De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HTip

WOW! 2xDD18 :o

Mooie plannen. Ik zou al heel erg tevreden met 1 DD18, laat staan 2. Is wel moeilijker in te stellen, maar als je dat lukt, dan kan je niet veel beter krijgen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Ho ho, 2 maal DD18 heb ik niet gezegd!

2 maal DD10, 12 zou kunnen. DD15 of DD18 gewoon een enkel exemplaar!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Snowmaster

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2010, 11:33:26
Ho ho, 2 maal DD18 heb ik niet gezegd!

2 maal DD10, 12 zou kunnen. DD15 of DD18 gewoon een enkel exemplaar!


Zou kunnen ? Er is maar één echte mogelijkheid als ik tussen de regels doorlees.
Een DD 18 is kleiner dan je huidige sub en je hebt veel kuubjes te vullen, je wilt het beste en maakt budget vrij.....
Het worden gewoonweg 2 DD 18's in de woonkamer want je wilt erop vooruit gaan  ;)
Vergeet dan niet om mij samen met  "M" uit te nodigen voor een bakje koffie om een keer te genieten van dit brute geweld.

Tip : Geef je vrouw er ook eentje in de keuken, dan voorkom je daar een basgat  :P.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Ik zou zeggen, praat eens met RA Subs en kijk voor een custom Monolith, demo al hier op aanvraag  ;D
Heb zoals je weet DD18 en SVS P2B Plus/2 en diverse REL subs gehad. de Monolith vult indien goed opgesteld m'n 90m2 makkelijk op nog geen 20% van z'n volume
JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2010, 11:33:26
Ho ho, 2 maal DD18 heb ik niet gezegd!

2 maal DD10, 12 zou kunnen. DD15 of DD18 gewoon een enkel exemplaar!
Dan heb ik verkeerd gelezen :-X Misschien een beetje wishful-thinking :D

1 DD18 lijkt me trouwens ook helemaal O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

#4205
Citaat van: HTip op mei  9, 2010, 12:14:07
Dan heb ik verkeerd gelezen :-X Misschien een beetje wishful-thinking :D

1 DD18 lijkt me trouwens ook helemaal O0

Citaat van: Raphie op mei  9, 2010, 11:59:58
Ik zou zeggen, praat eens met RA Subs en kijk voor een custom Monolith, demo al hier op aanvraag  ;D
Heb zoals je weet DD18 en SVS P2B Plus/2 en diverse REL subs gehad. de Monolith vult indien goed opgesteld m'n 90m2 makkelijk op nog geen 20% van z'n volume

Jullie noemen precies een voor mij lastig punt.  Van de DD's weten wij dat ze gewoonweg knettergoed zijn en vooral bijzonder goed integreren als je ze kunt afstellen. Ze hebben een nadeel : ze zijn knetterduur vergeleken met bv. Monolith, maar zijn ze wel merkbaar beter?  
Raphie lijkt doorgaans wel een goede neus te hebben voor "nicheproducties" met hoge prijs/kwaliteitverhouding.
Ik zou het dus zeker proberen.


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Dirk

toevallig worden er net 2 x DD-12's op hifi.nl aangeboden  :devil:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Moet eerst mijn CD speler verkocht worden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Mooie aanbieding, maar way over budget en wat ik wil en kan uitgeven.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audia

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2010, 15:22:28
Mooie aanbieding, maar way over budget en wat ik wil en kan uitgeven.

Er is vast nog wel te onderhandelen  :devil:
Ik had ze ook al gepost in het goedkope aanbieding topic.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Xander32

#4210
Citaat van: Raphie op mei  9, 2010, 11:59:58
Ik zou zeggen, praat eens met RA Subs en kijk voor een custom Monolith, demo al hier op aanvraag  ;D
Heb zoals je weet DD18 en SVS P2B Plus/2 en diverse REL subs gehad. de Monolith vult indien goed opgesteld m'n 90m2 makkelijk op nog geen 20% van z'n volume
@ Raphie: hoe bevalt de Monolith edition jou? Lijkt mij een monster :o? En volgens mij ben je de eerste/enigste met zo`n BK monster hier in NL.
Ik vond tijdens demo de oorspronkelijke Monolith al indrukwekkend met films. Ben ook wel benieuwd hoe deze `t doet met muziek; daarin vond ik de oorspronkelijke tegenvallen(te traag en niet droog genoeg voor mijn smaak).

@ Blue-Eyes: volgens mij echt een overweging waard die Monolith edition.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Ik geloof best dat de Monolith je kamer vult. Dat lijkt me niet het issue. Dat doet mijn huidige TIK subwoofer ook (ooit 4000 euro! ! !).

Gaat me erom HOE de sub de ruimte vult. En wat ik tot nu toe gehoord heb springt de Velodyne daarboven uit.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel eens speel met de gedachte om twee goedkopere subs van zeg 1000 euro te kopen met een SMS module van Velodyne.....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2010, 18:07:37
Ik geloof best dat de Monolith je kamer vult. Dat lijkt me niet het issue. Dat doet mijn huidige TIK subwoofer ook (ooit 4000 euro! ! !).

Gaat me erom HOE de sub de ruimte vult. En wat ik tot nu toe gehoord heb springt de Velodyne daarboven uit.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel eens speel met de gedachte om twee goedkopere subs van zeg 1000 euro te kopen met een SMS module van Velodyne.....
De Monolith werkt super met films en heeft meer dan voldoende slam/snelheid om ook met muziek prima mee te kunnen
het is echt een misconceptie dat ported designs per definitie trager zouden zijn. Maar kom maar eens luisteren, ben er zelf (hier high level aangesloten) nog steeds erg tevreden over. en het slaglaag (<40Hz>120hz) doen de 803s en al meer dan uitmuntend  ;)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Je wilt dat ik de kabel kom brengen bedoel je? :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2010, 18:13:09
Je wilt dat ik de kabel kom brengen bedoel je? :P
Mag je evt weer meenemen (je bent weer thuis?)  ;D
JBL PRX Power!

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2010, 18:07:37
Ik geloof best dat de Monolith je kamer vult. Dat lijkt me niet het issue. Dat doet mijn huidige TIK subwoofer ook (ooit 4000 euro! ! !).

Gaat me erom HOE de sub de ruimte vult. En wat ik tot nu toe gehoord heb springt de Velodyne daarboven uit.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel eens speel met de gedachte om twee goedkopere subs van zeg 1000 euro te kopen met een SMS module van Velodyne.....

Als ik zie hoe je ruimte is op de foto's dan is 2 subwoofers een slecht idee. Verder is de performance van een Digital Drive subwoofer deels te wijden aan de software, maar nog meer aan design van de woofer, voice-coil, servo, etc...

martin_2703

@Blue-Eyes: Voor de beleving en de integratie van een velodyne, ben je uitgenodigd om een bakkie te komen drinken en je weet genoeg :baaa:

blue-eyes

Citaat van: martin_2703 op mei  9, 2010, 19:23:36
@Blue-Eyes: Voor de beleving en de integratie van een velodyne, ben je uitgenodigd om een bakkie te komen drinken en je weet genoeg :baaa:


Dat ding van jou moet hierheen ;)

Wat heb ik eraan dat hij bij jou goed draait, stampt en weet ik allemaal veel :D :D


Er komt binnenkort nog iemand met een antimode hier langs. Ben benieuwd. Misschien is het gewoon een acoustiek issue. Nu is zo'n antimode of SMS een lapmiddel, dat weet ik ook wel, maar als het iets kan verbeteren kost me dat altijd minder.


Maar ik blijf fan van een Velodyne :P


Citaat van: bmateijsen op mei  9, 2010, 18:36:21
Als ik zie hoe je ruimte is op de foto's dan is 2 subwoofers een slecht idee. Verder is de performance van een Digital Drive subwoofer deels te wijden aan de software, maar nog meer aan design van de woofer, voice-coil, servo, etc...

Ik geloof je direct als ervaringsdeskundige. Maar ik blijf benieuwd hoe 2 DD10's of DD12's het doen tegen 1 enkele DD18. Waarin zit dat verschil? Er even vanuit gaande dat we beide subs goed afgesteld en geïntegreerd krijgen.


Of twee BK XXL400's :D :P

Voor muziek wil ik vooralsnog de subs niet gebruiken, primair is het film. Maar zeg nooit "nooit" ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Raphie op mei  9, 2010, 18:30:02
Mag je evt weer meenemen (je bent weer thuis?)  ;D

Ik ben weer thuis. Als je vanavond een half uur hebt? Voor een bakje koffie kom ik hem brengen. Kan je direct wat laten horen van de sub ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Laat ik het omdraaien.... randvoorwaarden voor een goede implementatie van stereo subwoofers zijn:

- Volledig symmetrische opstelling
- Zo goed als symmetrische ruimte
- bass-management met gescheiden L en R subwoofer

Of je gebruikt 2 subwoofers om vooraf een probleem op te lossen, door bijv. phantom subwoofer opstelling.

In de keuze 2 x DD-12/ DD-10 of 1 x DD-18, voor mij blijft de keuze dan 1 x DD-18.
2 x DD-15 of 1 x DD-18, dan 2 x DD-15, waarin alle randvoorwaarde correct te implementeren zijn.

Groet,

Bjorn

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op mei  9, 2010, 19:40:56
Laat ik het omdraaien.... randvoorwaarden voor een goede implementatie van stereo subwoofers zijn:

- Volledig symmetrische opstelling
- Zo goed als symmetrische ruimte
- bass-management met gescheiden L en R subwoofer

Of je gebruikt 2 subwoofers om vooraf een probleem op te lossen, door bijv. phantom subwoofer opstelling.

In de keuze 2 x DD-12/ DD-10 of 1 x DD-18, voor mij blijft de keuze dan 1 x DD-18.
2 x DD-15 of 1 x DD-18, dan 2 x DD-15, waarin alle randvoorwaarde correct te implementeren zijn.

Groet,

Bjorn
Bjorn: kijk, dat is duidelijke taal!
Optie 1 en 3 voldoe ik aan.  Optie 2, de symmetrische ruimte gaat niet werken.

Hmmmm. Alhoewel ik het ooit nog wil gaan beluisteren moet ik toch maar even naar de expert luisteren. Ik neem snel iets aan, denk snel. Dus: plan veranderd in een single DD18, of anders een DD15.
De Monolith ga ik nog wel even luisteren. Ik weet er een te staan op 5 minuten rijden :P

En ach, met de DD18 was ik toch al bezig ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Xander32

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2010, 19:48:44
Bjorn: kijk, dat is duidelijke taal!
Optie 1 en 3 voldoe ik aan.  Optie 2, de symmetrische ruimte gaat niet werken.

Hmmmm. Alhoewel ik het ooit nog wil gaan beluisteren moet ik toch maar even naar de expert luisteren. Ik neem snel iets aan, denk snel. Dus: plan veranderd in een single DD18, of anders een DD15.
De Monolith ga ik nog wel even luisteren. Ik weet er een te staan op 5 minuten rijden :P

En ach, met de DD18 was ik toch al bezig ;)
Volg-modus: ON.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

kan de regels van Bjorn alleen maar bevestigen.
ik had met twee wel een fraaie spread maar 1 klinkt hier (asymmetrie) veel preciezer.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op mei  9, 2010, 08:12:18
Waarom eventueel 2 subs? Ik kan links en rechts gescheiden aansturen, indien goed afgesteld, nog beter geluid en verdeling, bubble.
Dat is inderdaad een voornaam punt daarnaast zeker zoals je nu stereo beluisterd heb je de crossover rond de 70 80 Hz staan.
Dat wil zeggen dat ook bij stereo je een groot deel van je geluid richting sub stuurt en dan klopt het geluidsbeeld niet meer met 1 sub.
Ik heb een keer een cd beluisterd waarbij de basgitarist enorm laag zal te basen en langzaam van links naar rechts op het podium liep, die kon ik met twee subs volgen, daarvoor nog nooit opgevallen  :D

blue-eyes

Ik heb de crossover op 50Hz staan voor de fronts. Overigens bij stereo geen crossover. Die gebruik ik niet. Maar ga dat bij elke nieuwe sub uiteraard weer testen.

Mijn huidige TIK sub vind ik niets toevoegen aan het stereobeeld. De TIK is imo meer voor films geschikt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey