Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Sinds vanavond speel ik in mijn Sun Audio SVC-500 voorversterker met twee Psvane 12ax7 buisjes....
Koud uit het doosje speelt het een setje NOS Mullard al weg..... Wat een rust, ruimte , zachtheid geven die Psvane...
Een kennis heeft intussen een set 2a3 (t serie) van psvane, het kost wel wat (325 euro paar) maar dan heb je ook wat. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt als hij ze probeert en ingespeeld heeft....
Ik ga over twee weken naar Hong Kong, mischien koop ik daar nog wel een quartet voor mijn eindversterkers...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

#2201
De buisjes zijn wel lekker duur dan mag je ook wel; wat verwachten ;D ;D\

Ik dacht ik bestel er ook even eentje :withstupid:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat van: advr op december 11, 2012, 07:39:10
De buisjes zijn wel lekker duur dan mag je ook wel; wat verwachten ;D ;D\

Ik dacht ik bestel er ook even eentje :withstupid:

Valt toch wel mee 74,80 gepaard setje... ( google even op psvane / germany of op tubeampdoctor).....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op december 11, 2012, 08:24:44
Valt toch wel mee 74,80 gepaard setje... ( google even op psvane / germany of op tubeampdoctor).....

dat valt wel mee  :P

Zag ook een setje 5881 voor de AI500... die passen daar ook in.  ;D

ik zal eens kijken van het weekend. :google:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat van: advr op december 11, 2012, 08:53:09
dat valt wel mee  :P

Zag ook een setje 5881 voor de AI500... die passen daar ook in.  ;D

ik zal eens kijken van het weekend. :google:

De nieuwe productie of de NOS? Nos is 90 euro / stuk....

Ik heb trouwens geen 12AX7 maar 12AU7 , even tikfoutje...
In mijn Sun zit ECC82 en geen ECC83...  lijkt ook allemaal zo op elkaar...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op december 11, 2012, 09:02:32
De nieuwe productie of de NOS? Nos is 90 euro / stuk....

Ik heb trouwens geen 12AX7 maar 12AU7 , even tikfoutje...
In mijn Sun zit ECC82 en geen ECC83...  lijkt ook allemaal zo op elkaar...


12AU7 = ecc82
12AX7 = ecc83
:bigsmile:

NOS is vaak beter  maar niet altijd. tegenwoordig zijn er mooie nieuwe produkties.. 8)


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kingpin

Citaat van: advr op december 11, 2012, 09:38:52

12AU7 = ecc82
12AX7 = ecc83
:bigsmile:

NOS is vaak beter  maar niet altijd. tegenwoordig zijn er mooie nieuwe produkties.. 8)
De Tungsol's 12AX7 zijn voor een nieuwe productie ook erg goed, zeker gezien de prijs.
Voor NOS 12AU7 zou je ook kunnen kijken naar een NOS 5814A  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

advr

Citaat van: Kingpin op december 11, 2012, 09:59:43
De Tungsol's 12AX7 zijn voor een nieuwe productie ook erg goed, zeker gezien de prijs.
Voor NOS 12AU7 zou je ook kunnen kijken naar een NOS 5814A  ;)

De Tungsol 12ax7 ook al in bezit. Mooi buisje met wat nadruk op een vol geluid  :P

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kingpin

#2208
Citaat van: advr op december 11, 2012, 10:28:44
De Tungsol 12ax7 ook al in bezit. Mooi buisje met wat nadruk op een vol geluid  :P
Dat is wat ik ook zocht na mijn upgrade naar de Svetlana's.
Blijft toch een hobby om de juiste match te vinden :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

advr

Citaat van: Kingpin op december 11, 2012, 10:54:14
Dat is wat ik ook zocht na mijn upgrade naar de Svetlana's.
Blijft toch een hobby om de juiste match te vinden :D

Ik heb heel erg veel buisjes geprobeerd in mijn AI500 en zitten zeker diverse opties tussen om te combineren. :hehe:
Ook leuk om te constateren dat buisjes die de hemel in geprezen worden lang niet altijd zo geweldig zijn... :shaun:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Volgende week ga ik naar Hong Kong, mensen nog tips voor leuke audio spullen daar vandaan?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Al een tijdje stil in mijn topic. Hong Kong was geweldig, veel audiostuff en andere zaken gezien.

Maar voor alle liefhebbers van Patricia Barber: Ze komt optreden op 20 mei in het Bimhuis in Amsterdam. Het is op maandagavond 2e pinksterdag...
Ik ga er in ieder geval heen... Iedereen met een mooie stereo moet er eigenlijk heen gaan om te horen hoe geweldig live muziek kan zijn ( ook qua klank)!
Kaartjes zijn 25 euro, dus dat is heel betaalbaar.....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En een Squeeze Booster besteld voor mijn Pro-Ject Streambox,

Ben benieuwd wat die nog toevoegt aan het geluid.
Nu nog op zoek naar een mooie USB kabel, twijfel nog wel een beetje tussen een AQVOX, ( Ruim 100 euro) of gewoon een Nuforce. Veel duurder wil ik niet gaan uitgeven...

Ik speel muziek af van een Externe Harde Schijf, die ligt nu op 4 Blackwood blokjes...
Dat scheelt heel veel geratel van de harddisk... heel opmerkelijk...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

John Wx

Citaat van: Pjotr27 op maart 21, 2013, 12:27:50
En een Squeeze Booster besteld voor mijn Pro-Ject Streambox,

Ben benieuwd wat die nog toevoegt aan het geluid.
Nu nog op zoek naar een mooie USB kabel, twijfel nog wel een beetje tussen een AQVOX, ( Ruim 100 euro) of gewoon een Nuforce. Veel duurder wil ik niet gaan uitgeven...

Ik speel muziek af van een Externe Harde Schijf, die ligt nu op 4 Blackwood blokjes...
Dat scheelt heel veel geratel van de harddisk... heel opmerkelijk...
SSD nemen  ;D


nog niet alle boekjes gelezen hoor  ::)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

Citaat van: John Wx op maart 21, 2013, 12:39:26
SSD nemen  ;D


nog niet alle boekjes gelezen hoor  ::)

Ja maar nog wel erg duur.... Als de 1 TB onder de 100 euro komt stap ik over...

Citaatnog niet alle boekjes gelezen hoor  ::)

Het zijn er ook wel heel veel.... Maar met dit weer een prima tijdverdrijf...
;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En de s booster is inmiddels in gebruik. Maakt het geluid nog iets zachter en geeft meer rust. Leuke betaalbare upgrade.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

sultankat

#2216
Citaat van: Pjotr27 op maart 26, 2013, 19:48:18
En de s booster is inmiddels in gebruik. Maakt het geluid nog iets zachter en geeft meer rust. Leuke betaalbare upgrade.

Herken ik! Heb er een voor mijn Logitech Squeezebox Touch
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

John Wx

Citaat van: Pjotr27 op december 12, 2012, 16:50:27
Volgende week ga ik naar Hong Kong, mensen nog tips voor leuke audio spullen daar vandaan?

Nee maar PM effe de match fixings door dan kunnen we ook naar Hong Kong zelf  ;D veel plezier daar
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jumping Jack

Citaat van: John Wx op maart 29, 2013, 11:12:54
Nee maar PM effe de match fixings door dan kunnen we ook naar Hong Kong zelf  ;D veel plezier daar

Je reageert op een post van december vorig jaar, volgens mij is hij al even terug...  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

John Wx

Citaat van: Jumping Jack op maart 29, 2013, 11:24:22
Je reageert op een post van december vorig jaar, volgens mij is hij al even terug...  ;)

Zag te snel $$$$$$$ :(


Pjotr zijn je buizen alweer stuk of moet je weer  :devil:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

Citaat van: John Wx op maart 29, 2013, 11:38:16
Zag te snel $$$$$$$ :(


Pjotr zijn je buizen alweer stuk of moet je weer  :devil:

Zou graag nog een keer willen, maar ja het werk roept...
Erg druk daarmee, ga dit jaar dan ook niet naar de Highend in Munchen...
Wel opvallend in Hong Kong hoeveel ( zeer goed gesorteerde) cd / lp shops er zijn,
Alle bekende audiofiele merken zijn zeer ruim aanwezig...

Maar over dat match fixing, ongelofelijk wat er gegokt wordt daar op de paardenrace`s...
Tientallen wedkantoren die tijdens een paardenrace uitpuilen met chinezen die serieus ( duizenden hong kong dollars) wedden op het paard naar keuze...
Er is daar echt nog serieus geld, heel veel dure auto`s / winkels / villa`s etc...

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En nog een blauwe 3s20 furutech met fi25/35 stekkers gekocht voor op mijn sun audio voorversterker. Ik speel nu met een alpha 3 daarop maar de 3s20 schijnt mooier te zijn. We gaan het horen , morgen komt hij....
Ook nog twee usb kabels gekocht, niet de duurste maar eerst eens luisteren of het verschil geeft...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Ja dat zag ik, jammer dat ik nog net niet zover was. Heb dat netsnoer 3ST20 netsnoer met FL11CU furutech vergeleken met een alpha 3 met hifi tuning stekker en Iego contra koper. Hoewel de laatste duurder is vlgs de prijslijst vond ik na wisseling de 3ST20 al beter klinken. Hij hangt nu aan de sat tuner sinds 4 uur vandaag. (is wel ingespeeld)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Cyreg

3TS20 vond ik wat te vol klinken op m'n versterkers tov a3.
Wel 3TS20, in de vorm van de Absolute Power, hele tijd met succes op m'n CDspeler gehad
Ben dus best benieuwd, zal afhankelijk zijn van de setup
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Pjotr27

Ik heb zowel aan mijn phonotrap als aan mijn voorversterker een alpha 3 zitten. Ga uitgebreid kijken wat het beste is...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.