iphone 15

Gestart door J.A.F._Doorhof, september 12, 2023, 23:17:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Ik heb ze een paar keer gegeven inderdaad, enorm leuk.
Met een groepje Urk in en mooie foto's zien te maken met de telefoons is best een uitdaging in het begin maar als ze eenmaal bezig zijn dan zie je ze echt de gekste dingen doen :D

Het werkt subliem met elkaar.
Als we reizen dan gebruik ik bv de iPad met Apple Pencil als tekentablet voor de volle Photoshop versie :D dat hebben ze echt extreem goed gedaan. Ook het slepen van iPad naar MBP is zo enorm mooi en makkelijk.

Ik ben een Android liefhebber (net als iOS, vind het beide gewoon mooi) maar begon me meer en meer te irriteren aan de connectie met de MBP (niet), en als ik dan naar Annewiek's iPhone kijk en de iPad... dus nu maar weer terug naar de 15 Max na een paar jaar Android.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

squeek

De prijzen van de iphones zijn eigenlijk niet meer te verantwoorden. En zeker omdat ze echt niet meer het beste maken op de smartphone markt. Toen ik een iphone 4 kocht, mijn eerste, toen had je den toestel vast dat ongekend was in materiaal gebruik, werking en vernieuwend op alle mogelijke manieren. 640 euro heb ik em betaald. Weet ik nog zo van buiten.

Na de iphone 6, amper 2 generaties later, had samsung en co apple al bijgebeend. Dat weet ik ook nog erg goed want toen kocht ik een samsung galaxy s8, voor enkele honderden euro's minder dan de iphone, en met meer nieuwigheden. Nu koop je een galaxy s ultra toestel voor de helft van de prijs als je enkele maanden wacht. Want dat heb je dan wel bij samsung en co, de prijzen dalen na enkele maanden en dan is het verschil tussen de laatste galaxy en iphone enorm. Als gewone man in de straat zal een iphone geen mogelijkheid meer zijn. En om eerlijk te zijn, ik zou ze zelfs niet meer willen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

J.A.F._Doorhof

Dan gewoon de s23 ultra kopen heb je ook een zeer goed toestel. Maar wel bijna dezelfde prijs ;)

Denk dat veel mensen apple kiezen voor de samenwerking tussen de apparaten, dat is voor mij ook de hoofdreden.

En ik moet eerlijk zijn dat de fotos van de iphone wat ik nu gezien heb wel een stuk beter zijn weer dan de Samsung maar goed eerst maar eens kijken hoe het in de praktijk werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 13, 2023, 16:46:34@Gaeje
 En de foto's in de presentatie MITS niet gefaked (qua extra lampje) waren extreem goed, vooral de foto met de dame in de felle zon was een knap staaltje AI en ook de dame bij het raam met de witte jurk gaf een gigantische diepte in de schaduwen wat je van een telefoon niet verwacht.


wel sad dat je het als 'pro' niet weet. je voelt de lampen en de diffusie nog meer staan dan in jouw fotografie

LittleNinja

Citaat van: BJF op september 13, 2023, 09:19:29Ik ben iPhonegebruiker vanaf model 1 en heb steeds de nieuwste gehad. Gewoon omdat het kon toen ze nog met korting bij een abonnement werden aangeboden. Toen dat niet meer mocht ben ik daarmee gestopt, €1.000,- voor een telefoon is mij te duur. De 15 gaat er ws. niet komen zolang mijn 12 Pro (tweedehands gekocht) nog prima werkt.

Over die iPhone 12 zag ik vandaag ook een bericht voorbij komen over te hoge stralingswaarden. Wellicht zelfs een verbod op de verkoop van het apparaat.

https://www.nu.nl/tech/6280723/ook-in-nederland-dreigt-verbod-op-verkoop-iphone-12-vanwege-te-hoge-straling.html
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: neptune op september 13, 2023, 17:07:05Ik wil ook een nieuwe kopen, mijn 12pro doet het niet meer goed (face id stuk).
Maar zit te twijfelen aan die grote, heb dat nog nooit gehad, hoe onhandig is dat in je broekzak en met bedienen enzo?


Ik vond het verschrikkelijk! Ik heb de iPhone 7 Plus gehad en dat ding is gewoon onhandig als je hem in je broekzak draagt. Nu heb ik ook nog eens vrij normale handen en dan is het bedienen met één hand ook nog eens k*t. Frank heeft wat grotere handen als man van >1,9meter. Maar voor "normale" mensen is het gewoon niet zo fijn.

Mijn vriendin stapt nu ook weer terug. Ze is die onhandige formaten ook zat. Daarnaast is het scherm tegenwoordig net zo groot of zelfs groter dan de eerdere Plus modellen door de kleinere bezels.

Die nudge bovenin maakte ik me exact een week zorgen over, daarna niet meer. Flink onzinnig om je daar mee bezig te houden wat mij betreft.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 13, 2023, 17:23:22@Richard70...
Je weet niet wat je vraagt :D

1. JA ABSOLUUT 100%
Sterker je kan betere foto's met je telefoon maken dan een compact camera omdat er zoveel AI in verwerkt zit dat je bijna geen onscherpe of slecht belichte foto kan maken, het is echt bizar goed.
En met wideangle, Macro en tot 120mm optical zoom kan ik alleen maar zeggen, MEER dan genoeg (zelfs als PRO).

Samenwerking met Apple Photo's is subliem en anders Lightroom Mobile als je net wat meer wil (understatement).
Sensor is ook groot genoeg zodat je in het donker er ook goede video en foto's mee kan maken.

2. NEE BEN JE GEK !!!
Sensor is veel kleiner dan een spiegelreflex camera, zelfs een crop camera is nog veel groter.
Dus scherpte diepte is veel beter bij de camera.
Tevens kun je op een iPhone geen diafragma instellen wat een enorm stuk creativiteit weghaalt, wat dan wel weer enigszins vervangen word door de AI (en best goed).

Kwaliteit van de spiegelreflex lenzen zal een stuk beter zijn.
RAW files laten veel meer dynamiek en detail zien.

3. LIGT ERAAN
Zie boven.
Zit je in de groep, ik wil gewoon dat ding uit mijn zak halen en een foto maken dan ABSOLUUT.
Zit je in de groep waar ik in zit, dat ik gewoon fantastische foto's wil maken in RAW, zelf wil kiezen voor de stijl en niet beperkt wil worden door licht omstandigheden..... ABSOLUUT.

MAAR.... ik heb wel ook een echte camera :D

Ik denk dat het heel persoonlijk is, een spiegelreflex camera is vele malen beter, maar geloof het of niet als het een oude camera is kan het wel eens zijn dat al die AI en magic van Apple je betere hoge ISO's geeft dan je spiegelreflex. Vooral met die serie foto's en die gebruiken om ruis weg te drukken is geniaal en werkt fantastisch.

Dus het ligt echt aan wat je wil.
Een externe flitser nodig ?
ABSOLUUT NIET

Wil je volledige controle over je scherpte diepte ?
ABSOLUUT NIET

Maar voor de rest, als amateur.... die camera's zijn echt bizar goed.
En zoals aangegeven ik gebruik hem zelf ook en laat op vakantie regelmatig mijn Sony in het hotel als ik de straat op ga om de simpele reden dat ik op straat makkelijker foto's maak met een telefoon dan met een grotere camera :D (minder vragen). En de kwaliteit is tegenwoordig goed genoeg.

Hoofdletters niet bedoeld als schreeuwen maar als aanmelding :D
Hoop dat dit helpt, het blijft een moeilijk dat voor andere te beslissen maar ik gok dat je met een iPhone pro of max je DSLR steeds vaker thuis laat DENK IK :D


Volgens mij komen de camera sensoren van de iPhone nog steeds bij Sony vandaan. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 13, 2023, 18:39:08Ik heb ze een paar keer gegeven inderdaad, enorm leuk.
Met een groepje Urk in en mooie foto's zien te maken met de telefoons is best een uitdaging in het begin maar als ze eenmaal bezig zijn dan zie je ze echt de gekste dingen doen :D

Het werkt subliem met elkaar.
Als we reizen dan gebruik ik bv de iPad met Apple Pencil als tekentablet voor de volle Photoshop versie :D dat hebben ze echt extreem goed gedaan. Ook het slepen van iPad naar MBP is zo enorm mooi en makkelijk.

Ik ben een Android liefhebber (net als iOS, vind het beide gewoon mooi) maar begon me meer en meer te irriteren aan de connectie met de MBP (niet), en als ik dan naar Annewiek's iPhone kijk en de iPad... dus nu maar weer terug naar de 15 Max na een paar jaar Android.



Wacht... volledige Photoshop versie??

De Lightroom versie lijkt (bijna) volledig, maar is dat niet. Photoshop toch al helemaal niet?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

#33
@Gaeje
Ik schaam me niet dat ik licht gebruik en dat mag gezien worden ;)

Verder geef ik denk ik duidelijk aan dat ik mijn twijfels heb of er niet ergens een lampje staat. En dat ik het eerst zelf wil zien. Maar ik ga niet direct maar apple beschuldigen van faking als ze aangeven dat het allemaal standaard geschoten is. Vandaar mijn reactie dat ze dan flinke sprongen gemaakt hebben maar dat ik het eerst zelf wil zien.

Maar even wat anders.
Ik snap je afkeer naar mij niet zo ik geef je denk ik altijd netjes antwoord maar krijg alleen maar afkeer over mijn fotografie, milkshakes of keuze in autos voor mijn kiezen.

Je hoeft niet te antwoorden maar probeer het een beetje aardig te houden.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#34
@LittleNinja
Je kan tegenwoordig je iPad koppelen aan een mac als extern scherm waar de apple pencil op werkt.

Maw je kan op de iPad werken zoals normaal op een drawing tablet. Echt ideaal.

Waarom denk je dat ik die sensor ken ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

#35
Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 13, 2023, 23:26:23@LittleNinja
Je kan tegenwoordig je iPad koppelen aan een mac als extern scherm waar de apple pencil op werkt.

Maw je kan op de iPad werken zoals normaal op een drawing tablet. Echt ideaal.

Waarom denk je dat ik die sensor ken ;)


Oh, ik wist niet dat dit al top werkte. Ga ik eens uitzoeken!

Aan de andere kant... straks gebruik ik mijn Wacom niet meer.... :blink:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Citaat van: squeek op september 13, 2023, 20:37:04De prijzen van de iphones zijn eigenlijk niet meer te verantwoorden. En zeker omdat ze echt niet meer het beste maken op de smartphone markt. Toen ik een iphone 4 kocht, mijn eerste, toen had je den toestel vast dat ongekend was in materiaal gebruik, werking en vernieuwend op alle mogelijke manieren. 640 euro heb ik em betaald. Weet ik nog zo van buiten.

Na de iphone 6, amper 2 generaties later, had samsung en co apple al bijgebeend. Dat weet ik ook nog erg goed want toen kocht ik een samsung galaxy s8, voor enkele honderden euro's minder dan de iphone, en met meer nieuwigheden. Nu koop je een galaxy s ultra toestel voor de helft van de prijs als je enkele maanden wacht. Want dat heb je dan wel bij samsung en co, de prijzen dalen na enkele maanden en dan is het verschil tussen de laatste galaxy en iphone enorm. Als gewone man in de straat zal een iphone geen mogelijkheid meer zijn. En om eerlijk te zijn, ik zou ze zelfs niet meer willen.

Volgens mij zijn de prijzen van de huidige iPhones met ongeveer dezelfde inflatie/indexaties gestegen als andere apparatuur. De iPhone 4 stamt al uit 2010. Mooie tijd... Allemaal verse techniek. Geen corona geweest, geen oorlog in Oekraïne (maar wel in Afghanistan  :o  ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik overweeg hem overigens nog niet. Ik zal nog zeker een jaartje of twee met mijn iPhone 13 Pro doen (belasting technische redenen). En daarna wel een Pro (meer lensjes, raken we opgewonden van) maar geen Max.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Xp-pen of Wacom werken wel iets fijner omdat ze ook de hardkeys hebben.

En de iPad is soms niet helemaal stabiel qua verbinding en gestures. Vooral zoomen wil soms wel eens mis gaan .

Maar als een tablet een 9 krijgt dan is dit zeker een dikke 7. En dat als gratis optie :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Ik vind de restwaarde bij Apple ( iPhone ) producten ook wel fijn.
Voor een 13 pro Max krijg je nog makkelijk 700€ na twee jaar.
Ik vind een afschrijving van 350€ per jaar wel mee vallen voor zo'n stukje techniek.
Das een eurootjes per dag!
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

Restwaarde is inderdaad meestal goed bij apple. Zeker een punt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

brt

Citaat van: pameijer op september 13, 2023, 11:32:35Ik snap die ophef over de prijzen van de moderne telefoons niet zo. Mensen geven zo hetzelfde geld uit aan een setje mooiere velgen voor de auto, of voor een schilderijtje of oven. En zo'n telefoon is dan wel het apparaat dat je eigenlijk altijd tegenwoordig nodig hebt. En ook nog eens veel apparaten vervangt: Tomtom, fotocamera, computer/laptop, telefoon, remotes enzovoort. Ik vind 1000+ euro een faire prijs voor een apparaat met zoveel techniek en know-how gepropt in een klein broekzakapparaatje. Wie kan nog zonder? En ze gaan ook nog eens járen mee, tenzij je ze te vaak laat vallen zoals ik. En dan nog, mijn iPhone SE 2020 is zo vaak gevallen en doet het nog steeds. Gebruik ook geen screenprotector meer al lange tijd, die schermen zijn veel steviger dan een protector.

Ik kijk serieus naar de 15 Pro, enige is dat ik eigenlijk liever een kleinere telefoon heb, vind ik veel handzamer. Maar de 13 Mini heeft weer echt een mindere batterij...



iPhone SE2022 is een betaalbaar alternatief, prima specs. Bevalt hier uitstekend! Ook niet zo groot
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 13, 2023, 23:24:36@Gaeje
Ik schaam me niet dat ik licht gebruik
Iedereen gebruikt wel iets van licht he, anders zag je niks op de foto. Natuurlijk of kunstmatig, dat is iets anders
Citaaten dat mag gezien worden ;)
Dat is subjectief

Maar het is een vorm van expressie, en iedereen mag zich uiten, dus tuurlijk mag je er blij mee zijn, zelf trots op, maar niet iedereen moet het mooi vinden.
Bovendien maak je bewust resolute keuzes, van opvallende licht, opvallende kleuren, schreeuwerige modellen en dito pose's, dus hoe extremer de foto's, hoe extremer de afkeer als het niet je ding is. Ik probeer me wat in te houden omdat het vaak niet ter zake doet, maar het doet echt het haar op mijn armen rechtstaan van hoe het alles is wat ik níet mooi vindt. Maar dit terzijde, dat is meer mijn probleem, niet dat van jou, ik moet er maar niet naar kijken.

Maar then again, je bent ook helemaal niet bescheiden, dus af en toe bots ik er toch weer op willens, nillens.

Maar hoge bomen vangen veel wind, je bent een grote jongen en je runt toch een succesvolle winkel, dus ik vind ook niet dat je zo kalimero moet zijn omdat 1 iemand online je ding niet mooi vindt.

CitaatVerder geef ik denk ik duidelijk aan dat ik mijn twijfels heb of er niet ergens een lampje staat.
Nogmaals, voor iemand die er zoveel mee bezig is zou het vrij snel moeten opvallen dat het licht behoorlijk gemanipuleerd is

CitaatEn dat ik het eerst zelf wil zien. Maar ik ga niet direct maar apple beschuldigen van faking als ze aangeven dat het allemaal standaard geschoten is. Vandaar mijn reactie dat ze dan flinke sprongen gemaakt hebben maar dat ik het eerst zelf wil zien.

Standaard geschoten zal het wel zijn, als in, de bestanden niet bewerkt, maar de scene manipuleren dat is iets anders. Net als hun presentatie filmpje zelf. Zo verschrikkelijk tenenkrullend gefilmd, alles platgegooid langs beide kanten met giga fill, de nutteloze gimbal wandelingetjes, etc... geef mij maar terug steve jobs in een auditorium, maar goed. Wederom, smaak

CitaatMaar even wat anders.
Ik snap je afkeer naar mij niet zo ik geef je denk ik altijd netjes antwoord maar krijg alleen maar afkeer over mijn fotografie, milkshakes of keuze in autos voor mijn kiezen.

Je hoeft niet te antwoorden maar probeer het een beetje aardig te houden.



Ook hier weer denk ik dat je overdrijft. Ik ben nooit onbeleefd of nodeloos grof, we hebben gewoon andere smaak (in foto, eten en drinken, auto's...) dat kan en wat mij betreft kan daar op een gezonde manier over gediscussieerd worden zonder al dat gevoelige 'ik hoop dat ik je niet kwets'

De tesla krijgt ook veel kritiek, en iemand anders vond mn huis ook niet mooi, het zij zo... ik ga er geen traantje om laten of die persoon(en) niet verwijten dat ze mij 'moeten' hebben. Leven en laten leven.

Gaeje

De reden, denk ik, dat je vaak reply's voor je kiezen krijgt is omdat je nogal een betweter kan zijn.

Over camera's, monitors, licht, raw vs jpg etc... je bent technisch heel onderlegd maar dat betekent niet dat je GELIJK hebt. de nuance is soms ver te zoeken. Als iemand jpg verkiest boven raw is dat voor die persoon soms beter. Punt. Iedereen zn insteek is anders.
Geef ik welbedoelde feedback over jullie making of filmpjes, is het ook vaak een snauw terug omdat je beledigd bent, terwijl het niet zo bedoeld is.

Idem met de ev discussie, we zijn allebei pro EV, maar jij kán gewoon geen enkele kritiek plaatsen, het moet en zal over x jaar allemaal perfect elektrisch zijn en zus en zo en blade en sodium batterijen terwijl alles gewoon nog heel onduidelijk is en lang zal blijven

Een beetje begrip voor een ander zn standpunt zou je wel sieren

J.A.F._Doorhof

#44
Blijkbaar hebben we beide een andere visie op hoe we vinden dat we normaal met elkaar omgaan.
En als je mijn werk afgrijselijk vind hoef je dat inderdaad niet elke keer te zeggen, ik denk dat ik binnen de fotografie me meer dan genoeg al bewezen heb nationaal en internationaal. als dat je smaak niet is, dan mag dat natuurlijk maar dat hoeft niet elke keer gezegd te worden met termen als de haren staan overeind op je armen... echt enorm zielig.

Of ik bescheiden ben qua fotografie, ik denk het wel, in ieder geval toegankelijk en altijd klaar om mensen te helpen.

Qua betweterig.
Ik duik ergens helemaal in voor ik er over post, lees me in, spreek met mensen over de onderwerpen en geef dan pas een mening. En op EV gebied is veel van die dingen ook uitgekomen dus tja,.... Daarnaast baseer ik me altijd op artikelen.

Jij post regelmatig dat iets onzin is, troep, waardeloos, lucht etc. maar geeft dan meteen aan "en nee ik hoef ik geen uitleg, ik heb er toch geen interesse in" aangevuld met termen als "zak de grond maar in"

Met alle respect maar dan is alles inderdaad betweterig.
Verder zoals gezegd een reactie was niet nodig, jij vind dat je normaal communiceert ik vind het behoorlijk lomp, op de man en juist niet geïnteresseerd in andermans mening.

En nu maar weer over de iPhone, we hebben beide ons zegje gedaan. Ik vraag alleen om een beetje na te denken voor je iets post.

Enigszins on topic aangezien de iPhone ook RAW schiet :D
RAW vs JPEG
Ik geef al heel wat jaartjes workshops, heb boeken geschreven etc. Dus ik denk dat ik wel weet wat voor advies ik fotografen moet geven als ze aankomen met vragen over bewerkingen of file formats.

Dus als ik iemand hoor zeggen dat ze iets meer uit de foto's willen halen of problemen hebben met kleurbalans dan adviseer ik inderdaad altijd RAW. En met de huidige software is RAW absoluut geen moeite meer, zelfs Gallery van Samsung en Photos van Apple behandelen RAW files tegenwoordig exact gelijk aan JPG, alleen met de optie veel meer te veranderen, dus de gebruiker merkt eigenlijk geen verschil meer zoals 10 jaar geleden waarbij je apart software moest gebruiken.

Uit ervaring weet ik dat veel mensen "bang" zijn voor RAW, maar dat als je het goed uitlegt en wat voorbeelden geeft 90% van Anti-raw naar pro-RAW gaat.


Daarnaast zeg ik altijd, dat je moet doen wat bij je past.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 14, 2023, 09:40:43Blijkbaar hebben we beide een andere visie op hoe we vinden dat we normaal met elkaar omgaan.
En als je mijn werk afgrijselijk vind hoef je dat inderdaad niet elke keer te zeggen, ik denk dat ik binnen de fotografie me meer dan genoeg al bewezen heb nationaal en internationaal. als dat je smaak niet is, dan mag dat natuurlijk maar dat hoeft niet elke keer gezegd te worden met termen als de haren staan overeind op je armen... echt enorm zielig.
Toont weer maar eens dat jij toch niet in het minst tegen iets kan wat niet 100% 'ja waauw Frank, prachtig maar weer' is.

Mensen komen in kleuren en soorten, de 1 vindt dit mooi, de ander dat, en als maker (ik neem hier nu bewust het woord kunstenaar niet in de mond) kies je ervoor je creaties openbaar te maken, maar fotografie is nu eenmaal voor de 1 niet wat het voor de ander is. Maar over jouw werk mag alleen gezegd worden 'wauw knap'


Maar bon, off topic


CitaatOf ik bescheiden ben qua fotografie, ik denk het wel, in ieder geval toegankelijk en altijd klaar om mensen te helpen.
Dat heb ik niet ontkend

CitaatQua betweterig.
Ik duik ergens helemaal in voor ik er over post, lees me in, spreek met mensen over de onderwerpen en geef dan pas een mening. En op EV gebied is veel van die dingen ook uitgekomen dus tja,.... Daarnaast baseer ik me altijd op artikelen.

Zie: wederom. Jij hebt gelijk. (Of dat vind je zelf)

CitaatJij post regelmatig dat iets onzin is, troep, waardeloos, lucht etc. maar geeft dan meteen aan "en nee ik hoef ik geen uitleg, ik heb er toch geen interesse in" aangevuld met termen als "zak de grond maar in"
Ja maar wat kan ik zeggen? Ik hoef geen mottige BYD op mn oprit. mensen zijn toch vrij om te kiezen? En als ik mijn beslissing al gemaakt heb ga ik toch geen recensies meer liggen kijken? Dat is dan toch tijdverspilling?

CitaatMet alle respect maar dan is alles inderdaad betweterig.
Verder zoals gezegd een reactie was niet nodig, jij vind dat je normaal communiceert ik vind het behoorlijk lomp, op de man en niet gespekt met enige diepgang.


Ik dacht dat nederlanders net meer recht door zee waren dan wij belgen. Ik vind het gewoon echt normaal hoor.

CitaatEn nu maar weer over de iPhone, we hebben beide ons zegje gedaan. Ik vraag alleen om een beetje na te denken voor je iets post.

Enigszins on topic aangezien de iPhone ook RAW schiet :D
RAW vs JPEG
Ik geef al heel wat jaartjes workshops, heb boeken geschreven etc. Dus ik denk dat ik wel weet wat voor advies ik fotografen moet geven als ze aankomen met vragen over bewerkingen of file formats.

Dus als ik iemand hoor zeggen dat ze iets meer uit de foto's willen halen of problemen hebben met kleurbalans dan adviseer ik inderdaad altijd RAW. En met de huidige software is RAW absoluut geen moeite meer, zelfs Gallery van Samsung en Photos van Apple behandelen RAW files tegenwoordig exact gelijk aan JPG, alleen met de optie veel meer te veranderen, dus de gebruiker merkt eigenlijk geen verschil meer zoals 10 jaar geleden waarbij je apart software moest gebruiken.

Uit ervaring weet ik dat veel mensen "bang" zijn voor RAW, maar dat als je het goed uitlegt en wat voorbeelden geeft 90% van Anti-raw naar pro-RAW gaat.


Daarnaast zeg ik altijd, dat je moet doen wat bij je past.


Ook hier weer, JOUW IDEE. Als een jan met de pet gewoon een fotootje wil maken en doorsturen via mail naar zn moeder is jpg gewoon fine

pameijer

Hou toch op gasten. Echt, alsjeblieft! Niemand wil dit hier lezen  :nopompom:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

100% mee eens
Verspilling van energie

Mijn excusses
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Mensen al ervaring met Apple Maps vs Google maps ?

Ben helemaal gewend aan Google maps en in die tijd was apple Maps beduidend slechter maar als ik nu kijk ziet het er allemaal wel veel beter uit.

Gelukkig kan je ze naast elkaar draaien maar heeft iemand al ervaring hoe dat werkt met CarPlay bv hoe is de intergratie dan. Of forceert apple je naar maps.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Ik gebruik eigenlijk altijd Google maps op de Apple. Kaarten vind ik iets minder prettig, maar als navi gebruik ik het sowieso niet. Het kan niet tippen aan de standaard navi van de auto.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"