Streamer voor internet radio

Gestart door addesmo, februari 14, 2024, 10:56:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

P_j_V

Citaat van: addesmo op februari 14, 2024, 10:56:24Wie heeft er tips voor een streamer, liefst zonder dac, voor alleen maar internet radio gebruik.
Van belang zijn: gemakkelijk te gebruiken, midi formaat of kleiner, airplay en coax/spdif uit.
Ik kom zowel dure als erg goedkope apparaten tegen en vraag mij af of dat voor mijn gebruik verschil maakt.
WiiM Pro + Remote
Voldoet aan al je eisen, heeft ook spdif uit (en in).
imho voldoet dit net zo goed als duurdere oplossingen, belangrijkste is dat de app goed werkt.
Bij Amazon 180 euri, w.s. ook bij een sponsor te koop.
Kleine investering en, als 'ie niet bevalt dan is 'ie ook zo weer verkocht.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

addesmo

Iedereen bedankt voor de adviezen!
Denk dat ik mijn keus beperk tot twee. De Bluesound node of de Cambridge mxn10.
Eigenlijk, behalve de looks, is het belangrijkste verschil de app. En van beide lees ik heel positieve dingen.
Muntje gooien?😉

Marco66

Ik heb de MXN10, app is gewoon erg goed en geluid ook.
Voor het geld een nobrainer!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mao

#28
Citaat van: addesmo op februari 14, 2024, 15:36:51Nou volgens mij volg jij alle topics waar ik de laatste tijd actief was 😉
Maar zal je helpen, overweeg van de Lyngdorf naar een Mcintosh over te stappen en dan heb ik geen streamer meer voor internet radio.
En aan mijn apparatuur kan je zien dat het niet voor 100 euro hoeft.
Maar ben oprecht benieuwd of iemand iets kan zeggen over het verschil tussen een Lumin of de 100 euro streamers bij niet gebruik van de ingebouwde dac!
Die in de Mac is namelijk bijzonder goed!

[/quote
Citaat van: addesmo op februari 14, 2024, 15:36:51Nou volgens mij volg jij alle topics waar ik de laatste tijd actief was 😉
Maar zal je helpen, overweeg van de Lyngdorf naar een Mcintosh over te stappen en dan heb ik geen streamer meer voor internet radio.
En aan mijn apparatuur kan je zien dat het niet voor 100 euro hoeft.
Maar ben oprecht benieuwd of iemand iets kan zeggen over het verschil tussen een Lumin of de 100 euro streamers bij niet gebruik van de ingebouwde dac!
Die in de Mac is namelijk bijzonder goed!


Heb sinds enkele weken een Lumin U2 streamer en gaat dan de DAC in van mijn McIntosh versterker. Hiervoor had ik een Bluesound node MKII en gebruikt alleen de streamer hiervan. Beide kan je via de app ook voor Internet radio gebruiken. De Lumin U2 klinkt echt een stuk beter dan de bleusound maar daar zin dan ook wel een prijsverschil tussen. De Lumin U2 mini en de U2 daar zit niet een groot verschil tussen maar wel de helft in prijs.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Xander32

#29
De BSN is in verschillende versies onderwijl al zo lang op de markt en er zijn er zoveel verkocht, dat ik verwacht dat die betreffende de ondersteuning (software updates) ook geheel probleemloos zal zijn in de toekomst. Ook dat vind ik zeker een pluspunt.

Of dat voor de Cambridge net zo is, vraag ik mij af 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

#30
Citaat van: Mao op februari 17, 2024, 15:17:43Heb sinds enkele weken een Lumin U2 streamer en gaat dan de DAC in van mijn McIntosh versterker. Hiervoor had ik een Bluesound node MKII en gebruikt alleen de streamer hiervan. Beide kan je via de app ook voor Internet radio gebruiken. De Lumin U2 klinkt echt een stuk beter dan de bleusound maar daar zin dan ook wel een prijsverschil tussen. De Lumin U2 mini en de U2 daar zit niet een groot verschil tussen maar wel de helft in prijs.
Kun je het verschil is proberen te beschrijven? En dan alleen voor de internet radio functie.
Mijn verwachting is dat in feite de dac het grote verschil maakt. Maar ik ga net als jij de dac van de Mac gebruiken.
Het verschil kan er wel zijn natuurlijk als je echt high resolutie bestanden afspeelt, maar met radio?

katwax

Citaat van: addesmo op februari 17, 2024, 17:31:49Kun je het verschil is proberen te beschrijven? En dan alleen voor de internet radio functie.
Mijn verwachting is dat in feite de dac het grote verschil maakt. Maar ik ga net als jij de dac van de Mac gebruiken.
Het verschil kan er wel zijn natuurlijk als je echt high resolutie bestanden afspeelt, maar met radio?
Of instellingen, als die niet bitperfect doorstuurd en er dus aanpassingen gebeuren.
Heb al enkele verschillende toestellen als "bridge/transport" gebruikt op mijn set -> ik kan geen verschil in klank waarnemen zolang ze enkel maar transport doen en voor de rest de stream niet aanraken
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Mao

#32
Citaat van: addesmo op februari 17, 2024, 17:31:49Kun je het verschil is proberen te beschrijven? En dan alleen voor de internet radio functie.
Mijn verwachting is dat in feite de dac het grote verschil maakt. Maar ik ga net als jij de dac van de Mac gebruiken.
Het verschil kan er wel zijn natuurlijk als je echt high resolutie bestanden afspeelt, maar met radio?

Ten opzichte van de Node is de Lumin U2 stukken gedetailleerder ik speel hier via Roon Internet Radio. Roon server> Lumin U2 > USB Audio uit > DAC 2 in.
Wat mij heel erg opviel is dat Radio
een stuk duidelijker is (andere bronnen trouwens ook) op zeer laag volume blijft alles duidelijk klinken en klinkt niet zo zeg maar opgepropt minder dynamisch ten opzichte van de Node. Zit meer ruimte in. Als ik de Lumin U2 via de coax afspeel is die ruimte in de sound iets minder.
De Lumin U2 biedt trouwens via de app een zeer mooie keur van Internet Radio stations aan waarbij aangegeven staat in welk formaat ze dat doen of je kan erop selecteren. Zelfde Radiostation via de Lumin U2 of via Roon zit geen hoorbaar verschil in is slechts het gebruiks gemak. Ik luister zelf niet echt veel naar Radio en als ik luister is het Radio 5 of 2.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

addesmo

Dank Mao. De Lumin is zeker weten een fijne streamer maar ik ga na de flinke investering in de Mac denk ik eerst maar eens voor de Cambridge mxn10.
Goede coax erbij en zien hoe dat gaat klinken!
Updaten in de toekomst kan altijd nog natuurlijk 😉
Met mijn speakers en versterker ben ik nu wel uit geupdated 😇

Marco66

Citaat van: Xander32 op februari 17, 2024, 15:41:04De BSN is in verschillende versies onderwijl al zo lang op de markt en er zijn er zoveel verkocht, dat ik verwacht dat die betreffende de ondersteuning (software updates) ook geheel probleemloos zal zijn in de toekomst. Ook dat vind ik zeker een pluspunt.

Of dat voor de Cambridge net zo is, vraag ik mij af 🤔

Streammagic app is er ook al jaren voor de cambridge streamers en al lang bewezen goed en wordt ook regelmatig geupdate.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Dat neem ik direct van je aan  :thumbs-up: , maar voor CA is het uitbrengen van streaming apparatuur en bijbehorende applicaties een "bijvangst", één van de vele soorten apparatuur die ze voeren. Voor Bluesound is streaming plus de software daarentegen hún corebusiness, toch een ander uitgangspunt.

Citaat van: Marco66 op februari 18, 2024, 12:44:24Streammagic app is er ook al jaren voor de cambridge streamers en al lang bewezen goed en wordt ook regelmatig geupdate.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ron_Z

Bluesound is ook maar een merk van Lenbrook zoals NAD, zie hierin daarom geen principieel verschil met Cambridge.

Mao

Citaat van: addesmo op februari 18, 2024, 11:32:11Dank Mao. De Lumin is zeker weten een fijne streamer maar ik ga na de flinke investering in de Mac denk ik eerst maar eens voor de Cambridge mxn10.
Goede coax erbij en zien hoe dat gaat klinken!
Updaten in de toekomst kan altijd nog natuurlijk 😉
Met mijn speakers en versterker ben ik nu wel uit geupdated 😇

Ik zou niet weten wat de Cambridge kost
Lumin U2 mini is er ook nog worden op mp aangeboden tussen de 1000 en pakweg 1500 euro. Of ff goed dealen wat dealers. Je niet door mooi praters laten in pakken. Per slot van rekening moeten ze aan het einde van de dag ook eten.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

addesmo

Nou alles toch weer anders!
Lumin heeft geen wifi en dat is voor mij een deal breaker.
Dus morgen komt hier een Auralic Aries G1. Ben benieuwd.

Xander32

Mooie keuze verwacht ik. Alleen betreffende de bouw al een prachtig apparaat en een prima bediening (middels een Apple device). De ingebruikname kan wel even wat tijd vragen.

Tip, het Auralic forum, waar veel kennis is en waar ook Auralic technici meelezen en meeschrijven;

https://community.auralic.com/


Citaat van: addesmo op februari 23, 2024, 09:42:02Nou alles toch weer anders!
Lumin heeft geen wifi en dat is voor mij een deal breaker.
Dus morgen komt hier een Auralic Aries G1. Ben benieuwd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

De Auralic is wel de zeer overtreffende trap van de Camebridge cnxv2 die ik hier als test had. Dat is veel meer verschil dan ik op voorhand verwachte!