Pjotr`s Aurel Bryan audiosetje...

Gestart door Pjotr27, september 27, 2005, 09:41:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Wx

Dacht nieuwe commerciele verandering om die mooie kabels ook in het zicht te hebben ::)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jumping Jack op november  6, 2012, 15:09:39
Ik vermoed ALR/Jordan Note 3 met membraan aan de achterzijde  ;)

Is geen vermoeden, is absoluut passief membraam. Heb zelf de Note 3 jaren gehad. Top luidspreker vooral voor het geld. Speelt menigeen luidsprekers tot 3000 euro zoek. Ook vloerstaande luidsprekers ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

John Wx

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  6, 2012, 19:11:31
Is geen vermoeden, is absoluut passief membraam. Heb zelf de Note 3 jaren gehad. Top luidspreker vooral voor het geld. Speelt menigeen luidsprekers tot 3000 euro zoek. Ook vloerstaande luidsprekers ;)

voor jouw neem ik aan want dat is zo persoonlijk
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maximus_Aurelius

#2178
Citaat van: John Wx op november  6, 2012, 20:48:24
voor jouw neem ik aan want dat is zo persoonlijk

Uiteraard is dit persoonlijk, zoals vele tips/adviezen in de audio wereld ;). Misschien eigenlijk ook wel met heel veel andere dingen.

Maar mensen die Alr/Jordan gaan luisteren komen toch meestal positieve reacties van. De Entry serie is zeer populair. Mensen die in het hoger segment zoeken en luisteren de Note serie zijn vaak ook enthousiast en zeer positief en verrast wat deze serie kan met name de de Note 3.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

John Wx

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  6, 2012, 20:57:50
Uiteraard is dit persoonlijk, zoals vele tips/adviezen in de audio wereld ;). Misschien eigenlijk ook wel met heel veel andere dingen.

ALR is een mooi merk heb zelf ooit de TAKE 5 gehad en ja als als als stonden ze er nog
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

Ik vind ALR ook erg mooi, komt het nog uit à.
Maandag John?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HTip

Citaat van: John Wx op november  6, 2012, 20:59:41
ALR is een mooi merk heb zelf ooit de TAKE 5 gehad en ja als als als stonden ze er nog
De Take 5? Wow! Beetje off-topic, maar waarom heb je die weg gedaan? Ik heb mij in mijn HT laten omringen door ALR/Jordan Notes (7, Center en 5). Die gaan echt niet weg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

John Wx

Citaat van: Pjotr27 op november  6, 2012, 21:23:09
Ik vind ALR ook erg mooi, komt het nog uit à.
Maandag John?

is prima tijdstip ongeveer pm effe
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: HTip op november  7, 2012, 08:54:33
De Take 5? Wow! Beetje off-topic, maar waarom heb je die weg gedaan? Ik heb mij in mijn HT laten omringen door ALR/Jordan Notes (7, Center en 5). Die gaan echt niet weg ;)

wissel fase in mijn leven, hebben om het hebben, en ik kon ze ooit voor bijna de nieuw prijs verkopen aan LUCaudio dus ja daar gingen ze weer

maar als ik het niet meer weet koop ik altijd Audiolab en is het weer goed, tot dat ik weer voor "wenig" een mooi paartje Chario's Hiper 2000 zie + stands voor een habbekrats 15% van de NP

en dan gaan we weer  ;)


Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

vanzomereng

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  6, 2012, 19:11:31
Is geen vermoeden, is absoluut passief membraam. Heb zelf de Note 3 jaren gehad. Top luidspreker vooral voor het geld. Speelt menigeen luidsprekers tot 3000 euro zoek. Ook vloerstaande luidsprekers ;)

NOU, NOU, NOU ,NOU    :butbut:

De term zoekspelen ...... heb ik vaak gehoord hiero maar in werkelijkheid valt allemaal wel mee 

De Note weleens naast een Millon Phantom gezet  :D

Maar ik snap je enthousiasme wel, de Note is inderdaad een hele goede speaker

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maximus_Aurelius

#2185
Citaat van: VANZOMERENG op november  7, 2012, 09:42:59
NOU, NOU, NOU ,NOU    :butbut:

De term zoekspelen ...... heb ik vaak gehoord hiero maar in werkelijkheid valt allemaal wel mee

De Note weleens naast een Millon Phantom gezet  :D

Maar ik snap je enthousiasme wel, de Note is inderdaad een hele goede speaker


Alles is een persoonlijke mening en mijn ervaring die ik opgedaan heb toen ik nog de Note 3 had en er staat ook duidelijk in mijn reactie "menigeen". Zelfde dat jij een persoonlijke mening hebt over de term zoek spelen dat jij dit in werkelijkheid allemaal wel vind meevallen. ;). De een vind het meevallen de ander dus niet.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

John Wx

Citaat van: Pjotr27 op november  6, 2012, 21:23:09
Ik vind ALR ook erg mooi, komt het nog uit à.
Maandag John?

ja is prima
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

twani

Citaat van: VANZOMERENG op november  7, 2012, 09:42:59
NOU, NOU, NOU ,NOU    :butbut:

De term zoekspelen ...... heb ik vaak gehoord hiero maar in werkelijkheid valt allemaal wel mee 

De Note weleens naast een Millon Phantom gezet  :D

Hier snap ik werkelijk geen "PeperNote" meer van :P

twani

#2188
Vraagje aan jou Pjotr.... Ik ben dermate geënthousiasmeerd door de DHTROB DAC (in mijn oren niet minder als een wonder) dat ik meer dan geïnteresseerd ben in een hele echte "buizenbak" gemaakt door zijn handen. Hoe pak ik dat het best aan denk je? Bouwt hij op bestelling? Moet ik wachten tot er iets van zijn hand te koop komt? En waar tref ik zoiets dan aan? Veel vragen, ik weet het, wellicht weet jij een ingang.

Alvast dank.
Gr.
Theo.

Pjotr27

Citaat van: twani op november  7, 2012, 20:18:20
Vraagje aan jou Pjotr.... Ik ben dermate geënthousiasmeerd door de DHTROB DAC (in mijn oren niet minder als een wonder) dat ik meer dan geïnteresseerd ben in een hele echte "buizenbak" gemaakt door zijn handen. Hoe pak ik dat het best aan denk je? Bouwt hij op bestelling? Moet ik wachten tot er iets van zijn hand te koop komt? En waar tref ik zoiets dan aan? Veel vragen, ik weet het, wellicht weet jij een ingang.

Alvast dank.
Gr.
Theo.

Ik zal Rob wel een mailtje sturen. PM even je mailadres naar mij dan kan Rob rechtstreeks contact met je opnemen. Er is vast wel iets mogelijk.... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: Pjotr27 op oktober 25, 2012, 15:33:27
Kijk dat is leuk..... vanmorgen nog even geluisterd en ben nog enthousiaster...
Ben benieuwd wat jij ervan vindt...
Spannend!

Ik kreeg gisteren een mail van erik s waarin hij schreef dat ik de luidsprekerkabel van Vicol kan proberen. Heb even vandaag gekeken of de aansluiting dmv banaanstekkers past en dat doet hij, dus ik zal hem vragen om ze op te sturen, dan zal ik ze ook eens testen, heb nu al meerdere jaren de Transparent musicwave ultra biwire dus het zal wel een zware strijd voor de kabel worden. Maar ik heb in audioland al rare dingen meegemaakt dus mij verbaasd haast niets meer. De kabel van erik is door een cablecooker geweest en heeft +/- 45 uur gespeeld. Ik zal 'm eerst eens een week eraan laten hangen, bepaalde nummers niet spelen en dan eens gaan kijken met die bepaalde nummers hoe hij het doet.

Ik houd je op de hoogte.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr27

Citaat van: frank2 op november 13, 2012, 09:05:12
Ik kreeg gisteren een mail van erik s waarin hij schreef dat ik de luidsprekerkabel van Vicol kan proberen. Heb even vandaag gekeken of de aansluiting dmv banaanstekkers past en dat doet hij, dus ik zal hem vragen om ze op te sturen, dan zal ik ze ook eens testen, heb nu al meerdere jaren de Transparent musicwave ultra biwire dus het zal wel een zware strijd voor de kabel worden. Maar ik heb in audioland al rare dingen meegemaakt dus mij verbaasd haast niets meer. De kabel van erik is door een cablecooker geweest en heeft +/- 45 uur gespeeld. Ik zal 'm eerst eens een week eraan laten hangen, bepaalde nummers niet spelen en dan eens gaan kijken met die bepaalde nummers hoe hij het doet.

Ik houd je op de hoogte.

Leuk,ben benieuwd..... 45 uur is niet zoveel maar voor een 1e indruk mooi...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Je hebt volkomen gelijk 45 uur is veels te kort, zou eigenlijk 300 uur moeten zijn, na 80 uur heb je echter wel een idee hoe de klank is, de verfijning komt pas veel later.

Ik laat me verrassen wie weet......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Christmas special: cablecooking with Jamie Oliver.

300 uur inspelen.. :o :o :o :o :o

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

En ook FrankB is overstag gegaan en heeft een setje Vicol luidsprekerkabels gekocht..

Vanmorgen is mijn Shigaclone bouwdoos binnen gekomen..
Komende dagen even een testopstelling maken en dan het definitieve ontwerp..
( met blackwood en brons)..

Spannend,
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Cyreg

#2195
Ben benieuwd, lijkt me wel 'n klus  ;).
Deze of completer/PCB opgebouwd (SMD techniek?) of nog anders....? :o

http://www.vicol-audio.ro/shiga.php
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Pjotr27

Citaat van: Cyreg op december  4, 2012, 13:44:45
Ben benieuwd, lijkt me wel 'n klus  ;).
Deze of completer/PCB opgebouwd (SMD techniek?) of nog anders....? :o

http://www.vicol-audio.ro/shiga.php

Nee die van de link, printplaten dus opgebouwd...
Maar ik ga nog wel wat veranderen, wil een andere voeding
Zal tegen de tijd dat het klaar is wel foto`s posten...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op december  4, 2012, 12:29:05
En ook FrankB is overstag gegaan en heeft een setje Vicol luidsprekerkabels gekocht..


Is Frank maatgevend voor de HiFi ;D :hehe: :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Citaat van: advr op december  4, 2012, 15:40:03
Is Frank maatgevend voor de HiFi ;D :hehe: :hehe:

Natuurlijk.... wist je dat dan nog niet?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster