De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: Teejoo op juli 18, 2010, 13:19:18
Ik zou hem ook niet pakken. Kijk gewoon 2e hands voor een TSU-9600.

Misschien moet BE eerst z'n huidige pronto een beetje inrichten zodat hij tenminste weet of een pronto wel is wat hij wil. Sommige mensen kunnen er niet aan wennen of komen niet door de eerste configuratie heen.

Een kameraad van me heeft een tsu9600, helemaal ingesteld (bijna dan ;)), maar ik zie hem altijd de gewone AB's pakken en bijna nooit de pronto. Die is meer voor de sier dus :)

Teejoo

#4476
Citaat van: riwi op juli 18, 2010, 13:39:31
Een kameraad van me heeft een tsu9600, helemaal ingesteld (bijna dan ;)), maar ik zie hem altijd de gewone AB's pakken en bijna nooit de pronto. Die is meer voor de sier dus :)
Dus een echt apparaat voor BE!  ;)

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op juli 18, 2010, 13:19:18
Ik zou hem ook niet pakken. Kijk gewoon 2e hands voor een TSU-9600.

Daarom de dubbelcheck bij jullie. Ik wil een 9600 / 9800. Niet iets anders.
Ik ben al overtuigd van de Pronto. Maar loop met mijn oude versie tegen zaken aan waar ik geen zin aan heb om op te lossen.
Dan direct maar de 9600 / 9800 als ik die tegenkom.



@de aangekochte router: geen 2 netwerken nodig. De nieuwe router kan als accesspoint fungeren, en met 4 Gbit poorten! Mooi, dat scheelt configwerk, sommige apps werken niet goed, vereisen additionele config op firewal gebied.

ClarkConnect bestaat niet meer. Is overgegaan in ClearOS. Ziet er gelikter uit, kan hetzelfde. Mooie Linux OS (gebaseerd op RedHat) ijzersterk in Gateway functionaliteit. Nadeel: extra pc die 24 hr aanstaat.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: riwi op juli 18, 2010, 13:39:31
Misschien moet BE eerst z'n huidige pronto een beetje inrichten zodat hij tenminste weet of een pronto wel is wat hij wil. Sommige mensen kunnen er niet aan wennen of komen niet door de eerste configuratie heen.

Een kameraad van me heeft een tsu9600, helemaal ingesteld (bijna dan ;)), maar ik zie hem altijd de gewone AB's pakken en bijna nooit de pronto. Die is meer voor de sier dus :)

Heb er al wat inzitten, werkt prima. Maar kost me nu heel veel werk. Ik neem wat weken de tijd om naar de 9600 / 9800 te zoeken. Anders doe ik dubbel werk.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: riwi op juli 18, 2010, 13:39:31
Een kameraad van me heeft een tsu9600, helemaal ingesteld (bijna dan ;)), maar ik zie hem altijd de gewone AB's pakken en bijna nooit de pronto. Die is meer voor de sier dus :)

Wat moet dat kosten :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Bedenk je wel dat een TSU-9800 erg groot is, en dus echt een tafelmodel. Die leg je niet meer op de leuning. Het ziet er wel cool uit, maar een 9600 is een betere mix tussen coolheid en practisch gebruik.

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op juli 18, 2010, 16:28:37
Bedenk je wel dat een TSU-9800 erg groot is, en dus echt een tafelmodel. Die leg je niet meer op de leuning. Het ziet er wel cool uit, maar een 9600 is een betere mix tussen coolheid en practisch gebruik.

Beiden gaat om serieus geld. De eerst die langs komt voor een mooi bedrag pak ik. Voorkeur is idd de 9600, maar als de 9800 eerder langs komt voor een erg mooi bedrag . . . ..
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#4483
Citaat van: Blue-Eyes op juli 18, 2010, 15:31:55
Heb er al wat inzitten, werkt prima. Maar kost me nu heel veel werk. Ik neem wat weken de tijd om naar de 9600 / 9800 te zoeken. Anders doe ik dubbel werk.

Bij mijn 3 pronto's is de resolutie van het scherm telkens gelijk gebleven (320x240). Ik kon telkens gewoon de oude config in de nieuwe pronto laden, en daarna nieuwe leuke bitmapjes, knoppen, versiersels bedenken. Het concept (simpel en functioneel maar wel veel op 1 scherm) is gelijk gebleven door de jaren heen.
Ik heb wel van directe IR codes aan de knoppen naar de 'database' opzet moeten omwerken, dat wel.

Ik heb bewust voor de 9400 gekozen omdat je die in 1 hand kan houden en bedienen. Maar de 9600 is mooier omdat je iets meer plek hebt (3.7 inch en 640x480 tov de 3.5 inch 320x240 van de TSU9400)
De TSU9800 is 6.4 inch en 640x480, dus echt een stuk forser.

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juli 18, 2010, 17:19:24
Beiden gaat om serieus geld. De eerst die langs komt voor een mooi bedrag pak ik. Voorkeur is idd de 9600, maar als de 9800 eerder langs komt voor een erg mooi bedrag . . . ..
Heb je deze al gezien?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Ja

Dat heb ik er niet voor over.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juli 18, 2010, 17:58:02
Ja

Dat heb ik er niet voor over.
Vond het ook een forse prijs ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Ik heb ze wel vaker voor 600 euro gezien. Dat is dan direct mijn max ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Ik heb nooit spijt gehad van de 9600. Ik moet hem alleen grafisch omprogrammeren zodat de familie hem ook kan bedienen. Hij is nu ingesteld op mijn voorkeur..

Maar het mooie is dat je dat simpel kunt doen, en de logica erachter kunt behouden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Teejoo

Citaat van: jaco op juli 18, 2010, 21:52:44
Ik heb nooit spijt gehad van de 9600. Ik moet hem alleen grafisch omprogrammeren zodat de familie hem ook kan bedienen. Hij is nu ingesteld op mijn voorkeur..

Maar het mooie is dat je dat simpel kunt doen, en de logica erachter kunt behouden.
Jaco, even offtopic: weet jij of er een mogelijkheid is om het backlite van het display middels een knop uit te schakelen is?

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op juli 18, 2010, 18:07:14
Ik heb ze wel vaker voor 600 euro gezien. Dat is dan direct mijn max ;)
Die van mij zou nog een optie zijn, gaat alleen wel als set weg.

riwi

Citaat van: CoSo op juli 18, 2010, 22:37:03
Die van mij zou nog een optie zijn, gaat alleen wel als set weg.
Ga je de pronto weg doen? Jammer.. Heb je net je pioneer aan de praat via dat ding... ;)

jaco

Citaat van: Teejoo op juli 18, 2010, 22:25:11
Jaco, even offtopic: weet jij of er een mogelijkheid is om het backlite van het display middels een knop uit te schakelen is?
Nee, aanzetten is wel te doen via prontoscript:
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/forums/viewpost.cgi?885529

Uitgaan is door middel van een instelbare time-out. Je zou iets kunnen maken met een heel korte timeout, en dan in prontoscript hem in de on-stand met de executeaction uit bovenstaande link elke keer kunnen activeren. Als je hem dan uit wilt hebben, dan stop je met het uitvoeren van executeactions. Dat is wel simpel toe doen, minder mooi dan uitzetten, maar goed, zo zijn wel meer dingen op de pronto geregeld :)

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Citaat van: jaco op juli 19, 2010, 08:11:31
Nee, aanzetten is wel te doen via prontoscript:
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/forums/viewpost.cgi?885529

Uitgaan is door middel van een instelbare time-out. Je zou iets kunnen maken met een heel korte timeout, en dan in prontoscript hem in de on-stand met de executeaction uit bovenstaande link elke keer kunnen activeren. Als je hem dan uit wilt hebben, dan stop je met het uitvoeren van executeactions. Dat is wel simpel toe doen, minder mooi dan uitzetten, maar goed, zo zijn wel meer dingen op de pronto geregeld :)

In het system menu is de minimale tijd 4 seconden (max = 240 seconden). Misschien dat je via het script wel een kortere tijd kan invoeren bv. 1 seconde dan is ie ook al redelijk vlot uit.

Teejoo

#4494
Ik had binnen een dag al antwoord van het prontoteam, en heb nog een mail erachteraan gestuurd ter verduidelijking. Het wordt doorgezet naar het developteam. Net als het feit dat je de nieuwe grid niet kunt zien tegen een donkere achtergrond. Dat gaan ze in elk geval fixen want dit werkt niet.

@ BE: je zult nu wel denken wat een geauwehoer in mijn topic over een Pronto, maar straks heb je hier alleen maar voordeel van  :D

blue-eyes

Nee hoor, ga rustig door ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: CoSo op juli 18, 2010, 22:37:03
Die van mij zou nog een optie zijn, gaat alleen wel als set weg.

Interesting, we moeten toch maar eens gaan plannen dat we daar een uurtje of 4 over kunnen babbelen tijdens het ballen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

#4497
Dat gaat denk ik helemaal goed komen met die verlichting van de Pronto. Er werd mij verteld dat mijn beide voorstellen (toggle verlichtingsknop en vrij programmeerbare knop) waarschijnlijk gewoon geïmplementeerd gaan worden.  :pompom:. Net zoals de kleur van de grid.

De mensen zitten inderdaad gewoon in Leuven, dus gewoon naast de deur. Ik vind het in elk geval prettig als fabrikanten luisteren naar constructieve input van hun klanten.

blue-eyes

#4498
Verdorie.... Mijn NAS geupgrade met de nieuwste firmware en vervolgens werken mijn websites niet meer. De server / services doet het nog wel, ik krijg wel errors, etc. Website verplaatsen naar een andere locatie en het werkt wel (kreeg al een vermoeden richting vhosting).
De tabel met virtual host werd niet geladen, etc. Tot overmaat van ramp begeeft de router het (onder garantie vanmorgen vervangen).

Wat blijkt........ erg simpel. Leve het internet. Ik wist 100% zeker dat alle config files van Apache in orde waren. Dat bleek ook achteraf.
Maar...
De inhoud van httpd.conf-user wordt bij het opstarten van de webserver gekopieerd naar httpd.conf. Http.conf werd dus iedere maal overschreven.... En precies dat ene regeltje wat de virtual hosts oproept....
httpd-vhosts.conf gelukkig nog in orde. httpd-autoindex.conf-user gelukkig ook.
Was ik net zo blij dat me het gelukt was.....

Al met al was het slechts 1 ding: verwijderen van een teken: # :D :D

Maar het draait weer, kunnen we de mediacenter gaan testen! Dus toch nog HT gerelateerd ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Toch nog gelukt: De CDP300 is verkocht en een DD15 is aangeschaft ;)

Wellicht wel wat slimmer kunnen handelen, maar mijn doel, de speler voor een DD was behaald. Daarom lekker laten zitten en de beide andere heren de handel gegund.

Peerless en Martin bedankt!


En ja, dus nu toch weer te koop, een TIK sub met de Velodyne SMS-1. Wie maakt me los? Ik zet binnenkort advertenties.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey