Nieuwe Humax HDTV PVR voor Ziggo in Q1 2009

Gestart door Marcel_T., december 2, 2008, 14:37:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeKa

Citaat van: The Forest Stars op maart  7, 2009, 14:41:31
Eindelijk heb ik hem, er waren er maar een paar geleverd maar ik zat bij de gelukkige!! Nu aansluiten maar....en zojuist een brief van Ziggo binnen gekregen dat per mei 2009 al je abbo's op max 3 kaarten per huishouden worden weergegeven, super.

Theo

Lucky bastard..... ik heb nog niks vernomen..... >:(

sam922

In de UK, waar die al eerder te koop was, hebben er al mensen de HDD vervangen door een  1 TB  :thumbs-up: WesternDigital AV-GP SATA.
Zie hier http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=940956. Het schijnt een fluitje van een cent(of penny) te zijn.

Deze http://tweakers.net/pricewatch/221364/western-digital-av-gp-wd10evcs-1tb.html dus!

Valkyrie

Citaat van: JeKa op maart  7, 2009, 16:01:34
Lucky bastard..... ik heb nog niks vernomen..... >:(

Ik hoop dat ik hem aankomende week mag verwachten! Levertijd was 5-7 werkdagen zeiden ze. ::)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Uitje

#103
Citaat van: svmnb op maart  7, 2009, 15:11:09

Met de eerste firmware-update zou het mooi zijn als het display gedimd kan worden, want het geeft een enorme bak licht af.

Dit zou ik ook wel fijn vinden inderdaad. Heb hem nu ingesteld op power save in standby. Dan gaat het display helemaal uit in standby terwijl anders het display blijft branden met het klokje erop.
Moet nog wel even uitzoeken waarom het display dan af en toe aan gaat en er '> updating >' op het scherm verschijnt. Dit duurt dan even een minuutje of twee en dan gaat het display weer uit.
Heb er nu een poosje naar gekeken en durf nu toch wel te zeggen dat de SD kwaliteit in ieder geval gelijk is aan dat van m'n oude Samsung HD ontvanger.

riwi

Citaat van: Uitje op maart  8, 2009, 11:04:44
Moet nog wel even uitzoeken waarom het display dan af en toe aan gaat en er '> updating >' op het scherm verschijnt. Dit duurt dan even een minuutje of twee en dan gaat het display weer uit.

Ik denk dat dat vanwege het downloaden van de EPG info is dat ie dat doet. Dat doen sommige andere harddisc recorders ook.

Ik heb de mijne hier lokaal bij een winkel besteld gisteren. Volgende week of de week erna verwacht ik hem. Ik heb er geen haast mee.

Ik ben wel benieuwd hoe veel ruimte een HD opname inneemt. m.a.w. Is het nodig om de harddisk door een grotere te vervangen? Wel fijn om te lezen dat de vervang procedure zo simpel is.

JeKa

Citaat van: riwi op maart  8, 2009, 14:12:56
Ik denk dat dat vanwege het downloaden van de EPG info is dat ie dat doet. Dat doen sommige andere harddisc recorders ook.

Ik heb de mijne hier lokaal bij een winkel besteld gisteren. Volgende week of de week erna verwacht ik hem. Ik heb er geen haast mee.

Ik ben wel benieuwd hoe veel ruimte een HD opname inneemt. m.a.w. Is het nodig om de harddisk door een grotere te vervangen? Wel fijn om te lezen dat de vervang procedure zo simpel is.

Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat je op gaat nemen. Films lijkt me niet, gezien de kwaliteit. Het zal bij mij  Studio Sport of af en toe een docu zijn. 320 GB zal in dat geval wel genoeg zijn.

riwi

Ja inderdaad film van TV kijk ik niet eens (zit geen geluid bij en SD kijk ik geen film). Film1 HD had toen ik het op proef had ook geen DD geluid dus dat is ook niks.
Voornamelijk sport,  F1 hopelijk komt dat ook ooit nog in HD op de kabel beschikbaar. Concerten/muziek kan ook.

maar ik bedoelde meer  : 2 uur HD opnemen = 10GB ?? of 50GB?

Ik heb meestal meerdere harddisken 'spare' liggen dus misschien zet ik er toch gewoon een 750G in of zo.

Valkyrie

Citaat van: JeKa op maart  7, 2009, 16:01:34
Lucky bastard..... ik heb nog niks vernomen..... >:(

Nog steeds niks vernomen Jeroen?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

JeKa

Citaat van: Valkyrie op maart 12, 2009, 09:44:52
Nog steeds niks vernomen Jeroen?

Helaas.... ze krijgen deze week weer een klein aantal binnen, maar wisten niet hoeveel. Schijnen erg slecht leverbaar te zijn.
Heb jij 'm al?

CineSmurf

Ik heb de tip van RvD opgevolgd... Binnen twee dagen had ik 'm keurig op tijd in huis. Pinnen aan de deur.  :xmas:

Staat nu sinds dinsdag lekker te zoemen. Prima apparaat. Kwaliteit is vrijwel net zo goed als de CAM module in mijn TV.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Valkyrie

Citaat van: JeKa op maart 12, 2009, 13:31:55
Helaas.... ze krijgen deze week weer een klein aantal binnen, maar wisten niet hoeveel. Schijnen erg slecht leverbaar te zijn.
Heb jij 'm al?

Ik heb hem ook nog niet binnen. Het zal nog wel even gaan duren dan. :sleepy:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

svmnb

Nadat ik de stroom er een uur of twee heb afgehaald om een andere decoder aan een koper te demonstreren, startte de Humax op met veel getik van de harddisk en de melding 'boot' in het display.
Dit duurde ca. 10 minuten en daarna verscheen de melding dat de hd geformatteerd moest worden.
Geen keuze, alleen een 'ja' knop. Alle opgenomen programma's natuurlijk pleite. >:(

Hopelijk is dit een uitzondering.....
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

papaleo

Citaat van: svmnb op maart 14, 2009, 14:57:18

Alle opgenomen programma's natuurlijk pleite. >:(

Hopelijk is dit een uitzondering.....

Néée....,das 'n regelrechte ramp....en nu?  :tongue2:



Maare,zonder dolle...hopelijk is je hdd niet dead  :unhappy:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

GeorgeM

Na lang wachten ook eindelijk een exemplaar in bezit.
Heeft nog geen 24 uur gespeeld en nu al defect.
Het kreng loopt vast en wil niet of nauwelijks opstarten na een powerreset.

Groet'n,
George

Valkyrie

Citaat van: GeorgeM op maart 15, 2009, 20:21:18
Na lang wachten ook eindelijk een exemplaar in bezit.
Heeft nog geen 24 uur gespeeld en nu al defect.
Het kreng loopt vast en wil niet of nauwelijks opstarten na een powerreset.

Groet'n,
George

Ik ben benieuwd, die van mij moet nog uitgeleverd gaan worden.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Flexaa

Ik hoop dat dit incidenten zijn, want Humax staat toch bekend als een goede fabrikant van PVR boxen.

CineSmurf

Die van mij staat prima te zoomen... Bevalt uitstekend! Op een paar early-adopters-bugs na.

Zou het mogelijk zijn om mijn popcornhour aan de humax te koppelen, zodat ik via de popcornhour opnames kan bekijken die op de Humax staan?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

chulin

Citaat van: CineSmurf op maart 16, 2009, 10:14:36
Die van mij staat prima te zoomen... Bevalt uitstekend! Op een paar early-adopters-bugs na.

Zou het mogelijk zijn om mijn popcornhour aan de humax te koppelen, zodat ik via de popcornhour opnames kan bekijken die op de Humax staan?

vind jij het beeld beter/slechter dan de Samsung?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Valkyrie

Citaat van: Flexaa op maart 16, 2009, 10:02:03
Ik hoop dat dit incidenten zijn, want Humax staat toch bekend als een goede fabrikant van PVR boxen.

Dat dacht ik ook! Ach ja, ik zie het wel als ik hem binnen heb :P.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

CineSmurf

Citaat van: chulin op maart 16, 2009, 10:16:11
vind jij het beeld beter/slechter dan de Samsung?

Ik heb de samsung aangesloten aan mijn beamer en de Humax aan mijn TV, dus ik kan slecht vergelijken. Het beeld is wel wat minder dan via de CAM-module in mijn TV (Sony 32E4050), maar stukken beter dan mijn oude analoge harddiskrecorder. Als ik de geest heb zet ik de samsung en de humax nog wel eens naast elkaar.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

chulin

Citaat van: CineSmurf op maart 16, 2009, 10:38:36
Als ik de geest heb zet ik de samsung en de humax nog wel eens naast elkaar.

Heb jij toevallig druk vandaag?


Grapje  ;),
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

CineSmurf

Hahahhaa

Mijn samsung doet het niet over de hdmi poort (waar ik dus pas na de garantie achter kwam), dus het wordt sowieso een niet een eerlijke wedstrijd. Van het Ziggo forum begrijp ik dat het beeld wat tegenvalt, met name in de beeldverwerking zit na de harddisk. Persoonlijk vind ik het een prima plaatje, maar ik blaas het dus ook niet echt op...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Flexaa

Ik ga zelf ook deze Humax kopen over een paar maanden. Wat ik eerlijk gezegd minder begrijp is dat ze er zo'n kleine harde schijf in gedaan hebben. Ze kosten geen drol meer die schijven en dan toch nog zo beknibbelen.
Zeker met HD opnames zit hij zo vol.

svmnb

Citaat van: Flexaa op maart 16, 2009, 11:24:18
Ik ga zelf ook deze Humax kopen over een paar maanden. Wat ik eerlijk gezegd minder begrijp is dat ze er zo'n kleine harde schijf in gedaan hebben. Ze kosten geen drol meer die schijven en dan toch nog zo beknibbelen.
Zeker met HD opnames zit hij zo vol.

Tussen het moment dat het ontwerp is vastgelegd en het apparaat uitgerold wordt, zit nogal wat tijd. Dat er nu hd's van 1Tb of groter zijn, is dan jammer voor ons. Verder zal Humax al in een vroeg stadium afspraken maken met toeleveranciers, waaronder die van harddisks. Als de specificaties vastliggen, wordt er niet zomaar aan gemorreld, vermoed ik.

Ik heb zojuist met succes wat opnamen via FTP overgezet met ca. 7Mb/s. Ziet er prima uit en is met Videoredo makkelijk te bewerken.
Zo heb ik geen externe harddisk nodig met afwijkend bestandssysteem zoals ext2/3. Gewoon naar een ntfs volume overzetten en bestanden >4Gb zijn dan ook geen probleem meer.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

riwi

#124
Ik heb de mijne vandaag ook binnen :)

Alleen doet hij het niet goed via de Octava HDMI switch. HDCP problemen lijkt het want hij geeft telkens een seconde beeld en dan weer een seconde ruis.
Als ik hem rechtstreeks op de Sony TV hang dan is het beeld goed.

<edit> op de projector doet ie hetzelfde. Het is niet alleen bij TV beelden, maar ook puur bij de menu's valt het beeld al weg. Tijdns het "boot"scherm is het stabiel, maar daarna valtie per halve seconde weg ongeveer. Onbruikbaar zo op deze manier.

Zo op het eerste gezicht weinig verschil tussen de Samsung en de Humax, maar zonder hdmi switch ertussen is het lastig vergelijken.

Iemand een idee voor het HDMI probleem? Misschien toch maar eens naar een andere HDMI switch kijken. De marantz misschien.