HT + samen wonen + advies

Gestart door Jaffa, augustus 14, 2004, 22:25:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Kubieke meters apparatuur, luidsprekers en CD/DVD-schrijfjes? :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ThomasBelgium

@ Palu:

Is dat jouw set op de foto of die van iemand anders van hier op het forum?

Palu

Citaat van: ThomasBelgium op april 20, 2005, 12:09:19
@ Palu:

Is dat jouw set op de foto of die van iemand anders van hier op het forum?

Willekeurige foto
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

Raf1

Hoe raar het misschien ook klinkt, of leest,
het serieus nemen van je relatie mbt HT is een serieuze en volwassen zaak.
Tenminste zo is het voor mijzelf en een paar anderen hier, blijkens onze houding en opvatting danwel invulling.
Hoeveel je wederhelft tolereert, of hoe lang, is niks zeggend in deze.
Grote kans dat het juist zo is dat de freak zijn gang mag gaan, of het idee(of gevoel) moet hebben dat alles okay is ::)
Zo als dat met andere zaken in een relatie is ;D
Net als met Garmt is mijn vriendin betrokken bij hetgeen wij met HT doen.
Enkel heeft zij wel interesse in het begrijpen van de technieken, en is ook instaat om meer dan het aan en uit zetten te doen ::)
Nog het afstellen van het geluid met de DB-meter of het plaatsen van speakers, vormt een probleem, en de afstellingen voor CRT's gaat haar ook aardig af.
Niet in de minste plaats omdat zij zoals de meeste vrouwen beter ziet, of tenminste scherper ;D
Nu hoef ik niet elke keer als zij het beeld onscherp vind, de boel te corrigeren.
Dus als er dan een wedstrijdje gehouden moet worden( iets wat vele vrouwen als vrouw onvriendelijk ervaren) hebben de meeste van jullie enkel wederhelften die jullie maar laten rotzooien, of maar beter niks kunnen zeggen :o
Wees er maar trots op ;D
Laat ik dan nog even de 2 verschillende versies uitleggen van de WAF.
Wife Acceptence Factor, acceptatie mijne heren, acceptatie.
Of Wife apriciation Factor, waardering mijne heren waardering.
Natuurlijk heb ik weer genoeg mensen tegen mijzelf in het harnas gejaagd, maar ja, na zo off-topic geraakt te zijn, met grapjes kun je niet veel meer verwachten.

Groetjes,

Raf.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op april 20, 2005, 11:36:50
Oooh! Dat wint mijn vrouw met glans. ;D

Dat denk ik ook ja...  8)

Audiofiel

Citaat van: Raf1 op april 20, 2005, 12:41:35
Natuurlijk heb ik weer genoeg mensen tegen mijzelf in het harnas gejaagd, maar ja, na zo off-topic geraakt te zijn, met grapjes kun je niet veel meer verwachten.
Ach, dat is een beetje hobby van jou.

CitaatDus als er dan een wedstrijdje gehouden moet worden( iets wat vele vrouwen als vrouw onvriendelijk ervaren) hebben de meeste van jullie enkel wederhelften die jullie maar laten rotzooien, of maar beter niks kunnen zeggen :o
Wees er maar trots op ;D
Ik weet zeker dat mijn vrouw zich niet aangesproken voelt.
Zij leeft al bijna 16 jaar in harmonie met mijn hobby en met mij. :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raf1

Nu kan ik wel(weer) een antwoord geven, wat jouw reden geeft om weer grappig te zijn,
Audiofiel ;D

Maar eigelijk heb je mij niet als aangever nodig, je ben prima instaat om zelf grappig te zijn. ;D
De meeste zaken die ik van je lees op dit forum, zijn grapjes, al dan niet ten koste van anderen ::)

Groetjes,

Raf.



Movievault

Na al deze post doorgelezen te hebben kom ik tot het besef dat ik toch ook wel heel veel geluk heb met mijn eva  ;D
Ze laat me gewoon mijn gang gaan, als ze maar kan genieten af en toe van muziek of een film.
Welke apparatuur? mag ik helemaal bepalen, zelfs de kleur, alhoewel ik wel de opmerking krijg van dat of dat past niet bij elkaar  :o  ;D
Maja wij venten zien dat toch blijkbaar niet ;)
Ik leef in eenheid met mijn hobby en mijn gezin  O0
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

OscarTango

Hier een mede-gelukzak, Frank.... Kim "wil" nog niet eens iets met mijn keuzes te maken hebben.  "Dat is jouw ding, daar ga ik me niet mee moeien, als het straks dan niet goed is, ben ik het geweest". Niet dat dat waar is, maar het maakt dingen wel veel simpeler...

En zij geniet net zo hard van het beeld/geluid als ik...

-Ik denk dat ik maar eens een boeketje bloemen ga kopen vandaag -  8)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

beunky

Citaat van: OscarTango op april 21, 2005, 11:24:30
-Ik denk dat ik maar eens een boeketje bloemen ga kopen vandaag -  8)

Leest ze mee of zo? ;) ;D ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Citaat van: OscarTango op april 21, 2005, 11:24:30
Hier een mede-gelukzak, Frank.... Kim "wil" nog niet eens iets met mijn keuzes te maken hebben.  "Dat is jouw ding, daar ga ik me niet mee moeien, als het straks dan niet goed is, ben ik het geweest".

Aaah jij slaat haar en nu is ze bang voor je  >:D >:D ;D ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Citaat van: FrenkB op april 21, 2005, 11:28:16
Aaah jij slaat haar en nu is ze bang voor je  >:D >:D ;D ;)

Frenk, niet je eigen situatie direct op een ander projecteren >:D >:D ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

OscarTango

Bespeur ik daar lichtelijke jaloezie ? :P  ;D

Als jullie maar hier wegblijven, ze is van mij, horen jullie  >:(  :)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Movievault

Wat doen jullie toch moeilijk  ;D
Je moet gewoon weten hoe je een vrouw behandeld.
Af en toe moet je gewoon je haar ding geven  ::)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

FrankB

Citaat van: FrankG op april 21, 2005, 11:32:04
Af en toe moet je gewoon je haar ding geven  ::)

Mijn ding of haar ding  >:D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

GPO

#66
Citaat van: Audiofiel op april 20, 2005, 08:59:19
Of electrostaten nemen. Betere WAF (zijn het geen meubels?) en daar zet je niet snel een vaasje op. >:D

Of je ruilt gewoon de plantjes-plaats in voor een beeldjes-plaats. Op mijn speakers staan wel wat objecten (geen plantjes dus, die heb ik verboden). Ik stoor me daar ook helemaal niet aan. Iedereen doet altijd maar zo moeilijk over spullen op de speakers. Als je de juiste objecten met elkaar vermengt krijg je juist een beetje harmonie.

Verder is het soms ook gewoon plaatsgebrek  ;D

wellicht omdat er zoveel grote speakers & een subwoofer in de huiskamer staan  ;D ;D

Grappig ook dat iedereen (zover ik heb kunnen lezen in dit draadje) spreekt over zijn vrouw/vriendin. Blijkbaar heeft niemand de ervaring met kinderen. Als je wederzijdse het al goed zou vinden om elektrostatische speakers in huis te nemen, dan doe je dat gewoon niet als je bijvoorbeeld kleine kinderen hebt. 1 scherp potloodje en voila een boze vader, huilend kind en gestresste moeder... + een dikke rekening voor nieuw folie.... :'(

Overigens ben ik al vanaf het begin dat ik met mijn vriendin samenwoont bezeten van big bad ass speakers & subwoofers, dus dat heeft ze gewoon geaccepteerd. Gelukkig dat ze wel inziet (cq inhoort  ::)) dat dit een stuk beter klinkt als die innieminie-wimpy satelliet-speakers bij die al in 1 zooi setjes  :D. Kost alleen wat meer geld en ruimte  ;D.

mzzl

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

noord

Citaat van: daburnd op april 20, 2005, 01:13:41
Als mijn vriendin mij niet zou willen vanwege mijn speakers, dan is ze mij niet eens waard.

Hear hear.

Een man heeft zn hobbies en een vrouw heeft dr hobbies.
Laat haar lekker met dr schoenen, make up en dr GTST klooien, laat mij lekker met mn zuilen klooien.

Een vrouw die dat niet kan accepteren kan lekker opdonderen. Das geen echte liefde.

Audiofiel

Citaat van: GPO op april 21, 2005, 14:21:56
Als je wederzijdse het al goed zou vinden om elektrostatische speakers in huis te nemen, dan doe je dat gewoon niet als je bijvoorbeeld kleine kinderen hebt. 1 scherp potloodje en voila een boze vader, huilend kind en gestresste moeder... + een dikke rekening voor nieuw folie.... :'(

Nee hoor! Bij Acoustat kun je met geen mogelijkheid bij de folie komen, daar zit een heel plastic raamwerk tussen.
Zelfs een 'klimmende kat' zal niet worden geëlectrocuteerd. >:D

Het hangt dus gewoon nogal van het merk af: bij Final, Martin Logan en Audiostatic kun je inderdaad best wat schade aanrichten met een scherp voorwerp.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Raf1 op april 21, 2005, 08:42:46
Nu kan ik wel(weer) een antwoord geven, wat jouw reden geeft om weer grappig te zijn,
Audiofiel ;D

Maar eigelijk heb je mij niet als aangever nodig, je ben prima instaat om zelf grappig te zijn. ;D
De meeste zaken die ik van je lees op dit forum, zijn grapjes, al dan niet ten koste van anderen ::)

Ten koste van jou zeker. ;D Ik maak echt geen grappen over de ruggen van anderen heen. R E S P E C T. O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

denoontje

Wellicht dat we een nieuw draadje moeten openen met ideeen om de WAF van onze HT te verhogen...wie durft te beginnen

Denoontje

beunky

Citaat van: denoontje op april 21, 2005, 21:10:14
Wellicht dat we een nieuw draadje moeten openen met ideeen om de WAF van onze HT te verhogen...wie durft te beginnen

Denoontje

Ikke wel ;) ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

Citaat van: FrankG op april 21, 2005, 11:32:04
Af en toe moet je gewoon je haar ding geven  ::)
Haar ding? Je bedoelt een kam? :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mark S

Leen voor een weekje ergens een Yoko mini-setje met kleine satellietjes, zet haar favoriete muziek op met een redelijk volume.
Het spul zal al vrij vlot gaan kraken en piepen, en evt aanwezige katten zullen in no-time met gevaar voor eigen leven de kortste weg naar buiten zoeken.
En dan vraag je quasi-nonchalant: "Bedoel je zoiets?"  ;D ;D ;D
En je hebt al meteen een prille basis voor wederzijds begrip.  ;D

CitaatZe gaat zich niet bezig houden met de techniek, maar weet wel wat ze wil! Verder komt er een kleed voor de speakers, gordijnen voor de demping en niets rond/tussen de speakers (behalve een schouw). Dat zijn geen zaken die ik heb doorgedrukt, maar zaken die de kamer een beter aangezicht geven volgens haar en helpen voor een beter geluid!!!    Wat ons betreft geen compromis: een prachtige woonkamer EN het perfecte geluid... 
De kunst is idd om jouw behoeften te vertalen naar haar belevingswereld. Zo heb ik een tijd geleden de bank die tegen de muur stond een stuk naar voren geschoven omdat ik nogal last had van reflecties, en de rearspeakers bijna in mijn oren stonden te tetteren. De ontstane ruimte vond zij weer erg handig om haar dozen met tijdschriften uit het zicht op te kunnen bergen.  ;D

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12