Eerste blik op Ziggo HDTV PVR

Gestart door Marcel_T., juni 21, 2008, 11:31:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trunks

De cisco kan nu ook in regio den bosch via ziggo besteld worden ! en begreep dat rond 1 Dec de interactieve tv beschikbaar komt
Denon AVC-A1
Fronts Synthese 3
Centers Magnat Needle
Rears Synthese 3 Optoma HD67N Beamax Black

Wampe

Ik zie op de ziggo site dat je met deze receiver ook dolby digital 5.1 sound kunt ontvangen. Maar als je dat wilt benutten zul je dit via je receiver willen laten lopen. Maar nu zie ik weer geen digitale audio uitgang op deze HD TV ontvanger. Hoe moet je dan je audio aansluiten?

Aangezien ik geen HDMi aansluiting op mijn receiver heb wou ik het beeld via hdmi naar de tv laten lopen en de audio via een uitgang naar de receiver.

Weet iemand hoe dit moet?

fastlex

#77
Hopelijk is dat niet alleen via HDMI voor jou... mijn Humax 5000 heeft een optische uitgang voor audio...
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Sol

Citaat van: Wampe op november 20, 2008, 23:25:34
Ik zie op de ziggo site dat je met deze receiver ook dolby digital 5.1 sound kunt ontvangen.

Kan de 360 van samsung ook al. Via HDMI en toslink.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Wampe

Okee, ik zie net op een plaatje inderdaar een optical audio out, toslinkje dus. thnx

Snowmaster

Citaat van: fastlex op november 21, 2008, 09:37:21
Hopelijk is dat niet alleen via HDMI voor jou... Kijn Humax 5000 heeft een optische uitgang voor audio...

Heb je al geprobeerd of de Humax geluid via HDMI geeft?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

fastlex

Ja dat doet hij, het staat echter wel zacht...
Sinds zaterdag staat de humax op de reciever via toslink.
Verder nog niet onderzocht waarom geluid zacht is.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

tijse400

misschien omdat je voor de toslink input nog het volume op de receiver /versterker moet afstellen?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Snowmaster

Citaat van: fastlex op december  1, 2008, 08:26:00
Ja dat doet hij, het staat echter wel zacht...
Sinds zaterdag staat de humax op de reciever via toslink.
Verder nog niet onderzocht waarom geluid zacht is.

Humax heeft per ingang meerdere uren nodig om los te komen. Geluid van SBS6 begon bij mij op -37 en zit nu op -43.  Geluidsniveau van Samsung en Humax is praktisch gelijk. De Humax is misschien zelfs iets luider.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

MaxxMark

Ik heb even een paar vraagjes over dit mooie apparaat. Ik heb dit topic doorgelezen, maar vergeef mij als ik ergens iets over het hoofd heb gezien.

Ik zoek al tijden naar een 'op de toekomst voorbereide' hdd recorder voor mijn ouders. Maar dit is eigenlijk 1 groot drama als je iets zoekt wat zo'n beetje alles kan.  Ik heb eigenlijk al de mogelijkheid opgegeven dat opgenomen content naar DVD weggeschreven kan worden. Dit apparaat heeft een ethernet poort dus in de toekomst zal je mogelijk de content er van af kunnen halen (big if).

Ik begrijp dat de cisco normaal via een abo van Casema Ziggo loopt. Het apparaat wordt in delft gebruikt dus opzich is dat geen probleem. Op dit moment is er al een digitale decoder met een basis pakket aanwezig, dus digitale (SD) ontvangst van ziggo werkt gewoon.

Om zeker te zijn van mijn zaak wil ik toch even mijn vraagjes kwijt :)

1. Als de cisco los aanschaft wordt, dan kan ik hem gewoon aansluiten en de al aanwezige huidige (SD) digitale zenders ontvangen, opnemen en kijken via de cisco?
2. Als later wordt besloten een HD abo te nemen, dan kunnen deze gewoon bekeken worden, opgenomen worden en gekeken worden?
3. Het apparaat kan op dit moment ook gewoon aan te sluiten op een (SD) CRT TV?

Zoals je leest is er op dit moment geen sprake van een HD setup. Maar het punt is dat ik mijn ouders niet een apparaat wil geven dat over een jaar weer vervangen moet worden omdat ze dan een nieuwe HD TV kopen en graag HD zenders willen kijken. Ik wil dus wel dat ze nu iets kopen waar ze ook op termijn gebruik van kunnen maken, het liefst dus dat de cisco net zo lang mee gaat als de videorecorder mee is gegaan (al zal dat wel een utopie zijn  ::))

Alvast bedankt voor jullie hulp & opmerkingen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Marcel_T.

Ik zou nog even een paar jaar wachten tot alles uitontwikkeld is. Ik zie de Cisco meer voor hobbyisten en early adapters.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

MaxxMark

Oh, ik vergat te zeggen dat de videorecorder bij mn ouders toevallig van de week kapot is gegaan :P Dus 2 jaar wachten is eigenlijk geen optie ;)

Ik snap dat het een apparaat voor de early adopters is. En opzich is het geen probleem dat er ieder moment uitvoerig mee gestoeid moet worden (bij de eerste installatie, bij overstap naar hd, etc). Opzich is dat ook geen ramp vind ik, als tweaker vind ik dat ook wel leuk :P

Als het kan wat ik in de vragen vroeg, dan ben ik opzich al blij. Als dat wat extra werk kost om het werkend te krijgen is dat ook niet erg.

Een alternatief zou zijn als ik voor de helft van de prijs een hdd recorder kan vinden die digitaal aan te sluiten is en die de ongeveer de helft in prijs is. Dan zou het namelijk over 2 jaar weer interessant zijn om te kijken wat er dan te vinden is.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Marcel_T.

Het unieke van de Cisco is dat deze interactieve tv ondersteund en HDTV kan opnemen. Daarentegen is ie duur en traag in de bediening. Volgens mij zitten je ouders niet in die doelgroep die de voordelen gaan gebruiken en dus alleen aanlopen tegen de nadelen.

Een goedkope hdd-recorder is idd een betere (tussen)oplossing.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

MaxxMark

Citaat van: Marcel_T. op december  2, 2008, 14:20:34
Overigens, mocht je meer willen lezen over de Cisco:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=123

Ik had hem al gevonden! Thanks ;) Ik zit te denken dat het dan misschien handiger voor mij is om dan gewoon inderdaad voor Interactieve Televisie te gaan (dus idd via Ziggo zelf). Dan heb je tenminste nog enige support op je apparaat. Als je hem gewoon los koopt mis je die support (voor zover je bij Ziggo van support kan spreken natuurlijk :P)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Citaat van: Marcel_T. op december  2, 2008, 14:19:31
Het unieke van de Cisco is dat deze interactieve tv ondersteund en HDTV kan opnemen. Daarentegen is ie duur en traag in de bediening. Volgens mij zitten je ouders niet in die doelgroep die de voordelen gaan gebruiken en dus alleen aanlopen tegen de nadelen.

Een goedkope hdd-recorder is idd een betere (tussen)oplossing.

Had even over dit bericht heen gelezen, sorry.. Enig advies op een simpele/goedkope  (sd only) hdd-recorder die ziggo ondersteund ?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Spekkie99

Citaat van: MaxxMark op december  2, 2008, 16:36:17
Had even over dit bericht heen gelezen, sorry.. Enig advies op een simpele/goedkope  (sd only) hdd-recorder die ziggo ondersteund ?

Ziggo bied zelf ook zo'n ding aan...
www.ziggo.nl

zelf zou ik ook gaan voor een goed werkend product. Het HD en interactief is nog een niet uitontwikkeld product. Denk dat je ouders het meest hebben aan een goed werkend apparaat, zeker als ze nog geen HD hebben.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

EdoE

Voor wie in Ziggo-gebied de Cisco op zijn verlanglijstje heeft staan: HOLD YOUR HORSES

De PVR-functionaliteit ligt momenteel op zijn gat door een probleem bij Ziggo. Hij functioneert wel als ontvanger, maar opnemen is even niet mogelijk. Ziggo zegt aan een oplossing te werken maar er is niet duidelijk hoe lang dat nog duurt (de ellende begon een goede week geleden).

Ik twijfel er niet aan of e.e.a. opgelost zal worden, maar als je op het punt staat om naar een MM (ofzo) te rijden om zo'n ding te halen, zou ik nog even wachten totdat er meer helderheid is.

Overigens zijn er ook problemen (geweest) met een PVR van Siemens.

fastlex

Zowieso vind ik dat er een hoop gedoe is bij ziggo met digitale tv.
Vlekkeloos beeld gehad, nu gewoon weer analoog.
Een of andere vage reden dat de omzetting nog niet heeft plaatsgevonden.
Al tig keer gebeld waarvan je er 4 keer doorkomt.
Iedereen verteld me dat binne 2 uur de kaart het weer doet, maar nee hoor, je blijft maar bellen....
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

fca

Citaat van: fastlex op december 11, 2008, 08:25:16
Zowieso vind ik dat er een hoop gedoe is bij ziggo met digitale tv.
Vlekkeloos beeld gehad, nu gewoon weer analoog.
Een of andere vage reden dat de omzetting nog niet heeft plaatsgevonden.
Al tig keer gebeld waarvan je er 4 keer doorkomt.
Iedereen verteld me dat binne 2 uur de kaart het weer doet, maar nee hoor, je blijft maar bellen....


Ziggo klanten krijgen het nog zwaar. :biggrin:
De pratende pakken hebben besloten om interaktief door te zetten en zsm.
De problemen die kunnen (?) ontstaan zijn:
plotseling geen beeld meer.
haperingen
internet problemen geen/wel verbinding
etc.

Bovengenoemde problemen kunnen voorkomen bij alle klanten dus ook degene die geen interaktief hebben/willen.
Ziggo heeft de problemen die bekend zijn nog lang niet allemaal opgelost.
Binnenkort zullen ze wel weer op tv komen en wederom nederig gaan opstellen en dat er aan wordt gewerkt. :unhappy:

tijse400

binnenkort? ik denk eerder egwoon nog steeds, met nog grotere problemen. :(

ik dacht voor mijn verhuizing over te stappen op ziggo alles in 1 en te riskeren dat ik dan geen interactieve tv zou krijgen en dus ook geen korting op die decoder met opname etc.

om dan ziggo alles in 1 te kunnen verhuizen en mijn kpn dan dus al opgezegd zou zijn.

dat is allemaal al 6 weken geleden en nog werkt het niet.

ik kan misschien beter op mijn nieuwe adres een nieuwe alles in 1 pakket aan kunnen vragen geloof ik... met interactieve tv. het duurt nog wel ff voordat ik verhuis, dat niet, maar t duurt mij veel te lang zo..
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

EdoE

PVR werkt sinds vandaag overigens weer...

Danakin

Citaat van: fastlex op december 11, 2008, 08:25:16
Zowieso vind ik dat er een hoop gedoe is bij ziggo met digitale tv.
Vlekkeloos beeld gehad, nu gewoon weer analoog.
Een of andere vage reden dat de omzetting nog niet heeft plaatsgevonden.
Al tig keer gebeld waarvan je er 4 keer doorkomt.
Iedereen verteld me dat binne 2 uur de kaart het weer doet, maar nee hoor, je blijft maar bellen....

Ik had casema en nu dit ziggo is gaat echt alles zwaar vulva (ik hou het netjes). Samsung H360R werkt slecht. Ik ga er nog geneens over uitweiden. Ik hoor dat veel mensen zwaar teleurgesteld zijn in Ziggo. Denk aan overstappen.

Danny
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

Snowmaster

Citaat van: Danakin op december 13, 2008, 15:40:25
Ik had casema en nu dit ziggo is gaat echt alles zwaar vulva (ik hou het netjes). Samsung H360R werkt slecht. Ik ga er nog geneens over uitweiden. Ik hoor dat veel mensen zwaar teleurgesteld zijn in Ziggo. Denk aan overstappen.

Wat doet de Samsung niet?   Als je hem niet meer gebruikt, heb ik wel interesse.
Is het een zwarte 360RA ? (zie sticker achterzijde onder typenummer)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

jcompagner

Eerst even over mensen die zeggen dat een pc dus met Vista Media Center niet gebruiksvriendelijk is voor de dames onder ons.
Dit is de totaal niet waar, ik gebruik al jaren MCE/VMC en met mij vele collega's en vrienden. En geen enkele partner heeft maar ook last dat het niet te gebruiken is
Het is net zeer gebruiksvriendelijk. Guide/Recorded tv wat is er nu moeilijk aan. Het is super snel. Speeld alles.
Ik snap sowieso niet waarom MCE/VMC niet veel veel meer gebruikt wordt.

Het probleem is met alle andere aparatuur waar ik naar gekeken heb of geprobeerd heb. Is dat het traag is in alles (door de guide heen lopen bv, traag met zappen maar dat vind ik niet zo'n probleem, live kijken doe ik toch nooit behalve sport)

Maar het aller grootste probleem vind ik altijd opnames. Hoe doet de HDTV PVR dat? Heb ik serie opname support?
Dus kan ik zeggen neem "Top Gear" op op BBC wanneer het ook voorkomt (tijd doet er niet toe) of sterker neem Top Gear op op welke zender hij ook voor komt. Altijd overal.???
Dat is de absolute kracht van Media Center, ik heb nog niet 1 aparaat gezien die dat kan evenaren.

Dus neemt de PVR tijd gebaseerd op of de naam/tag? En snapt hij dat ik "serie" wil opnemen?