Denon AVRX-1100W - HDMI signaal valt 1x per uur een halve seconde weg

Gestart door mikekiwi, november 27, 2015, 17:59:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikekiwi

Merk sinds kort dat mijn AVR-X1100W receiver met enige regelmaat geen signaal doorgeeft naar de tv. Heb het getest met diverse bronnen, HDMI-kabels en zowel op TV als beamer en in alle situaties is er maar 1 apparaat dat altijd present is als het probleem zich voordoet (de receiver dus)

Signaal komt zeer kort daarna gewoon weer terug, maar irritant is het uiteraard wel als het net in een spannende scene gebeurt.

Ik denk zelf dat er maar 1 ding op zit en is gebruik maken van de garantie... Maar omdat het maar gemiddeld 1x per uur/1,5 uur voorkomt kan ik al voorspellen wat er als conclusie van de techn.dienst uitkomt: " in onze testen is gebleken dat alles normaal functioneert". Ik kan het namelijk niet forceren, het gebeurt wel regelmatig maar zonder regelmaat zeg maar...

En dan ben ik mijn receiver dan 2 maanden kwijt en ben ik er nog niets mee opgeschoten (en zit ik 2 maanden zonder geluid).

Of ben ik nu te negatief? Of is er nog iets anders wat ik er zelf aan kan doen/ testen?

Maikel_audionerd

Als je nog een andere HDMI kabel hebt liggen, probeer die even. Ik heb hetzelfde probleem elk half uur ongeveer, springt op zwart en een sec later heb ik weer beeld. Inderdaad heel irritant.
In mijn geval is het gekomen nadat ik de 3M lange HDMI kabel iets verbogen had om de bocht te maken tussen de muur en de tv. Een fout waar ik nu spijt van heb want ik heb alle kabels netjes weggewerkt dus even de kabels vervangen gaat me minimaal zo'n 3 a 4 uur kosten  :nopompom:
Overigens terugbuigen en met liefde kneden van het gebogen stuk mochten niet baten
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

papaleo

Als dat van de vorige spreker niet helpt...;
Kan je de AVR niet resetten/factory-reset...?

En als je deze dan toch voor garantie aanbied, dan zit dit wel snor bij Denon als het om testen/uitzoeken van een 'soms' optredende klacht gaat....,mijn AVC heeft laatst een week daar op de testbank gestaan,die had ook af en toe een optredend probleempje...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mikekiwi

Kabels: verwacht ik niet: zoals gezegd: heb het getest met meerdere bronnen (met verschillende kabels) en ook met verschillende kabels van AVR naar beamer en tv. Maar ik kan het nog een keer proberen met een andere kabel...

Factory reset kan ik idd een keer doen, da's wel een aardige.

En dank voor het aangeven dat de testprocedure wel in orde is, dat geeft vertrouwen :coffee:

VTEC_genieter

Je weet zeker dat het signaal veloren wordt tussen de receiver en de TV/beamer?
Want eigenlijk kan je in het display van je receiver zien: bijvoorbeeld de DTS HD MASTER en of de HDMI indicatoren in dat display gaan even uit en weer aan.

Als mijn verhaal diagnose klopt, want ik heb ook een Denon receiver, dan verliest je Denon het signaal van je bron (BD speler of mediaspeler) waardoor je het geluid en/of het beeld ook niet meer hoort/ziet heel even.

Bij mij gebeurt dat soms. En als het gebeurt, dan gebeurt dat inderdaad bij hevige actie momenten.
Alleen bij zware MKV bestanden van 40GB en groter.
Oplossing: films van lagere kwaliteit downloaden >>>> max 15GB. Minder kans op verlies van signaal. Het helpt echt [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

mikekiwi

Het gebeurt bij mij echt niet alleen tijdens actie momenten en ook gewoon als ik Netflix kijk (dus heb dan geen invloed op enigerlei kwaliteit, bitrate, etc).
En het gaat zo snel dat ik de indicatoren niet kan checken; tegen de tijd dat mijn ogen van scherm naar receiver zijn bewogen en hebben gefocussed is het beeld alweer terug...

VTEC_genieter

Maar als die indicatoren inderdaad even verdwijnen, dan verliest je Denon het signaal van je bron. Ik ging daarna mijn LAN bekabeld netwerk upgraden van 100 naar 1000Mbit/s en dat heeft bij mij een groot gedeelte geholpen. Minder kans op verlies van het signaal tussen mijn Denon en mijn mediaspeler.

Ik denk niet dat het tussen je Denon en je beamer/TV is.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

wolfkampf

ik heb hetzelfde met mijn pioneer (niet merk gebonden dus ) eerst ook van alles uitgezocht maar ik ben erachter!!
als hij bij mij een seconden wegvalt hoor ik mijn cv in klikken . dus ik denk dat het probleem zit in een soort piekspanning die op dezelfde groep aanwezig is. oja bij mij valt dan alleen het beeld weg en niet het geluid
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Rondr

Mijn Marantz SR6009 is vorige week opgestuurd ter reparatie en staat al weer te spelen. Al met al 10 dagen onderweg geweest: opsturen naar winkel - doorsturen naar Marantz - reparatie - naar winkel - naar mij. In mijn geval dus geen twee maanden kwijt, waar jij bang voor bent.
NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

VTEC_genieter

Bij mij valt het geluid soms even weg. Als het heel erg wordt, dan gaat het geluid stotteren.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers