Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audia

Mooi verslag.
Ik heb ook de Olympica lijn (de door jou genoemde nieuwe serie) gehoord en ben het met je eens.
Deze zijn hoger gepositioneerd dan de Cremona lijn en gaan qua klankkwaliteit richting de oude Amati Anniversario, hoewel ik altijd de laatste zou prefereren.
Ze zijn niet op dezelfde hoogte gepositioneerd als de oude Homage lijn. Daar zijn de Evolution en de Futura de vervangers voor.

Bij Sonus hebben ze altijd maar keuze uit 2-3 variaties in kleur.
Enkel de Homage series zijn in hoogglans leverbaar; Guarneri, Amati, Stradivari en nu ook de Aida en The Sonus Faber.
Bij mijn weten is de enige uitzondering een speciale uitvoering van de Elipsa geweest, de SE. Die was ook in hoogglans Red Violin.
Ook met de nieuwe Evolution en Futura kun je een HT bouwen. Er is net een nieuwe centerspeaker voor uitgekomen, de Homage Vox.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

sultankat

Elke overeenkomst van de foto hierboven met de huiskamer van Audia berust op louter toeval  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Audia

Citaat van: sultankat op januari 15, 2014, 09:09:56
Dank Maz voor dit leuke verslag. Om het te completeren: de nieuwe serie die je gehoord en gezien hebt is de Olympica lijn. Inderdaad is dat met die baspoort zeer vernuftig gedaan. Wat het aantal uitvoeringen betreft: dat is niet minder of meer dan doorgaans: de luxe lijnen hebben doorgaans twee uitvoeringen: red violin en graphite of varianten daarop. Soms nog een derde, bijvoorbeeld walnut bij de Amati Futura. Ook dat houdt de kosten in de hand.

De serie met de alu-look bovenzijde is de opvolger van de Amati Anniversario: de Amati Futura.

Je was me net voor :)

Citaat van: sultankat op januari 15, 2014, 09:09:56
Zoals je eerder kunnen lezen in dit topic herken ik jouw opmerking over de tweeter: die is ook bij SF beslist heel goed maar erg bepaald door de luisterhoogte. Kan me dus indenken dat je al lopend door een demoruimte niet alle kwaliteiten goed kunt waarnemen. Bij de Futura (en wellicht ook de Olympica, weet ik niet) schijnt dat wel weer beter te zijn dan de Anniversario omdat men weer "teruggevallen" is op een dome tweeter met een betere afstraling. De Anniversario heeft de door SF gemodificeerde Scanspeak ring radiator tweeter.

Ik kan bevestigen dat de luisterhoogte minder van belang is geworden met de Futura.
Bij mijn Anniversario was het beslist gevoeliger om in de juiste positie te zitten.

Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Audia

Citaat van: sultankat op januari 15, 2014, 09:20:35
Elke overeenkomst van de foto hierboven met de huiskamer van Audia berust op louter toeval  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

:)
Men moet ergens naar streven...
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Mr.M

#629
Citaat van: gerzom op januari 15, 2014, 07:59:55
Hi Maz,

Thanks, mooi verslag !!!!

:clapping:

Ik zie nu dat je op de  foto's op de stand bent geweest van PrimaLuna, heb je daar de nieuwe Dialogue Premium HP eindversterkers gehoord op de SF Amati Futura's? Zo ja, wat was je indruk van deze versterkers?
Ik heb inderdaad de prima lunas gehoord op de sf.
sonus faber werd door meerdere fabrikanten gebruikt om hun producten zoals versterkers en dergelijke te presenteren. Ik denk dat dat een goed teken is  van match tussen componenten als fabrikanten dat zo samenstellen.
Ik vond ze op alle sets heeel goed doen.eene kamer klonk beter dan de ander maar dat kwam meer  door de ruimte denk ik want ik vond de olymoica heel goed klinken.dat ivm afstraal gedrag van doom tweeter en speciale beugeltje wat op de bol van tweeter drukt om het  afstraalgedrag te verbeteren.

De olimpica is echt in 2 kleuren maar volgens sf.
En ik heb ruim half uur persoonlijk uitleg gehad over de verachillen in verachillende lijnen, dit omdat ik vermeld heb dat ik een stuk gaat schrijven voor groot publiek in nl welke sf fan zijn.
Hierdoor kreeg ik een speciaal behandeling en rondleding / uitleg.

Ik zei ook dat er verdeeld meningen zijn over de nieuwe series wat minder blijkt te zijn en niet echt de eigenschappen zouden hebben van de eche sf van de oud makers.
Daardoor kreeg ik uitleg over alle eigenschappen en component gebruik en filter opbouw.
Grootste verschil is het handwerk in kast. De (MEESTERWERK)de rest is echter alleen vooruitgegaan in onderdelen en  in cmponenten en matriaal en ophanging.
De kennis is niet verloren maar ze zijn de 20ste eeuw ingegaan en meegegaan met techniek van machinaal werk welke zeker in afwerking en zicht niet minder is. Maar wel stukken goedkoper en minder arbeid intensief waardoor je meer in minder tijd kan produceren en de prijs kan positief beinvloeden.
De nieuwe geld schieter maakt ook meer geld vrij waardoor je meer kan investeren in onderzoek en nieuwe technieken.
Ik vond het verhaal kloppen van de olympica en dat bewees het geluid .ik denk dat de nieuwe olympica zeker niet minder is dan de oudere series wat beweert werd.ook vergeleken met de duurdere lijnen viel het verschil mee.
Ja de duurdere series hebben een verfijnder bas en voller geluid maar dat merk je alleen als je een op een vergelijking doet zoals ik heb gedaan.als je ze vlak na elkaar hoor met zelfde liedje hoor je verschil . Maar dan nog moet je rekening houden met plaatsing en kamer invloed. Want ze staan niet exacht zelfde opgesteld.
Ik denk maakt niet uit welke sf je in huis haalt je zal ten alle tijden plezier mee hebben.
Goed is goed en sf was en is nogsteeds goed.
Dus voor mij een duidelijk verhaal en geen vraag meer. Nieuwe sf is niet minder dan de oude lijn....
All met all is mijn eerste ervaring zeer positief met sf en goh wat een kennismakng was dit. Viel meteen met neus in de boter....
Gr maz




**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

@ sultan... ik denk dat je de beste keuze heb gemaakt met de anniversario.want die zijn stukke minder plaatsing gevoelig dan kharmas ivm toe in van de speakers als je de ruimte niet heb.
Je haalt ook meteen een kunstwerk van 30 k in huis wat oogverbkindend is om te zien.

Door heel ces heb ik heleboel gezie. 6 verdiepingen van venetien hotel( 29ste tot 35ste verdieping)met ieder verdieping 3 gangen met aan beide kanten volle suits met audio.
Ieder gang heeft een board ervoor met zoveel namen als de board op de foto.

Dus ik heb me ogen uitgekeken met gek , raar, apart en mega duur spul...

Gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

#631
Fantastische fotoreportage van Sonus Faber op hun facebook pagina (waar ik gelukkig ook op kan zonder me in te hoeven schrijven voor Facebook  :pompom:, ontelbare foto's  :clapping::

NB: als je onder de foto's klikt op "fotoweergave openen" krijg je ze mooier in beeld

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152217938781064&set=a.10150156477011064.337715.75096556063&type=1&theater
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Perfectionist

Mooie reportage idd.... Mis mijn SF-en nog wel eens, maar ben erg tevreden over AP.
Een beter forum begint bij jezelf.

sultankat

Ik zie een heel scherp geprijsde Sonus Faber Guarneri Evolution op MP. Wel met lousy foto's.........
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

wil

 :wub:
(foto's met telefoon gemaakt, muziekbeleving wordt er niet minder door)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Bama


sultankat

Ook Anniversario?!?  :inlove:
Knap gevonden. zeldzaam op tweedehands markt. Die doe je niet meer weg.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

michel69

Oef   :clapping: en ik ben al heel blij met mijn eigen Fabertjes.......maar echt wat zal jij een tevreden man zijn ;D en hoogstwaarschijnlijk met een hele grote glimlach tot diep in de nacht aan het luisteren en genieten!



StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Streamz

Citaat van: wil op februari  8, 2014, 18:00:36
:wub:
(foto's met telefoon gemaakt, muziekbeleving wordt er niet minder door)


Die staan echt veel te dicht op de muur. Haal ze eens 50cm naar voren en je zal merken dat het veel beter klinkt. En gefeliciteerd met je aanschaf.

wil


Citaat van: sultankat op februari  8, 2014, 18:56:50
Ook Anniversario?!?  :inlove:
Knap gevonden. zeldzaam op tweedehands markt. Die doe je niet meer weg.
Het zijn Cremona's. Amati's zouden heel mooi zijn maar echt veel te groot. Desondanks zie ik ook deze niet snel meer het pand verlaten. Ook de afwerking is weer subliem!

Citaat van: michel69 op februari  8, 2014, 19:40:58
Oef   :clapping: en ik ben al heel blij met mijn eigen Fabertjes.......maar echt wat zal jij een tevreden man zijn ;D en hoogstwaarschijnlijk met een hele grote glimlach tot diep in de nacht aan het luisteren en genieten!
Ik ben blij :D

Citaat van: Streamz op februari  8, 2014, 21:18:15
Die staan echt veel te dicht op de muur. Haal ze eens 50cm naar voren en je zal merken dat het veel beter klinkt. En gefeliciteerd met je aanschaf.
Op deze foto staan ze net een kwartier. Het schuiven en pielen gaat nog beginnen al is 50cm naar voren niet realistisch. Maar het gaat helemaal goed komen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

sultankat

Ook Cremona's zijn een serieuze upgrade.  8)
Is het de Cremona of de Cremona M?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

katwax

Citaat van: sultankat op februari  8, 2014, 23:59:55
Ook Cremona's zijn een serieuze upgrade.  8)
Is het de Cremona of de Cremona M?

De M

Proficiat, maar zet ze inderdaad niet te dicht tegen de muur. Als je ze ruimte geeft klinken ze geweldig, indraaien is ook wel aan te raden.
Enjoy zou ik zeggen, ze zijn echt geweldig.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Streamz

Heb zelf de Cremona Ms op bezoek gehad. Ze hebben heel veel ruimte nodig. En ik bedoel echt heel veel.

De conussen moeten echt op minimaal 110cm van de achterwand staan. Om mee te beginnen. Waarschijnlijk nog meer. Minder, krijg je een serieuze degradatie in geluid. Het laag gaat overheersen, geluid komt niet los van de speaker, stemmen staan te laag in het beeld etc. Dus 50cm extra niet realistisch? Je zal wel moeten. Heb je ze voor aanschaf niet thuis geprobeerd?

sultankat

Ach, in een woonsituatie is de plaatsing altijd een compromis. Je kunt ze toch moeilijk een meter of meer uit de achterwand plaatsen. Demping van de achtermuur ter hoogte van de speakers is dan een leefbaarder optie. Ik zou ze inderdaad wel een tikkie meer indraaien, maar dat zul je zelf ook wel bij het experimenteren merken. Uitstekend weer vandaag om hiermee te gaan rommelen. :pompom:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

R


Xander32

Van een heel andere orde maar wel een goede ervaring; Liuto's op Mystere ia21. Gisteren beluisterd bij een kennis, erg fraai!

Een betere combi dan de Liuto's op een Marantz PM11 welke ik al eens heb beluisterd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op februari  9, 2014, 11:38:11
Van een heel andere orde maar wel een goede ervaring; Liuto's op Mystere ia21. Gisteren beluisterd bij een kennis, erg fraai!

Een betere combi dan de Liuto's op een Marantz PM11 welke ik al eens heb beluisterd.
De Mystere is een erg mooi versterker. Na Tannoy komen buizen Xander ;)

wil

Citaat van: sultankat op februari  9, 2014, 10:12:46
Ach, in een woonsituatie is de plaatsing altijd een compromis. Je kunt ze toch moeilijk een meter of meer uit de achterwand plaatsen. Demping van de achtermuur ter hoogte van de speakers is dan een leefbaarder optie. Ik zou ze inderdaad wel een tikkie meer indraaien, maar dat zul je zelf ook wel bij het experimenteren merken.
^^

Zo is het. Een meter uit de muur plaatsen wordt lastig, maar er kan en gaat zeker nog geschoven worden. Experimenteren met indraaien zal ik zeker gaan doen.

Citaat van: sultankat op februari  9, 2014, 10:12:46
Uitstekend weer vandaag om hiermee te gaan rommelen. :pompom:
Is er vandaag niet van gekomen. Moest even tijd besteden aan een andere hobby  :yin-yang:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38951.msg2579511#msg2579511

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60