Mini Review van de ViaBlue S-900 Silver HDMI Cable 1.3C

Started by Hi-Stands, November 24, 2009, 22:43:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hi-Stands

Reactie van een klant; Jan uit Friesland; naam en adres bekend bij Hi-Stands.
Viablue S-900 Silver HDMI:
een kabel die in een vitrinekast met een lampje erboven in de woonkamer niet misstaat. Want het is een beauty om te aanschouwen, zo fraai en degelijk is de afwerking. Maar waar het om gaat in ons geval, een betrouwbare aansluiting tussen hdmi-satellietontvanger van Inverto en de Philips flatscreen-tv, doet dit product ook heel goed. Vorige kabel van het merk HQ bleek toch minder goed in vooral de kleurweergave, die een stuk is opgeknapt na installatie van de Viablue. Een nog eerder kabel van het type dropveter begon al snel storingen te vertonen; vandaar mijn keus voor een degelijker exemplaar. Ook de kleuren van het gewone SD-signaal worden nu eindelijk goed weergegeven, als geeft de Philips flatscreen voor dit SD-signaal een beter en scherper beeld via de zeer goede Profigold scartkabel; schijnt meer voor te komen. HDtv is echter via de Viablue nu heel rustig en stabiel en merkwaardigerwijze schakelt de tv nu ook veel sneller over op hdmi, na een commando. Wellicht betekent dat dat de Viablue het signaal ook veel beter en sneller transporteert. Kortom, so far so good en advies: koop voor de lange termijn een degelijke hdmi-kabel, bijvoorbeeld deze. Vraag me niet of een hdmi-kabel ook inspeeltijd nodig heeft; het is echter wel zo dat vooral bij SD-signaal het beeld zich bij ons thuis 'even moet zetten' (half minuutje) voordat het optimaal is. Bij HD-signaal is het beeld direct goed.




www.hi-stands.eu Acoustic Revive, Aurios, Artkustik, Agile, Aktyna, Audioplan, Boston Audio Design, Black Forest Audio, Cable Isolators, Caig Laboraties, Crusade-Audio, Ecosse, Essential Audio Tools, Etón, Fisch, Firestone Audio, Gallo Acoustics, HiDiamond, Hi-Stands, en nog veel meer

Xander32

Mooie kabel maar volgens mij past dit topic met linkje en al naar de dealerstite beter onder ''Sponsoren''.
Maar ja, ben geen mod.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Led

Wat verandert er dan aan die kabel in die 30 seconden dat het beeld "even moet zetten" ?
Komen de bits de eerste 30 seconden niet goed door ?  ???
Mijn 8-euro-kabel geeft het signaal namelijk direct 1-op-1 door en werkt dus altijd prima.