Zekeringen : AHP, Hifi Tuning en Furutech/Padis

Gestart door Snowmaster, november 20, 2009, 14:16:45

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: reMC op januari  2, 2010, 16:40:35
Tuurlijk, geef maar een gil als je wilt uitproberen (intussen duim ik dat Furutech weer voorraad heeft) ;)

Deze opmerking is niet in het feestgedruis ten onder gegaan, maar wel even geparkeerd omdat ik eerst een tijdje wilde genieten van de laatste verbeteringen en bezig ben geweest met calibreren.

Al enige tijd vroeg ik mij af waarom Furutech zekeringen inkoopt van Padis en deze voor ruim
€ 40,-verkoopt in Nederland terwijl Furutech Duitsland dezelfde zekeringen voor slechts € 20,-verkoopt.
De Duitse Furutech importeur levert de (Furutech/Padis) zekeringen onbewerkt aan de dealers. In Nederland wordt de bewerkte versie verkocht. Het verschil is het door Furutech gepatenteerde Alpha proces. Hierbij worden de zekeringen op een speciale manier cryogeen behandeld en nog eens gedemagnetiseerd.
Tot vandaag dacht ik : "Mooi verhaal van die jongens bij Audiolife".
Maar het bloed kruipt natuurlijk waar het niet gaan kan. Daarom ga ik dit weekend uitzoeken of de ECHTE Furutech zijn meerprijs waard is of dat deze zekering tot de categorie "voodoo-verhalen"behoort.

Sinds vanavond draait er nu een ECHTE Furutech zekering in mijn systeem. Deze is mij beschikbaar gesteld door forumsponsor W en W Audio.
De vraag zal dus beantwoord worden of dit inderdaad de Mercedes onder de zekeringen is en of die enorme meerprijs is gerechtvaardigd.

Wordt dus vervolgd :)

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

Ik ga dit ook even volgen, heb al een aparte groep, en een AHP zekering erin. (ben nu aan het testen welk verdeelblok het beste bij mijn set past)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Anonamemouse

An annoying noise annoys an oister

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Snowmaster

Citaat van: advr op april 18, 2010, 17:48:34
dat duurt nog wel even :xmas:

Oh ja? Verkeerde inschating !  ;).

Zelf ben ik er al helemaal uit en alleen nog bezig om de zekering te testen in de DVD speler.

Opnieuw verbaasde het mij dat ik inspelen altijd kan waarnemen met zowel beeld als geluid.
Dit komt omdat ik mijn set verschrikkelijk goed ken en hierdoor karakterveranderingen makkelijker waarneem. Daarnaast verloopt inspelen volgens een vast proces en dat maakt het voorspelbaar.
Het gevaar is dat als mensen dit proces niet kennen, zij de fout kunnen maken te vroeg conclusies te trekken. Hierdoor kan een zekering de verkeerde richting krijgen of worden afgedaan als zijnde geen verbetering.
Zelf geniet ik altijd van de inspeelverschijnselen omdat ik dan weet dat er nog meer in het vat zit.

Vanavond dronk ik een kop koffie bij mijn moeder met een Loewe Connect. Deze is digitaal aangesloten met inwendige CI-kaart op Ziggo.  Toen ik binnenkwam stond er tennis op en ik dacht : "Mooie natuurlijke kleuren, goed beeld, maar minder details en diepte dan bij mij thuis".
Vervolgens schrok ik van mijn conclusie, want dit bleek Eurosport HD te zijn die ik gevoelsmatig vergeleek met mijn RTL4 beeld.
Al langer weet ik dat tweaken en het verhelpen van vele zwakke schakels in je aansluitingen  verbetering brengen. Het was voor mijzelf alleen confronterend dat ik met mijn eigen SD beeld zo veel vooruit ben gegaan dat ik geheel onbedoeld kanttekeningen plaatste bij Eurosport HD op een Loewe Connect.

Niemand zit natuurlijk te wachten op dit "koffieverhaal", maar het overkwam mij gewoon en het maakt mij nu nog blijer bij het testen van de enige zekering die ik nog niet geprobeerd heb.

Eén conclusie kan ik wel alvast vrijgeven voor ik mijn review ga schrijven  :
Er is helemaal niets mis met de echte Furutech zekering !

Wordt vervolgd.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Anonamemouse

Citaat van: Snowmaster op april 18, 2010, 21:38:48Vanavond dronk ik een kop koffie bij mijn moeder met een Loewe Connect. Deze is digitaal aangesloten met inwendige CI-kaart op Ziggo.  Toen ik binnenkwam stond er tennis op en ik dacht : "Mooie natuurlijke kleuren, goed beeld, maar minder details en diepte dan bij mij thuis".
Vervolgens schrok ik van mijn conclusie, want dit bleek Eurosport HD te zijn die ik gevoelsmatig vergeleek met mijn RTL4 beeld.
Al langer weet ik dat tweaken en het verhelpen van vele zwakke schakels in je aansluitingen  verbetering brengen. Het was voor mijzelf alleen confronterend dat ik met mijn eigen SD beeld zo veel vooruit ben gegaan dat ik geheel onbedoeld kanttekeningen plaatste bij Eurosport HD op een Loewe Connect.
ik heb hier een soortgelijke ervaring. ik heb een "ouderwetse" ctr tv (ook een loewe) via scart op mijn samsung decoder, en heb een veel mooier beeld dan de buren met hun panasonic plasma en een humax. scherper (op een natuurlijke manier), mooiere kleuren, betere diepte, beter contrast.

solitaire

Zelfde ervaring hier. Ook een Loewe CRT (met Cambridge Azur540D DVD-speler via QED Ref. AV21AG scart kabel).

Zo ik auditieve indrukken in mijn geheugen kan 'vasthouden' lukt me dat met visuele niet. En het is natuurlijk appels mer peren vergelijken. Een vriend van me met een Samsung (geloof ik) flatscreen woont hier enkele minuten vandaan. Indrukken zijn dan nog 'vast te houden'. Maar scherm afstelling zijn anders, net als lichtinval, kijkafstand/hoek, bronmateriaal ed. .

Maar wat natuurlijkheid, 'makkelijk voor het oog', ben ik nog steeds zeer tevreden met m'n Loewe (jaren geleden eens prof. afgesteld, maar dat zal wel redelijk 'verlopen' zijn ondertussen).

Ook ik ben erg benieuwd naar de ervaring van Sm met de Furutech zekeringen. Bij mij een van de laatste nog amper uitgeprobeerde tweaks. Alle 'veldinfo' is welkom als ik eraan begin !

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

@Snowmaster: Je maakt het wel spannend! Ben benieuwd naar je review en welke zekeringen je hebt getest...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Citaat van: HTip op april 20, 2010, 21:55:26
@Snowmaster: Je maakt het wel spannend! Ben benieuwd naar je review en welke zekeringen je hebt getest...

Alleen de Furutech t.o.v. de Padis.  Het eindoordeel is er en ik zal dan ook een opsomming geven over de kwaliteitsvolgorde van alle zes soorten zekeringen met koopaanbeveling.
Dit durf ik nu wel omdat ik zeker ben van hun werking in de meeste apparatuur, maar het blijft natuurlijk apparaatgebonden en enigszins subjectief ondanks testen op uiteenlopende componenten en het uitwisselen van ervaringen met buitenlandse Tuningexperts en HTers.
Vanavond moet ik eerst mijn soundcares ophalen om te proberen :).

HTip

Ik bedoelde welke zekeringen (stroomgroep, component, etc.) Ik ben erg tevreden met de Hifi-Tuning groepenkastzekering. Maar wie weet open ik nog een keer de SR/DV9600 ;)
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 08:57:57
Ik bedoelde welke zekeringen (stroomgroep, component, etc.) Ik ben erg tevreden met de Hifi-Tuning groepenkastzekering. Maar wie weet open ik nog een keer de SR/DV9600 ;)

Hoeveel groepen gebruik je voor je HT?
Ik ga waarschijnlijk splitsen omdat componenten elkaar duidelijk storen. Als je dit nooit waargenomen hebt, valt het niet op, maar dat is eigenlijk met alles zo. Stroom is eigenlijk onderschat bij de meeste gebruikers.
Met een forumkameraad ben ik op zoek naar de invloed van stroom. Vooral het snel trekken van conclusies is verraderlijk als  je met stroom nog niet veel ervaring hebt, ben ik achter. Stroom moet overduidelijk inspelen en kan dan hele rare dingen laten zien.
Mijn kameraad stond het ene moment te juichen op de bank, volledig euforisch over beeld en geluid en na een paar dagen inspelen was hij terug bij af en behoorlijk teleurgesteld. Ik had hem gewaarschuwd, maar in al het enthousiasme gaat dat soms oor in, oor uit.
Maar wat is nu zo belangrijk aan zijn ervaring ?  Zijn set heeft laten zien dat die tot nog veel meer in staat is. Nu moet hij alleen de verbetering nog stabiel krijgen en dat is lastig genoeg. Kost gewoon uren testen en veel geduld.

Ik zou de SR9600 pas als laatste los trekken, want hierin zit waarschijnlijk een hele batterij aan zekeringen (min. 1 per uitgang)
In mijn 4306 zitten er 9  :-\.....en een upgrade is daar een duur grapje als ik overstap op Furutechs van € 40,-.
Ik sla tegenwoordig het videoboard over in de receiver en wil proberen uitgang 6+7 niet te vervangen.  
Ondertussen heb ik hier een hele batterij zekeringen liggen die ik binnenkort voor een zacht prijsje in de verkoop doe.

De beste manier om iets te proberen is de zekering in je sat- of kabelreceiver en DVD speler te vervangen. Dit geet net zo veel verbetering of zelfs nog ietsje meer dan alle zekeringen in de receiver.
Maar jij durft toch wel de schroefjes van het deksel van de DVD speler los te draaien?
Dan stuur ik je gratis een proefzekering toe  :D.

Snowmaster

Omdat ik ook de echte Furutech zekeringen dit weekend ga plaatsen in de receiver, wacht ik nog even met de uitgebreide conclusie en het advies.
Vooruitlopend op deze review kan ik gerust zeggen dat het vervangen van een zekering in bijna alle apparaten werkt.
Daarnaast ken ik geen verbetering op audio- en video gebied voor zo weinig geld met zoveel resultaat.

Als in je componenten gewone glaszekeringen zitten dan kun je altijd een betere zekering gebruiken, daar is niets gevaarlijks of ingewikkelds aan. Ik zal in de review ook tips schrijven voor het juist plaatsen van de zekering

De volgorde voor de zekeringen op basis van hun kwaliteit :

1. Furutech (Alpha)
2. Padis-Furutech
3. Hifi-Tuning 3e gen.
4. AHP

Toevallig is dit ook de volgorde van het prijsverloop. Juist hierin zit de vraag of het zinvol is om de duurdere versie aan te schaffen.
Daarom wil ik dit nog even uitgebreid testen met de receiver en een prepro.
Laten wij eerlijk zijn : ik gooi nu voor € 400,- aan zekeringen in een Denon 4306. Dat is een receiver die gebruikt nog geen € 600,- waard zal zijn.  Is hier de verhouding zoek?  Hierop zal ik ook een eerlijk antwoord geven.
Maar één ding is nu al zeker : ik ga weer een stapje vooruit !  :clapping:

HTip

Citaat van: Snowmaster op april 30, 2010, 12:55:53
Hoeveel groepen gebruik je voor je HT?
Ik ga waarschijnlijk splitsen omdat componenten elkaar duidelijk storen. Als je dit nooit waargenomen hebt, valt het niet op, maar dat is eigenlijk met alles zo. Stroom is eigenlijk onderschat bij de meeste gebruikers.
Met een forumkameraad ben ik op zoek naar de invloed van stroom. Vooral het snel trekken van conclusies is verraderlijk als  je met stroom nog niet veel ervaring hebt, ben ik achter. Stroom moet overduidelijk inspelen en kan dan hele rare dingen laten zien.
Mijn kameraad stond het ene moment te juichen op de bank, volledig euforisch over beeld en geluid en na een paar dagen inspelen was hij terug bij af en behoorlijk teleurgesteld. Ik had hem gewaarschuwd, maar in al het enthousiasme gaat dat soms oor in, oor uit.
Maar wat is nu zo belangrijk aan zijn ervaring ?  Zijn set heeft laten zien dat die tot nog veel meer in staat is. Nu moet hij alleen de verbetering nog stabiel krijgen en dat is lastig genoeg. Kost gewoon uren testen en veel geduld.
Op dit moment 1 groep, maar dat worden er binnenkort 5 :o Ik heb de PPP aangeschaft :thumbs-up:

Ik heb erg veel gelezen over stroom en de invloed op beeld en geluid. Filteren is een mogelijkheid, maar met regeneratie heb je altijd perfecte stroom. Ook kan de PPP het gehele signaalpad (incl. voeding) demagnetiseren. Ongeveer gelijk aan Densen DeMagic, maar die doet alleen het signaalpad excl. voedingen)

Ik ben erg benieuwd wat voor stap ik daarmee ga maken...

Citaat van: Snowmaster op april 30, 2010, 12:55:53
Ik zou de SR9600 pas als laatste los trekken, want hierin zit waarschijnlijk een hele batterij aan zekeringen (min. 1 per uitgang)
In mijn 4306 zitten er 9  :-\.....en een upgrade is daar een duur grapje als ik overstap op Furutechs van € 40,-.
Ik sla tegenwoordig het videoboard over in de receiver en wil proberen uitgang 6+7 niet te vervangen. 
Ondertussen heb ik hier een hele batterij zekeringen liggen die ik binnenkort voor een zacht prijsje in de verkoop doe.

De beste manier om iets te proberen is de zekering in je sat- of kabelreceiver en DVD speler te vervangen. Dit geet net zo veel verbetering of zelfs nog ietsje meer dan alle zekeringen in de receiver.
Maar jij durft toch wel de schroefjes van het deksel van de DVD speler los te draaien?
Dan stuur ik je gratis een proefzekering toe  :D.
Da's aardig van je. Zo heb ik dus eigenlijk geen excuus meer om de DVD-speler niet open te maken ;)

En als het bevalt, dan kan ik natuurlijk altijd verder gaan en houd ik me aanbevolen voor die andere die je over hebt.
Showcase - Topic

Snowmaster

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 16:21:26
Op dit moment 1 groep, maar dat worden er binnenkort 5 :o Ik heb de PPP aangeschaft :thumbs-up:

:o.... 8) 8) 8).....tsja, ik zeg maar niets meer.....moet erg goed zijn.   Zekeringetjes worden daarmee bijzaak  ;).

Schrijf je wel reviewtje voor ons in je eigen topic?

HTip

Citaat van: Snowmaster op april 30, 2010, 19:45:55
:o.... 8) 8) 8).....tsja, ik zeg maar niets meer.....moet erg goed zijn.   Zekeringetjes worden daarmee bijzaak  ;).
Ik heb alleen maar lovende reviews gelezen en heb een aanbod gekregen wat ik niet kon afslaan. Zit zelfs een PS Audio Wave AC-3 stroomkabel bij om aan te sluiten op het lichtnet. De set begint met de nieuwe bekabeling steeds meer in balans te komen en dan heeft zo'n major upgrade ook zin.

Ik denk dat het tweaken van zekeringen dan nog meer effect heeft en dat wil ik zeker gaan uitproberen!
Elke toekomstige verandering zal waarschijnlijk een groter effect laten zien.

Citaat van: Snowmaster op april 30, 2010, 19:45:55
Schrijf je wel reviewtje voor ons in je eigen topic?
Zeker! Maar de review van Toine (Thingman) kan ik echt niet overtreffen. Die review heeft me ook over de streep getrokken. Mijn ruimte is akoestisch bijna optimaal, bekabeling matched erg goed met speakers en de set is ook van voldoende niveau (kan natuurlijk altijd beter).

Het advies van Toine is ook om de PPP aan te sluiten op een dedicated audiogroep. Dus hoe beter de ingangsstroom, des te minder de PPP eerst moet filteren, voordat de stroom opnieuw wordt opgebouwd. Dus daar hoef ik niets meer aan te doen. Enige wat ik nog zou willen doen is de Rittal verdeeldoos vervangen door een audiograde WCD, bijv. Furutech.
Showcase - Topic

Snowmaster

Helaas kan ik voorlopig niet over de Furutech zekeringen beschikken, want de importeur wacht al maanden op levering.
In juni worden ze misschien weer verwacht in Nederland, maar zeker is dit niet.

Gezien mijn goede eerste indrukken van het ene exemplaar dat ik in bezit heb, wil ik eigenlijk geen weken of misschien zelfs maanden gaan zitten wachten. Ik ga dus rondkijken naar andere mogelijkheden, want ik wil wel de echte Furutechs proberen.
Het afronden van de complete test laat dus nog even op zich wachten. 

reMC

Wij wachten ook al maanden, maar toch sorry :-[

Anonamemouse

Citaat van: Snowmaster op mei 11, 2010, 19:53:23
Helaas kan ik voorlopig niet over de Furutech zekeringen beschikken, want de importeur wacht al maanden op levering.
In juni worden ze misschien weer verwacht in Nederland, maar zeker is dit niet.

dat zuigt... maar we wachten rustig af.

Snowmaster

Citaat van: Anonamemouse op mei 12, 2010, 14:10:32
dat zuigt... maar we wachten rustig af.

Ondertussen zit ik niet stil en ben al weer een paar stappen verder op het experimentele "stroompad".
Gaandeweg ben ik erachter dat het heel belangrijk is hoe je de Siemens Cartridge of AHP klangmodule aansluit.
Een stroomgroep is één stap vooruit, maar hem optimaal aansluiten is een tweede stap vooruit.
Op dit laatste ga ik t.z.t. natuurlijk terugkomen, want in de meterkast bleek nog veel vooruitgang te boeken.

Een forumkameraad is met hetzelfde bezig, zodat elke vorm van autosuggestie is uitgesloten.
De geconstateerde vooruitgang en verschillen zijn in totaliteit hiervoor ook te groot.
Het proberen van nieuwe wegen resulteert met regelmaat in een andere weergave. Het gevaar is dat een ander beeld of klank niet per definitie beter of slechter is, maar vaak anders. In zo'n geval wordt de verandering gewoon "geparkeert" tot nieuwe inzichten tot een nieuwe conclusie leiden.
Eén ding is zeker : nooit had ik gedacht dat stroom zo belangrijk zou zijn voor audio en video. Het maakt en breekt je set.

evilniek

schei toch uit zeg,  komplete volksverlakerij als je t mij vraagt.
maar goed de industrie vaart er wel bij. tot ziens.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

blue-eyes

Citaat van: evilniek op mei 14, 2010, 16:26:31

Graag andere mensen in hun waarde laten. Reageer in de topics die voor discussie zijn bedoeld. Dit topic is niet voor "non believers" bedoeld.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

frank2

Ik ben benieuwd wat je samen met Martin nog in de meterkast kunt veranderen als alles "goed" is aangesloten. Als ik zo naar je review kijk zou het dus betekenen dat mijn glaszekering in de EV van de Belles 350 vervangen kan/dient te worden endat daardoor een beter geluid ontstaat, kost zo'n Furutech zekering? Trouwens wat was bij houw het verschil in geluid? strakker, smoother enz??
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Citaat van: evilniek op mei 14, 2010, 16:26:31

Tot ziens.....?????  Goedendag !   

Hier ligt nu de meterkast open en de wijzigingen kosten "bijna niets" omdat ik ze zelf uitvoer.  Hierdoor kan ik ook naar hartelust experimenteren.
Volksverlakkerij is een mooi woord, maar ook ik geloofde nooit in stroom. Werkelijk waanzin vond ik het.....voodoo voor audiofielen.
Ondertussen ben ik helemaal om en volledig overtuigd.  De invloed is minstens zo groot als kabels en kost veel minder.