Stekkerblok advies.

Started by Xander32, July 19, 2009, 11:59:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erik s.

Quote from: Xander32 on July 31, 2009, 12:58:57
Zie het ook i.c.m. de aanschafprijs  :police:: prijs - kwaliteit. Dan heb ik wel veel triestere zaken voorbij zien komen dan het stekkerblok van Audioconnexion.


Sander.
tuurlijk. betaalbaarheid speelt een hele grote rol.
ik vind 600 euro voor een stekkernblok niet heel verkoopbaar.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Quote from: Kjelt on July 31, 2009, 11:15:13
en helaas weer geen dubbelgeveerde wcd  :(
Ik ben nog een behoorlijke leek: zou je mij in Jip & Janneke-taal kunnen uitleggen wat dubbelgeveerde wcd betekent en welk voordeel dit heeft? Waarom ervaar jij het ontbreken daarvan als een gemis?

B.v.d.!

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kjelt

#27
Quote from: Xander32 on July 31, 2009, 14:21:00
Ik ben nog een behoorlijke leek: zou je mij in Jip & Janneke-taal kunnen uitleggen wat dubbelgeveerde wcd betekent en welk voordeel dit heeft? Waarom ervaar jij het ontbreken daarvan als een gemis?

Hoi Sander, tuurlijk wil ik dat, heb ik tijdje geleden al uitgebreid gedaan  :D zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38852.msg553353#msg553353
en http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62255.msg966789#msg966789

QuoteHet voordeel van een dubbelgeveerde stekkerdoos is dat de vering wordt ingekapseld door de eigen stroomtoevoer baan. Oftewel als je de stekker erin steekt wordt ie ook nog begrensd door zijn eigen heengaande contacten en maakt eigenlijk dubbelcontact (lagere en dus betere contactovergangsweerstand), sterkere vering en dus drukcontact. Bovendien wordt zo voorkomen dat de contacten "uitlubberen" wat een groot voordeel is als je regelmatig stekkers trekt en weer terugsteekt of een keer een te dikke stekker (Kopp stekkers zijn berucht) erin hebt gestopt.
Vroeger waren bijna alle stekkerdozen dubbelgeveerd uitgevoerd alleen door bezuiniging is dit bij bijna geen enkel merk meer het geval.

erik s.

je kunt natuurlijk ook doen wat Naim doet, maar dat heeft natuurlijk ook z'n nadelen.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

Quote from: Kjelt on July 31, 2009, 15:15:47
Hoi Sander, tuurlijk wil ik dat, heb ik tijdje geleden al uitgebreid gedaan  :D zie:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38852.msg553353#msg553353
en http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=62255.msg966789#msg966789
Thx voor de snelle respons. Wat dubbelgeveerde wcd nou inhoud is mij duidelijk, de grote meerwaarde nog niet in z`n geheel.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kjelt

Quote from: Xander32 on July 31, 2009, 16:12:10
Wat dubbelgeveerde wcd nou inhoud is mij duidelijk, de grote meerwaarde nog niet in z`n geheel.
Ok, wat is je precies niet duidelijk aan:
quote: "Het voordeel van een dubbelgeveerde stekkerdoos is dat de vering wordt ingekapseld door de eigen stroomtoevoer baan. Oftewel als je de stekker erin steekt wordt ie ook nog begrensd door zijn eigen heengaande contacten en maakt eigenlijk dubbelcontact (lagere en dus betere contactovergangsweerstand), sterkere vering en dus drukcontact. Bovendien wordt zo voorkomen dat de contacten "uitlubberen" wat een groot voordeel is als je regelmatig stekkers trekt en weer terugsteekt of een keer een te dikke stekker (Kopp stekkers zijn berucht) erin hebt gestopt."

Kjelt

Overigens ben ik een groot voorstander van de oplossing die Naim gebruikt vanwege het wegnemen van overgangsweerstanden  :pompom:  :clapping:
Alleen zou ik wel kiezen voor meerdere van die dozen, eentje voor de powerusers (aktieve sub, eindamps) en eentje voor de lage stroom verbruikers (cd speler, dvd/br speler) en eventueel nog scheiden tussen analoge en digitale apparaten vanwege wederzijdse beinvloeding. Echter heb je wel een top installatie nodig om dit nog de ,moeite waard te maken (vind ik).

erik s.

je kunt zo iets natuurlijk ook betaalbaar zelf maken. een klant van heeft zoiets gedaan en heeft dus geen losse kabels en geen schuko's.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erwinh

Heb ook een stekkerblok van Audioconnexion. Prima blok, heb geen vergelijk, maar ziet er zeer degelijk uit. Goede service en snelle levering, site ziet er gebruiksvriendelijker uit dan in het verleden. 
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Miracle.

Koper is de beste afscherming met daar dicht op volgend aluminium, kijk dus uit naar een stekkerblok van koper of alu. Liefst met dubbel geveerde cd's (zoals Kjelt al schrijft).
Ik heb veel geëxperimenteerd met verschillende stekkerblokken van veel verschillende materialen (verschillende kunststoffen, metaal, gietijzer, RVS, alu, magnesium en koper) waarvan koper mij het meest bevalt (Powerlab Powershower).
In mijn geval werkt het het meest ideaal met de versterker ongefilterd en de bronnen heel licht gefilterd.
Heb ook zwaardere filtering, tot regenerated aantoe, geprobeerd, maar dat nam in alle gevallen wat tot veel dynamiek weg.

Mvg. Miracle.

Rowdy

Quote from: erik s. on July 31, 2009, 15:24:33


Het is wel een oud topic, maar ik ben aan het kijken naar een andere stekkerblok. Deze Naim stekkerblok heeft wel iets en zoiets zou ik dan zelf willen bouwen.
Ik wou het als volgt gaan maken:
- Als behuizing wou ik hemelwaterafvoerbuis nemen met een doorsnede van 70 mm met eindkleppen aan beide zijden.
- 1 Netsnoer voor de voeding, wordt vastgezet met een wartel aan de onderkant
- 4 Netsnoeren met een IEC connector voor de apparatuur, worden vastgezet met een wartel aan de zijkant

Voor de platenspeler, deze heeft een adapter, heb ik de verschillende mogelijkheden om te doen:
- Het mooiste vind ik een WCD aan de voorkant van de behuizing, b.v.:


- Het gemakkelijkste is een contrastekker:


Is de laatste methode een goede methode of kun je de eerste methode gemakkelijk monteren? Verkoopt Jouwhifi de WCD uit de eerste methode, heb de foto van de site van hifisupply?

De verschillende snoeren wil ik gaan lassen met klemsteek lasdoppen.

br@m

#36
Inderdaad een oud topic.

Na upgrade van de set had ik ook behoefte aan een stroomverdeler oplossing en na lang puzzelen heb ik zelf iets gemaakt wat heel goed voldoet.

Alle kabeltjes op maat gemaakt voor de positie van de apparatuur in het rek dus minder kabelspaghetti achter het rek.
Kortst mogelijke aardlussen.
Minimale overgangsweerstanden doordat er geen contactdozen en stekers meer worden gebruikt.

Kosten alles bij elkaar <40 euro, materialen afkomstig van forumsponsor allekabels.

Onnodig te zeggen dat door dit doordachte ontwerp in combinatie met professionele materialen, het geluid van de set er enorm op is vooruitgegaan.

Alles klinkt ineens veel schoner, gedetailleerder en minder versmeerd.

Oh ja en inspelen is in deze opzet niet nodig. Het klinkt gewoon meteen geweldig.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Rowdy

Wat voor een type lasdoos heb je gebruikt en wat zijn de afmetingen?

br@m

#38
Quote from: Rowdy on November 23, 2016, 20:45:31
Wat voor een type lasdoos heb je gebruikt en wat zijn de afmetingen?

Wago 221 415 5-voudig. Die accepteren alle kabels - massive kern, grove- en fijne litze kern.

Afmetingen vind je hier http://www.wago.com/media/221/downloads_2/product_flyer_ebook_en.pdf

Edit sorry je vroeg naar de lasdoos. Het is geen lasdoos maar een behuizing kastje voor elektronica. De gaatjes heb ik er zelf in gemaakt met de dremel, dat was het meeste werk :-) de maten zijn ongeveer 115x65x40 mm.

Het is deze: https://www.allekabels.nl/na/0/1052651/abs-behuizing-115x65x40mm.html
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

erik s.

Zo'n wcd heb ik van Furutech.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rowdy

Quote from: erik s. on November 23, 2016, 22:49:36
Zo'n wcd heb ik van Furutech.
Zag hem niet op jouw site. Of ik keek niet goed bij stroomvoorziening.

- Wat is de diameter van de Belden 19364 netsnoer?
- Wat is de minimale lengte voor de netsnoer naar de apparatuur of heeft het niet echt een minimale lengte? Dacht zelf aan een lengte van 75 cm.

Als kastje kan ik dezelfde type als Br@m nemen, maar dan wel een maat groter. Omdat de WCD een diepte van 40 mm heeft dacht ik om een kastje te kiezen met een diepte van 55 mm. De wartel voor de voeding aan de onderkant en 4 wartels voor de netsnoeren naar de apparatuur aan de rechterkant.

erik s.

De Belden is ca. 10mm diameter.
De Furutech staat niet op mijn website, maar ik lever ze wel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rowdy

Heb bij allekabels het volgende besteld:
- ABS behuizing met de volgende afmetingen: 160 x 80 x 55 (l x b x h), maten in mm
- 5 wartels met een krimpmaat van de diameter tussen 6 en 12 mm

arnolddew

Interessant dat DIY "stekkerblok" van Br@m. Daar ga ik even over nadenken.
Stereo>> Cayin A55t - Audio synthesis dax - Thorens TD150 gemodificeerd met Grado Gold - Atoll PH100 - Dynaudio Focus 110 - Raspberry Pi, Allo Digione - DIY kabels

Kingpin

Als je een beetje handig bent en het 'oog' wil ook wat dan zou je zoiets kunnen bouwen:



Vrezen achterplaat





Frontplaat frezen





Filtering



Volledig ster bekabeld met 'krimp' bevestiging, dc blokker en filtering die de dynamiek niet aantast (was wel ff uitzoeken).



Het scherm kan Vac, Iac, Vdc, frequentie weergeven, alsook een grafische voorstelling tot 14 dagen terug.





En voor het 'oog' is het een keer wat anders dan een 'stekkerblok' achter je apparatuur, maar nu in het rack.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rowdy

Heb de bestelling van allekabels binnen. Kan ik binnenkort een begin maken.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kingpin

Bedankt!
Misschien hebben anderen er ook wat aan om het eens 'anders' te doen.
Uiteindelijk is het toch een belangrijk onderdeel in je keten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Shoalinmonk

Quote from: Kingpin on November 30, 2016, 17:49:29
Bedankt!
Misschien hebben anderen er ook wat aan om het eens 'anders' te doen.
Uiteindelijk is het toch een belangrijk onderdeel in je keten.
WOW chapeau, super vakmanschap
Dat ziet er nog eens gelikt uit.

Moet mijn set ook eens voorzien van "nette" stroom. Nu echt een chaos, komt er maar niet van ....

Prior 1 deze winter?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Rowdy

Heb een begin gemaakt, zie foto.


Bestellen bij JouwHifi kan dat door Erik S een PM te sturen of moet dat via z'n site?