Gestolen bij inbraak Pioneer PDP506XDE Plasma TV 50 inch

Gestart door harway, maart 10, 2006, 10:20:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

limboconnect

Nou bij ons is 6 jaar geleden ingebroken, we hadden net een huis gekocht en de spullen in dozen verhuisd met een verhuiswagen naar de nieuwe locatie dit was op een donderdag.
de vrijdag ben ik gaan werken en toen ik sávonds thuis kwam was de voordeur niet meer op slot???

ik naar binnen en had al meteen een slecht gevoel en jawel hoor gewoon overdag hebben ze met een bus door de voordeur mijn huis compleet leeg gehaald, was natuurlijk makelijk alles stond nog in dozen.

dat is pas "k*t" kan ik je vertellen. ik meteen naar de buren en die haden natuurlijk die bus gezien maar dachten dat ik nog aan het verhuizen was.

natuurlijk heb ik deze spullen nooit meer terug gezien.

nu hebben we meteen een alarm laten instaleren maar toch nu nog na 6 jaar is er schade mijn vrouw durft dus niet meer alleen de trap op en dat is toch erger dan al onze spullen.

maargoed wou even mijn verhaal kwijt.

Sanyo PLV-Z4
Proluxx scherm
Onkyo TX-SR805
B&W AS600
Dreambox 7025
Xbox HDef
Samsung 40C550
Foxconn NT-a3500
Beovox RL 1000

B.J.


vik

Citaat van: harway op maart 10, 2006, 10:20:22
Gestolen bij inbraak 3 maanden oude Pioneer PDP-506-XDE Plasma TV 50 inch met aangebouwde luidsprekers en originele voet.
Alles Pioneer.
Gestolen bij inbraak in mijn woning op zaterdag 4 maart tussen 17 uur en 00.15 uur.
Men heeft de ontvanger, de kabels en de afstandsbediening niet meegenomen.

Pioneer Nederland is op de hoogte gebracht.
Proces verbaal is opgemaakt bij de regio politie te Veendam.

Serienummer plasmascherm: EJUK009446EW
Serienummer luidsprekers: EJAT024731 EV
Serienummer voet: EHO15238



Mocht iemand zien dat er zo'n plasma scherm word aangeboden of dat er gevraagd word om een ontvanger voor dit scherm, dan graag een melding aan mij of de regio politie Veendam.

Ik zou graag willen dat de daders bekend worden, daar het ws. bekenden zijn. Mijn kinderen durven niet meer op hun kamer te slapen. Mijn gevoel van veiligheid is weg. Dus naast de financiele strop, want ze hebben veel meer meegenomen, is er ook een emotionele schok voor met name mijn kinderen van 7 en 9.

Mocht iemand een tip hebben voor een goede alarminstallatie en camera bewaking, dan ook graag een tip.

Tevens zoek ik nu twee professionele dummy camera's, die witt die je bij professionele bedrijven ziet. Dit om van buitenaf wat af te schrikken. Tips welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank.

:( Jeetje man, wat vervelend zeg, ik moet zeggen dat ik het steeds vaker hoor, bij een kennis van mij ook al een Pioneer plasma gestolen uit een benedenwoning, plasma´s en lcd´s zijn erg poplulair bij inbrekers, ik snuffel veel op 2dehands sites en hou het wel ff in de gaten, er is volgens mij bijna niemand die nu al een XDE verkoopt lijkt mij, wel goed verzekerd hoop ik??

Suc6 ermee
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

sound

zoals ik al eerder stelde gaan dit soort dingen op bestelling en staat allang bij
een ander thuis.
juist dit soort goederen zijn heel snel en makkelijk zonder enige tussenkomst
van een marktplaats of wat dan ook door te sluizen.
en met alle respect maar ik snap niet hoe het mogelijk is dat velen op dit forum zeer kostbare aparatuur thuis hebben staan en daar zeer vrij over praten en
worden er hier zelfs fotos tentoon gespreid met een duidelijk overzicht in de
thuis situatie en wanneer er dan word ingebroken zijn de rapen gaar.
als je in staat bent om voor vele duizenden euro,s aan aparatuur te kopen dan lijkt mijn het niet meer dan normaal om eens te gaan nadenken over de beveili-
ging in huis en dat hoeft echt niet duur te zijn zoals ik al eerder stelde.
gr johan

JCL

Tja, daar is al een topic over bij 'Private home thearters' en die is vrij duidelijk.

sound

ja klopt maar ik dacht ik herhaal het even ;)
gr johan

Chimera

Man man, spijtig dat er mensen zijn die zon dingen doen. Mensen werken verdomd hard voor zo een spullen te kopen en gaan zij even bij je inbreken en weg is het. Moesten er aanbiedingen zijn van dit type toestel zal ik het je zeker laten weten. Ik hoop dat de inbrekers gevat en goed gestraft worden!! Spijtig dat de meeste aan beveiliging als het te laat is :-\ nuja dit verwachte je ook niet he. Zelf nog nooit meegemaakt, wel bij mn vader zijn bedrijf gelukkig is die dader gevat!

Sterkte

JCL

tja bij bedrijven is het vaak anders (licht aan het bedrijf) dan heb je niet het gevoel dat er iemand bij je is geweest en door je spullen is gegaan. Bij mij op het werk (supermarkt) is diefstal vrij vaak aan de orde (tientallen keren per jaar). Het is dan vooral een gevoel van ik werk me hier niet het schompes zodat iemand anders het kan komen jatten. Daar wordt dan ook altijd daadkrachtig en adekwaat (schijf je dat zo?) bij opgetreden, altijd politie en als je er vandoor gaat érg goed kunnen rennen... Mijn baas is ook eens buiten westen geslagen (oog was helemaal kapot) en dat zijn dan wel de mindere dingen van het vak :'(

Sjors

Citaat van: xdc op maart 10, 2006, 14:00:26


V.d Poll beveiligingstechniek uit amersfoort heb ik goeie ervaring mee , (niet duur) (nee ik heb geen aandelen)



Hebben wij ons huis ook door laten beveilingen (electronisch) zeker een aanrader!



Groet, Sjors

fikszo

Vervelend verhaal. Sterkte, vooral ook met vrouw en kinderen!

Bij mij is het een jaar of 8 geleden ook gebeurd. Toendertijd woonde ik nog bij mijn moeder. Lullige is dat ze er toen pas achterkwam dat ze nooit een inboedelverzekering had afgesloten. (scheiding, op eigen benen staan etc.)

Na haar spaarcentjes weer in een nieuwe tv,stereo etc. gestoken te hebben, en met de papieren van de inboedelverzekering al ingevuld, gebeurt het weer (14 dagen later).
Dus tot twee maal toe haar spullen weg, en zooi overhoop gehaald. Daarna heeft ze dus ergens goedkoop een oude 2ehands set gekocht omdta niet meer mee te hoeven maken.

Buiten de financiele schade, wat op zich al bijzonder vervelend was, was het ergste tocvh het feit dat 'vreemden' door alle persoonlijke spullen hadden geraasd, en veel persoonlijke eigendommen, die geen bal waard zijn, behalve voor haar. (moeder is geboren in Indonesie, waar ze tot haar 11e heeft gewoond, en toen weg moest ivm. einde kolonisatie). Hele verleden door een vreemde weggenomen.

Ik had er toendertijd zelf minder last van, maar zij voelde zich echt bijna alssof ze verkracht was. Heeft er maanden echt enorm last van gehad.

De 2e keer ontdekte ik de open deur, en heb gelijk een vriend gebeld, en samen zijn we met een boksbeugel het huis doorgelopen. Ik heb nog nooit een echte vechtpartij meegemaakt, maar toen was ik echt in staat iemand flink kapot te slaan.

Sterkte!
MAC Mini I Classe CP-800 MKII I Classe CAM-400 mono's I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra MM2 I B&W 803 D3

The Foundation

Citaat van: harway op maart 10, 2006, 10:20:22

Tevens zoek ik nu twee professionele dummy camera's, die witt die je bij professionele bedrijven ziet. Dit om van buitenaf wat af te schrikken. Tips welkom.

Bij voorbaat hartelijk dank.


een dummy camera is niet profesioneel , hé
want dat zijn camera's zonder binnewerk.

ik denk dat je beter echte koopt , is ook handig als er visite komt.

ik heb zo een camera , en die is 3cm diagonaal en 12cm lang. ( alle het model van die camera , hé)

jeroen_B

Kloten zo een inbraak. Het meest vervelende is dat jij veel restschade houd nadat de verzekering heeft uitbetaald en de inbreker als hij gepakt word een onzin strafje krijgt. Een paar maand geleden kreeg ik een brief dat degene die bij mij heeft ingebroken zijn straf heeft gekregen. NA 3 JAAR !!!!!!!!!
Ze waren met zijn tweeen. Eentje heeft 30 dagen cel gekregen ( weet niet of het voorwaardelijk is) maar dat was voor veel meer inbraken, en de andere is helemaal vrijgesproken! En dat terwijl ze de inbraak bij mij en vele anderen bekend hebben, en op heterdaad in mijn gestolen auto gepakt zijn, waarbij ze met een ongeluk ook nog de vooruit in elkaar hadden gereden ( totaal versplinterd)Tevens dus doorijden na een ongeluk waarvan politie er niet achter kan komen waar dat gebeurt is.  En op het moment dat ze gepakt waren lag de achterbank vol met gestolen vleeswaren uit de lokale C1000. Tevens was de bestuurder op dat moment DRONKEN!!
Beide personen stonden al bekend als inbrekers en af en toe drugs gebruikers.

Die tv zie je nooit meer terug ben ik bang. Die is allang verpats in een andere stad want zo werken die gasten. Worden ze niet gepakt binnen 1 week hoor je er nooit meer wat van. De inbraak bij mij is puur opgelost omdat ze zo stom als een varken waren om in een gestolen auto in dezelfde stad als waar ze hem gestolen hadden, zwalkend door alcohol gebruik rond te gaan rijden met een totaal versplinterde voorruit en de achterbank vol met gestolen goederen. Toevallig reed er een politiewagen rond die dat erg opvallend vond en hun aanhield. Niet echte een prestatie van de politie dus. Ze keken er zelf ook van op dat ze de zaak opgelost hadden ineens zeiden ze zelf.

Persoonlijk ben ik nu wel voor het recht om iemand te doden bij ongeoorloofd entree (inbraak) na mijn ervaringen. Feit is dat inbraak heel lucratief is. Als je het slim aanpak kunt je tientallen inbraken doen voordat je gepakt word. Word je gepakt dan krijg je een onzin straf en een kleine boete. Gevolgschade van de inbraak kun je niet verhalen op de inbreker overigens dus ook daar komt hij onderuit.

Voor mijn eigen gevoel heb ik een alarminstallatie aangelegd hier. Bij de minste beweging van een deur of raam gaat die af. Zeker als je zo veel geld aan apperatuur thuis hebt staan zou je een alarminstallatie moeten hebben.

Voor degene die een standaard inboedel verzekering heeft! Je bent maar verzekererd kwa apperatuur voor 2500 euro gemiddeld. Stel je plasma van 2000 word gejat! Verzekering telt de waarde van al je apperatuur op en berekend dan op de volgende manier.
Stel je hebt een totaal waarde van 3500 staan wat op zich weinig is voor een HT. Je bent dan zwaar onderverzekerd.Je hebt 40% of zo meer waarde staan als dat je verzekerd bent. Je krijgt dan ook maar 60 % van je verzekerde bedrag terug!!! 60 % van 2000 dus.

Heb je een HT van 5000 of meer hoef je niet eens meer moeite te doen ben ik bang om geld te vorderen van je verzekering. En op de inbreker kun je het NIET verhalen!

Je moet overigens al je apperatuur optellen die je hebt. Dus ook de tv boven, ghettoblaster,wekkerradio. Ga je waarde van je apperatuur maar eens optellen en schrik !







VlisChris

Citaat van: jeroen_B op april 14, 2006, 09:54:58
Persoonlijk ben ik nu wel voor het recht om iemand te doden bij ongeoorloofd entree (inbraak) na mijn ervaringen.

IK ga hier maar niet eens meer op reageren ::)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SpeedyAndré

#88
Citaat van: Christiaan Sauer op april 14, 2006, 13:00:07
IK ga hier maar niet eens meer op reageren ::)

Te laat  >:D
Als je (als normaal mens) een ander zou doden, inbreker of niet, dan achtervolgt dat je zeker de rest van je leven  ::)
Denk maar niet dat je daardoor respect afdwingt of dat je daarna minder kans op inbraak hebt  :-\

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Erik

Citaat van: Christiaan Sauer op april 14, 2006, 13:00:07
IK ga hier maar niet eens meer op reageren ::)
Maar je reageert ondertussen wel ???

Geef dan gewoon je mening (indien mogelijk onderbouwt) of houd je mond ipv dat uit de hoogte gedoe.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

#90
Kan me in grote lijnen Speedy André vinden.
IK wordt gewoon doodziek van al dat "stoere" gepraat over wat je een ander wel niet aandoet als die jou onrecht aandoet.
Waar zou je als slachtoffer het recht vandaan denken te halen om zelf voor rechter te spelen? En daarbij ook nog te denken dat jij even mag beslissen of iemand mag leven of dood moet gaan? Daar heeft niemand recht over om dat te beslissen, en zeker niet voor een relatief klein vergrijp als inbraak. Disclaimer: let op het woordje relatief voor we daar weer met zijn allen over vallen ::)
Iemand vermoorden zou hooguit een zwaar, zeer zwaar overdreven manier van wraak zijn. Enigerlij vorm van recht is daar gewoon niet in terug te vinden. En wat zou je er mee opschieten?
Je bezorgt jezelf een trauma
Je bezorgt de nabestaanden van het inbrekertje een trauma en veel verdriet
Je bezorgt je eigen familie een heleboel problemen, want ze zijn tenslotte familie van een moordenaar
Je bent moordenaar.
Je bent gewoon ronduit arrogant bezig doordat je alleen aan wraak denkt, en dat de rest je niets meer kan schelen.
Of je in mijn ogen helemaal geen geweld mag gebruiken? Je mag wat mij betreft zeker geweld gebruiken wanneer jou onrecht aangedaan wordt of je bent getuige van een misdrijf.
Maar gebruik dan gepast geweld. Nu is het moeilijk te omschrijven wat gepast geweld is, en ik kan me ook goed voorstellen dat je daarbij de grenzen zoekt.
Dus als je ziet dat iemand bijvoorbeeld een vrouw verkracht, en de enige manier waarop je het voor elkaar krijgt om dat te stoppen is door zo'n vent volle kracht in zijn kruis te schoppen dan moet dat maar. Maar iemand vermoorden omdat die toevallig bij je inbreekt? Het spijt me, maar dat is niet eens meer "een oog om een oog, een tand om een tand" principe: dat is meer het oermensprincipe.

edit

Disclaimer 2: dit is geen persoonlijke hetze tegen wie dan ook persoonlijk op dit forum, maar ik wordt er gewoon echt chagerijnig van dat er zoveel mensen zijn die menen dat ze het recht hebben om het recht in eigen handen te nemen, en daarbij zelf te menen te mogen oordelen over iemand zijn leven.
Het is overigens niet alleen hier hoor, dat je deze uitspraken veel te vaak tegenkomt. Ook op andere sites kom je het veel tegen. Maar dat is (was?) vooral op sites als fok/nu/geenstijl.....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

spotmatic

Citaat van: Christiaan Sauer op april 14, 2006, 14:59:14
<knip>
...dat is meer het oermensprincipe.

Tja, in de oertijd kon het nog wel eens voorkomen dat je per ongeluk in de ander z'n grot stond. Het is dan niet fair als de bewoner dan met een knots je hersens inramt. Maar tegenwoordig is het absoluut onmogelijk dat je per ongeluk in een ander z'n huis staat. Wie dat bij mij waagt, wordt tenminste flink uitgekafferd en hardhandig het huis uit gezet.

Vermoorden is natuurlijk het andere uiterste en zal ik zeker ook niet propageren. (Het is echter wel zo dat het, om zo te zeggen, de perfecte 'misdaad' zou zijn. Immers, als je een inbreker koudmaakt en het lijk vervolgens in het bos dumpt, ongezien door eventuele getuigen, dan is er absoluut niets wat in jouw richting wijst. Immers: er is geen bewijs dat naar jou leidt. Tenzij de inbreker een agenda bijhield met daarin adressen van leeg te roven objecten, wat ik betwijfel.) Maar ja, ook nu is het nog: my home is my castle. Dat verdedigen heeft een hele hoge prioriteit. Ik zal echter nooit iemand overhoop knallen, hoogstens flink beschadigen.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

VlisChris

Citaat van: spotmatic op april 14, 2006, 15:11:04
Tja, in de oertijd kon het nog wel eens voorkomen dat je per ongeluk in de ander z'n grot stond. Het is dan niet fair als de bewoner dan met een knots je hersens inramt. Maar tegenwoordig is het absoluut onmogelijk dat je per ongeluk in een ander z'n huis staat. Wie dat bij mij waagt, wordt tenminste flink uitgekafferd en hardhandig het huis uit gezet.

Ook in de oertijd kwam het waarschijnlijk wel voor dat iemand heel bewust in iemand zijn grot kwam met de bedoeling te stelen. Maar voor de rest ben ik het met bovenstaand stukje wel eens :) Uitkafferen, en het huis uitwerken ja. Of binnenhouden tot de politie er is...
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

luistervinkje

Over oerprinciepes gesproken, en wel of niet een inbreker vermoorden  :-[ :-[.
Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen na dit gelezen te hebben, maar ik heb hier ook wel eens over nagedacht en wel om het volgende: ben maar een gewone jongen met een gewoon huis en heb een dochter welke gehandicapt is en op de benedenverdieping een slaapkamer heeft en de rest van de gezinsleden slapen gewoon op de bovenverdieping (wegens gebrek aan euro s niet allemaal gelijkvloers) .

Nu heb ik er natuurlijk wel eens overnagedacht wat er zou gebeuren als er een inbreker in huis zou zijn, we hebben zowiezo een hond(je) welke gelijk aanslaat (blaffen) ik heb een honkbalknuppel naast bed en ik denk dat er op dat moment een heus oerinstinct bij mij los komt en dat de inbreker wel eens heel veel spijt zou kunnen krijgen dat hij ons huis heeft uit gekozen waarin mijn dochter opdat moment totaal hulpeloos is.

Ik durf nu niet uit te spreken in wat voor staat ik op dat moment zou zijn en ik denk dan zeker niet na over eventuele gevolgen mocht deze persoon op dat moment perongeluk de honkbalknuppel tegen zijn slaap aan krijgen met alle gevolgen, op dat moment telt er maar 1 ding en dat is de bescherming van mijn dochter .
Over oerinstinct gesproken  ;) ;) ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

SpeedyAndré

Misschien kan je naast het plaatje 'pas op voor de hond' ook die knuppel op de deur afbeelden  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

jeroen_B

Ja ja, jullie weten precies hoe het zou moeten. Alsof die gasten op de grond gaan liggen huilen als jullie ineens voor hun neus staan.Daar moet ik dan wel erg om lachen weer. Daar houden ze echt wel rekening mee hoor. Nu zullen de meesten er wel heel snel vandoor gaan, maar niet allemaal. Lees de kranten maar eens wat beter. En wat zou gepast geweld zijn dan als je een inbreker betrapt? Ik zou zeggen, sla hem zo snel mogelijk zo hard mogelijk horizontaal ongeacht hoe, als hij ineens tegenover je staat,of ren hard weg, voordat hij jou pakt! Dat gedeelte vergeten jullie.

In de auto werd overigens ook een heel groot mes en een klauwhamer gevonden.( ze gebruikten de auto als vervoermiddel voor inbraken daarna ) 1 man brak in en de anders heeft binnen in de kamer gestaan met of het mes of de hamer waarschijnlijk. Waarom denken jullie? Ik heb het daar met de politie over gehad omdat dat mijn ten ore kwam wegens een verspreking van een agent, en ze zeiden er niet veel over behalve dat ik daar maar niet te veel over moest denken. Persoonlijk weet ik zeker dat als ik naar beneden gegaan was dat ik aangevallen zou zijn met een mes of hamer als ik ze op heterdaad had betrapt.
1 van de 2 figuren die hier in het huis heeft gestaan is eerder wegens geweldsdilicten veroordeeld en redelijk berucht.

Jullie mening veranderd wel als jullie zelf een inbraak gehad hebben. Als alles kapot is, verdwenen is, beschadigd is, je jezelf niet meer veilig voelt in je huis. Meerdere keren op het politiebureau urenlang zitten.2 dagen vrij moeten nemen om deur te vervangen en sloten te vervangen. Tientallen telefoontjes plegen met verzekeraars ( 80 euro prepay kosten om een gestolen gsm vergoed te krijgen). Na 2 maand was ik nog bezig. Tegen die tijd verwens je zo iemand de ergste ziektes en de dood wel. Niet om het geld, maar om de idioot grote schade en onrust die je word aangedaan voor 2 telefoons, mp3 spelertje, portomonai en 50 euro cash.
De materiele en geestelijke schade die ze toerichten interesseert ze niet, alleen een paar tientjes geld telt voor hun.

Zelf ga ik overigens helemaal niet naar beneden als ik weer wat zou horen of het alarm zou afgaan. Ik doe de lichten aan en bel 112 wel en laat hun het oplossen ( met de hoop dat ze er op los schieten :d ) . De schade is er op dat moment toch al, het kost je toch bakken met geld ongeacht de dader word gepakt. En de dader krijgt toch niet meer als een tik op de vingers bij de rechter en draait niet voor restschade op.
Dit raad de politie iedereen ook ten strengste aan. En niet om de inbreker te beschermen hoor! De meesten van de huisinbrekers zijn junkies. En die doen nog wel eens hele rare dingen. Niet iedere inbreker is een schriel bangerig ventje. Er lopen ook asociale rotzakken bij die je liever niet tegenkomt.

Nu ben ik vrij hard hierin intussen weet ik van mezelf. Maar dat word je wel als je 2 van dit soort doorgedraaide malloten in je huis hebt gehad. Deze 2 hebben gewoon midden in een drukke straat met 3 of 4 enorme trappen de hele voordeur naar binnen geschopt.




jeroen_B

Citaat van: Christiaan Sauer op april 14, 2006, 15:13:59
Ook in de oertijd kwam het waarschijnlijk wel voor dat iemand heel bewust in iemand zijn grot kwam met de bedoeling te stelen. Maar voor de rest ben ik het met bovenstaand stukje wel eens :) Uitkafferen, en het huis uitwerken ja. Of binnenhouden tot de politie er is...

Uitkafferen? :-)
Binnenhouden tot de politie er is ?
Ik hoop niet dat jij ooit in zo een situatie komt dat jij een inbreker betrapt. Als je een verkeerde tegenkomt met je slaperige oogjes nog half open, dan krijg je een portie klappen waar je U tegen zegt, voordat je eigenlijk echt door hebt dat er iemand in je huis staat die er niet hoort te zijn. Vreemde kijk over hoe je met dit soort criminelen moet omgaan. Blijf dan boven op je slaapkamer en ga bellen en maak lawaai.