Skank's HT living room

Started by skank1, February 6, 2010, 11:43:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Ik zal mijn ruimte hier ook maar eens posten.

Even wat info

Mijn eerste HT begon als een klein 5.1 computersetje
Deze werd snel vervangen door een all-in one setje van jvc (de qp-es3al, incl nieuwe tv zie sig) op het moment dat ik ging samenwonen met mijn huidige verloofde (dit is zo'n 8j geleden)

Deze hobby begon toen snel uit te breiden.. Al snel volgde de ene dvd na de andere
Na 2j besloten we om ons eigen huisje te bouwen, (zie onze amateuristische website hierover  http://users.pandora.be/kimenstijn)
Daar we alles zelf moesten financieren tot de laatste cent, waren we genoodzaakt om het aankopen van dvds en eventuele HT upgrades uit te stellen.
Vandaar een aantal jaar stilgelegen op dit vlak.

Het huisje staat er ondertussen al 4j dacht ik.  Bijna alles is afgewerkt (wel nog bijna overal schilderen en een open haard enz...)
De tuin is ook reeds aangelegd. (kan je ook hier vinden)

Ondertussen ook al een flinke zoon van 16 maanden, en sinds 13 december 2009 voor de tweede keer papa geworden van een mooie dochter !

Je ziet we zitten niet stil :)

Sinds enkele maanden heeft mijn versterker het echter begeven (ohhhh helaaaaaaas,  hoe jammer nou (NOT))
Uiteindelijk mijn vriendin kunnen overtuigen om een nieuwe versterker te kopen EN nieuwe boxen

Huidige hardware sinds 01/02/2010:

Versterker: Pioneer 919


DVD-speler: JVC: XV-N55SL


Boxen: Triangle Galaxy 2


TV: Philips 32PW9308


Toekomstige upgrade:
* Dringed de tv uiteraard :) Momenteel zou ik voorlopig voor een plasma 50 inch (gezien kijkafstand 3à4m) gaan van panasonic, echter vrouwke wil nog niet mee :)
* de DVD-speler door een blue-ray speler
* Eventueel beamer en projectiescherm indien mogelijk/mooie integratie in de living (TV/projectiescherm komt namelijk naast open haard)

Vermits we volgend jaar ook trouwen, verschuift die volgende upgrade voorlopig tot net na de trouw :)

Momenteel uitziende HT:





center speaker v dichterbij:


sub:




MCACC setup:


Versterker:


Foto's nemen lukt ook nog niet zo goed :)
Boxen klinken voor mij meer dan goed ! En ben eigenlijk aangenaam verrast door deze !

Thread wordt uiteraard up-to-date gehouden !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mikeske

Mooie set, van waar ergens in belgie ben je ?

( je hebt een telenet hd digibox dus je moet van belgie zijn  ;D )
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

skank1

Quote from: mikeske on February  6, 2010, 11:46:35
Mooie set, van waar ergens in belgie ben je ?

( je hebt een telenet hd digibox dus je moet van belgie zijn  ;D )
Klopt :)
De kust... Knokke-Heist
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij v kortrijk bent... (was me opgevallen)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

mikeske

Quote from: skank1 on February  6, 2010, 11:49:21
Klopt :)
De kust... Knokke-Heist
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat jij v kortrijk bent... (was me opgevallen)

Ben eigenlijk van zwevegem maar kortrijk is meer gekend, is trouwens maar 5 minuten rijden naar kortrijk ...
Als je eens wilt langskomen, je bent altijd welkom  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

skank1

Quote from: mikeske on February  6, 2010, 11:50:50
Ben eigenlijk van zwevegem maar kortrijk is meer gekend, is trouwens maar 5 minuten rijden naar kortrijk ...
Als je eens wilt langskomen, je bent altijd welkom  ;)

idem ;)
trouwens hoe ver zit jij van je 50 inch full hd
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

solitaire

Quote from: skank1 on February  6, 2010, 11:43:28
Boxen klinken voor mij meer dan goed ! En ben eigenlijk aangenaam verrast door deze !

een set bestand tegen grijpgrage kindervingertjes 8)

hoe bevalt je de sub ?



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Martijnst1990

Mooie set :)

Ik ben zelf ook een Pioneer VSX-919 gebruiker en ben zeern tevreden (hoewel ik heel weinig gewend ben :D). Word je versterker niet erg warm in je kastje trouwens? Ik heb namelijk gemerkt dat hij extreem warm kan worden. (Zo warm dat ik mijn hand er niet meer op kon leggen). Heb hem uit mijn kastje gehaald en nu word hij niet meer als lauw.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mikeske

Quote from: skank1 on February  6, 2010, 11:59:34
idem ;)
trouwens hoe ver zit jij van je 50 inch full hd

Ik denk een meter of 3 maximum.
Maar vind het beetje klein ...

Toen ik nog thuis woonde had ik een projector met een 95" scherm.
Is nu toch al iets meer dan 2 jaar dat ik heeeeeel hard projecteren mis.
Maar ja zitten in een huurhuis dus zie ik het niet echt zitten om veel aanpassingen te doen.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

skank1

Quote from: solitaire on February  6, 2010, 12:14:15
een set bestand tegen grijpgrage kindervingertjes 8)

hoe bevalt je de sub ?



Wolf

voorlopig goed genoeg :)
hij staat net half open (volume) en op crossover op 80
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: Martijn90 on February  6, 2010, 12:26:11
Mooie set :)

Ik ben zelf ook een Pioneer VSX-919 gebruiker en ben zeern tevreden (hoewel ik heel weinig gewend ben :D). Word je versterker niet erg warm in je kastje trouwens? Ik heb namelijk gemerkt dat hij extreem warm kan worden. (Zo warm dat ik mijn hand er niet meer op kon leggen). Heb hem uit mijn kastje gehaald en nu word hij niet meer als lauw.

hij wordt idd wat warm, maar kan er nog altijd mn hand op leggen. Helaas momenteel geen andere plaats mogelijk , gezien onze kleine meneer hier al rondloopt :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

flash1982

Phoe  wat een klus he dat huis :o :o    :worship:
die garage is ook erg mooi voor een ht :D  of breng ik je nu op rare ideen? :laugh:

skank1

Quote from: flash1982 on February  6, 2010, 13:45:02
Phoe  wat een klus he dat huis :o :o    :worship:
die garage is ook erg mooi voor een ht :D  of breng ik je nu op rare ideen? :laugh:

ook al bij nagedacht :) maar 100 % zeker dat dat er nooit v komt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ondertussen het vrouwtje zover kunnen krijgen om een nieuwe tv in huis te nemen + een blu-rayspeler
vermoedelijk wordt de tv een plasma pana 50 inch g20
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Quote from: solitaire on February  6, 2010, 12:14:15
een set bestand tegen grijpgrage kindervingertjes 8)

hoe bevalt je de sub ?



Wolf

gekend met de sub?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

het toekomstig geheel zou er ongeveer zo moeten uitzien :

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

solitaire

Quote from: skank1 on February 26, 2010, 11:49:16
gekend met de sub?

Zoals ik al schreef, is imo. de sub de zwakste plek van het Galaxy setje. Het klinkt wat blubberig, wat de rest van de speakertjes zeker niet doen. Maar of dat bv. aan de opstelling ligt ? En 'k heb geen weet van de instellingen van de sub in de opstelling waar ik 'm mee 'vergelijk' ...



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

skank1

mijn eerste blu-rays zijn een feit  :headbanging:









nu nog de hardware :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ondertussen mijn vrouwtje kunnen overtuigen om die oude beeldbuis te vervangen samen met een blu-ray speler.
Ben er nog niet helemaal uit wat het zal worden, maar het zal gaan tss deze modellen wat betreft de tv

samsung ps50c7000 1274 euro
panasonic txp50g20 1225 euro
lg 50pk950 1099 euro
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Garmir

shank, ik zie p je sketchup model dat je probeert een visualisatie te tonen waar je een inbouwcasette gaat inbouwen en een voorzetwand?
Hiermee bedoel ik dat je zoals op het model te zien is een nieuwe wand gaat bouwen waar alles mooi in past...

In dit geval maak je bovenaan een vrij groot volume waar je niks mee doet, is het misschien niet leuker dat je je front left/right en center speaker in het bovenste volume zou inbouwen... :)

Je gaat sowieso dan een mooier geheel hebben

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

skank1

Quote from: Garmir on March 18, 2010, 14:01:56
shank, ik zie p je sketchup model dat je probeert een visualisatie te tonen waar je een inbouwcasette gaat inbouwen en een voorzetwand?
Hiermee bedoel ik dat je zoals op het model te zien is een nieuwe wand gaat bouwen waar alles mooi in past...

In dit geval maak je bovenaan een vrij groot volume waar je niks mee doet, is het misschien niet leuker dat je je front left/right en center speaker in het bovenste volume zou inbouwen... :)

Je gaat sowieso dan een mooier geheel hebben

mooier wel ja, maar  de vraag is of dit de kwaliteit vh geluid wel ten  goede zou komen...
Vooral omdat ze dan ook bijna tegen het plafond zouden hangen...  ook de center speaker zou dan volledig weg vd tv komen (wat echt niet werkt als men bv spreekt hoor je het erboven maar zie je het eronder)

bovendien kan ik de luidsprekers dan ook minder naar me toe richten...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

#20
Gekocht !!!!!  
Mijn eerste flatscreen ! en direct een plasma !! Deze keer dus van panasonic de 50G20




Ben supercontent
In combinatie met een blu-rayspeler v pana, maar moet nog beslissen welk type
Ik krijg dan namelijk een pakketprijsje

Helaas moet ik wel wachten
Zucht
mijn G20 wordt pas rond 14 april verwacht
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

DVDGuy

Feli, mooie aankoop, ga je veel kijkplezier aan beleven  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

skank1

Met spijt in het hart (NOT) moet ik morgen afscheid nemen van mijn 32inch crt philipske :)
ik heb er nog 80 euro voor kunnen krijgen, niet mis denk ik
ohmy, ik zal hoogstwaarschijnlijk wel enkele dagen zonder tv zitten :(
tenzij het echt meezit en ik vrijdag mijn plasma heb :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

koosnaampje-audiofiel

Quote from: skank1 on April 14, 2010, 12:42:47
Met spijt in het hart (NOT) moet ik morgen afscheid nemen van mijn 32inch crt philipske :)
ik heb er nog 80 euro voor kunnen krijgen, niet mis denk ik
ohmy, ik zal hoogstwaarschijnlijk wel enkele dagen zonder tv zitten :(
tenzij het echt meezit en ik vrijdag mijn plasma heb :)

Leuke kindervriendelijke woonkamer heb je..... :D

80 euro.....mag je in je handen klappen.

Op gratisaftehalen staan ze voor niks tegen woordig.....enigste wat je hoeft te doen is ze meestal van zolder naar beneden te tillen.

Plezier met je nieuwe Pana.... ;D
Klipsch, Denon.

skank1

ja, kindjes hebben ook hun ruimte nodig he :)

ik liep gisteren in ikea, en had daar een mooit tvmeubel gezien voor 49 euro, echter hij was vrij laag bij de grond, hoe het nu is, staat hij zoiezo te hoog..
Lager plaatsen is dus de optie, maar daar we volgend jaar de ganse wand zullen plaatsen, ga ik geen grote kosten meer doen aan een tvmeubel, vermits hij dan toch weer weg moet

Die 50 euro was dus 2x niets, maar het feit dat hij zo laag was, durfde ik niet wegens de kindjes
"ik wil gn vliegen auto in mijn nieuwe tv :p "

Ik ben idd blij dat ik er nog 80 voor gekregen heb

misschien doe ik dan wel mn dvdspeler ook weg vermits ik nu een bdspeler zal hebben, ofwel hou ik hem voor op de kamer, maar tegen dan zal ik hoogstwaarschijnlijk daar ook blu-rays willen zien
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii