Optimus's Dedicated HT: hulp nodig!

Started by Optimus, October 21, 2009, 16:10:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Optimus

Hallo,

Graag had ik mijn project hier voorgesteld. Tot voor kort was dit een soort van bergruimte van de vorige eigenaars, die zich achter de woonst tegen de garage bevond. (soort verbinding tussen beide)
Hierop komt een volledig nieuwe dakconstructie en bedekking. Alsook wordt het een recht dak ipv schuin afdragend (immers veel te laag aan 1 zijde)

De totaal oppervlakte bedraagt 3,25 x 4,75m,  wat op 15,43m² komt.

Ik heb bij men plaatstelijke dealer een mitsubishi hc3800 in bestelling staan. Levering zou verzien zijn midden november..  :clapping:

Bij een vriend/elektroshop heb ik dan volgende speakers in bestelling staan:

    2x JBL ES90 als fronts
    2x JBL ES30 als rears
    1x JBL ES25C als center
    1x JBL ES250P als sub

allen in cherry

momenteel kijk ik film in de woonkamer met volgende setup

   Panasonic Viera TH-46PZ85E
   Pioneer VSX-818V-K (reciever)
   Sony Playstation 3
   Logitech Harmony 1100
   Telenet Digicorder
   Popcornhour A-110
   Pioneer sv320w 5.0 speakerkit
   Pioneer S-W160S-K subwoofer

Nu enkele plaatjes bij het praatje:

de Ruimte waar ik sinds enkele dagen aan het slopen ben (even niet op de rommel letten aub)  ;D








hier een impressie gemaakt met sketchup :
De apparatenkast in de muur, zou bereikbaar zijn langs achterzijde en voorzijde om zo makkelijker bij de bekabeling te komen)




klein overzichtje van de speakers waar ik vol spanning op wacht  :clapping:


Tips zijn altijd welkom, want ten slotte ben ik maar een beginner   :P

Robbert54

mooi project weer!! ben benieuwd.

alleen als ik zo kijk komen je speakers wel heel dicht tegen de muren aan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roger Black

Die tekening ziet er goed uit zeg!! Succes!

Ps. Ik zou de speakers lekker op de grond laten staan, of zie ik daar ruimte achter het doek??

Valkyrie

Dit kan weer zo'n mooi project gaan worden. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje

spannend, maar waar zet/hang je de surrounds?

migailov

ziet er goed uit!
Echt een ruimte met mogelijkheden!
Wel fijn ook dat je de ruimte niet uit hoeft wanneer je naar de WC moet  ;D

Valkyrie

Quote from: migailov on October 22, 2009, 13:10:00
ziet er goed uit!
Echt een ruimte met mogelijkheden!
Wel fijn ook dat je de ruimte niet uit hoeft wanneer je naar de WC moet  ;D

Ohh ik dacht dat dat de nieuwe design-bioscoopstoel was! :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

migailov

Quote from: Valkyrie on October 22, 2009, 13:18:07
Ohh ik dacht dat dat de nieuwe design-bioscoopstoel was! :D

Geeft wel een heel andere dimensie aan het doorspoelen naar een volgende scene iig!  ;D

Valkyrie

Quote from: migailov on October 22, 2009, 13:32:28
Geeft wel een heel andere dimensie aan het doorspoelen naar een volgende scene iig!  ;D

Als je maar geen nattigheid voelt. :devil:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Optimus

Nu zou wel handig zijn zo een geïntegreerd toilet  :clapping:
De ruimte is wel verder leeggehaald om verder te slopen.. wat een werk zeg! Gaat nog wat bloed zweet en tranen kosten alvorens de eerste film hier wordt gedraaid  :confused:

Ik slaap nu al slechter dan vroeger, altijd maar dromen over die HT ruimte  :popcorn:

@denoontje: surrounds moet ik nog tekenen... vanavond ff tijd zoeken om aan het ontwerp verder te knutselen

welke schermgrootte lijkt jullie aangewezen? Op de achterste rij kijk ik vanop +- 4.50 meter en vanop de voorste rij is de kijkafstand +- 3 meter


Optimus


Robbert54

wow! ziet er op de tekening al heel goed uit!! dit wordt een mooi project!! :clapping: ben jij dat mannetje? :laugh:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

johnhifi

Zeg Optimus, waarom komt jouw avatar mij zo ontzettend bekend voor?? Die heeft toch nog iemand op dit forum? Of ben ik nou gek?  :unsure:
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

denoontje

Quote from: johnhifi on October 22, 2009, 18:35:17
Zeg Optimus, waarom komt jouw avatar mij zo ontzettend bekend voor?? Die heeft toch nog iemand op dit forum? Of ben ik nou gek?  :unsure:

was mij ookal eerder opgevallen...ben zijn nick even kwijt

Robbert54

Quote from: denoontje on October 22, 2009, 19:36:53
was mij ookal eerder opgevallen...ben zijn nick even kwijt
standaard avater
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

JeKa

Quote from: johnhifi on October 22, 2009, 18:35:17
Zeg Optimus, waarom komt jouw avatar mij zo ontzettend bekend voor?? Die heeft toch nog iemand op dit forum? Of ben ik nou gek?  :unsure:

Forumlid mel, vraag me alleen in godsnaam niet waarom ik dat weet.....

Koen K


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

vleerbike

Nog een HT in België.

Een beetje inspiratie opdoen voor mijn toekomstplannen.
Pioneer vsx-ax2, KEF IQ all the way, Pioneer KRP-500aw

Optimus

zo even, een eigen avatar gemaakt ipv een standaard  :dry:
Vandaag ben ik bezig met het verder slopen van de oude muur en plafondbekleding. Want binnen twee weekjes is het zover, dan gaat het oude dak eraf en het nieuwe erop!  :clapping:

Koen K


Optimus

Overmorgen is het zo ver, dan gaat het oude dak van de HT ruimte en de garage!
Ik heb alvast wat regenjasjes gekocht, en gebeden tot de weergoden :headbanging:

Over de projector, door wat lange wachttijden van de hc 3800 toch maar besloten het zeker voor het onzekere te nemen (dlp = eventueel regenboog effect)
En heb ik de Sanyo plv-z700 besteld, een 1080 p  3lcd zoals jullie al wel weten


Robbert54

Quote from: Optimus on November  9, 2009, 13:17:39
Overmorgen is het zo ver, dan gaat het oude dak van de HT ruimte en de garage!
Ik heb alvast wat regenjasjes gekocht, en gebeden tot de weergoden :headbanging:

Over de projector, door wat lange wachttijden van de hc 3800 toch maar besloten het zeker voor het onzekere te nemen (dlp = eventueel regenboog effect)
En heb ik de Sanyo plv-z700 besteld, een 1080 p  3lcd zoals jullie al wel weten


we wachten op de foto's :popcorn: :coffee:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

htandre

Ja, foto´s graag even een update.
Succes met de verbouw, ik ben nu ongeveer 3 weken klaar, het heeft mij ook slapeloze nachten bezorgd. Je krijgt er dan ook wat moois voor.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C