatste aanwinsten via een mede forum lid: setje focal 927be.
Van eerste eigenaar in nette staat. Het klinkt toch best wel goed. Nog enige fijnafstelling nodig. combinatie beryllium, yamaha en veel glas/ stenen vloer zorgt voor een helder geluid Wat ook eigenlijk prima is het is gewoon even anders.
Daarnaast ook onlangs een zelfbouw subwoofer van een zelfbouwer gekocht. Moet misschien nog een frontje op.


Hannibal_

Citaat van: schuit op januari 24, 2023, 20:58:37Hierbij ook mijn laatste aanwinsten via een mede forum lid: setje focal 927be.
Van eerste eigenaar in nette staat.
Daarnaast ook onlangs een zelfbouw subwoofer van een zelfbouwer gekocht. Moet misschien nog een frontje op.



Heb ik die niet langs zien komen hier?
Geen front, techniek mag gezien worden  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

DM

Citaat van: August op december 17, 2022, 13:27:06Acoustic Zen Absolute speakerkabel, moet hem nog even goed vergelijken met de Satori Shotgun die ik heb.

Nice, ben benieuwd hoe ze bevallen! (Hologram 2 hier)

Graphtuner

Citaat van: gizmo2 op januari 20, 2023, 23:13:04selfmade stereo meubel en zelfmade diffusers.




Mag ik even vragen waarom je geen symmetrische opbouw hebt gekozen? Is geen kritiek ofzo, maar vraag me gewoon af waarom er aan de rechterzijde bovenaan nog een extra laag is toegevoegd. Ik zie even niet de functie...? :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

August

#20797
Citaat van: DM op januari 24, 2023, 21:20:54Nice, ben benieuwd hoe ze bevallen! (Hologram 2 hier)

In mijn set lijkt het alsof mijn Satori Shotguns beter uitpakken. Dit is ook echt een volledig dubbel uitgevoerde kabel die meer biedt dan de som der delen :)
Mogelijk binnenkort dus weer te koop, maar ik wacht sowieso nog af wat de Absolute interlink gaat brengen.

Oh en ik heb net ook nog een Grimm CC2 master clock gekocht, eens vergelijken met de Mutec Smart Clock (confronterend dit topic, soort praatgroep voor audiofielen :D)

schuit

Citaat van: Hannibal_ op januari 24, 2023, 21:00:55Heb ik die niet langs zien komen hier?
Geen front, techniek mag gezien worden  ;)

Klopt ze waren hier op het forum te koop.

Weet iemand toevallig of hier nog onderhoud voor nodig is, geen ferrofluid bijvoorbeeld in de tweeters? zijn 18 jaar oud.
Het klinkt nog uitstekend maar als er een keer wat nodig is zou ik het wel willen weten.

gizmo2

Citaat van: Graphtuner op januari 25, 2023, 08:35:14Mag ik even vragen waarom je geen symmetrische opbouw hebt gekozen? Is geen kritiek ofzo, maar vraag me gewoon af waarom er aan de rechterzijde bovenaan nog een extra laag is toegevoegd. Ik zie even niet de functie...? :)
rechtsboven dunne opening voor afstandbediening en allerlei andere troep en de mogelijkheid om later meer kleine apparaten toe te voegen.
ik had hem uiteraard ook weg kunnen laten.

bovenste plaat staat los van de onderste (trillingsvrij) op voetjes, voor pickup of andere apparaten die lekker stil kunnen staan.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: