HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Citaat van: frankp op februari  3, 2011, 14:27:57
Het verschil zou hem kunnen zitten in het wel of niet ondersteunen van 3D.
Over jouw Base kan ik niks vinden, maar mijn Smart D1 heeft een RealD icoontje op de doos en op de site van
HDI staat het volgende:Ga het straks thuis eens proberen.
Enig idee hoe ik het eventueel kan omzetten?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Kingpin

Iemand enig idee hoe je de text font color onder de folder icoontjes kunt veranderen?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

uweslankheid

CiteerHad gehoopt dat deze firmware een fix zou bevatten om mijn .mov files te kunnen afspelen die genomen zijn met een pana z12
Niet dus  zelfs de mede8er kon deze afspelen
Wil dit apparaat ook gaan aanschaffen mede omdat het .MOV bestanden zou afspelen(Camera Panasonic FZ28). Werken de .MOV files bij niemand hier dan?
Epson: EH TW-9400   Naim: NDX   Thorens: TD-160 Super (SME)   Spectral: DMA-150, DMC-15 SHHA   Sony: BluRay   B&W: Nautilus 802   Transparent: Musiclink Super, Ultra

skank1

Citaat van: uweslankheid op februari  3, 2011, 23:01:32
Wil dit apparaat ook gaan aanschaffen mede omdat het .MOV bestanden zou afspelen(Camera Panasonic FZ28). Werken de .MOV files bij niemand hier dan?

Net gevonden waarom mn dune mov files niet afspeelt

The .MOV extension is just a container, Panasonic (like a lot of other manufacturers) encode there videos using the motion JPEG format, unfortunately this isn't and has never been supported by HDI

Komt er ook niet in de toekomst
Hdi weet er blijkbaar van, maar doet niks (of kan niks doen)

Helaas, wordt alles er-encoden  bah !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Kingpin

Bij de laatste firmware upgrade (110127_2105_beta) komt het bij mij wel eens voor als ik in een nummer iets voorruit wil spoelen dat ie dan 1 of 2 (soms meerdere) nummers overslaat.
Daarnaast valt het me op dat bij HDCD's bij het nummer kiezen van een song de optical SPDIF uitgang aan en uit wordt gezet ipv always on, dit vind ik erg vervelend aangezien m'n Rotel dan steeds het juiste formaat moet detecteren.

Ook het menu van een DVD geeft wel eens problemen, voorbeeld "Pink Floyd - Pulse" hier kan ik met de richtingstoetsen geen menu items aanvinken.
Ik ben erachtergekomen dat dit wel lukt dmv de cijfertoetsen  :wacko:
Het gekke is dat wanneer ik dezelfde DVD op de XBMC afdraai het hele menu wel vlekkeloos werkt.
Op meerdere DVD's is me dit al eens opgevallen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

evilniek

Citaat van: skank1 op februari  3, 2011, 13:29:07
Gisteren geprobeerd een 3d film af te spelen in iso formaat, in de veronderstelling dat de base het wel zou pakken en gewoon 2d tonen, niet dus...
Hij blijft hangen bij "'disc loading" . Kan de dune base 3.0 dan geen 3d iso bestanden afspelen? Is er een workaround mogelijk?

voor zover ik weet kunnen de Dune mediaspeler's nog geen full 3D afspelen, wel half-sbs files.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

skank1

Ik wou net zelf mn pagina maken voor concerten (dus niet via yadis, maar gewoon met dune_folder.txt)
echter het lukt me niet

indeling is als volgt:
c:\concerten\concertA\
c:\concerten\concertB\
c:\concerten\concertC\

nu heb ik op mn dune een snelkoppeling naar c:\concerten
als ik hierop druk wil ik 1 pagina met alle icooontjes van alle concerten(dus elk concert zn eigen icoon)

Hoe moet dit nu want heb al alles geprobeerd
1x dune_folder.txt in c:\concerten\
en dan? in elk concert nog ene en dan met icoon?
wat moet er in elk dune_folder.txt komen?
aantal rijen en kolommen maar terug overal?

frankp

Het makkelijkst is het inderdaad om met 1 dune_folder.txt te werken in de map concerten.
Daarin geef je aan hoeveel rijen en kolommen je wil zien.
Je kan dan voor de onderliggende mappen middels het children voorvoegsel verwijzen naar de icoontjes.
Dus bijvoorbeeld:

direct_children.icon_path=cover.aai

Waarbij je dus in de map c:\concerten\concertA de cover.aai hebt staan

Dirc

Ik vind het jammer dat je bij de list of exlist view geen background kunt tonen. Of mis ik iets?

skank1

Citaat van: frankp op februari 10, 2011, 15:14:19
Het makkelijkst is het inderdaad om met 1 dune_folder.txt te werken in de map concerten.
Daarin geef je aan hoeveel rijen en kolommen je wil zien.
Je kan dan voor de onderliggende mappen middels het children voorvoegsel verwijzen naar de icoontjes.
Dus bijvoorbeeld:

Waarbij je dus in de map c:\concerten\concertA de cover.aai hebt staan

heb ik dus gedaan

icon_path=
background_path=background.aai
system_files=*.aai
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=yes

als ik snelkoppeling maak naar de usershare concerten, klik erop , opent hij maar geen background en geen covers maar wel 2 rijen, 5 kolommen en selectievakjes de grootte van mn iconen
als ik snelkoppeling maak rechtstreeks naar disk2\concerten\ (waar het dus fysiek staat) krijg de dune een error melding, en keert hij gewoon terug nr mainscreen
wat doe ik mis?

frankp

Je zou nog even kunnen proberen of andere children verwijzingen wel werken

all_children of level2_children

uweslankheid

Citaat van: skank1 op februari  3, 2011, 23:30:20
Net gevonden waarom mn dune mov files niet afspeelt

The .MOV extension is just a container, Panasonic (like a lot of other manufacturers) encode there videos using the motion JPEG format, unfortunately this isn't and has never been supported by HDI

Komt er ook niet in de toekomst
Hdi weet er blijkbaar van, maar doet niks (of kan niks doen)

Helaas, wordt alles er-encoden  bah !

Dat is lekker dan, is er geen manier om alle filmpjes in 1 keer te encoden? Welk programma kun je het beste gebruiken, Skank?

Epson: EH TW-9400   Naim: NDX   Thorens: TD-160 Super (SME)   Spectral: DMA-150, DMC-15 SHHA   Sony: BluRay   B&W: Nautilus 802   Transparent: Musiclink Super, Ultra

riwi

skank1

Citaat van: uweslankheid op februari 10, 2011, 21:32:12
Dat is lekker dan, is er geen manier om alle filmpjes in 1 keer te encoden? Welk programma kun je het beste gebruiken, Skank?

vraag ik mij ook af, kan handbrake alle files in 1 keer doen?

skank1

Citaat van: frankp op februari 10, 2011, 20:50:38
Je zou nog even kunnen proberen of andere children verwijzingen wel werken

all_children of level2_children

of misschien eens met dune explorer proberen?

riwi

Citaat van: skank1 op februari 11, 2011, 08:03:00
vraag ik mij ook af, kan handbrake alle files in 1 keer doen?

Handbrake kan queue'en. Dus je kan al je files een voor een aanklikken voor conversie en dan gaat je PC aan de slag met de hele queue.
Ik heb laatst mov filmpjes van mijn nieuwe fototoestelletje (Canon G12) gedaan met handbrake en de files werden < 50% kwa grootte en volgens mij verbeterde de kwaliteit zichtbaar. Ik heb geconverteerd naar mkv met handbrake/x264 en een crf van 20.

skank1

Citaat van: riwi op februari 11, 2011, 10:43:36
Handbrake kan queue'en. Dus je kan al je files een voor een aanklikken voor conversie en dan gaat je PC aan de slag met de hele queue.
Ik heb laatst mov filmpjes van mijn nieuwe fototoestelletje (Canon G12) gedaan met handbrake en de files werden < 50% kwa grootte en volgens mij verbeterde de kwaliteit zichtbaar. Ik heb geconverteerd naar mkv met handbrake/x264 en een crf van 20.

mooi

crf?

riwi

uweslankheid

Citaat van: riwi op februari 11, 2011, 10:43:36

Geen last van beeld en geluid sync problemen?

coned (banned)

Ik heb thuis twee dune 3.0's: een prime en een base.

Kan ik uit de prime het loopwerk bluray slopen en aan een PC hangen ? Of heeft dit dune loopwerk geen traditionele sata connector ?
Ik wil een filmpje rippen voor op mijn nas, geen zin om 100 eur aan een los loopwerk te geven.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

riwi

Citaat van: uweslankheid op februari 12, 2011, 09:51:33
Geen last van beeld en geluid sync problemen?

Ik heb eerlijk gezegd nog niet veel filmpjes omgezet (2 stuks). Daar is me geen sync probleem opgevallen.
Mijn fototoestel schiet in 24fps 720p. Ik heb de mkv ook met dezelfde framerate gemaakt.

gsuk

ik merkte de laaste tijd wat haperingen als ik wat zwaardere files (lees blu-ray) afspeelde.
ondertussen de adaptor van mijn d-link router dir855 opgeblazen(don't ask) en een nieuw adaptor kon ik niet vinden,dus heb ik en netgear 3700 gekocht ze schijnen ook losse onderdelen te verkopen ;).
en eigenlijk had ik ook met deze router ook haperingen.
dus heb ik mijn hele netwerk onder handen genomen.
dus heb ik nu
-ziggo modem arris
-netgear3700 router
-hoofd gbit switch vervolgens daarop 3 gbit switches een voor elk verdieping en daarop aangesloten verschillende pc's, media player's, wii, sonos versterker, en humax 5050.

maar ik had nog steeds niet het idee dat mijn dune helemaal lekker draaide.
samba share readtest rond de 8MB/s.

Dus heb ik de stoute schoenen aan getrokken en allegro nfs server voor windows   demo gedownload,maar ik kreeg steeds een "u tijd is verstreken waarschuwing ook met een link van allegro support die waarschuwing dus heb ik tegen beter weten in de echte versie gekocht.

ach je bent een paar uur verder en hij doet het nu alleen als ik mijn firewall uitschakel maar ik heb hem aan de praat gekregen :-\.

ik heb vast een read test gedaan van een avi file van 840MB
de resultaten zijn
smb         8,4 MB/s
NFS tcp    12  MB/s
NFS udp   1,2 MB/s

ik vind die tcp read test uitslag wel netjes maar die udp hoe kan dat nou?

alle tips zijn welkom

groetjes Emile

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Ik heb dat ook. En ik gebruik hanewin nfs onder XP 32 bits.

Als ik TCP kies voor de NFS (versie 2 of 3 maakt niet uit) heb ik 11MB/sec en met UDP 1.2MB/sec of 3.5MB/sec (versie 3) in de read test.

Ik heb hem gewoon op TCP laten staan. Werkt prima. Begrijpen doe ik het niet helemaal want theoretisch zou UDP sneller moeten zijn in een kwalitatief goed netwerk. Ik denk dat het iets is in de Dune ;)

Met SMB haal ik ook 10MB/sec dus dat werkt hier bijna net zo goed. SMB vraagt iets meer van de CPU van de server PC.

EdSki

Denk niet dat het aan de de dune ligt. Ik haal op 100mbit ook rond de 11MB met nfs udp (vanaf een linux pc-tje). Zou kunnen dat er een probleem is met nieuwere dune's maar dat lijkt mij toch ook niet erg waarschijnlijk.

riwi

Citaat van: EdSki op februari 17, 2011, 18:29:59
Denk niet dat het aan de de dune ligt. Ik haal op 100mbit ook rond de 11MB met nfs udp (vanaf een linux pc-tje). Zou kunnen dat er een probleem is met nieuwere dune's maar dat lijkt mij toch ook niet erg waarschijnlijk.

Zojuist nogmaals getest. Ook op mijn beide linux PC's zakt de read test snelheid van de Dune terug naar +- 2MB/sec als ik NFS/UDP kies. Met NFS/TCP haal ik gewoon de max (10-11MB/sec).

Ik heb wel meerdere switches tussen de Dune en de Linux PC's zitten (1x netgear en 3x cisco)
Tussen de Dune en de XP PC zitten 2 switches (1x netgear en 1x cisco), maar ik kan me haast niet voorstellen dat het daar aan ligt.