De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

-madison-

Citaat van: Blue-Eyes op mei  5, 2009, 22:52:50
En op verzoek van mij nog een van de zijkant, om zo goed te kunnen bekijken of de "oren" anders moeten worden gepositioneerd.



Niets meer aan doen  :inlove:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Ik heb zojuist een antwoord gekregen van een bedrijf die claimt wel met een CNC frees mijn verzoek te kunnen maken. Ook willen ze een CAD tekening maken ipv dat ik deze moet aanleveren. Uiteraard heeft alles een prijs ;D


Ik kreeg een tegen aanbod: ze kunnen de MDF platen voorzien van een bodem en toplaag van een ander materiaal, bijv. van berkenhout. Bijv. 38mm dik MDF, dan 2 - 5mm berkenhout, zowel onder als bovenop de plaat.


Voegt dit wat toe?

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Oracle

Ik zou de voorste poten nog iets verder naar voren halen. Dit omdat de bovenste apparaten een stuk korter zijn dan de 5200. Lijkt me (ook fysiek) iets meer in balans (lees: kantelt minder snel naar voren... ;) ).

Verder erg stoer!

Gr,
Mark

TheSpeedSkater

Een soort brede buis aan de zijkant ofzo? Bedoel je dat?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

blue-eyes

Citaat van: Oracle op mei  6, 2009, 08:23:40
Ik zou de voorste poten nog iets verder naar voren halen. Dit omdat de bovenste apparaten een stuk korter zijn dan de 5200. Lijkt me (ook fysiek) iets meer in balans (lees: kantelt minder snel naar voren... ;) ).

Verder erg stoer!

Gr,
Mark

Maak je over dat kantelen geen zorgen. De amp weegt meer dan 55 kg, op het onderste plateau, daar gaat niets mee gebeuren.

De poten kunnen in mijn optiek NIET verder naar voren omdat ik na de ronding van de voorkant de oren NIET direct wil aansluiten op de ronding, even een stukje recht, dan de oren. De oren zijn nu 2cm vanaf de ronding geplaatst.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: jowi op mei  6, 2009, 08:26:18
Waar ik me vaak aan erger bij de meeste rekken, is dat men totaal geen rekening houd met de kabeltroep achter de componenten netjes weg te werken... ik snap dat nooit. En ik mis dat hier nu ook...

Ik heb er wel degelijk rekening gehouden, tenminste erover nagedacht. Ik accepteer de kabeltroep achter het rack. De kabels die ik straks wil hebben zijn ook geen kabels die weggewerkt kunnen worden. Veel te dik en stug. En bovendien, te veel.

Al mijn huidige en oude racken hebben dit principe, de kabels zijn dan ook lang genoeg om "netjes" achter het rack te hangen, zonde knikken, strak zitten, etc.
Ik vind het geen probleem.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  6, 2009, 08:31:13
Ik heb er wel degelijk rekening gehouden, tenminste erover nagedacht. Ik accepteer de kabeltroep achter het rack. De kabels die ik straks wil hebben zijn ook geen kabels die weggewerkt kunnen worden. Veel te dik en stug. En bovendien, te veel.

Al mijn huidige en oude racken hebben dit principe, de kabels zijn dan ook lang genoeg om "netjes" achter het rack te hangen, zonde knikken, strak zitten, etc.
Ik vind het geen probleem.


Je geeft misschien zelf het antwoord al, velen soorten kabels en je kan nooit iedereen tevreden stellen omdat de 1 dropveters gebruikt en de ander 1,5cm doorsnede MIT's.

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2009, 18:49:09
Ik kom wel op de fiets ;)


Om een nieuwe camera uit te proberen, voor een foto op een ander forum. Ook hier maar even posten. Een overzichtsfoto:



Pffff heel wat pagina's terug moeten zoeken om deze foto te vinden.  ;D



Waar wil je het nieuwe rek gaan neerzetten? Volgens mij komt strakjes je dvd speler bijna voor je tv te staan.
Rebuilding my HT

Durk

maar BE heeft identieke bekabeling.. dus dat is op zich minder storend dat een wirwar van verschillende bekabelling.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

WickedGame

Citaat van: Durk op mei  6, 2009, 08:35:19
maar BE heeft identieke bekabeling.. dus dat is op zich minder storend dat een wirwar van verschillende bekabelling.

Klopt ook, maar dan nog heeft hij wel een wens/droom kabel.... W&M is nog een tussenstation zover ik heb begrepen. Hij wil terug naar zijn oude liefde... hmm toch eens kijken hoeveel die ouwe liefde voor hem waard is. Je liefde terugkopen BE  ;D  :tounge:

blue-eyes

#3011
Citaat van: Tinus_ op mei  6, 2009, 08:33:20Waar wil je het nieuwe rek gaan neerzetten? Volgens mij komt strakjes je dvd speler bijna voor je tv te staan.

Het worden 2 racks, tenminste ik krijg 4 plateau's en ik 2 setjes spikes en doppen besteld. Ik kan dus 2 racks maken. Ik zit eraan te denken de amp los te zetten in een eigen rack.

Daarnaast ga ik de sub wellicht verplaatsen naar een andere locatie. Ik ben al aan het nadenken over een stand voor de center die in lijn is met de nieuwe racks, maar ook de UPC en BD speler kan herbergen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Mijn initiele vraag dreigt vergeten te worden door de andere discussie (altijd leuk ;) ), derhalve maar even een quote van mijn eigen vraag:


Citaat van: Blue-Eyes op mei  6, 2009, 08:22:18
Ik heb zojuist een antwoord gekregen van een bedrijf die claimt wel met een CNC frees mijn verzoek te kunnen maken. Ook willen ze een CAD tekening maken ipv dat ik deze moet aanleveren. Uiteraard heeft alles een prijs ;D


Ik kreeg een tegen aanbod: ze kunnen de MDF platen voorzien van een bodem en toplaag van een ander materiaal, bijv. van berkenhout. Bijv. 38mm dik MDF, dan 2 - 5mm berkenhout, zowel onder als bovenop de plaat.


Voegt dit wat toe?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Oracle

Citaat van: Blue-Eyes op mei  6, 2009, 08:52:23
Mijn initiele vraag dreigt vergeten te worden door de andere discussie (altijd leuk ;) ), derhalve maar even een quote van mijn eigen vraag:



Jezelf quoten is zóóó 2008....

;)

Gr,
Mark

blue-eyes

zandplaten bedoel je?

Dat is net weer een stap verder: bewerkelijker, duurder, etc.
Een plaat aan de onderkant en bovenkant is zo gedaan, bovendien door het bedrijf zelf.

Ik vraag me alleen af of dit effect heeft, ik meen me te herinneren dat dit vaker is toegepast door mensen.
Mijn insteek is stabiliteit, stevigheid en looks.


Mooie van dit systeem is de modulariteit (bestaat dit woord?). Ik kan later altijd een zandplaat maken. Is wellicht een leuk project voor later.
De huidige platen raak ik wel kwijt, er is belangstelling genoeg ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

#3015
Volgens mij is het een stuk goedkoper dan massief hout.

Ik zelf heb ooit speakers gemaakt van berken triplex (18 mm)




edit: lees nu dat je rek al van mdf werd gemaakt. Ik dacht dat je massief hout wilde hebben.
Rebuilding my HT

blue-eyes

#3016
Citaat van: Tinus_ op mei  6, 2009, 09:28:35
Volgens mij is het een stuk goedkoper dan massief hout.

Ik zelf heb ooit speakers gemaakt van berken triplex (18 mm)




edit: lees nu dat je rek al van mdf werd gemaakt. Ik dacht dat je massief hout wilde hebben.

Bij het adres, die ik dadelijk ga bellen, is het massief hout, bij het alternatief is het wat ik wil.
Dus wellicht MDF.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Gaat nu ineens lopen.......

Ben nu al tweemaal gebeld voor een offerte mbt het hout.
Moet dadelijk nog kiezen ook!

Worden dan wel 38mm platen.

@LL: mat, zijde of hoogglans? In het zwart?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

Eens, hoogglans niet doen.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op mei  6, 2009, 11:16:19
Gaat nu ineens lopen.......

Ben nu al tweemaal gebeld voor een offerte mbt het hout.
Moet dadelijk nog kiezen ook!

Worden dan wel 38mm platen.

@LL: mat, zijde of hoogglans? In het zwart?

Ik ben eruit, zal vanavond je een PM sturen.
Ik heb een offerte gekregen waar ik blij mee ben.

Ik wacht nog op een dev. bevestiging.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Jack van Dijk op mei  6, 2009, 11:26:25
Zou ik ook doen

Ik zat te denken aan hoogglans.
Waarom kiezen jullie allemaal voor zijdeglans?

-Glans? Vingervlekken?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Tinus_

Stof wat je duidelijk onder je componenten ziet liggen.
Rebuilding my HT

WickedGame

Citaat van: Tinus_ op mei  6, 2009, 13:16:40
Stof wat je duidelijk onder je componenten ziet liggen.

Vingers die je erop ziet...