Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

LABO

Het ruimte probleem is niet opgelost maar je krijgt er dan ook wel wat voor terug  :headbanging:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

musfed

Hee Maz, ik lees al weer een tijdje mee om zo de avonturen op hifi land te volgen van je. Zeer boeiend allemaal en het wisselt sterk wat het erg interessant maakt.
Met je keuzes voor peperdure speakers, interlinks en versterkers ben ik wel een beetje benieuwd waarom je nog steeds een "goedkope" dac in he set hebt staan. Gebruik je deze als hoofdbron icm de lindeman cd speler?
Dutch & Dutch 8c's

Mr.M

Citaat van: Musfed op februari 28, 2014, 00:14:15
Hee Maz, ik lees al weer een tijdje mee om zo de avonturen op hifi land te volgen van je. Zeer boeiend allemaal en het wisselt sterk wat het erg interessant maakt.
Met je keuzes voor peperdure speakers, interlinks en versterkers ben ik wel een beetje benieuwd waarom je nog steeds een "goedkope" dac in he set hebt staan. Gebruik je deze als hoofdbron icm de lindeman cd speler?
ola senior..

de dac was een simpel oplossing toen om de laptop aan de versterker te verbinden meer niet,, dus geen high end spul..

maar nu heb ik inderdaad een probleem... als ik de dac /cd speler en de vv aan de asr wil krijgen heb ik 3 paar interlinks nodig,, en gezien de interlinks  die ik gebruik netzoduur zijn als een high end dac ,  gaat dat zwaar in de papieren lopen ,,,
dus heb nu de cd speler via digitaal aan de dac gezet en de laptop  ook.. scheelt een interlink..


moet zeggen de dac magic  absoluut niet onaangenaam is om naar te luisteren,,, de lindeman is superieur maar heb even geen extra interlinks...

volgende week krijg ik og een set kharma enigma interlink welke ik tegoed had,, ik ga eens kijken of ik een leuk totaalprijs kan maken met de audionoot ....

ga een stapel 10tjes meenemn, dan lijkt het heel veel,als je het dubbel vouwt, kan die geen nee zeggen, ahahahaha

ik denk inderdaad dat een dac me volgende project wordt...

hmmmm misschien heeft kharma wat leuks staan.. heb daar niets over gevraagd...

**UNDER CONSTRUCTION**

newday

#3553
Citaat van: maz op februari 28, 2014, 00:29:18
ga een stapel 10tjes meenemn dan lijkt het heel veel kan die geen nee zeggen, ahahahaha

Lijkt mij ook dat hij dan geen nee kan zeggen  ;D
Of prober het met een kruiwagen met Eurocenten (als je die nog kan vinden) dan lijkt het nog meer  8)

musfed

#3554
Jeetje Maz, dan begrijp ik het toch niet helemaal...
Waarom zou je een peperdure interlink nodig hebben voor een "noodsituatie" (laptop/dac/vv), dat kan toch tijdelijk anders?
Tot je besluit om een meer definitief doel te kiezen (Nas/streamer/Dac??)?
Dutch & Dutch 8c's

Mr.M

Citaat van: Musfed op februari 28, 2014, 00:41:19
Jeetje Maz, dan begrijp ik het toch niet helemaal...
Waarom zou je een peperdure interlink nodig hebben voor een "noodsituatie" (laptop/dac/vv), dat kan toch tijdelijk anders?
Tot je besluit om een meer definitief doel te kiezen (Nas/streamer/Dac??)?

denk dat ik nog ouderwets ben daarin.. heb totaal geen idee met nas en die dingen...ik moet me echt in verdiepen...

wantkan veel makkelijker denk ik. ben echt geen computer geleerde...
en ik zeg je eerlijk ben een beetje kabel geil denk ik.. kabels kunnen niet mooi genoeg ...hahahah :clapping: :wub:
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Citaat van: Musfed op februari 28, 2014, 00:14:15
Hee Maz, ik lees al weer een tijdje mee om zo de avonturen op hifi land te volgen van je. Zeer boeiend allemaal en het wisselt sterk wat het erg interessant maakt.
Met je keuzes voor peperdure speakers, interlinks en versterkers ben ik wel een beetje benieuwd waarom je nog steeds een "goedkope" dac in he set hebt staan. Gebruik je deze als hoofdbron icm de lindeman cd speler?
Goed punt. Ik zie het wel vaker hoor, dat de bron een onderschoven kindje is. Jammer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

sultankat

Hi Maz,

Eigen topic zou jammer zijn: nu schiet je dwars door andere topics heen en dat maakt het forum veel levendiger. Gewoon zo houden en lekker spontaan reageren. Bovendien: als jij in een ander topic een reactie plaatst duurt het niet lang of je denkt dat jijzelf de topicstarter bent hahaha

PS: nog wel even die handtekening aanpassen hè.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op februari 28, 2014, 07:58:34
Hi Maz,

Eigen topic zou jammer zijn: nu schiet je dwars door andere topics heen en dat maakt het forum veel levendiger. Gewoon zo houden en lekker spontaan reageren. Bovendien: als jij in een ander topic een reactie plaatst duurt het niet lang of je denkt dat jijzelf de topicstarter bent hahaha

PS: nog wel even die handtekening aanpassen hè.

Vind ik  nou ook..zo hou je het saaie eruit...gelukkig wordt bij harbeth relax gereageerd om zaken net buiten  harbeth...
Ik heb ervaren dat zelfs in audio wereld kan je iemands karakter een beetje indelen in katagorien...
En harbeth mensen zijn zoals hun speaker heel relax en vergevend...waar de naim mensen niets anders kenen dan naim en meteen fel reageren om zaken die niet direct met naim te maken heeft zijn harbethiers uber relax en open minded.
Kharma mensen zijn beetje dat pak dragende chiek desighn liefhbbers welke niet eens direct muziek liefhebbers hoeven te zijn..
Als je bij ze binnenloop en zegt go mooie speakers , ben je audiofiel, kijken ze je aan van ik niet misschien mijn interieuopntwerper wel....
Die heeft ze neergezet.en er komt een GELUID UIT, NIET NORMAAL.hahaa

Dan heb je muziek liefhbbers met style en elegantie en gevoel voor detail....zoals rogier   met de so us faber...
De beste van alle werelden probeert binnen huis te halen met zijn viool rood sf anniversario....
Zou me niet verbazen als rogier een makelaar is.hahaha
Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

#3559
Citaat van: maz op februari 28, 2014, 08:34:32


Dan heb je muziek liefhbbers met style en elegantie en gevoel voor detail....zoals rogier   met de so us faber...
De beste van alle werelden probeert binnen huis te halen met zijn viool rood sf anniversario....
Zou me niet verbazen als rogier een makelaar is.hahaha
Gr maz

De typering klopt helemaal Maz, of ik wil dat ie klopt (hahaha)

Die tekst lijst ik in of komt op een hardgebakken tegeltje.

MAAAAARRRRRRRR ik "een makelaar"??????!!!! NO WAY!

(maar ik heb nog wel een geinig huissie te koop). Veel voor weinig. :exclamation:

@ LABO: nou Lex, de typering van Kharma lezend: je VT-outfit kan de deur uit, gewoon weer strak in het pak  8)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

musfed

Hoho Maz, dat is wel erg kort door de bocht!

Citaatwaar de naim mensen niets anders kenen dan naim en meteen fel reageren om zaken die niet direct met naim te maken heeft

Ik kan mezelf ook scharen onder de Naim mensen, sta echt wel open voor andere merken en stromingen.
Heb zelf Neat speakers maar ben erg gecharmeerd van Harbeth. Helaas is de Waf factor te laag hier in huis, anders had ik zeker mijn interesse wat uitgediept.
Dutch & Dutch 8c's

Dennis1234

Citaat van: maz op februari 28, 2014, 08:34:32
Vind ik  nou ook..zo hou je het saaie eruit...gelukkig wordt bij harbeth relax gereageerd om zaken net buiten  harbeth...
Ik heb ervaren dat zelfs in audio wereld kan je iemands karakter een beetje indelen in katagorien...
En harbeth mensen zijn zoals hun speaker heel relax en vergevend...waar de naim mensen niets anders kenen dan naim en meteen fel reageren om zaken die niet direct met naim te maken heeft zijn harbethiers uber relax en open minded.

Hoe zou je een Groninger in het bezit van Harbeth speakers en een Naim versterker typeren, Maz? ;)
Harbeth M30.1 & Naim Unitilite

sultankat

Citaat van: Dennis1234 op februari 28, 2014, 10:03:10
Hoe zou je een Groninger in het bezit van Harbeth speakers en een Naim versterker typeren, Maz? ;)

Om Maz even vóór te zijn (ik kon het niet laten): die Groninger zegt: "er gaat niets boven Groningen Harbeth"
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Dennis1234

Citaat van: Nahpets op februari 26, 2014, 11:28:28


Maar goed, het zelfbevlekkingsgehalte in dit topic begint aardig op te lopen.

Je kunt er om lachen, maar de praktijk laat wel zien dat Harbeth voor velen een eindstation is. Daarom worden ze ook zelden tweedehands aangeboden.
Harbeth M30.1 & Naim Unitilite

Robiwan

Citaat van: Musfed op februari 28, 2014, 09:41:54
Hoho Maz, dat is wel erg kort door de bocht!

Ik kan mezelf ook scharen onder de Naim mensen, sta echt wel open voor andere merken en stromingen.
Heb zelf Neat speakers maar ben erg gecharmeerd van Harbeth. Helaas is de Waf factor te laag hier in huis, anders had ik zeker mijn interesse wat uitgediept.

tuurlijk ik ook, heb een Panasonic tv en een samsung blu-ray en mediabox :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Mitch--

Citaat van: maz op februari 27, 2014, 23:55:55
Heb de audio note maar een plekje gegeven want dit gaat hier blijven hoop ik.
Gelukkig kan ik met de afstandbediening van de asr de kracht van eindtrap wel regelen, dus afstand bedienings probleem is opgelost hiermee.
Net geprobeert en klinkt heerlijk.

Zo gaat het uitzien straks ... wat een combi audionote vv , asr emitter 2 als eindtrap  met de shl5..
Zo sterk aangestuurd zijn ze zelden denk ik ,de SHL5......
Een Bijzonder combi...

Lynch en mitch die hier waren zijn allebei weg van het geluid... en ik nog meer....

Pffff houd nooit op dit....

mooi hoor zo! en slim om geen afscheid te nemen van de ASR!

Ik was inderdaad behoorlijk weg van het geluid, nu alleen me vriendin nog overtuigen dat het design van de Harbeth's WEL mooi is, zij denkt er iets anders over  :-[
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Ach, daar zit de fout: jij vraagt haar advies. Dat doe ik niet, ik licht haar alleen in als ik iets van zin ben zodat ze niet onnodig schrikt als het zover is  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2014, 11:07:41
Ach, daar zit de fout: jij vraagt haar advies. Dat doe ik niet, ik licht haar alleen in als ik iets van zin ben zodat ze niet onnodig schrikt als het zover is  ;D.

hahaha heel slim ;) denk dat ik het ook maar zo aanpak, als de dag gekomen is staan ze er "ineens"
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op februari 28, 2014, 07:23:57
Goed punt. Ik zie het wel vaker hoor, dat de bron een onderschoven kindje is. Jammer!
In mijn geval is de DAC onderschoven maar ik gebruik hem ook alleen voor spotify..
Om nou daarvoor dure DAC te halen,,,????
Aan de andere kant heel stom want  de interlinik achter de dac is meerdere malen duurder dan de DAC,,hahah..
Zelfs duurder dan me speakers.. :clapping: hahaha.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Dennis1234 op februari 28, 2014, 10:03:10
Hoe zou je een Groninger in het bezit van Harbeth speakers en een Naim versterker typeren, Maz? ;)

Hahaha, van Garmts en Björn horende is dat een heel goed combi mits je ALLES van Naïm heb,, hahaha....

Ik heb niet zoveel ervaring met Naïm spullen, 2x wat geschreven op Naïm topic en twee keer stond de Naïm niet in me zin en ik werd teruggefloten.mocht niet off topic...

Misschien zijn Naïmiers wat audiofieler dan ik,, :tounge:  ,,

Verder vind ik Naïm spullen heel degelijk en tijdloos...staat goed met harbeth..

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2014, 11:07:41
Ach, daar zit de fout: jij vraagt haar advies. Dat doe ik niet, ik licht haar alleen in als ik iets van zin ben zodat ze niet onnodig schrikt als het zover is  ;D.
Als je ze sochtends gewoon naar huis stuur, hoef je ook niets te vermelden ..... :pompom: :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Wie gaat dan de kinderen aankleden en eten geven  ;D?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2014, 13:17:31
Wie gaat dan de kinderen aankleden en eten geven  ;D?
Nu is het te laat,,, hahaha   mijn opmerking gels voor mensen die nig niet zover zijn..hahaha ^^
**UNDER CONSTRUCTION**

BuSpu

Citaat van: Jumping Jack op februari 28, 2014, 13:17:31
Wie gaat dan de kinderen Maz aankleden en eten geven  ;D?
;)

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**