Denken als een debunker

Gestart door mmuetst, december 21, 2021, 00:42:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: Xander32 op februari 20, 2022, 13:49:15
... het gaat in dit geval over de ts, daar zijn de reacties op gebaseerd.

Echt ?

Citaat van: gizmo2 op februari 20, 2022, 13:53:39


:D :D :D

Gifjes blijven leuk.

Citaat van: toetertje op februari 20, 2022, 13:55:17

Dat is waar. Maar dat is ook een stuk moeilijker. Ik heb 2 audiovrienden, die dan aan mij vragen waar ik op let.
Als ik dan bepaalde details noem, moeten ze soms 3 a 4 keer luisteren, voor ze horen wat ik bedoel. Maar daarna horen ze het ook altijd. En nee, ik zal je voor zijn, ik ben niet helderhorend.  ;)

Als je gefocust gaat luisteren, luister je sowieso anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Maar eh, heb nog geen PM met de melding: hé Michael kom maar gezellig aan met je kabels en switch, ik lust je wel rauw :D. Hoor alleen mensen roepen dat ik vooringenomen ben.
Ik neem een lekker biertje of wijntje mee voor na het luisteren, dus wat wil je nog meer.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

toetertje

Citaat van: bramsat op februari 20, 2022, 14:10:03
Heb ja niet om foto's gevraagd! alleen onderaan zoals bij mij....en mocht het allemaal peperduur zijn...geef dan jouw merk

speaker door...zelfbouw met sub zonder sub etc......ik bedoel wat moet Tabcam of King Ping wel niet! die hebben zelfs geen

pittbulwaakhond of zo. :confused:....Ik bedoel maar zo....je beschrijft allemaal de klangmatigheid...en ik denk met wat dan?

Nou speciaal voor Bram, en omdat ik anders niet meer mee mag praten.....

In de woonkamer op dit moment een raspberry Pi met diverse dacs waaronder een chord mojo, gekoppeld aan een marantz sr7013 i.c.m. een Astin trew at2000, die ik dus ook in stereo kan gebruiken zonder de marantz.
Dan de speakers op dit moment, de Elac fs247 ondersteund door 2 losse subwoofers met hypex en dsp. En hier en daar wat lichte akoestische aanpassingen. In de audiokamer staat ook nog het een en ander, waaronder dus een openbaffle systeem, en een paar zelfbouw systemen. (scanspeak) en meerdere versterkers, waaronder buizen, ncores, Ab en zelfs de aiyima.

Hopend dat ik nu weer mee mag praten, en jij weer kunt slapen.  ;)

chansig

Die AT is een mooi apparaat. Volgens mij super gebouwd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

toetertje

Citaat van: chansig op februari 20, 2022, 14:23:51
Die AT is een mooi apparaat. Volgens mij super gebouwd.

Gr. Hans

Die is inderdaad erg mooi gebouwd, en heeft ook echt mijn voorkeur op dit moment.
Ik heb dan de plus versie, met andere koppel condensatoren. Een nadeel van deze versterkers
is wel, dat de rotary encoder er vaak mee ophoudt. Het is een hele toer om die te vervangen,
dus heb nog niet de moed verzameld om dat te doen.

chansig

Citaat van: gizmo2 op februari 20, 2022, 14:26:40
deze hele discussie doet me een beetje hieraan denken  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=FMkokpaAh78

Mooi programma. En inderdaad die hoorders zijn wel erg vasthoudend in wat ze menen waar te nemen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: toetertje op februari 20, 2022, 14:28:29
Die is inderdaad erg mooi gebouwd, en heeft ook echt mijn voorkeur op dit moment.
Ik heb dan de plus versie, met andere koppel condensatoren. Een nadeel van deze versterkers
is wel, dat de rotary encoder er vaak mee ophoudt. Het is een hele toer om die te vervangen,
dus heb nog niet de moed verzameld om dat te doen.

Een helaas te jong overleden kennis heeft ooit wat van doen gehad met AT. Was/is er nu ook een 1000 versie ? Wat ik van hem begreep was dat deze stabiel was/bleef tot onder 1 Ohm.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: toetertje op februari 20, 2022, 13:55:17

Dat is waar. Maar dat is ook een stuk moeilijker. Ik heb 2 audiovrienden, die dan aan mij vragen waar ik op let.
Als ik dan bepaalde details noem, moeten ze soms 3 a 4 keer luisteren, voor ze horen wat ik bedoel. Maar daarna horen ze het ook altijd. En nee, ik zal je voor zijn, ik ben niet helderhorend.  ;)

En omgekeerd? Gebeurt dat weleens? Dat iemand je wijst op iets in de opname dat je zelf nog niet hoorde?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mmuetst

Citaat van: toetertje op februari 20, 2022, 13:07:43
De 2e is het cliche nummer van Chris Jones. Let dan in het nummer roadhouses en automobiles eens op
de krekeltjes en vogeltjes. Kijk op welke combinatie die je hebt staan, waar je ze het beste hoort, en ga
dan eens kabels wisselen.
Wat zegt het over mijn kabels en apparatuur als ik die vogels en krekels goed hoor? Nu is het overdag bij mij in de mancave niet optimaal. Te veel stoor geluiden van auto's en nu ook de regen op mijn platte dak van mijn mancave. Maar toch hoor ik de krekels en vogeltjes. Kan trouwens uren luisteren naar dit soort cliché muziek, verveelt mij niet  ;)
Ik zit nu trouwens te luisteren naar een setje Tis Echt Niks luidsprekers met Gamma luidspreker kabel.

Ik zal zo eens een dropveter en een medium kabel proberen. De kabel die ik nu gebruik is een Philips kabel waar ik ooit andere pluggen aan heb gezet.
Dit zijn de luidsprekerkabels:
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

roeleken

Dikke koperen kabels go a long way
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

toetertje

Citaat van: DofN op februari 20, 2022, 14:35:12
En omgekeerd? Gebeurt dat weleens? Dat iemand je wijst op iets in de opname dat je zelf nog niet hoorde?

Oh ja, zeker wel hoor. En dat kan ik ook erg waarderen.

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op februari 20, 2022, 13:10:42
Het is ook gewoon een leuk middagje met audio bezig zijn. Ik vind het leuk om andere sets te kunnen horen die misschien velen malen beter is dan wat ik zelf thuis heb.
Je bent bij mij welkom mmuets en dan zal ik aantonen, dat op ik mijn set blind het verschil kan horen tussen Koos Alberts en Jimmy Hendriks  :wow:

FF serieus, die tijd om te ABX-en heb ik al ver achter me en al dat gerommel in de marge met kabeltjes e.d. dat kunnen mijn oortjes
van 61-jaren oud niet meer trekken en by the way.... veel te vermoeiend al dat gedoe  ;)

Maar als jij het leuk vind om andere sets te horen (ff los v/h feit of deze minder of beter presteren dan wat jij gewend bent)
en wellicht nog nieuwe muziek wilt ontdekken, dan ben je bij deze uitgenodigd.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

chansig

Is wel grappig het horen van details:

Ik luister al vrij lang bewust naar U2 en ook Talk Talk. Jaartje of 35 schat ik zo. Bij een nummer van Talk Talk en van U2 hoorde ik, een jaar of wat terug, in beide gevallen voor het nummer begon iemand (af)tellen. Bij Talk Talk zal het Mark geweest zijn, bij U2 weet ik niet.

Geen idee meer of ik iets met de set had gedaan, of viel het me gewoon in 1 keer op ? Wie zal het zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

toetertje

Citaat van: mmuetst op februari 20, 2022, 14:36:23
Wat zegt het over mijn kabels en apparatuur als ik die vogels en krekels goed hoor?

Dat zegt in ieder geval, dat je set in staat is, deze details weer te geven,
en niet iedere set kan dat. Ook duurdere sets niet. Maar als je op deze set nu eens
alleen andere speakerkabels zou zetten, en je zou ze niet meer horen, zelfs niet als
je op je knietjes voor de speaker zit. Wat zegt dat dan? Want aan de kabel kan het
niet liggen.
Over de muziek zijn we het in ieder geval al wel eens.  ;)

En ps. ben wel een beetje jaloers op jou heartbeats en maggies. De Pl heb ik zelf ook gehad.  ;D

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Citaat van: toetertje op februari 20, 2022, 14:49:06
Dat zegt in ieder geval, dat je set in staat is, deze details weer te geven,
en niet iedere set kan dat. Ook duurdere sets niet. Maar als je op deze set nu eens
alleen andere speakerkabels zou zetten, en je zou ze niet meer horen, zelfs niet als
je op je knietjes voor de speaker zit. Wat zegt dat dan? Want aan de kabel kan het
niet liggen.
Over de muziek zijn we het in ieder geval al wel eens.  ;)

En ps. ben wel een beetje jaloers op jou heartbeats en maggies. De Pl heb ik zelf ook gehad.  ;D
Het aanpassen van de akoestiek heeft bij mij alvast veel details blootgelegd (verlagen van de RT).
Hoe een speakerkabel dit dan doet, dunno, ik kan het ook niet testen -> domme actieve speakers  :(
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Citaat van: chansig op februari 20, 2022, 14:44:02
Is wel grappig het horen van details:

Ik luister al vrij lang bewust naar U2 en ook Talk Talk. Jaartje of 35 schat ik zo. Bij een nummer van Talk Talk en van U2 hoorde ik, een jaar of wat terug, in beide gevallen voor het nummer begon iemand (af)tellen. Bij Talk Talk zal het Mark geweest zijn, bij U2 weet ik niet.

Geen idee meer of ik iets met de set had gedaan, of viel het me gewoon in 1 keer op ? Wie zal het zeggen.

Gr. Hans
Dit verklaart waarom je het niet hoort Hans, U2 en Talk Talk  :-X
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

toetertje

Citaat van: chansig op februari 20, 2022, 14:44:02
Is wel grappig het horen van details:

Ik luister al vrij lang bewust naar U2 en ook Talk Talk. Jaartje of 35 schat ik zo. Bij een nummer van Talk Talk en van U2 hoorde ik, een jaar of wat terug, in beide gevallen voor het nummer begon iemand (af)tellen. Bij Talk Talk zal het Mark geweest zijn, bij U2 weet ik niet.

Geen idee meer of ik iets met de set had gedaan, of viel het me gewoon in 1 keer op ? Wie zal het zeggen.

Gr. Hans

Hmmm, jammer dit, stond net op het punt je wel weer serieus te nemen.   :D ;)

mmuetst

Citaat van: VANZOMERENG op februari 20, 2022, 14:40:48
Je bent bij mij welkom mmuets en dan zal ik aantonen, dat op ik mijn set blind het verschil kan horen tussen Koos Alberts en Jimmy Hendriks  :wow:

FF serieus, die tijd om te ABX-en heb ik al ver achter me en al dat gerommel in de marge met kabeltjes e.d. dat kunnen mijn oortjes
van 61-jaren oud niet meer trekken en by the way.... veel te vermoeiend al dat gedoe  ;)

Maar als jij het leuk vind om andere sets te horen (ff los v/h feit of deze minder of beter presteren dan wat jij gewend bent)
en wellicht nog nieuwe muziek wilt ontdekken, dan ben je bij deze uitgenodigd.
PM's zijn verstuurd. Het is een eindje rijden, maar dat heb ik er graag voor over. Bedankt voor de uitnodiging.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

#470
Citaat van: DofN op februari 20, 2022, 15:01:12
Ai

Citaat van: toetertje op februari 20, 2022, 15:10:23
Hmmm, jammer dit, stond net op het punt je wel weer serieus te nemen.   :D ;)

Ik wist het. Te makkelijk. :D

Al blijft een ieder van Talk Talk af.  :sneaky2:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mmuetst

Citaat van: chansig op februari 20, 2022, 15:26:20
Ik wist het. Te makkelijk. :D

Al blijft een ieder van Talk Talk af.  :sneaky2:

Gr. Hans
Ik praat praat er niet over Hans. Net als bands als de de moet je niet mee spotten.   :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

#472
Citaat van: toetertje op februari 20, 2022, 14:49:06
Dat zegt in ieder geval, dat je set in staat is, deze details weer te geven,
en niet iedere set kan dat. Ook duurdere sets niet. Maar als je op deze set nu eens
alleen andere speakerkabels zou zetten, en je zou ze niet meer horen, zelfs niet als
je op je knietjes voor de speaker zit. Wat zegt dat dan? Want aan de kabel kan het
niet liggen.
Over de muziek zijn we het in ieder geval al wel eens.  ;)

En ps. ben wel een beetje jaloers op jou heartbeats en maggies. De Pl heb ik zelf ook gehad.  ;D
Laat ik nu met een bepaald type buizen in de voorversterker de vogels en krekels wel te kunnen horen en met een ander type weer niet.
Dit zegt in mijn geval dan meer over het type buis.

Je moet trouwens wel heel goed luisteren als je het niet weet gaan de meeste van ons het niet horen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

mmuetst

Ik heb in de zomer zo veel krekels in mijn hop klimop plant zitten dat in af en toe naar buiten moet lopen en ze stichtelijk toe moet spreken: SSSST....is het het nu afgelopen met dat gesnerp!.  :D
Die beesten kunnen een partij herrie maken, dat ik het door mijn muziek heen kan horen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

Citaat van: mmuetst op februari 20, 2022, 17:03:20
Ik heb in de zomer zo veel krekels in mijn hop klimop plant zitten dat in af en toe naar buiten moet lopen en ze stichtelijk toe moet spreken: SSSST....is het het nu afgelopen met dat gesnerp!.  :D
Die beesten kunnen een partij herrie maken, dat ik het door mijn muziek heen kan horen.
Is maar één remedie tegen zet er een baswoofer tegenaan........ eens zien of ze dan nog lang aan het tjirpen zijn.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: