Audioquest Niagara 1200

Gestart door graafie, maart 12, 2024, 18:04:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

graafie

Vraagje, ik heb een Audioquest Niagara 1200 in gebruik. Deze heeft 2 ongefilterde aansluitingen en 5 gefilterde aansluitingen. De gefilterde zijn voor bv een cd speler, platenspelers enz. De ongefilterde zijn voor bv een versterker, subwoofer, 2 monoblokken.....waar zouden jullie een phono voorversterker op aansluiten?

Rowdy

#1
Ik zeg op de gefilterde uitgang, omdat een Phono versterker niet veel stroom opneemt, maar beter is door te luisteren welke uitgang het beste resultaat geeft.

PS.: heb je al een aardedraad in de gewenste wandcontactdoos?

graafie

Citaat van: Rowdy op maart 12, 2024, 18:15:24Ik zeg op de gefilterde uitgang, omdat een Phono versterker niet veel stroom opneemt, maar beter is door te luisteren welke uitgang het beste resultaat geeft.

PS.: heb je al een aardedraad in de gewenste wandcontactdoos?

Ja, ik heb een kennis gevraagd of die het voor me kon regelen. Hij fietste toevallig door onze straat, was installateur van beroep en inmiddels met pensioen. Oude bedrading er uit getrokken en nieuwe bedrading incl aardedraad weer aangelegd.  :pompom:

addesmo


Spijkie

Citaat van: graafie op maart 12, 2024, 18:04:25Vraagje, ik heb een Audioquest Niagara 1200 in gebruik. Deze heeft 2 ongefilterde aansluitingen en 5 gefilterde aansluitingen. De gefilterde zijn voor bv een cd speler, platenspelers enz. De ongefilterde zijn voor bv een versterker, subwoofer, 2 monoblokken.....waar zouden jullie een phono voorversterker op aansluiten?

Zegt audioquest daar zelf ook iets over?
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

graafie


Xander32

#6
Je hebt twee opties, hoe moeilijk is het dan om zelf uit te proberen en het te houden bij hetgeen het lekkerste klinkt 🙂 Je kan er niets mee beschadigen of zo :nowink:

Citaat van: graafie op maart 12, 2024, 21:22:33Nee, helaas.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... overigens ben ik wel benieuwd welke het gaat worden/ of je een verschil kan horen 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Ik heb gistermiddag een aantal lp's gedraaid met de phono voorversterker aangesloten op een normaal stopcontact, vanmiddag draai ik diezelfde lp's opnieuw met de phono voorversterker gefilterd aangesloten op de Niagara 1200. Wat meteen opvalt is dat het stereobeeld veel breder is geworden. Klinkt lekker hoor.  :headbanging:

Xander32

Was dat op een high of low current aansluiting van de Niagara?

Citaat van: graafie op maart 13, 2024, 14:46:16Ik heb gistermiddag een aantal lp's gedraaid met de phono voorversterker aangesloten op een normaal stopcontact, vanmiddag draai ik diezelfde lp's opnieuw met de phono voorversterker gefilterd aangesloten op de Niagara 1200. Wat meteen opvalt is dat het stereobeeld veel breder is geworden. Klinkt lekker hoor.  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

#10
Citaat van: Xander32 op maart 13, 2024, 16:00:03Was dat op een high of low current aansluiting van de Niagara?

Ik denk dat je gefilterd of ongefilterd bedoeld? Gefilterd aangesloten. Ongefilterd is volgens mij voor apparaten die nogal wat stroom vragen...

El Nino

Versterkers kun je het beste direct aansluiten op het stopcontact..... Heb 2 of 3 verschillende netfilters getest, maar het is niet mijn ding. Gewoon een goed stekkerblok en EV op het stopcontact gaf in mijn set het beste resultaat.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

dre73

Met mijn Isotek Aquarius gaat het super met de eindversterker op het filter.
Totaal geen negatieve invloeden.
Als ik hem in de muur plug,dan klinkt het een stuk rommeliger.

Dus het kan ook anders.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

El Nino

Eens, heb er ook veel goede dingen over gelezen en daarom ook geprobeerd, maar op de een of andere manier kwam het bij mij niet tot z'n recht. Dit in tegenstelling tot luidspreker kabels en interlinks.

Dus mooi dat het werkt!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom