Mijn HT "Pitch Black"

Gestart door molle, augustus 24, 2005, 00:05:47

Vorige topic - Volgende topic

molle

Citaat van: Stress!!!!! op februari  3, 2006, 06:31:49
Zo, effe een paar weekjes ingehaald... Nu ik uiteindelijk het eindresultaat zie vind ik het echt een toptheatertje geworden. Klasse Molle!

Thanks ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

molle

Citaat van: Rappie op februari  3, 2006, 08:21:45
Zonder die stoelen kunnen we natuurlijk niet op bezoek komen met de harde kern van dit forum he :(
Heb ik al typische opmerkingen ja ? :) Ik constateer alleen feiten ;D

Men HT gaat niet lopen hoor >:D  Hoe langer je wacht, hoe meer verbeteringen er in de tussentijd gebeurd zullen zijn ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Sjors

Zonder die stoelen kunnen we natuurlijk niet op bezoek komen met de harde kern van dit forum he :(

Nee idd  :( en zonder bekerrr houders al helemaal niet  :-[ :-\ ;D

Heb ik al typische opmerkingen ja ? :) Ik constateer alleen feiten ;D

Dan wel keiharde feiten  ;D

Groet, Sjors

robbie12345

Citaat van: Sjors op februari  3, 2006, 11:27:30
Nee idd  :( en zonder bekerrr houders al helemaal niet  :-[ :-\ ;D

Dan wel keiharde feiten  ;D

Groet, Sjors

sjors je slaat de spijker op de kop, of in jou geval moeten we misschien een nieuw spreekwoord uitvinden. Je slaat de bekerhouder van de stoel
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

reza

Citaat van: robbie12345 op februari  3, 2006, 11:35:14
sjors je slaat de spijker op de kop, of in jou geval moeten we misschien een nieuw spreekwoord uitvinden. Je slaat de bekerhouder van de stoel
LOL
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

molle

molle

En vandaag heeft Garmt men projector ISF gecalibreerd en Auralex materiaal aangebracht op de wanden.
Wooowww :o :o :o  upgrades die het geld dubbel en dik waard zijn 8)
Foto's posten laat ik aan Garmt over ;)
Screenshots zal ik eind volgende week maken. Ga nu men PC wegdoen want is naar de vaantjes ::) en dan rij ik door naar zee om 5 dagen uit te blazen ;D
Tot volgende week.

Sjors

Citaat van: molle op februari  5, 2006, 20:09:37
En vandaag heeft Garmt men projector ISF gecalibreerd en Auralex materiaal aangebracht op de wanden.
Wooowww :o :o :o  upgrades die het geld dubbel en dik waard zijn 8)
Foto's posten laat ik aan Garmt over ;)
Screenshots zal ik eind volgende week maken. Ga nu men PC wegdoen want is naar de vaantjes ::) en dan rij ik door naar zee om 5 dagen uit te blazen ;D
Tot volgende week.

We zien het verscheinen, Veel plezier!!  8)

Groet, Sjors

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rappie

Garmtz ISF aan het calibreren ja ? Of gewoon op het oog instellen van de projector .... Ben inderdaad benieuwd naar de fotos van de plaatsing van het auralex materiaal ....
Eigenaar van Paulthé

bmateijsen

Citaat van: Rappie op februari  6, 2006, 11:41:24
Garmtz ISF aan het calibreren ja ? Of gewoon op het oog instellen van de projector .... Ben inderdaad benieuwd naar de fotos van de plaatsing van het auralex materiaal ....

BB & G is ISF gecertificeerd en wij hebben een volledige milori calibratie-unit..

Een voorproefje van een andere auralex implementatie is ook op de site te vinden: www.beterbeeldengeluid.nl onder portfolio.

Groet Bjorn

Sibran

Ik ben gisteren nog eventjes gaan zien bij sven en het is wel een grote vooruitgang hoor, qua geluid echt open ruimte en nog aangenamer geworden.  Die auralex doen echt wel wonderen ;D

Ook de beamer na de ISF calibratie kon ik niet geloven dat het dezelfde beamer was, ISF calibratie is een must voor iedereen zou ik zeggen!!!

garmtz

Citaat van: Sibran op februari  6, 2006, 12:41:09
Ik ben gisteren nog eventjes gaan zien bij sven en het is wel een grote vooruitgang hoor, qua geluid echt open ruimte en nog aangenamer geworden.  Die auralex doen echt wel wonderen ;D

Ja, ik sta er zelf altijd weer van te kijken. De grap is als ja nog maar 1 kant van de ruimte hebt gedaan. Je 'hoort' dan aan de rechterkant dat er een muur staat! Heel bizar! Ook achter de speakers hoor je na aanbrengen van de foam dat je gewoon een dieper beeld krijgt. Alsof de muur weg is! Straks wat foto's

CiteerOok de beamer na de ISF calibratie kon ik niet geloven dat het dezelfde beamer was, ISF calibratie is een must voor iedereen zou ik zeggen!!!

Het was inderdaad alsof er een andere (duurdere!) projector hing!  :o  Wil ook de calibratie (voor/na) wel even op het forum zetten als daar interesse voor is.

Sibran

Citaat van: garmtz op februari  6, 2006, 15:16:02
Het was inderdaad alsof er een andere (duurdere!) projector hing!  :o  Wil ook de calibratie (voor/na) wel even op het forum zetten als daar interesse voor is.

Ja, ik denk dat je het gewoon hier mag zetten hoor, hoe meer foto's hoe beter :D

Movievault

Zal Molle zeker content zijn Garmt.
Heb je nog iets met de speakers gedaan?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

GTDesign

Garmt, als je op de terugweg bent van Molle rij bij mij langs, kun je mijn ruimte ook meteen doen.  ;D

bmateijsen

Citaat van: GTDesign op februari  6, 2006, 15:24:53
Garmt, als je op de terugweg bent van Molle rij bij mij langs, kun je mijn ruimte ook meteen doen.  ;D

He Ge,

Gewoon even een afspraak maken met Garmt.. komt het vast goed! ;)

Groet Bjorn

garmtz

Citaat van: FrankG op februari  6, 2006, 15:18:35
Zal Molle zeker content zijn Garmt.

Naar mijn idee was hij dat inderdaad. Ik ook trouwens... ;D

CiteerHeb je nog iets met de speakers gedaan?

Ze stonden behoorlijk goed!  8)  Ietsje verder uitgedraaid, that's all... Ik heb wel de subwoofer ergens anders neergezet... (sorry Frank...  :-\). Volgens mij is er op die plaats nog maar weinig correctie nodig (heb de plek via een programmaatje berekend).

garmtz

Hier alvast wat foto's van de ruimte (had alleen een kleine compactcamera helaas...)

garmtz

Citaat van: GTDesign op februari  6, 2006, 15:24:53

Waarschijnlijk kom ik er later nog wel eens. Ik vind het prima hoor!

Movievault

Citaat van: garmtz op februari  6, 2006, 15:33:47
Naar mijn idee was hij dat inderdaad. Ik ook trouwens... ;D

Ze stonden behoorlijk goed!  8)  Ietsje verder uitgedraaid, that's all... Ik heb wel de subwoofer ergens anders neergezet... (sorry Frank...  :-\). Volgens mij is er op die plaats nog maar weinig correctie nodig (heb de plek via een programmaatje berekend).
Geen probleem, ik vertrouw op jouw kundigheid.
ik zie hem naast de apparatuur staan, dat heb ik ook overwogen. Had allen wat bang voor de shockwaves op de grond vanuit de sub. Toen leek me die plaats waar hij stond de beste.
Maar zoals ik zie PRACHTIG gedaan ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

robbie12345

super!!! ik ben ook wel erg benieuwd naar de fotos van de calibratie... worden deze later nog op het forum geplaatst??
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

garmtz

Citaat van: FrankG op februari  6, 2006, 15:46:39
Geen probleem, ik vertrouw op jouw kundigheid.
ik zie hem naast de apparatuur staan, dat heb ik ook overwogen. Had allen wat bang voor de shockwaves op de grond vanuit de sub. Toen leek me die plaats waar hij stond de beste.

Ik vrees dat die shockwaves door de HELE ruimte een 'probleem' zijn... ;D

CiteerMaar zoals ik zie PRACHTIG gedaan ;D

Thanks!

garmtz

Citaat van: robbie12345 op februari  6, 2006, 16:00:22
super!!! ik ben ook wel erg benieuwd naar de fotos van de calibratie... worden deze later nog op het forum geplaatst??

Ik had 2 files naar mijn werk hier gestuurd, maar helaas niet goed gestuurd...  :-\  Morgen!

jaco

Ik neem aan dat het diffusie is.

Hangen die nu voor het 'mooie' net onder de lampen, of is dat ook toevallig het 1e reflectiepunt.
Ik mag hopen van beide, want anders heeft diffusie toch weer minder zin.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable