iphone 15

Gestart door J.A.F._Doorhof, september 12, 2023, 23:17:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanky Panky

Citaat van: LittleNinja op september 16, 2023, 20:58:56Mannen... De Pro is niet groter, dat is de Max.

Nee, ik had zo'n 7 Plus, maar ben terug gegaan naar een kleinere 13 Pro. Scherm is echter even groot, maar de telefoon was kleiner. Echt helemaal super. Ik ga niet meer terug naar zo'n grote surfplank.

Ik heb het ook nooit gesnapt dat mensen bellen met een device formaatje dienblad maar goed, als je dat ding naast je hoofd houdt kunnen ze toch niet meer zien wie er achter schuil gaat  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Voor mij is het omdat ik er veel op werk en dan is de 6.7 net wat fijner.
Vooral voor Lightroom maar ook om te typen is de 6.7 wat fijner.

Qua handling zou ik een 6.1 fijner vinden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

#77
Als we het dan toch over de ouder modellen hebben, de iPhone 4. imo de mooiste die ze hebben gehad.
Maar ja - op de een of andere manier is het niet meer alleen bellen, we regelen ons leven er mee.

Dan is naast een bril, leeftijd, het grotere scherm ook wel nodig bij mij :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

Mja, de size is discutabel tot in het oneindige he. Ik ben zelf de vorige keer naar een s21 ultra gegaan en zou geen kleiner scherm meer willen. Het is maar hoe je er in het dagelijks leven mee omgaat. Onlangs nog eens een iphone 4 ik men hand gehad en dat revolutionair toestel was handig te bedienen met 1 hand, je kon bijna niet anders. Maar naast de ultra...t was zelfs geen vergelijking meer.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

J.A.F._Doorhof

Voor facebook gaat het
Maar veel apps zoals Lightroom zijn op een 6.1 gewoon lastig.

Horses for courses
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Facebook, zitten daar nog mensen op?

Dat is toch compleet passé

J.A.F._Doorhof

Net als milkshakes, schreeuwende fotografie en Chinese autos is er echt een hele wereld van mogelijkheden :)

Facebook is nog steeds de grootste en er is geen goed alternatief dus tja.



www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#82
Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 17, 2023, 10:42:53Net als milkshakes, schreeuwende fotografie en Chinese autos is er echt een hele wereld van mogelijkheden :)

Facebook is nog steeds de grootste en er is geen goed alternatief dus tja.





Zit jouw zoon nog op Facebook dan? Die generatie doet er helemaal niets mee.

Snapchat & Tiktok daarentegen...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Onze zoon heeft sowieso heel weinig met social media.
Dus die generatie zal er absoluut minder mee doen.
Maar een opmerking als "is Facebook er nog" is natuurlijk wat apart :D

Wij doen zelf nog steeds erg veel met Facebook en het is op dit moment nog steeds de beste methode om met klanten in contact te komen en blijven.

TikTok heeft ook een leuk concept inderdaad, hoewel met YT shorts YT daar ook een stukje in mee komt maar TikTok heeft ook een goed werkende app qua browsen. Het is niet mijn ding maar soms merk ik dat onbewust toch weer 4-5 filmpjes heb gezien :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 17, 2023, 12:00:46Onze zoon heeft sowieso heel weinig met social media.
Dus die generatie zal er absoluut minder mee doen.


 :D  :D  :D

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

minplus

Als firma zit je redelijk vast aan die club ook al zou je het liever niet. Als particulier blijf ik er ver van.

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

Een vriend heeft z'n vrouw die al een iPad had een iPhone gegeven. Was verbaasd over de het gemak van de installatie met de iPad ernaast. Hij neemt nu vermoedelijk als volgende PC een iMac na jaren Linux.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 17, 2023, 10:42:53Facebook is nog steeds de grootste en er is geen goed alternatief dus tja.



De grootste in wat? Ik ben 41 en ik heb de app al minstens 5 jaar niet meer. In mijn sector is het allemaal instagram wat de klok slaat, en jongere mensen snapchat en tiktok idd

pameijer

Citaat van: Gaeje op september 17, 2023, 21:15:40De grootste in wat? Ik ben 41 en ik heb de app al minstens 5 jaar niet meer. In mijn sector is het allemaal instagram wat de klok slaat, en jongere mensen snapchat en tiktok idd
Wat in jouw directe omgeving gebeurt is wel wat anders dan wat wereldwijd gebeurt. Facebook is nog gewoon de grootste, maar idd wordt wel minder. Gelukkig maar. 
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Ze hadden Google + nooit moeten stoppen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 17, 2023, 21:36:27Ze hadden Google + nooit moeten stoppen.

Nooit iets mee gedaan... die trein heb ik dus gemist. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

#91
Leuk netwerk met veel extra's
Waren we toen heel vroeg al mee begonnen en had toen meeste volgers van Nederland, nog net boven DJ Tjiesto  toen het stopte ;)

Dus had mogen blijven van mij ;)
 En was ook een beter netwerk, minder tot geen reklame en hun circel systeem was geniaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 12, 2023, 23:17:02Weer door een belachelijke apple presentatie gesleept ;)

Na de duizendste keer de beste ooit (ja ze zullen zeggen dat deze slechter is) en de hilarische onzin van 7 verschillende Lensen waarmee ze gewoon bedoelde dat ze de 48mp sensor croppen naar 24 en 12mp.


Het ligt blijkbaar nog veel erger.. die 48mp schijnt niet eens te kloppen. Dit schijnt gewoon dezelfde 12mp sensor te zijn zoals we hem al kenden. :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Hoe bedoel je ?
Het is de 48mp sensor zover ik weet
Via pixel binding zou die naar 24 gaan. Dat is redelijk normaal voor smartphones.

Op de samsung kun je bv ook kiezen voor 100mp als je dat niet zou willen.

Heb je een linkje anders ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Zoals al even via PM had ik deze rant gezien:

https://youtu.be/gzf2B72juCE?si=t_NiSWUmHrSCu1VZ

Maar omdat ik het verhaal niet helemaal begreep (en of het waar was) wilde ik de link niet direct posten.
Van het croppen mag dus duidelijk zijn. Das gewoon dom marketing geleuter van die merken. Je vernagelt gewoon je beeldkwaliteit door er stukken af te snijden (maar dan "in camera").

Het verhaal over dat de 48mp sensor gewoon een 12 mp sensor zou zijn. Die zie ik niet helemaal zo..

Verder had ik me er na de aanschaf van de iPhone 13 Pro niet meer in verdiept (in de iPhone 14 of de 15) en was ik er een beetje vanuit gegaan dat alle lensjes voorzien waren van een 48mp sensor en niet meer een 12mp sensor.

Sowieso is het al duidelijk dat de verschillende lenzen op telefoons verschillende kwaliteiten opleveren. Dit zie je vooral bij low light waarbij het diafragma ineens belangrijk wordt. Daar zit per lens al verschil in.

Anyway... het geeft mij in ieder geval het beeld dat je telefoons niet moet kopen omwille de geweldige stappen in camera kwaliteit. Op AI (of computational photography) maken ze eigenlijk niet heel veel grote stappen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Sommige dingen kloppen wat hij zegt maar het is erg sensatie gericht.

Een 48mp is niet alleen een pixel die door vieren is gedeeld. Door die techniek kunnen ze een ruismap maken en door de pixels samen te voegen een betere ruisarme 24mp versie maken.

We hebben met de 100mp Samsung hier een test gedaan en dat komt overeen qua resolutie met een 35-40mp foto. Absoluut geen 100mp maar voor een telefoon erg indrukwekkend. Er komt trouwens wel gewoon 100mp vanaf maar als je inzoomt is het erg matig. Ik ben toen net zo lang gaan downscalen tot de kwaliteit goed was en kwam toen daarop.

Niemand verwacht 48mp telefoon hetzelfde als een sony a7rII ;)

De 120mm is een ander verhaal
Dat is geen 12mp neem ik aan
Maar downscalen van een fixed lens kost altijd resolutie je had voor een eerlijk vergelijk (maar dan heb je geen clickbait) de 77 naar 120 moeten opblazen. Niet 120 naar 77.

Waar hij gelijk heeft is dat apple gewoon nog erger dan de anderen tovert met getallen die niet kloppen.

De 24mm 1.2x 1.5x is duidelijk en conform wat er gebeurt
Wat apple nu doet is er mm van maken.
Dat is ook waar maar verwarrend
In verdediging van apple en tegen Tony. Apple zei duidelijk equivalent aan 7 lenzen. En dat klopt

Tony maakt ervan alsof apple doet alsof er 7 sensoren zijn, dat is nooit gezegd maar kan wel verwarrend zijn doordat ze het ineens mm noemen .

Zelfde met fstops
F27 zou betekenen dat je 20-30 seconden sluiter tijden hebt....onzin
Scherpte diepte... helemaal waar. Immers super kleine sensor

Qua 120mm moet ik het gaan testen voor ik ga roepen dat het oplichting is. 12mp top kwaliteit verwacht ik niet. Bij de Huawei was de zoom wel erg goed maar gewoon lage resolutie.

Ben heel benieuwd
Maar van Tony is het bekend dat ze af en toe clickbait erg leuk vinden.

Verder klopt zijn berekening niet als hij uitgaat van de 12mp sensor. Het is de 48mp. Behoorlijk verschil.

We gaan het zien als hij er is vrijdag
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

My god jongens laten jullie na al die jaren in digitaal nog foppen door die cijfertjes.

Het is een telefoon camera. It will be shit. Minder shit dan vorig jaar (nauwelijks) but still shit.


Hanky Panky

Citaat van: Gaeje op september 18, 2023, 22:19:44My god jongens laten jullie na al die jaren in digitaal nog foppen door die cijfertjes.

Het is een telefoon camera. It will be shit. Minder shit dan vorig jaar (nauwelijks) but still shit.

Ach, het past beter in mijn broekzak dan een SLR en zolang mijn sushi en mijn katten er maar goed uitzien op Facebook klaag ik niet

😬
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Kwaliteit is tegenwoordig absoluut niet slecht.
Vooral video doet de Samsung (en ik neem aan de iPhone) het in weinig licht beter dan een 2000 euro 4K handcamera dus ik klaag niet.

48MP zul je niet krijgen, maar als je downscaled hou je zeker een 30-33mp bruikbare file over, niet gek voor een smartphone. En wat HP zegt, de beste camera is... de camera die je bij je hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 19, 2023, 00:20:232000 euro 4K

48MP zul je niet krijgen, maar als je downscaled hou je zeker een 30-33mp bruikbare file over,


Numbers, numbers numbers.

Als fotograaf zou je moeten weten dat die goocheltruuken van de producenten ook maar dat zijn...

De lens blijft een plat stukje kunststof, de sensor blijft zo groot als een mier, dus het is gewoon wat het is. Ja ios software kan er een fake bokehtje opleggen en ongetwijfeld de gezichten en ogen en landschappen of wat het denkt dat het moet verscherpen verscherpen, maar dat maakt het nog niet 'goed'

Citaatniet gek voor een smartphone.


Dat zeker wél

CitaatEn wat HP zegt, de beste camera is... de camera die je bij je hebt.

Dat was Chase Jarvis die dat zei, maar wie herinnert die nog, nadat hij gewoon compleet door instagram was ingehaald en voorbij gestoken