iPad topic

Started by Staaled, January 19, 2010, 17:09:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

HereIsTom

Heb al een aantal jaar een iPad Air 2 en die werkt nog steeds prima.
En met de updates wordt hij echt niet langzamer.
Als ik al die ellende zie met de Android tablets dan wordt de volgende tablet weer een iPad.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

jahtari

#2326
Quote from: Marco66 on February 21, 2017, 14:54:01
Gister is mijn Ipad 2 overleden, doet niks meer.
Van de nood maar een deugd gemaakt en de Ipad Pro 12,9 gekocht  ;D



Marco
Wat een ding is dat, he? Die van mij al een half jaar, nog altijd zeer tevreden. Zeer snel. Fijn scherm. Goed stereo geluid. Ideaal met de bluesound app.  :worship:

Alleen zijn de "hoezen" belachelijk duur. 90 euro voor de rubberen hoes van enkel de achterkant.  :blink: Heb een tijd zo'n keyboard hoes van logitech gehad maar dat maakte het geheel te zwaar naar mijn idee.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kjelt

Ik ga in maart upgraden, vandaag is (onofficieel) bekend geworden dat er 4 nieuwe (pro) modellen gaan uitkomen, eentje wordt nog vertraagd omdat het scherm niet leverbaar is.
Ik ben benieuwd of er weer een snellere processor in zit en dat de bedragen nu wat lager liggen dan bij de eerste pro series. Het blijft voor mij een fijn apparaat op vakantie en om zo nu en dan op de bank of bed te surfen maar het hoeft echt geen 1000 euro te kosten  :wacko:

https://nl.hardware.info/nieuws/51172/apple-houdt-event-in-maart-met-introductie-nieuwe-ipad-pro-modellen

Rusher

Quote from: jahtari on February 21, 2017, 18:58:41
Alleen zijn de "hoezen" belachelijk duur. 90 euro voor de rubberen hoes van enkel de achterkant.  :blink: Heb een tijd zo'n keyboard hoes van logitech gehad maar dat maakte het geheel te zwaar naar mijn idee.
Kijk eens via (de App) Etsy. Super veel, veelal handgemaakte, hoezen te vinden via (kleine particuliere) "winkeltjes" van over de hele wereld.

Mijn iPhone 6s Plus heeft bijvoorbeeld een mooie met hout bedekte case (merk Kovered) uit Engeland. Zo zijn er ook heeeeeeeel veeel iPad hoezen te vinden.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KillerbeeNL

Quote from: HereIsTom on February 21, 2017, 18:46:02
Heb al een aantal jaar een iPad Air 2 en die werkt nog steeds prima.
En met de updates wordt hij echt niet langzamer.
Als ik al die ellende zie met de Android tablets dan wordt de volgende tablet weer een iPad.

is sinds oktober 2014 beschikbaar ,mooi dat hij nog steeds snel is en ik hoop voor je dat hij dat met de volgende updates blijft.

Ellende met Android tablets? in Android land zij er ook vele soorten appels en peren dus ik weet niet met welke low budget apparaten je een vergelijking trek?

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

HereIsTom

Quote from: KillerbeeNL on February 22, 2017, 15:40:01
is sinds oktober 2014 beschikbaar ,mooi dat hij nog steeds snel is en ik hoop voor je dat hij dat met de volgende updates blijft.

Ellende met Android tablets? in Android land zij er ook vele soorten appels en peren dus ik weet niet met welke low budget apparaten je een vergelijking trek?

Inderdaad heb de iPad Air 2 dus alweer ruim 2 jaar en geen problemen met de updates.
Bij vrienden en collega's hoor ik vaak problemen met o.a. de Samsung tablets, die worden o.a. wel traag of lopen zelfs vast.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

KillerbeeNL

Quote from: HereIsTom on February 22, 2017, 17:16:26
Inderdaad heb de iPad Air 2 dus alweer ruim 2 jaar en geen problemen met de updates.
Bij vrienden en collega's hoor ik vaak problemen met o.a. de Samsung tablets, die worden o.a. wel traag of lopen zelfs vast.

Hier knalt een mercury browser of de safari browser er regelmatig uit ondanks ik alle apps op de achtergrond heb afgesloten.

ach ,  ieder zijn ding
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Jumping Jack

Mijn ipad 2 doet het zelfs nog steeds prima, ook al doen de twee kinderen hun uiterste best om het ding om zeep te helpen  :tounge2:. Zelfs de batterij houdt het nog best lang uit (terwijl de ipad behoorlijk intensief wordt gebruikt om te gamen, netflix te kijken en te internetten).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KillerbeeNL

#2334
Quote from: Jumping Jack on February 22, 2017, 21:35:22
Mijn ipad 2 doet het zelfs nog steeds prima, ook al doen de twee kinderen hun uiterste best om het ding om zeep te helpen  :tounge2:. Zelfs de batterij houdt het nog best lang uit (terwijl de ipad behoorlijk intensief wordt gebruikt om te gamen, netflix te kijken en te internetten).


Mooi toch? , deze kan gelukkig niet meer "verpest" worden door updates.

Er komt dsn weer een tijd aan dat voor elke type ipad voor een app een ios versie vereist wordt en dan worden de oudere apparaten uitgesloten.

Die ipad 2 loopt al best lang mee dus dat lijkt mij een goede investering , maar als je na 2 a 3 jaar niet meer volledig gebruik kan maken van een ipad of iPhone dan vind ik de verwachte levensduur van bv 5 jaar weer behoorlijk kort gezien de aanschafwaarde.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Kjelt

Enigste issue is het ontbreken van de security updates, dus de iPads die niet meer geupdate worden kun je beter (lees als niet) meer mobiel gebruiken bij open Wifi APs zoals hotels, campings etc. maar dat is zowiezo zonder VPN al af te raden.

Marco66

Quote from: jahtari on February 21, 2017, 18:58:41
Wat een ding is dat, he? Die van mij al een half jaar, nog altijd zeer tevreden. Zeer snel. Fijn scherm. Goed stereo geluid. Ideaal met de bluesound app.  :worship:

Alleen zijn de "hoezen" belachelijk duur. 90 euro voor de rubberen hoes van enkel de achterkant.  :blink: Heb een tijd zo'n keyboard hoes van logitech gehad maar dat maakte het geheel te zwaar naar mijn idee.

Hoes besteld via Bol.com, 19,90. Maar kijken hoe de kwaliteit is.
Ipad is in vergelijking met de oude retesnel!
Ook de wifi is vele malen sneller, met de oude haalde ik max 40mbit, nu de volledige 150 mbit draadloos!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

VTEC_genieter

Een downloadrate van 150 MB per seconde??
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Marco66

#2338
Quote from: VTEC_genieter on February 24, 2017, 21:21:11
Een downloadrate van 150 MB per seconde??


150 megabit, geen megabyte!

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

VTEC_genieter

Ik haal 86 mbit draadloos op mijn iPad Mini 2.
Heb jij glasvezel?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Marco66

Quote from: VTEC_genieter on February 24, 2017, 22:19:59
Ik haal 86 mbit draadloos op mijn iPad Mini 2.
Heb jij glasvezel?

Nee, ziggo via de kabel, maar heb wel sinds kort de nieuwe Connect Box gekregen.
Heef een veel betere wifi en werkt erg stabiel tot nu toe.
Mijn vriendin heeft ipad mini en haalt ook maar 40 Mbit, ik dus bijna 4x zo veel!
Denk dat de wifi ontvanger in de nieuwe Ipad Pro dus veel beter is, anders kan ik het grote verschil niet verklaren.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kjelt

Ik ben benieuwd of deze A11 in de nieuwe iPads komt of dat ze voor de nieuwe iPhones worden gemaakt.
https://nl.hardware.info/nieuws/51561/tsmc-start-massaproductie-a11-chips-in-april-op-10nm

Hanky Panky

Deze snelheden haal ik met mijn ipad.

Glasvezel 500/500 en een Fritzbox 7490 van XS4ALL

De snelheden onder de 100 mbit zijn met 2.5Ghz (meestal boven)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: Hanky Panky on March 28, 2017, 23:22:50
Deze snelheden haal ik met mijn ipad.

Glasvezel 500/500 en een Fritzbox 7490 van XS4ALL

De snelheden onder de 100 mbit zijn met 2.5Ghz (meestal boven)

Ik haal ongeveer de zelfde snelheden met 500/500 xs4all, best lekker :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on March 29, 2017, 14:25:30
Ik haal ongeveer de zelfde snelheden met 500/500 xs4all, best lekker :)

Daniel.

Ik ben zeer tevreden over de Fritzbox. Er zullen vast nog wel betere routers zijn maar deze vervult alle behoeften. Zeer snelle wifi met goed bereik, alle dect telefoons zijn op de router aan te melden zodat je geen ontploffing van apparatuur in de meterkast hebt en het is best een gebruikersvriendelijk ding met regelmatige updates.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Perfectionist

https://www.macrumors.com/2017/03/27/10-inch-ipad-pro-production-begins-launch-unclear/

Dat lijkt me de perfecte maat, wacht even op de Pro 10,5 en dan upgraden, nu een Air 2.
Een beter forum begint bij jezelf.

Erik

#2346
Ik was nog even aan het kijken naar de ipad mini die neem je makkelijker mee en is ook makkelijker op de bank.
Ook erg betaalbaar maar ik zie dat ipad 4 niet vernieuwd is en zelfs alleen als 128gb variant te krijgen is met simkaart.
Geen goedkope 32gb variant meer en 128gb is veel te veel voor beetje browsen.

Ineens betaal je dan 650 simmodel of 500 voor standaard model mi belachelijk voor iets wat eerst 300 kostte.
Typische Apple streken we verdienen niet genoeg aan het model dus stoppen hem vol overbodige geheugeb en verhogen de prijs.
Dat wordt toch maar geen upgrade van mijn ipad 4.
De nieuwe ipad is ook gewoon het 2014 of 2015 model met andere maar niet de nieuwste cpu. Waar is de beroemde innovatie van vroeger gebleven?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HereIsTom



Wel met je eens wat betreft het geheugen, daar wordt veel te veel voor gevraagd.
Ik heb toendertijd een 64GB genomen, maar dit is alleen nog maar interessant als je veel spellen wilt spelen.
Foto's, films en muziek zet je tegenwoordig allemaal in de cloud, dus 32GB is meer dan genoeg.

De iPad mini vind ik wel veel te klein, ook de accu, is iets groter dan een mobiel, misschien wel iets makkelijker mee te nemen, maar dan neem ik m'n telefoon wel mee, de iPad Air is ook licht en bevalt me prima op de bank en gaat ook mee op reis.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

VTEC_genieter

Een iPad van 8" vind ik een mooi formaat voor thuis en voor om mee te nemen, want ik heb de Mini 2, nog steeds. En met de nieuwste iOS.
Maar de volgende aanschaf wordt wel minimaal een 32GB variant.
16GB is eigenlijk te weinig voor 1 game, Facebook en Instagram.
Want de laatste 2 apps gebruiken veel variabele/ophopende data. Moet wekelijks de cache van Facebook en Instagram legen.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

Je kan ook facebook in webbrowser gebruiken dan heb je fat probleem niet
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill