Roger's stereo set

Started by Roger Black, August 27, 2009, 14:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Hallo Roger,

Zeer mooi huis en inrichting! Erg vergelijkbaar met wat wij hebben in de zin van de vloer en hoogglans witte keuken ( of is ie mat bij jou?) Heb je niet het idee dat het allemaal wat te veel hoogglans wit is of vind je het meevallen? Wij twijfelen nog over onze eettafel nl of we die in hout nemen of hoogglans wit.

Erg mooie set en dressoir heb je ook btw, waar heb je het dressoir vandaan?

Groeten,

Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Roger Black

Quote from: Spijkie on December 11, 2010, 09:09:08
Hallo Roger,

Zeer mooi huis en inrichting! Erg vergelijkbaar met wat wij hebben in de zin van de vloer en hoogglans witte keuken ( of is ie mat bij jou?) Heb je niet het idee dat het allemaal wat te veel hoogglans wit is of vind je het meevallen? Wij twijfelen nog over onze eettafel nl of we die in hout nemen of hoogglans wit.

Erg mooie set en dressoir heb je ook btw, waar heb je het dressoir vandaan?

Groeten,

Spijkie

Hey Spijkie,

Dank je. de keuken is inderdaad hoogglans in de kleur satijn. Echt niet wit trouwens, maar dat zie je niet echt op de foto's. Bij ons staan de witte meubels wel icm de vloer. Op tegels oid vind ik het persoonlijk niet zo mooi.

Het dressoir komt van de Trendhopper. Deze heb ik wel zelf aangepast.

Groeten!

Roger Black

Dit weekend wat speakers op bezoek (met eigenaar) gehad, een geintresseerde in Emotiva. Even luisteren dus. Was zeer geslaagd, de CM7 klinkt heerlijk i.c.m. de Emotiva's.


mtissink

Quote from: Roger Black on December 20, 2010, 12:46:24
<<afbeelding met CM7's>>
Gave kleur ook! Zelf heb ik de wengé-kleurige, maar deze zijn toch ook zeker zeer chique!
(ook altijd leuk om de speakers te zien 'zweven')

Momenteel speel ik met een Denon PMA1500AE, maar destijds ook erg getwijfeld over die voor/eind-combi van Emotiva.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Roger Black

Rustig zondagje, dus even het meubel afgemaakt.

Ik heb het glas weggedaan en de apparatuur op leisteen gezet, die had ik nog in de schuur liggen van de vloer in de keuken. Dus alleen even op maat slijpen. Van de oorspronkelijke lade heb ik de klep afgesloopt en deze middels schanieren bevestigd. Was een precies werkje maar werkt perfect zo! En al het Emotiva geweld kan in stealth-mode als het niet gebruikt wordt.



Vanaf de sweetspot


We hebben onze in de zomer bestelde bank binnen gekregen, altijd spannend. We hebben gekozen voor een Natuzzi bank, zit echt heerlijk en staat fantastisch in het huis. Beetje vage foto:



WickedGame

Natuzzi heeft zeer goede zitmeubelen. Erg mooie bank ook.

Roger Black

Quote from: WickedGame on January 10, 2011, 09:53:41
Natuzzi heeft zeer goede zitmeubelen. Erg mooie bank ook.

Thanks. Ja ze hebben mooi spul. Kost wat, maar absoluut geen spijt van!

erik s.

als de kast een stukje van de vloer af kan lijkt me er mooi, vooral als hij aan de muur kan.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Roger Black

Quote from: erik s. on January 10, 2011, 16:08:57
als de kast een stukje van de vloer af kan lijkt me er mooi, vooral als hij aan de muur kan.

Sorry, ik volg je niet  :-X

erik s.

als je de kast bv 10 cm hoog aan de muur hangt, lijkt hij te zweven.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Roger Black

Dat gaat helaas niet, Emo-app is 43cm kastje is 40..

En ik heb 'm net 10 cm laten zakken  ;)

Dirk

en de tv wat naar rechts...of de kast & set wat naar links, want iets klopt er echt niet  ;)

fyi : ik was hier gisteren nog aan het zoeken wat er niet lekker zat
...bleek het tv-meubel bij m'n laatste ombouw per ongeluk toch een hele cm naar rechts verschoven te zijn  :crazy:
gelukkig staat ie nu weer netjes (tot op de mm) in het midden, zoals het hoort   (verder ben ik echt niet zo'n moeilijk iemand  :D :angel:)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Wow, jij hebt flinke stappen genomen betreft de set. Mooi hoor!


Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

erik s.

Quote from: Roger Black on January 10, 2011, 16:45:17
Dat gaat helaas niet, Emo-app is 43cm kastje is 40..

En ik heb 'm net 10 cm laten zakken  ;)

ik snap 'm ook niet, je hebt toch nog meer dan 10 cm ruimte tussen kast en tv?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Roger Black

Quote from: Dynky on January 10, 2011, 16:57:43
en de tv wat naar rechts...of de kast & set wat naar links, want iets klopt er echt niet  ;)

fyi : ik was hier gisteren nog aan het zoeken wat er niet lekker zat
...bleek het tv-meubel bij m'n laatste ombouw per ongeluk toch een hele cm naar rechts verschoven te zijn  :crazy:
gelukkig staat ie nu weer netjes (tot op de mm) in het midden, zoals het hoort   (verder ben ik echt niet zo'n moeilijk iemand  :D :angel:)

Ja klopt, nog even schuiven..  ;D

Quote from: Xander32 on January 10, 2011, 16:59:43
Wow, jij hebt flinke stappen genomen betreft de set. Mooi hoor!


Sander.



Bedankt Sander

Quote from: erik s. on January 10, 2011, 17:13:35
ik snap 'm ook niet, je hebt toch nog meer dan 10 cm ruimte tussen kast en tv?

Ja maar de kast moet een stukje van de muur afstaan omdat de apparatuur achter uitsteekt.
En ik heb de kast verlaagd omdat ik dat mooier vind.

Jason B.

Je hebt het mooi voor elkaar !!

Die Emotiva's zonder trims zien er mooier uit dan met trims, vind ik.

Wat zijn de volgende plannen ?  ;)
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

Roger Black

Thanks.

Ik ben me een beetje aan orienteren voor volgende stap en de zwakke schakel vervangen: De voorversterker en DAC.

De Emotiva XDA-1 is de voor de hand liggende optie, maar ik twijfel nog even. Ik heb laatst wat speakers op mijn set mogen beluisteren, zoals Dynaudo en de B&W CM7 en ik zou graag wat meer warmte/muziekalieit in mijn set willen.

Ik zou ook 2e hands voor een voorversterker kunnen kijken.. Paar opties:
- Emotiva XDA-1 dan, €300 (gebalanceerd + dac)
- 2e hands Classé, bv de SSP25 die op MP staat voor €500. Is een surroundprocessor maar wel gebalanceerd en dac
- Buizen voorversterker? Audio Research

Vereiste is wel een AB, en omdat de CD speler en eindversterkers gebalanceerd aan te sluiten zijn zoek ik eigenlijk ook een gebalanceerde voorversterker... Of is dit onzin?

Former member 78

Quote from: Roger Black on December 20, 2010, 12:46:24
Dit weekend wat speakers op bezoek (met eigenaar) gehad, een geintresseerde in Emotiva. Even luisteren dus. Was zeer geslaagd, de CM7 klinkt heerlijk i.c.m. de Emotiva's.



Zo krijg je toch een heel andere kijk op ''rears'' ;D

Miesepies

Ben zelf ook nog zoekende, maar de goeie combinatie interlinks/speakerkabels met je Emotiva set is essentieel voor wat je wil in je geluid, ietsje warmer/muzikaler.

Ben nu andere kabels aan het inspelen, maar de combinatie Siltech interlinks en Transparant The Wave 200 speakerkabel was voor mij een openbaring. Super heerlijk geluid, en ook met de muzikaliteit in de muziek die ik toch wel miste.

Roger Black

Speakers dragen ook nog wel wat bij, dat is de upgrade na de voorversterker  :D

Miesepies

Mjah, das waar :P  Ik ken het geluid van de Quads niet...

Roger Black

Warm. Misschien moet ik ook wel wennen aan bv een Dynaudio speaker. Ik miste de emotie. Bij de B&W's had ik dit minder maar miste ik weer wat mid en muziekaliteit. Tweaken kan je natuurlijk pas doen als je set compleet is. Maar ik wil wel graag eerst de voorversterker upgraden voordat ik aan de speakers begin.

Zou een buizen-pre of een wat oudere Classé wat toevoegen?

Jason B.

Quote from: Roger Black on January 11, 2011, 11:56:16
Thanks.

Ik ben me een beetje aan orienteren voor volgende stap en de zwakke schakel vervangen: De voorversterker en DAC.

De Emotiva XDA-1 is de voor de hand liggende optie, maar ik twijfel nog even. Ik heb laatst wat speakers op mijn set mogen beluisteren, zoals Dynaudo en de B&W CM7 en ik zou graag wat meer warmte/muziekalieit in mijn set willen.

Ik zou ook 2e hands voor een voorversterker kunnen kijken.. Paar opties:
- Emotiva XDA-1 dan, €300 (gebalanceerd + dac)
- 2e hands Classé, bv de SSP25 die op MP staat voor €500. Is een surroundprocessor maar wel gebalanceerd en dac
- Buizen voorversterker? Audio Research

Vereiste is wel een AB, en omdat de CD speler en eindversterkers gebalanceerd aan te sluiten zijn zoek ik eigenlijk ook een gebalanceerde voorversterker... Of is dit onzin?


Alleen al qua looks zou je eerst de XDA-1 kunnen doen en als ie niet bevalt in de verkoop en voor een eventueel warmere voorversterker kunnen gaan ?
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

WickedGame

Hi Roger,

Moet jou ook complimenteren over je smaak van inrichting. Naast uiteraard je set die heel mooi integreert in je inrichting.

Quote from: Roger Black on January 11, 2011, 11:56:16
Thanks.

Ik ben me een beetje aan orienteren voor volgende stap en de zwakke schakel vervangen: De voorversterker en DAC.

De Emotiva XDA-1 is de voor de hand liggende optie, maar ik twijfel nog even. Ik heb laatst wat speakers op mijn set mogen beluisteren, zoals Dynaudo en de B&W CM7 en ik zou graag wat meer warmte/muziekalieit in mijn set willen.

Ik zou ook 2e hands voor een voorversterker kunnen kijken.. Paar opties:
- Emotiva XDA-1 dan, €300 (gebalanceerd + dac)
- 2e hands Classé, bv de SSP25 die op MP staat voor €500. Is een surroundprocessor maar wel gebalanceerd en dac
- Buizen voorversterker? Audio Research

Vereiste is wel een AB, en omdat de CD speler en eindversterkers gebalanceerd aan te sluiten zijn zoek ik eigenlijk ook een gebalanceerde voorversterker... Of is dit onzin?

De B&W's leverde op jou Emotiva's niet de gewenste extra warmte die je zoekt? Classé in combinatie met B&W vind ik een fijne combinatie uiteraard, maar hoe die zich gaat houden in combinatie met jou luidsprekers weet ik niet.

Logisch zou inderdaad Emotiva Pre zijn. En stel dat de B&W's wel warmer zijn ervaren zou je ook kunnen gaan voor Emotiva Pre met B&W's op den duur. Leuk he zo'n hobby  :dry:  ;D

Jason B.

Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler