Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2013, 23:17:30
Leg uit :mellow:

Voor jouw beeldvorming; de keren dat ik Harbeth heb beluisterd, was dat op Leben 300, Linn, VTL en Resolution Audio ...

Dan is het een kwestie van smaak. Kan ik mij dan ook wel iets bij voorstellen.
Quad vintage.

raindog

Citaat van: MarkD op juli 25, 2013, 23:05:15
En wat vond je van de 30.1 in vergelijking met je eigen Harbeths?
Moeilijk in te schatten, mijn LP12 was de enige constante factor. De andere akoestiek en versterking maakt een vergelijk erg moeilijk. Toch herkende ik meer overeenkomsten dan dat ik verschillen hoorde. Meest in het oor springend verschil was dat mijn eigen set iets ronder en minder precies klinkt, dat er meer flow in zit en dat het laag iets dieper door loopt. De set met M30.1 klonk daarentegen iets ritmischer en duidelijk gedetailleerder dan mijn set met C7's terwijl het toch heel ontspannen bleef, dat vond ik eigenlijk wel mooi. Denk dat met popmuziek de M30.1 nog iets beter uit de verf komt dan de C7, bij jazz en akoestische muziek is het een kwestie van smaak vermoed ik.
Ik ben in ieder geval nog niet in de verleiding gebracht om direct te 'upgraden'. Kan ook niet want de eerstvolgende investering staat eigenlijk al vast, maar dat is meer iets voor een LP12-topic.. ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

YamahaRXV

Citaat van: Thanatos op juli 25, 2013, 23:23:20
Het is altijd een kwestie van smaak. Welk sausje vind je het lekkerst..

Harbeth is een schitterend merk. Producten waar ik echt warm voor loop. De details in afwerking en hoever er gegaan wordt om echt een top product af te leveren.

Ik heb de Harbeth M30 in bezit gehad. Ik kwam van een groot systeem af (Xanadu) en door verhuizing andere akoestiek nog erg zoekend. Schitterend mid en hoog. Maar in het laag miste ik toch echt wat. Het is geen alles eter en fullrange is hij ook niet. Maar wat hij goed doet is fantastisch. Stemmen, akoestische instrumenten. Doch om de beperkingen voor mij geen blijver.

En daarom een mooie en zeer goed klinkende set Adam Audio Column,s gekocht die zonder externe sub wel een loeistrak en diep laag laten horen  ;)  Dat mag ook wel eens gezegd worden  :)
Jammer dat het merk door velen (die het nog nooit gehoord hebben) zo vaak (ten onrechte) onderschat wordt.... :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: fred19633 op juli 25, 2013, 23:34:07
Dan is het een kwestie van smaak. Kan ik mij dan ook wel iets bij voorstellen.
En als het wel op Marantz was geweest, wat was dan jouw conclusie?


???
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 25, 2013, 23:58:29
En daarom een mooie en zeer goed klinkende set Adam Audio Column,s gekocht die zonder externe sub wel een loeistrak en diep laag laten horen  ;)  Dat mag ook wel eens gezegd worden  :)
Jammer dat het merk door velen (die het nog nooit gehoord hebben) zo vaak (ten onrechte) onderschat wordt.... :(
Nee hoor Jan, ik denk niet dat ze onderschat worden hier op het forum. Kijk maar eens in je nieuwe topic :P

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 25, 2013, 19:17:40
Nee :D. Wel veel testen van gelezen en die zijn eigenlijk zonder uitzondering altijd "Mid Class"  :P
Theo, Theo... Je moet je oren geloven, niet je ogen.

Citaat van: keyser op juli 25, 2013, 20:08:00
Fijn om te zien dat er mensen zijn die sceptisch zijn met betrekking tot wat wordt beweerd in 'tests'. Al jaren lees ik geen hifibladen meer (voorheen kocht ik er toch minstens eens per maand een), maar afgelopen was ik week jarig en heb ik een paar hifi-bladen gekregen. Mooie plaatjes, maar het gros van de verhalen is me de moeite van het lezen niet waard.
Eens!

Citaat van: raindog op juli 25, 2013, 22:30:37
Afgelopen woensdag heb ik in Zevenbergen voor het eerst de Monitor 30.1 beluisterd op een vergelijkbare set, en in dezelfde ruimte, als tijdens de laatste LP12 demo dag. Toen werd met Linn Akubarik geluisterd.

Het geluid vond ik op de demodag zeer zeker niet verkeerd maar ik miste wat betrokkenheid in vergelijking met mijn eigen set. Ik dacht toen dat het misschien aan de akoestiek lag maar ik weet nu dat ik het Harbeth-gevoel miste. Linn maakt zeker mooie speakers, en ik mag ze misschien niet vergelijken (ander concept en zo) maar ondanks 1/5 van het prijskaartje luister ik toch 5x liever naar de Harbeth monitoren. Ik heb er heerlijk zitten genieten van een paar platen, heel meeslepend en muzikaal.  :worship:

Sinds ik zelf Harbeths heb vallen demo's met andere speakers eigenlijk altijd wel een beetje tegen. Zijn ze dan echt zo goed of ben ik het Harbeth geluid teveel gewend om andere speakers te kunnen waarderen op hun eigen kwaliteiten? Harbeth is gewoon verslavend...  ;D
Uiterst herkenbaar. ;)

Citaat van: Thanatos op juli 25, 2013, 23:23:20
Het is altijd een kwestie van smaak. Welk sausje vind je het lekkerst..

Harbeth is een schitterend merk. Producten waar ik echt warm voor loop. De details in afwerking en hoever er gegaan wordt om echt een top product af te leveren.

Ik heb de Harbeth M30 in bezit gehad. Ik kwam van een groot systeem af (Xanadu) en door verhuizing andere akoestiek nog erg zoekend. Schitterend mid en hoog. Maar in het laag miste ik toch echt wat. Het is geen alles eter en fullrange is hij ook niet. Maar wat hij goed doet is fantastisch. Stemmen, akoestische instrumenten. Doch om de beperkingen voor mij geen blijver.
Jij moet hier echt eens komen luisteren!

Citaat van: YamahaRXV op juli 25, 2013, 23:58:29
En daarom een mooie en zeer goed klinkende set Adam Audio Column,s gekocht die zonder externe sub wel een loeistrak en diep laag laten horen  ;)  Dat mag ook wel eens gezegd worden  :)
Jammer dat het merk door velen (die het nog nooit gehoord hebben) zo vaak (ten onrechte) onderschat wordt.... :(

Nog niet gehoord, maar inmiddels is er een subtopic gekomen zag ik. Alleen maar goed. Het zou wat zijn, dat je alleen voor Harbeth kon kiezen.

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2013, 23:17:30
Leg uit :mellow:

Voor jouw beeldvorming; de keren dat ik Harbeth heb beluisterd, was dat op Leben 300, Linn, VTL en Resolution Audio ...
Even uit nieuwsgierigheid Sander. Wat vind je anders/beter aan de Glennies?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juli 25, 2013, 16:04:11
Je zou prima kunnen beginnen met je bestaande set. Waarom niet? Neem gewoon eens mee naar Zevenbergen en Hilversum en kom wat dingen uittesten!

Wie weet kom ik deze zomer wel een bezoekje brengen bij jullie.

Alex Groningen

Citaat van: twani op juli 25, 2013, 22:55:38

Nog een mooi voorbeeld? Ene A. Te G. heeft binnenkort ook van die lelijke "Harries" ;)

Toen ik ze voor het eerst zag vond ik ze ook lelijk. Nu ik ze een tijd ken begin ik ze alleen maar mooier te vinden. Als ik kijk op de foto in jouw eigen topic dan staan ze prachtig op hele mooie stands.

twani

#3033
Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 07:48:42
Theo, Theo... Je moet je oren geloven, niet je ogen.

Niet zo serieus Bas, in het leven geloof ik alleen mezelf ;)  'T maakt me werkelijk geen hol uit wat er in een test staat geschreven......      En ik "geloof" dat zo`n Yamaha pure "Mid Class Gear" is :D

Er stond bovendien een tongetje :P achter mij opmerking over "Mid Class" Bas. Wel alles meenemen hé....

En als ik mijn oren niet zou geloven, zoals jij suggereert, zouden hier bij mij niet dezelfde speakers staan als bij jou

MarkD

Citaat van: raindog op juli 25, 2013, 23:50:45
Moeilijk in te schatten, mijn LP12 was de enige constante factor. De andere akoestiek en versterking maakt een vergelijk erg moeilijk. Toch herkende ik meer overeenkomsten dan dat ik verschillen hoorde. Meest in het oor springend verschil was dat mijn eigen set iets ronder en minder precies klinkt, dat er meer flow in zit en dat het laag iets dieper door loopt. De set met M30.1 klonk daarentegen iets ritmischer en duidelijk gedetailleerder dan mijn set met C7's terwijl het toch heel ontspannen bleef, dat vond ik eigenlijk wel mooi. Denk dat met popmuziek de M30.1 nog iets beter uit de verf komt dan de C7, bij jazz en akoestische muziek is het een kwestie van smaak vermoed ik.
Ik ben in ieder geval nog niet in de verleiding gebracht om direct te 'upgraden'. Kan ook niet want de eerstvolgende investering staat eigenlijk al vast, maar dat is meer iets voor een LP12-topic.. ;)

Herkenbaar! En ik kan me heel goed voorstellen dat met de C7's best te leven valt. ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Cyreg

#3035
Citaat van: raindog op juli 25, 2013, 23:50:45
... Meest in het oor springend verschil was dat mijn eigen set iets ronder en minder precies klinkt, dat er meer flow in zit en dat het laag iets dieper door loopt. De set met M30.1 klonk daarentegen iets ritmischer en duidelijk gedetailleerder dan mijn set met C7's terwijl het toch heel ontspannen bleef, dat vond ik eigenlijk wel mooi....

Mee eens en vind de C7 in vergelijking met M30(veel droger van klank) hier thuis, ook nog net iets grotere afbeelding, meer gemak en met meer diepte in het geluidsbeeld spelen; heb ook niet het gevoel nu met de C7 dat ik 'n sub nodig zou hebben.  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 10:23:46
Niet zo serieus Bas, in het leven geloof ik alleen mezelf ;)  'T maakt me werkelijk geen hol uit wat er in een test staat geschreven......      En ik "geloof" dat zo`n Yamaha pure "Mid Class Gear" is :D

Er stond bovendien een tongetje :P achter mij opmerking over "Mid Class" Bas. Wel alles meenemen hé....

En als ik mijn oren niet zou geloven, zoals jij suggereert, zouden hier bij mij niet dezelfde speakers staan als bij jou
Gelukkig, ik maakte me al zorgen. ;D Vaak is je reactie dat je iets hebt gelezen uit een test, vandaar dat jouw tongetje niet opviel. Nou let ik überhaupt niet op mannentongen, maar dat geheel terzijde.

Natuurlijk gebruik je je oren wel! Hoewel... jij hebt voor de SHL5 gekozen in plaats van de 30.1. Ga ik toch weer twijfelen over je oren Theo...! :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 12:58:08
Gelukkig, ik maakte me al zorgen. ;D Vaak is je reactie dat je iets hebt gelezen uit een test, vandaar dat jouw tongetje niet opviel. Nou let ik überhaupt niet op mannentongen, maar dat geheel terzijde.

Natuurlijk gebruik je je oren wel! Hoewel... jij hebt voor de SHL5 gekozen in plaats van de 30.1. Ga ik toch weer twijfelen over je oren Theo...! :laugh:
Maar ik heb dan weer geen subwoofer nodig :D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 18:57:04
Maar ik heb dan weer geen subwoofer nodig :D
Denk je... :D :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 18:57:04
Maar ik heb dan weer geen subwoofer nodig :D

En zo hoort het  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op juli 26, 2013, 20:54:42
Altijd mooi als je om jezelf kunt lachen.....
Haha. Meer dan om wie dan ook Tom. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 20:56:43
Haha. Meer dan om wie dan ook Tom. ;)
Dat is een serieus goede karaktertrek Bas!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op juli 26, 2013, 21:00:03
Dat is een serieus goede karaktertrek Bas!
Yes, heb ik er tenminste één! En nu maar weer on-topic denk ik zo... :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#3045
Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 20:07:23
Denk je... :D :D
Zit jij nou serieus om je eigen grappen te lachen Bas?  Verder gaat ie lekker? :P

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 21:44:03
Zit jij serieus om je eigen grappen te lachen Bas?  Verder gaat ie lekker? :P
Oh, maar van de toevoeging van een sub... Dat was zeker geen grap. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld de Adam Audio van Jan of jouw SHL5 zo ver doorlopen als een subwoofer. Waarmee ik niet wil zeggen dat je een subwoofer moét hebben of dat je hem perse mist. Eenmaal gewend vind ik het echter echt wel een zeer welkome aanvulling.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Thanatos

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 07:48:42
Jij moet hier echt eens komen luisteren!

Bedankt voor de invite. Geld ook andersom. Mocht je nieuwsgierig zijn naar de Adams ben je van harte welkom.

Ik heb de Harbeth's M30 2x een kans gegeven. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het echt een schitterende luidspreker. Maar ze hebben niet alle kwaliteiten of beter gezegd alle eigenschappen die ik belangrijk vind.

Met vocalen en akoestische gitaar. Echt fantastisch. Maar bij een stukje wat stevigere muziek als Metallica Black album blijft er niks van over. Het gitaar werk gaat. Maar zodra het slagwerk losgaat komt het toch echt te kort. Mijn oplossing was een subwoofer integreren.. maar daar stopte het. Mijn wat goedkopere sub kreeg ik gewoonweg niet goed ingesteld. Om nu een Velodyne te kopen die duurder is als de Harbeth's vind ik geen optie. Voor dat geld samen koop ik liever een compleet systeem wat wel aan mijn eisen voldoet.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 21:49:14
Oh, maar van de toevoeging van een sub... Dat was zeker geen grap. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld de Adam Audio van Jan of jouw SHL5 zo ver doorlopen als een subwoofer. Waarmee ik niet wil zeggen dat je een subwoofer moét hebben of dat je hem perse mist. Eenmaal gewend vind ik het echter echt wel een zeer welkome aanvulling.
Ieder z'n meug, zou niet gelukkig zijn als de bass nóg dieper reikt dan nu het geval.

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 21:58:33
Ieder z'n meug, zou niet gelukkig zijn als de bass nóg dieper reikt dan nu het geval.
Nee? Hoe dat zo? Vanwege mogelijke overlast?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten