The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: Kamidioblitz op april  2, 2009, 20:54:38
Gaat lekker Jan, gaat in een sneltrein vaart voor hier. Weer zit denk ik ook wel mee.  ;). Keep up the good work! Maar dat zit wel snor ;).

Citaat van: Madhouse op april  3, 2009, 08:06:34
Er word even een gebouw de grond uit gestampt zeg....goed werk zeg! Het eindresultaat maakt me nog nieuwsgieriger!  :thumbs-up:

Citaat van: Sol op april  4, 2009, 13:33:32
Dat gaat lekker!
Hoppa, isolatie alvast er tegenaan. En nou maar hopen dat het droog blijft! ;D
Of staat de buitenmuur inmiddels ook al? ;)
Aan het einde van de week even gas terug. De aannemer heeft vandaag een dag 'vrij' genomen.
Hij moest namelijk zijn belastingformulieren voor het 1e kwartaal nog in orde maken ;)

De berging begint ondertussen al wel vorm te krijgen. Nog een rij stenen en dan kan de balklaag erin.
Onze achterburen hebben geïnformeerd hoe hoog het eigenlijk gaat worden, waarop de aannemer heeft gewezen op zijn eigen bouw van 4.5 meter hoog >:D
Moeilijk voor te stellen dat er tot nu toe slechts 1/3 van het aantal stenen is opgemetseld.



Vanaf de zolder ziet dat er zo uit:



Wat op de foto niet te zien is, is dat de (buiten)muur van de HT-ruimte ondertussen óók flink is opgetrokken, maar het is lekker gegaan deze week.

@ Sol: helaas is het niet mogelijk om het isolatie materiaal achteraf op de binnenmuur te bevestigen op de wijze zoals voorgeschreven, dus hopelijk blijft het voorlopig nog even droog.

Als er weer significante vooruitgang is, dan meld ik me weer!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Goeiedag zeg, dat is toch een supergroot gebouw wat je daar effies neer aan het zetten bent. Gingen de aanvragen bij de gemeente een beetje soepel Jan?

Ik kan niet goed zien of er een steeg achter loopt en als ie er loopt of je er nog kan komen?

De mannen hebben goed gewerkt hoor. Ziet er zeer goed uit!

Fabian92

Haha dat word gewoon een 2e huis. Gaat wel erg snel  O0
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op april  4, 2009, 20:20:32
Goeiedag zeg, dat is toch een supergroot gebouw wat je daar effies neer aan het zetten bent. Gingen de aanvragen bij de gemeente een beetje soepel Jan?

Ik kan niet goed zien of er een steeg achter loopt en als ie er loopt of je er nog kan komen?

De mannen hebben goed gewerkt hoor. Ziet er zeer goed uit!
Hoi Dave,

Het is inderdaad een flink bijgebouw aan het worden ;). Voordat ik sowieso verder ging met de plannen heb ik allereerst geïnformeerd bij de Gemeente wat mogelijk was.
=> de informatie die ik toen heb gekregen bleek achteraf exact juist te zijn, waarvoor hulde aan de gemeente qua snelheid en betrouwbaarheid.

Gegeven mijn perceelgrootte was een oppervlakte van 75 [m2] maximaal toelaatbaar (ervan uitgaande dat ik de rest van de bebouwing in mijn tuin zou weghalen).
Verder waren een goothoogte van 3.2 meter en een nokhoogte van 4.5 meter de grenzen waar het binnen moest vallen. Het bestemmingsplan is hier nogal soepel :D

Tijdens het verkrijgen van de vergunning relatief weinig problemen gehad, afgezien van Welstand die nog wat kleine opmerkingen had.
Achteraf heb ik redelijk kunnen krijgen wat ik graag wilde. Als ik straks nog een carpoort wil, dan is dat géén probleem (als ik maar onder de 30 [m2] blijf).

Achter het bijgebouw loopt inderdaad een brandgang. Dat is mooi want daar komt de dakgoot aan de achterzijde hangen (scheelt me weer wat centimeters in de tuin) ;).

De mannen hebben inderdaad hard gewerkt. Als ze zo elke week een vrachtwagen met stenen wegwerken, dan zijn ze over 2 weken klaar >:D.

Het meest spannende nu nog worden de breedplaatvloeren. Er wordt nog druk bekeken hoe we die op de juiste plek kunnen krijgen.
Het doomscenario voor de aannemer is dat hij een grote kraan moeten laten komen die de platen over huis kan tillen, maar mogelijk kan het allemaal wat meer low-profile.

Ik ben nu zelf bezig met een installatiebedrijf om definitief te bepalen hoe de luchtvoorziening wordt aangepakt in de ruimte (ik moet dit weten alvorens de breedplaatvloeren gemaakt kunnen worden).
Alvorens deze platen te plaatsen wil de Gemeente allereerst de berekeningen controleren, maar voor de rest loopt het vooralsnog soepeltjes.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op april  4, 2009, 20:34:47
Haha dat word gewoon een 2e huis. Gaat wel erg snel  O0
Klopt, maar op de aanvraag staat bijgebouw ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Wauw, dat is zeker soepel verlopen allemaal. Je hoort van gemeentes vaak hele andere verhalen.

Dat de gemeente nog wat wil controleren voordat de platen erop gaan komen kan ik me wel voorstellen en is natuurlijk ook alleen maar goed. Hoe zou je eigenlijk de platen low profile erop willen leggen trouwens? Ik denk dat je niet aan een hoogwerker gaat ontkomen of je moet die aannemer helemaal af willen beulen  :devil:

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op april  4, 2009, 20:51:41
Wauw, dat is zeker soepel verlopen allemaal. Je hoort van gemeentes vaak hele andere verhalen.

Dat de gemeente nog wat wil controleren voordat de platen erop gaan komen kan ik me wel voorstellen en is natuurlijk ook alleen maar goed. Hoe zou je eigenlijk de platen low profile erop willen leggen trouwens? Ik denk dat je niet aan een hoogwerker gaat ontkomen of je moet die aannemer helemaal af willen beulen  :devil:
Op het evaluatie-formulier heb ik dan ook aangegeven dat ik zéér tevreden ben over de gang van zaken en de dienstverlening van de vergunningverstrekkende afdeling, met alleen een kritische noot naar Welstand die mijns inziens onredelijk was met betrekking tot de dakbedekking. Ze wilde persé dat ik dezelfde dakpannen gebruik als op mijn huis, terwijl de aanliggende schuurtjes andere dakpannen gebruiken. Op een gegeven moment dacht ik: "whatever", ik zit straks toch binnen ;)

Ik vind het óók geen probleem dat de Gemeente de nodige zaken komt controleren. De opzichter is erg relaxed en heeft al in de gaten dat er geen stelletje beunhazen aan het werk is. Hij was destijds alleen verbaasd dat hij 1 dag nadat ik de bouwvergunning had gekregen al kon komen kijken naar het grondwerk en de bewapening. Maar óók daar deed hij niet moeilijk over.

Die vloerplaten komen normaal gesproken met een hele grote trailer. Het is onmogelijk om met zo'n ding hier in de straat te komen, dus er zijn twee opties:
- vanaf de doorlopende weg met een grote kraan de panelen op de binnenmuren leggen (max. overspanning ± 30 meter) => dat betekent wel dat een deel van de doorlopende straat moet worden afgezet;
- met een kleine(re) oplegger komen en mogelijk vaker moeten rijden en dan met een minikraan de breedplaatvloeren op het bijgebouw leggen (als dat mogelijk is).

De aannemer is nu aan het kijken wat de goedkoopste optie voor hem is en wat (het makkelijkste) realiseerbaar is.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey


Jean Sibelius

Citaat van: Davey op april  5, 2009, 17:35:45
Optie 1 is de meest spectaculaire  8)
LOL. Ik kan natuurlijk een poll starten waarbij de lezers van dit topic hun voorkeur uit kunnen spreken ;D
(of de aannemer zich verbonden voelt aan de uitslag is natuurlijk een tweede)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

Citaat van: Jean Sibelius op april  5, 2009, 18:17:11
LOL. Ik kan natuurlijk een poll starten waarbij de lezers van dit topic hun voorkeur uit kunnen spreken ;D
(of de aannemer zich verbonden voelt aan de uitslag is natuurlijk een tweede)

Haha das een goed plan. Ik zeg dan optie 1  :P
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Begint nu echt vormen aan te nemen. Wordt inderdaad een groot gebouw en wordt eigenlijk nu pas echt zichtbaar.

Wat was de reactie van de buren op het geintje van de aannemer? Hebben ze niet eerder geïnformeerd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op april  5, 2009, 21:48:37
Haha das een goed plan. Ik zeg dan optie 1  :P
Is genoteerd ;) 2 maal optie 1 en 1 maal optie 2 (ikzelf)

Citaat van: Robbert54 op april  6, 2009, 00:40:35
wow :blink: flink gebouw al zeg!! schiet lekker op!
Het begint inderdaad al lekker vorm te krijgen. Op het oog schat ik dat de nok ongeveer een halve meter boven de schuur van mijn buurman komt (maar dat zou best wel eens wat meer kunnen zijn).
Ik denk dat je straks vanaf zolder niet weet wat je ziet, maar ik ga nu niet meer stoppen :P

Citaat van: HTip op april  6, 2009, 06:51:54
Begint nu echt vormen aan te nemen. Wordt inderdaad een groot gebouw en wordt eigenlijk nu pas echt zichtbaar.

Wat was de reactie van de buren op het geintje van de aannemer? Hebben ze niet eerder geïnformeerd?
Ik ben benieuwd hoe het er aan het einde van deze week uitziet. Dan moet er ondertussen óók wel duidelijkheid zijn hoe verder met de breedplaatvloeren.

De achterburen reageerde met "oh?". Zoals ik al eerder schreef heb ik de dag nadat Angelie akkoord was met het verrichten van het vooronderzoekje (eind mei 2008) gesproken met mijn buren aan de linker- en rechterzijde van mijn perceel om te polsen hoe zij er tegenover stonden. Dat was geen enkel probleem als ze maar af en toe een filmpje mochten komen kijken 8). De buren aan de achterzijde van ons perceel wonen daar sinds kort. Ik heb ze nog maar eenmaal ontmoet, toen bij het vellen van de boom de top bij hun achter in de tuin terecht was gekomen. Verder aardige mensen en ze reageerde heel relaxed op dat ongelukje. Ze vonden het wel jammer dat de boom weg ging en dat ze geen schaduw meer hadden van de boom :D

Persoonlijk vraag je je natuurlijk altijd af van had ik ze vooraf moeten informeren, maar zoals ik al schreef heb ik nooit contact met deze mensen en zij ook niet met ons. De plannen hebben 2 keer 6 weken ter inzage gelegen en de Gemeente en Welstand heeft het goedgekeurd. Wel wil ik graag op goede voet leven met mijn directe buren. Van de andere kant: als zij hadden besloten om zo'n bouwwerk achter in de tuin te plaatsen, dan had ik óók niet moeilijk gedaan.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Als de achterburen schaduw willen kan je het gebouw nog hoger maken ;)

Zonder gekheid... Fijn dat niemand moeilijk doet. En een filmpje zo nu en dan doet dus wonderen 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Citaat van: Jean Sibelius op april  4, 2009, 19:40:14
@ Sol: helaas is het niet mogelijk om het isolatie materiaal achteraf op de binnenmuur te bevestigen op de wijze zoals voorgeschreven, dus hopelijk blijft het voorlopig nog even droog.

I know. Maar gelukkig heb je het weer voorlopig nog mee. ;) *klop, klop* ;D

Ik zou overigens voor optie 1 gaan. Voor je het weet staat de hele buurt te kijken en te denken wat gebeurt daar nou toch bij Jan... ;D
Beetje zorgen voor sensatie in de buurt! 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

R

Nodig ze even uit, laat de plannen zien en de voortgang, neem ze mee in de verandering ;) Goed excuus voor een borrel ;)

Robbert54

onze achterburen hebben een aantal jaren geleden ook een nieuw huis laten bouwen. met daarnaast nog een huis... tenminste dat dachten wij... bleek een schuur te zijn... net zo groot als het huis :o kun je een ht voor 20 man in bouwen :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op april  6, 2009, 08:13:17
Als de achterburen schaduw willen kan je het gebouw nog hoger maken ;)

Zonder gekheid... Fijn dat niemand moeilijk doet. En een filmpje zo nu en dan doet dus wonderen 8)
Dan moet ik weer langs Welstand... Nee dank je :P Mijn directe buren staan al te popelen voor de eerste film, maar voordat het zover is...

Citaat van: Sol op april  6, 2009, 08:39:56
I know. Maar gelukkig heb je het weer voorlopig nog mee. ;) *klop, klop* ;D

Ik zou overigens voor optie 1 gaan. Voor je het weet staat de hele buurt te kijken en te denken wat gebeurt daar nou toch bij Jan... ;D
Beetje zorgen voor sensatie in de buurt! 8)
Vanaf vandaag is het weer wat minder. Ondertussen is de kleine berging bijna 'waterdicht', dus de mannen kunnen ondertussen schuilen als het nodig is ;)

Zoals het er nu uitziet, voorlopig geen optie 1, maar ook geen optie 2.
Tja, die breedplaatvloeren. Er was tegen de aannemer gezegd dat de levertijd 3 weken zou zijn. Dat is vandaag bijgesteld naar 8 weken.
Ik niet blij, aannemer niet blij, dus hij gaat morgen langs om te kijken of er wat te regelen valt :-\

Citaat van: R op april  6, 2009, 14:50:29
Nodig ze even uit, laat de plannen zien en de voortgang, neem ze mee in de verandering ;) Goed excuus voor een borrel ;)
De aannemer heeft ze niet meer gezien en ik óók niet, maar als ze een keer op de koffie willen komen, no problemo :)

Citaat van: Robbert54 op april  7, 2009, 02:13:20
onze achterburen hebben een aantal jaren geleden ook een nieuw huis laten bouwen. met daarnaast nog een huis... tenminste dat dachten wij... bleek een schuur te zijn... net zo groot als het huis :o kun je een ht voor 20 man in bouwen :thumbs-up:
Gelukkig wordt het hier niet zo groot. Alhoewel je wel met 20 personen binnen zou kunnen staan als je dat zou willen. De Gemeente heeft een tijd terug besloten om geen brieven meer te sturen naar de directe buren, dus als je het buurtkrantje niet goed in de gaten houdt, dan staat er ineens een bijgebouw in de tuin van de achterburen.

Ik zal af en toe wat foto's in het starttopic zetten qua voortgang (zoals vandaag). Heeft wat mij betreft weinig zin om voor iedere extra 1000 stenen weer een foto te plaatsen ;)

Dus afgezien van de probleem(pje) met de breedplaatvloeren nog geen tegenvallers.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Je kunt nu zien hoe hoog de ruimte wordt (de binnemaat is 2.79 [m] en dat is eigenlijk best hoog waarbij alvast rekening is gehouden met een multi-layer vloer met een dikte van 2 [cm]) :)
De binnenmuren zijn dus ondertussen op hoogte. Hierboven komen de breedplaatvloeren en vervolgens nog een laag beton (het plafond wordt in totaal 22 [cm] dik)



Helaas blijkt het niet mogelijk om de breedplaatvloeren eerder te leveren, dus ondanks de vliegende start straks toch vertraging :-X.

Maar vooralsnog kunnen de mannen nog even vooruit met o.a. het metselen van de buitenmuur. Ze hebben het in ieder geval nog naar hun zin ;)



Iedereen fijne paasdagen!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Wat een tempo hebben die gasten :o

Jammer voor je dat je ondanks de goede planning dan toch vertraging gaat oplopen. Je hebt niet alles zelf in de hand.

Jij ook fijne paasdagen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Fabian92

Damn, dat gaat snel  :o , wel jammer van de vertraging. Het wordt wel een gigantische ruimte trouwens :tounge: Fijne pasen!
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

molle

Wat gaat dat snel zeg :o O0

Hoop dat je de paaseieren van het weekend nog zal terugvinden ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Robbert54

HUGE!! schiet al mooi op zo! ben echt steed nieuwsgieriger naar het eind resultaat! fijne paasdagen!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Wijx wondere wereld

waarom eigenlijk breedplaten? Was een simpele staal of houtconstructie niet makkelijker?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op april 10, 2009, 19:56:59
Wat een tempo hebben die gasten :o

Jammer voor je dat je ondanks de goede planning dan toch vertraging gaat oplopen. Je hebt niet alles zelf in de hand.

Jij ook fijne paasdagen!
Citaat van: Fabian92 op april 10, 2009, 20:00:35
Damn, dat gaat snel  :o , wel jammer van de vertraging. Het wordt wel een gigantische ruimte trouwens :tounge: Fijne pasen!
Citaat van: molle op april 10, 2009, 20:03:10
Wat gaat dat snel zeg :o O0

Citaat van: Robbert54 op april 11, 2009, 14:21:07
HUGE!! schiet al mooi op zo! ben echt steed nieuwsgieriger naar het eind resultaat! fijne paasdagen!!

Bedankt allemaal! :D

Als ze hier klaar zijn, dan zal ik de gegevens van die mannen hier posten, maar tot die tijd wil ik ze eerst liever zelf houden ;D
Inderdaad balen van de breedplaatvloeren. Echte alternatieven zijn er niet, want bijvoorbeeld kiezen voor een ander type plafond zou leiden tot een nieuwe aanvraag bij de Gemeente, nieuwe berekeningen en dan ben ik minstens net zo lang onderweg met additionele kosten en bovendien is dit de meest ideale wijze om de ruimte te bouwen.

Citaat van: molle op april 10, 2009, 20:03:10
Hoop dat je de paaseieren van het weekend nog zal terugvinden ;D
Ik heb bewust geen eieren in de tuin gelegd, anders komen ze straks in het metselzand terecht ;D

Citaat van: Wijx wondere wereld op april 11, 2009, 14:30:47
waarom eigenlijk breedplaten? Was een simpele staal of houtconstructie niet makkelijker?

Dat was inderdaad simpeler en een stuk goedkoper geweest ;) (op de berging aan de linkerzijde kun je ondertussen al lopen), want daar is wel gekozen voor een houtconstructie.
=> vanaf daar is de laatste foto in mijn posting hierboven genomen

Een groot nadeel van zo'n constructie is dat deze echter niet voldoende geluid isoleert.
De luisterruimte wordt nu als 'bunker' gebouwd en de (extreme) nagalmtijd die daardoor ontstaat wordt achteraf middels een vooraf goed doordacht systeem van absorptie elementen naar de juiste parameters gevormd.

Het grote voordeel is nu dat mijn buren geen last van mij hebben, maar minstens zo belangrijk: ik heb geen last van mijn buren ;).
Er is namelijk alles aangedaan om geluidslekken te voorkomen. Met een simpele staal of houtconstructie was dit niet mogelijk geweest.
Verder is de vloer in de luisterruimte geisoleerd van de rest van de bebouwing, dus trillingen die in de betonvloer ontstaan worden allereerst via de grond doorgegeven en niet direct via de muren.

Zoals je mogelijk hebt gelezen heeft Toine Dingemans zowel simulaties uitgevoerd voor de ratio-berekeningen van de ruimte als die voor de akoestische behandeling van de ruimte.
Als een dergelijke ruimte last heeft van externe ruimtes die óók meedoen, dan is het niet mogelijk om hier op voorhand iets zinnigs over te zeggen qua simulaties/berekeningen.
In de praktijk zie je natuurlijk dat Toine pas wordt ingeschakeld op het moment dat er problemen zijn en dan worden het vaak 'lapmiddelen' (die overigens wel zéér goed uit kunnen pakken).

Aangezien ik hier de kans had op voorhand alles in 1 keer goed te doen, heb ik geen risico genomen en gekozen voor de benadering van een geluidsdichte ruimte waar op voorhand goed aan te rekenen is en die zich dus voorspelbaar gedraagd.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)