The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: Joris1971 op mei 15, 2011, 08:12:50
Work in progress  :clapping:

Mooi hoor!
Dank je! Het scheelt dat ik er nu iedere week (voldoende) tijd aan kan besteden.

Citaat van: clockwork op mei 15, 2011, 08:59:04
Prachtig Jan!

Kan me voorstellen dat het een lekker gevoel is dat er verder geen troep meer in de ruimte gemaakt wordt. Vanaf nu alleen nog maar opbouwen. :clapping:
Bedankt! Nu inderdaad zaak om zo schoon mogelijk te werken en hoeveelheid stof/rommel tot een minimum te beperken.
Verder vanaf nu bijna alleen nog maar zichtwerk, dus elke dag gaat de ruimte vanaf nu verder opknappen :)

Citaat van: Alex Groningen op mei 15, 2011, 09:32:01
Pracht van een project, en zo te zien zit de vaart er nu goed in. Ben dan ook heel erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
:) Ik kan de vooraf geplande 15 - 20 uur/week nu wel maken, dus dat nu proberen door te trekken tot het einde (dan kan ik dit jaar nog overhuizen, want ik ben vooral erg benieuwd hoe het straks klinkt)

Citaat van: treky22 op mei 15, 2011, 10:33:02
OMG  :blink:

Wat een vooruitgang in je ruimte, Jan  :worship:

Ziet er heel strak uit, goeie stucer  :thumbs-up:
Die stucer is inderdaad OK! Heeft hier al het nodige gedaan en hij vindt het ook leuk om eens wat anders dan anders te doen.
Moest hem wel beloven dat hij straks ook een filmpje mag komen pakken als het klaar is ;)
Laatste grote (sub)project zit er nu op, dus nu alleen nog maar 'kleine' dingen afronden.

Citaat van: The Vampire op mei 15, 2011, 15:24:00
wow... Wat een prachtige ruimte begint het toch te worden!
Bedankt! O0 Ik hoop dat wow gevoel dadelijk te krijgen als de voorwand en achterwand helemaal af zijn.

Citaat van: Blue-Eyes op mei 15, 2011, 15:45:01
Gaaf zo te zien!

Wat is je planning, en wat moet wanneer af zijn?
Dank je! De planning is om circa 15 tot 20 uur in de week te maken. Heb een vrij gedetaileerd overzicht van alle werkzaamheden die nog gedaan moeten worden en ik kom op zo'n 350 uren restwerk.
Verwacht dus nog zo'n 20 weken werk te hebben, incl. 'verplicht' vakantie kom ik dan uit op september/oktober 2011.
(hangt natuurlijk ook nog een beetje af van de drukte op het werk)

Er moeten nog o.a. 40 diffusie-panelen gemaakt worden (incl. schilderen), dus daar gaat nog wel het nodige werk inzitten.
Verder plafond schilderen, vloer leggen, panelen ophangen (diffusie / RPG), ...

Koven worden nu uitbesteed aan de expert uit Venlo ;D

Citaat van: ProXius op mei 15, 2011, 17:08:03
Ontzettend gaaf, ben vreselijk benieuwd naar het resultaat!
Bedankt! :) Geloof me, anders ik wel.

Citaat van: R op mei 15, 2011, 21:52:23
Heel strak! Zullen we eens kijken of we het mooi vast kunnen leggen woensdag.
Gaat ongetwijfeld lukken! Ik heb ondertussen een ruwe offerte binnen voor de spiegels, hoor waarschijnlijk voor woensdag nog wel een exacte prijs.
Kunnen we tevens even kijken naar de lichtopbrengst 'probleempje'.

Tot woensdag!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Gister dit projectje;) live gezien... Wat een levenswerk zeg! Complimenten voor je werk JS, dit wordt prachtig.

Jean Sibelius

Citaat van: R op mei 19, 2011, 19:43:18
Gister dit projectje;) live gezien... Wat een levenswerk zeg! Complimenten voor je werk JS, dit wordt prachtig.
Hey R,

Bedankt voor je compliment en het was goed en gezellig om weer even bij te kletsen :D.

Hieronder een sfeerimpressie wat je gisteren aantrof en een selectie van de foto's je gisteren hebt gemaakt.
(helaas was het me nog niet gelukt om alles af te hebben)











Idee om dezelfde foto's te maken als het wel klaar is? :pompom:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Indrukwekkend Jan! Die diffusers vallen helemaal weg in vergelijking met de basstraps van een meter diep :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Dat ziet er al heel mooi uit.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

chansig

De eerste post eens doorgenomen:  :worship: :worship: :worship: :worship:

Is hier wel op zijn plaats...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei 19, 2011, 21:20:11
Indrukwekkend Jan! Die diffusers vallen helemaal weg in vergelijking met de basstraps van een meter diep :o
Die krengen zijn best groot inderdaad >:D. Gelukkig doen ze hun werk erg goed, maar ze kosten wel onwijs veel ruimte ;).
Gelukkig hoef ik ze niet te beschouwen als muur, dus ik kan mijn speakers er relatief dicht bij zetten, dus de ruimte die je kwijt bent is vooral optisch.

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 19, 2011, 22:15:28
Dat ziet er al heel mooi uit.
Dank je Nico. Afgelopen week vooral gebruikt om de voorwand en achterwand verder 'af' te maken (zie onder).

Citaat van: chansig op mei 19, 2011, 22:29:10
De eerste post eens doorgenomen:  :worship: :worship: :worship: :worship:

Is hier wel op zijn plaats...

Gr Hans
Dank je Hans! Hopelijk heb je er ook iets aan in jouw situatie :)

Citaat van: TheSpeedSkater op mei 19, 2011, 22:46:07
Gaaf!

Citaat van: Denon Focal op mei 20, 2011, 00:46:37
Heel erg fraai :clapping:
Bedankt mannen! O0

Ik realiseer me zojuist dat ik de derde verjaardag van dit project helemaal vergeten ben :-\. Ondertussen loopt dit project ruim 3 jaar (waarvan het eerste jaar voornamelijk uitzoekwerk en regelen).

Vorige weekend was ik op de High-End in Munchen, dus in dat weekend heb ik niets aan de ruimte kunnen doen. Afgelopen week flink wat meters kunnen maken, waarvan bijna 25 in het afgelopen weekend.
Ik heb de afgelopen week eindelijk wat dingen kunnen doen, die me al een tijdje irriteerde ('dingen netjes afwerken').

Het resultaat: de achterwand is, afgezien van de plint ondertussen klaar. de voorwand is ondertussen af :)
Zojuist even wat foto's geschoten van de voorwand en ondertussen is die zover dat het projectiescherm opgehangen kan worden.

Het deksel wat toegang geeft tot de stoppenkast is nu ook klaar, waardoor het is nu makkelijk is om (bij het afstelen van de set) even snel 'onder de motorkap van de ruimte te duiken' en daar wat aan te passen.

Voorlopig is er nog meer dan voldoende werk... (met name het plafond gaat nog erg veel tijd kosten).
Er is ondertussen een spiegelpuzzel besteld met ruim 125 stukjes (voor de koof met het indirect licht) en
verder is er een bestelling de deur uit voor 41 WW-1 diffusiepanelen met een lengte tussen 1.8 en 2.4 meter.

Dus voorlopig hoef ik me niet te vervelen! :D


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Ik heb van de week ergens in een "thuis"bioscoop gezeten. Ik was toen al onder de indruk van beeld en geluid. Ik heb dit idee dat dit het nog gaat overtreffen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Alex Groningen

Heb bewondering voor je werk. Zal jij genieten als het eenmaal zover is.

HTip

Weer zo'n slimme oplossing met die stoppenkast. Makkelijk bereikbaar en toch uit het zicht :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Jean Sibelius

Zojuist nog even een fatsoenlijke foto gemaakt (eveneens voor in het starttopic) ;)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op mei 30, 2011, 07:33:56
Ik heb van de week ergens in een "thuis"bioscoop gezeten. Ik was toen al onder de indruk van beeld en geluid. Ik heb dit idee dat dit het nog gaat overtreffen.
Hoi Hans. Ik heb ondertussen dedicated ruimtes gezien en gehoord die waarschijnlijk niet onder doen voor deze ruimte. Maar ik ben het wel direct met je eens (en dat is tevens de reden waarom ik deze ruimte bouw)... je hebt in een thuisbioscoop zoveel meer vrijheid om dingen te optimaliseren. Tot nu toe kom ik iedere keer weer thuis na een avondje film kijken / muziek luisteren in een dedicated ruimte en dan is het toch een koude douche als je dan thuis weer op de bank ploft. Daarom reden om extra hard door te werken om dat hok hier eindelijk een keer klaar te krijgen :)

Citaat van: screw op mei 30, 2011, 08:02:45
Knap staaltje werk RESPECT!  :clapping:
Dank je! Afgelopen weer even gas gegeven en ik was gisteravond erg blij toen de voorwand klaar was. Zelfs Angelie liet een: "oh wow" vallen en dat gebeurd niet vaak ;)

Citaat van: Alex Groningen op mei 30, 2011, 09:37:42
Heb bewondering voor je werk. Zal jij genieten als het eenmaal zover is.
Bedankt Alex. Na mijn recente luisterervaring kan ik niet wachten tot het zover is... maar ik blijf mijn geduld houden (in de wetenschap dat het ooit een keertje af komt)

Citaat van: HTip op mei 30, 2011, 17:51:46
Weer zo'n slimme oplossing met die stoppenkast. Makkelijk bereikbaar en toch uit het zicht :thumbs-up:
Dank je Philip. Het concept is in de loop van de tijd een paar keer veranderd, maar dit bleek uiteindelijk de makkelijkste manier. De hoofdkabel uit de grond en de stroom direct verdelen over de diverse groepen, allemaal op de aparte aardpen en alle (onafgeschermde) stroomkabels in een eigen kooi van Faraday waarvan de buitenkant aan de aarde hangt.

Citaat van: molle op mei 30, 2011, 19:21:18
Knap werk kerel  O0
Bedankt Molle. Leuk dat je weer terug bent! 8)

Citaat van: Blue-Eyes op mei 30, 2011, 20:09:25
@Jan: mooie en slimme oplossing!
Dank je! :) Eveneens doeltreffend... korste kabellengte en makkelijk bereikbaar om straks te prutsen met de zekeringen (die schijnbaar richtingsgevoelig zijn) :-\

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Ik heb veel respect voor je geduld en drive naar perfectie. Heel erg leuk om te zien en te lezen Jan!

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op juni  1, 2011, 14:38:29
Ik heb veel respect voor je geduld en drive naar perfectie. Heel erg leuk om te zien en te lezen Jan!
Hoi Dave. Bedankt! Ken mezelf ondertussen goed genoeg en als het niet goed is, ga ik me daar achteraf toch aan irriteren, dus dan maar meteen goed :D

Ondertussen heb ik weer wat nieuw bouwmateriaal klaar voor gebruik. Het 'laatste' MDF voor de nog resterende 41 diffusie-panelen ligt ondertussen in de ruimte klaar om verder verwerkt te worden.
Daar heb ik nog wel een stevige klus aan de komende periode, dus waarschijnlijk duurt het wel weer even voordat er hier weer een update komt. ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Wow. Ik benijd je niet. Dat gaat nog een enorme klus worden.
Dergelijke klussen is wat mij er tot nu toe van weerhoudt om hieraan te beginnen. Ik ken mezelf, daar heb ik geen geduld voor.

:worship:

Succes Jan.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Tinus_

Rebuilding my HT

Etiennevh

Donders wat een project! Echt zo enorm mooi en sjiek afgewerkt! Een echte vakman!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jan-rotterdam


HTip

Gelukkig zijn het er nog maar 41 :D Wat een hout is daar voor nodig zeg :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive