Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: maz op juni 26, 2013, 02:15:01
Bedankt Garmt voor je advies om me source aan te pakken want dit klinkt veelen malen beter dan de primare..
Tis bijna 3d. Haha...  Dat source first is toch echt waar..

Graag gedaan... Welk type Lindemann is het geworden?

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op juni 26, 2013, 08:24:22
Heeft die cd-speler geen digitale ingang? Kun je de dac gebruiken icm de squeezebox, zou de Dac magic toch moeten overstijgen...
Nee helaas niet. Zou mooi zijn geweest.
Wel een dik apparaat de lindemann met aparte voeding voor de digitaal en analoog  gedeelte.

@garmtz  mooie winkel hebben jullie, heel ruim en geordend. Complimenten.
Het is de laatste serie lindemann d860.
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ


Mr.M

#2604
Ja die kleine  nagra is echt mooi spul. Compact en degelijk gebouwd.
**UNDER CONSTRUCTION**

Maximus_Aurelius

#2605
Ik ga waarschijnlijk van het weekend bij een bekende Harbeth 30.1 luisteren. Hij heeft ze 2 maanden terug nieuw gekocht en nu dat ze volledig ingespeeld zijn heeft hij me uitgenodigd om ze op klank komen te beoordelen. Hij doet me wat plagen omdat hij weet dat ik heel gevoelig ben voor uiterlijk en Harbeth blinkt daar niet op uit.  :D. Daarom zei hij ook beoordelen op klank.  :tongue2: Ik ben echt benieuwd hoe ze klinken, ik ken de klank niet, wel eens op een beurs gehoord maar nooit geduldig blijven zitten (hoe zou dat toch komen). Hij heeft ze in het hoogglans zwart wat wel al een verbetering is ten opzichte van fineer, het lijken zo geen vierkante kistjes meer :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 26, 2013, 13:09:40
Ik ga waarschijnlijk van het weekend bij een bekende Harbeth 30.1 luisteren. Hij heeft ze 2 maanden terug nieuw gekocht en nu dat ze volledig ingespeeld zijn heeft hij me uitgenodigd om ze op klank komen te beoordelen. Hij doet me wat plagen omdat hij weet dat ik heel gevoelig ben voor uiterlijk en Harbeth blinkt daar niet op uit.  :D. Daarom zei hij ook beoordelen op klank.  :tongue2: Ik ben echt benieuwd hoe ze klinken, ik ken de klank niet, wel eens op een beurs gehoord maar nooit geduldig blijven zitten (hoe zou dat toch komen). Hij heeft ze in het hoogglans zwart wat wel al een verbetering is ten opzichte van fineer, het lijken zo geen vierkante kistjes meer :D.
Veel plezier!

Maz, wanneer kom jij eens bij mij luisteren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op juni 26, 2013, 13:22:47
Veel plezier!

Maz, wanneer kom jij eens bij mij luisteren?
Hoi bas wanneer schikt het jouw? Heb deze hele week vrij. Dus zeg het maar

@maximus,, ben benieuwd wat jij ervan vindt. Ik ben zelf ook iemand waarbij de uiterlijk van componenten een belangrijk rol speelt in me keuzes.
Vind Wilson berecht overigens mooie speakers om te zien.
Klankmatig totaal anders dan harbeth daarom ben ik benieuwd naar je mening.
Ik vind de harbeth zeer muzikaal voor de prijs wat je voor betaald.

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op juni 26, 2013, 13:22:47
Veel plezier!

Maz, wanneer kom jij eens bij mij luisteren?
i

Hey Bas heb je inmiddels de SLH5's van Twani al beluisterd?
mainly British stuff

corry


Bas Akkerman

Citaat van: maz op juni 26, 2013, 14:27:11
Hoi bas wanneer schikt het jouw? Heb deze hele week vrij. Dus zeg het maar

@maximus,, ben benieuwd wat jij ervan vindt. Ik ben zelf ook iemand waarbij de uiterlijk van componenten een belangrijk rol speelt in me keuzes.
Vind Wilson berecht overigens mooie speakers om te zien.
Klankmatig totaal anders dan harbeth daarom ben ik benieuwd naar je mening.
Ik vind de harbeth zeer muzikaal voor de prijs wat je voor betaald.

Gr maz
Ik zit wat krap in mijn tijd deze week, hoe zit jij komende week?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

JeroenGRT

Gisteravond de harbeth monitor 30.1 beluisterd bij MarkD , in hoogglans zwart. Mooie uitvoering om te zien. Vond de speakers erg goed in balans, moest wel even wennen aan het geluid. Klonk heel muzikaal en natuurlijk, in eerste instantie leken de speakers een beetje ingetogen te klinken.  Na het veranderen van speakerkabels naar cardas vond ik het al een stuk beter. Een speaker om lekker lang naar te luisteren, zonder dat er luistervermoeidheid optreed.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

MarkD

Ontnuchterende ervaring qua speakerkabels met de Harbeths gisterenavond. Eerst mijn prijzige Audience Au24 LS-kabels, die transparant maar ook bij bepaalde opnames wat dun en onnatuurlijk in het hoog klinken. Dan de evenzeer prijzige Furutechs van Jeroen die het geluid wat voller, met veel details en dynamiek, maar wat mij betreft niet helemaal uitbelanceerd en lichtelijk versmeerd weergeven. Vervolgens de tweedehands Cardas Crosslink LS-kabels van 80 euro, die een mooi uitgebalanceerd en muzikaal resultaat geven. Wellicht wat minder microdetails en iets minder transparant, maar ik vind deze toch het lekkerst wegluisteren (en daar gaat het mij om!).

En dat de Harbeths wat ingetogener klinken in vergelijken tot mijn vorige speakers kan wel kloppen. De ProAcs zijn aan de pittige kant en brengen meer spektakel. De Harbeths trekken als speaker wat minder de aandacht, maar zijn hele uitgewogen muziekweergevers. Minder bezig met geluid, maar meer met muziek = missie geslaagd!

Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Wacht maar tot je de Clear Sky hoort... ;)

JeroenGRT

#2614
Inderdaad missie geslaagd! De Cardas crosslink klonk gewoon erg goed met de Harbeths, de furutechs fs alpha leken wel wat ruimtelijker maar echt groot kan ik de verschillen niet noemen. Zowel de speakerkabels als de interlinks van audience konden me niet echt bekoren, terwijl er vele lovende reviews over te vinden zijn.

De ProAcs waren inderdaad wat pittiger, wel mooi maar ook wel veel hoog en veel laag. De Harbeths vind ik wat dat betreft beter in balans. Ben benieuwd wat de john van gent interlink nog brengt, die vond ik gisteren ook niet verkeerd klinken.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

MarkD

Citaat van: garmtz op juni 27, 2013, 13:38:58
Wacht maar tot je de Clear Sky hoort... ;)

Ben ik ook wel benieuwd naar. Zouden deze goed combineren met Lavardin?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Citaat van: MarkD op juni 27, 2013, 14:21:09
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zouden deze goed combineren met Lavardin?

Als de Crosslink dat doet, dan de Clear Sky ook!

MarkD

Hmm, eerst maar eens wat verkopen van mijn huidige verzameling en dan kijk ik verder.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

ChrisV

Dat soort verzamelingen groeien nog al eens ongewild ;)

MarkD

Inderdaad, maar bij nieuwe onderdelen in de audioketen ook wel weer handig om nog eens even snel wat te vergelijken. :)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

MarkD

Citaat van: garmtz op juni 27, 2013, 14:26:38
Als de Crosslink dat doet, dan de Clear Sky ook!

Nu weet ik weer waardoor mijn vraag getriggerd werd. Van de Cardas website:
Clear Sky is especially suitable for use with single-ended amplifiers, and efficient loudspeakers (~95db).

Dan lijkt de combi met Harbeth en Lavardin niet direct voor de hand liggend toch?
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

garmtz

Citaat van: MarkD op juni 27, 2013, 20:47:57
Nu weet ik weer waardoor mijn vraag getriggerd werd. Van de Cardas website:
Clear Sky is especially suitable for use with single-ended amplifiers, and efficient loudspeakers (~95db).

Dan lijkt de combi met Harbeth en Lavardin niet direct voor de hand liggend toch?
klopt... En toch werken ze uitmuntend met de Harbeths..., ;). Zeker met een lavardin die niet gek is op kabels met teveel energieopslag.

MarkD

Citaat van: garmtz op juni 28, 2013, 01:08:20
klopt... En toch werken ze uitmuntend met de Harbeths..., ;). Zeker met een lavardin die niet gek is op kabels met teveel energieopslag.

Goed om te horen. Maar eens toevoegen aan het verlanglijstje dan...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Martijn M

Citaat van: garmtz op juni 28, 2013, 01:08:20
[...] kabels met teveel energieopslag.

:sleepy:

Dit vind ik wat vaag en het verbaast me om je de term energieopslag te zien gebruiken met betrekking tot luidsprekerkabel. Heb je het over de capaciteit? Van fatsoenlijke luidsprekerkabels is de capaciteit dermate klein dat het geen effect op de response zou moeten hebben.
Dutch & Dutch

garmtz

Citaat van: keyser op juni 28, 2013, 09:20:04
:sleepy:

Dit vind ik wat vaag en het verbaast me om je de term energieopslag te zien gebruiken met betrekking tot luidsprekerkabel. Heb je het over de capaciteit? Van fatsoenlijke luidsprekerkabels is de capaciteit dermate klein dat het geen effect op de response zou moeten hebben.

Vraag had ik wel verwacht.... Het is een term die Cardas gebruikt voor hun kabels die meer geschikt zijn voor SE versterkers en hoog-rendement speakers: http://www.audioadvisor.com/prodinfo.asp?number=CRSE9  bijv.

Maar capaciteit heeft absoluut een invloed op de performance van versterkers met hogere mate van feedback (zoals een Lavardin). De hogere capaciteit zorgt namelijk voor een hogere weerstand op voor feedback circuits belangrijke hogere frequenties. Als de feedback zijn werk niet kan doen, wordt de performance van de versterker benadeelt.