Kjelt's kamer: finally a laser in da house

Started by Kjelt, November 23, 2008, 20:04:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eddy135

Ik moet denken aan zo'n reclamebord, met 3-hoekige balken waar verschillende posters opgeplakt zitten...
Plat tegen het plafond gemonteerd zal er uitzien als een soort systeemplafond; weet alleen niet hoe je voorkomt dat het gaat doorhangen, of heel zwaar wordt. Weet ook niet precies waar die balken het beste van gemaakt moeten worden. Denk maar eens met me mee... ;)

21-5 toegevoegd:

Ondertussen weer een ideetje verder.
Ik krijg zelf overigens geen toestemming van de raad van bestuur, maar misschien kan iemand er iets mee:

Houten luxaflex, waarbij de latten aan 1 zijde wit geschilderd zijn, en de andere zwart.
In een raam monteren, waarbij de koordjes door haakjes lopen om doorhangen te voorkomen.
Helaas kantelen de latten natuurlijk niet helemaal 180 graden, maar er moet iets mee te doen zijn.
Wil binnenkort (zal wel in de winter worden, als ik het iets rustiger heb) een kleintje proberen te bouwen; gewoon om een idee te krijgen. Die dingen liggen wel eens in de kringloopwinkel, dus het hoeft niet meteen veel te kosten.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

neptune

was het maar mogelijk om je behang van kleur te doen veranderen met 1 druk op de knop :)
Ik heb gehoord dat men er al wel mee bezig is.
zet hier iets neer

eddy135

Quote from: neptune on May  8, 2010, 12:19:13
was het maar mogelijk om je behang van kleur te doen veranderen met 1 druk op de knop :)
Ik heb gehoord dat men er al wel mee bezig is.


Ben wel bang dat dat een lcd achtigs iets is; niet zo goed voor de akoestiek, vrees ik. :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

riwi

Quote from: eddy135 on May  8, 2010, 09:57:14
Ik moet denken aan zo'n reclamebord, met 3-hoekige balken waar verschillende posters opgeplakt zitten...
Plat tegen het plafond gemonteerd zal er uitzien als een soort systeemplafond; weet alleen niet hoe je voorkomt dat het gaat doorhangen, of heel zwaar wordt. Weet ook niet precies waar die balken het beste van gemaakt moeten worden. Denk maar eens met me mee... ;)

21-5 toegevoegd:

Ondertussen weer een ideetje verder.
Ik krijg zelf overigens geen toestemming van de raad van bestuur, maar misschien kan iemand er iets mee:

Houten luxaflex, waarbij de latten aan 1 zijde wit geschilderd zijn, en de andere zwart.
In een raam monteren, waarbij de koordjes door haakjes lopen om doorhangen te voorkomen.
Helaas kantelen de latten natuurlijk niet helemaal 180 graden, maar er moet iets mee te doen zijn.
Wil binnenkort (zal wel in de winter worden, als ik het iets rustiger heb) een kleintje proberen te bouwen; gewoon om een idee te krijgen. Die dingen liggen wel eens in de kringloopwinkel, dus het hoeft niet meteen veel te kosten.

Die van die 3hoeks bak snap ik niet helemaal.
Dat met de luxaflex is wel een aardig idee. Ik zou wel de latjes bekleden met stof ipv zwart verven. Ik denk wel dat het een groot massief geheel wordt aan het plafond. Dus wit of een andere kleur, je zal het gelijk zien bij binnenkomst in de ruimte.

eddy135

Quote from: riwi on May 21, 2010, 20:24:45
Die van die 3hoeks bak snap ik niet helemaal.
Dat met de luxaflex is wel een aardig idee. Ik zou wel de latjes bekleden met stof ipv zwart verven. Ik denk wel dat het een groot massief geheel wordt aan het plafond. Dus wit of een andere kleur, je zal het gelijk zien bij binnenkomst in de ruimte.

Met stof bekleden is natuurlijk helemaal perfect!
Ik dacht in eerste instantie aan die grote reclameborden in de stad, waarbij elke halve minuut een andere poster te zien is: zijn allemaal 3 hoekige balken, die dan steeds een slag draaien. Ben alleen bang dat je met doorhangen te maken krijgt... :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

donaldk


Kjelt

Quote from: donaldk on May 22, 2010, 04:05:28
OLED wall lighting, ga maar googlen...
Ik ben op de Light&Building fair in Frankfurt geweest,  OLED is in potentie erg leuk maar grote vlakken die ik daar heb gezien hebben 1 grote makke: de kleurechtheid is erg slecht.
Oftewel ieder paneel had net een iets andere kleur wit, de een wat rossiger de ander wat groeniger dan de ander. Daarnaast is er nog steeds een levensduur en een kostprijs probleem.
Verder hoe stel je je dit eigenlijk voor, dat de OLED's donkerzwart zijn en dat je de hele dag als er mensen in de kamer zijn de OLED's lichtgeven? Daar gaat je energierekening.

neptune

Quote from: Kjelt on May 22, 2010, 10:05:22
Ik ben op de Light&Building fair in Frankfurt geweest,  OLED is in potentie erg leuk maar grote vlakken die ik daar heb gezien hebben 1 grote makke: de kleurechtheid is erg slecht.
Oftewel ieder paneel had net een iets andere kleur wit, de een wat rossiger de ander wat groeniger dan de ander. Daarnaast is er nog steeds een levensduur en een kostprijs probleem.
Verder hoe stel je je dit eigenlijk voor, dat de OLED's donkerzwart zijn en dat je de hele dag als er mensen in de kamer zijn de OLED's lichtgeven? Daar gaat je energierekening.
Dan liever gekleurde E-ink :D
zet hier iets neer

donaldk

Ik stelde dan ook niet voor dit als black out te gebruiken. Dit was een reactie op de 'vraag' wat gaat er gebeuren op het gebied van 'van kleur veranderend behang'. Hier wordt nu hard aan gewerkt, maar allemaal nog vroege implementatie. Schijnt een goeie beurs te zijn geweest, ook veel belangstelling uit de CI hoek dit keer.

kermit

het is wederom rustig in huize kjelt. Zijn er nog wat dingen veranderd?

Kjelt

Quote from: kermit on October 29, 2010, 18:51:24
het is wederom rustig in huize kjelt. Zijn er nog wat dingen veranderd?
Jazeker echter ik heb geen tijd om het aan te sluiten en te bouwen, dus geduld en dan komt er vanzelf tzt een update  ;)

riwi


Kjelt

Quote from: kermit on October 29, 2010, 18:51:24
Zijn er nog wat dingen veranderd?  
Even een "korte" opsomming van wat er is veranderd:
De Denon AVC-A11XV heeft na 5 jaar trouwe dienst het huis verlaten  :-\
En dat alles omdat er een prachtige CA-3200 langs kwam fietsen die ik met pijn in de rug mijn ht heb binnengesleept.
Toen deze eenmaal stond kwam het idee om volledig over te stappen op een losse processor en aparte eindversterking. Mede omdat ik de afschrijving van een AV versterker toch wel fors vind met al die nieuwe formaten iedere 2 jaar maar vooral ook om kwaliteitswinst. Op dit moment zat er 15 meter luidspreker kabel tussen de versterker en de luidspreker en dat is verre van optimaal. Dan liever 15 meter balanced microfoonsnoer.

Aangezien ik een 7.2 setup heb en de CA-3200 3 kanaals is, mistte ik nog 4 kanalen eindversterking die qua karakter overeen dienden te komen met de CA-3200. Mijn budget was beperkt en een CA-5200 of 2x CA-2200 was overkill voor de toch veel mindere luidsprekers van de achterkanalen. De onderhandelingen over een CAV-180 zijn voor de zomer helaas buiten mijn macht om op niets uitgelopen, noch zie ik ze op de tweedehands markt langskomen  :( .
Aangezien de Denon nog prima stond te spelen  had ik geen haast en zo heb ik over de loop van het afgelopen jaar rustig aan nog een CA-100 en een CA-101 weten te bemachtigen die samen de 4 achterkanalen voor hun rekening gaan nemen  8) .

Als processor wil ik natuurlijk het liefste een SSP-800 of AVP-A1 maar dat zit er budget technisch gewoon niet in  :( Bovendien vind ik bij dat soort prijzen (8k€) de afschrijving buiten proportie (tov mijn salaris  :D ). Ik zat eigenlijk te azen op een ooit aangekondigde Denon AVP-IX die rond de 2500 euro zou gaan kosten maar die is er nooit gekomen  :wacko: en daarom heb ik via de powerbuy aan het begin van het jaar een Onkyo 5507 aangeschaft en waarschijnlijk zal deze nog wel even blijven.
Als laatste zijn mijn Duntech Esquires als front L+R speakers verruild voor Duntech Viscounts en wordt een van de Esquires als centerspeaker gebruikt die de Mirage OM gaat vervangen.

Mooie plannen maar om dit te realiseren kost toch heel veel tijd ben ik achter gekomen. Zo had de Denon dus luidspreker snoeren en deze moeten worden vervangen door microfoonsnoeren (inmiddels gerealiseerd). Daarnaast zit ik met het feit dat de CA-100 en CA-101 buiten bereik zijn geplaatst en deze na powerup niet automatisch aangaan. Deze hebben ook geen trigger ingang dus zal ik de andere ingang via een zelfbouwkast met microcontroller moeten gaan aansturen (ander topic).
Ook wil ik dat de Velodyne DD-15's en de CA-3200 via een trigger ingang automatisch aangaan en de Velodyne's hebben zo'n zware ongebufferde voeding dat ze samen meteen de automaat doen springen. Oftewel ook daar ga ik een kast voor ontwerpen (ben ik mee bezig zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107205.0) die dit klusje op zich gaat nemen.

Ik kan dus ook niet zeggen hoe het nu klinkt want het is nog niet allemaal aangesloten, ik wacht nog op een stel HDMI kabels en nog wat spulletjes. Al met al hoop ik deze kerstvakantie weer te kunnen draaien. Wordt dus vervolgd.


Audiofiel

Mooi overzicht zo op de foto. Overigens is die zwarte Classé een CA-200, niet een CA-100. Dat zie je toch direct? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: Audiofiel on December 12, 2010, 19:50:20
Mooi overzicht zo op de foto. Overigens is die zwarte Classé een CA-200, niet een CA-100. Dat zie je toch direct? ;)
:-[ je hebt gelijk, niet bij stilgestaan, gewoon Google afbeeldingen blind geloven  :-X
bedankt en aangepast  ;)

riwi

Goed bezig Kjelt :)

Als alles klaar is kom ik weer kijken/luisteren :)

Kjelt

En een upgrade voor de achterkanaal versterking, een CA-5100  8)

riwi

Quote from: Kjelt on February  6, 2011, 21:05:33
En een upgrade voor de achterkanaal versterking, een CA-5100  8)


Heb je hem gisteren opgehaald? Al aangesloten ook?
Ben benieuwd hoe het nu klinkt bij je  :)

Kjelt

Quote from: riwi on February  6, 2011, 23:13:43
Heb je hem gisteren opgehaald? Al aangesloten ook?
Ben benieuwd hoe het nu klinkt bij je  :)
2 kanalen nu aangesloten andere twee volgen later. Klinkt hetzelfde als met de 100/101 die doen niet veel zo niets helemaal niets voor elkaar onder  ;) ik heb de 100 vergeleken met de 3200 en er was wel iets van klankverchil maar niet schokkend. Ik heb de 5100 eerlijk gezegd dan ook vooral voor de looks en het matchen met de 3200. Wel is een voordeel dat deze makkelijker te triggeren is. Je bent welkom zaterdag om te komen luisteren.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Mooie aanwinst! Als ik het goed begrijp heb je dus 4 rears in een 7.1 opstelling?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Quote from: HTip on February  7, 2011, 12:56:43
Mooie aanwinst! Als ik het goed begrijp heb je dus 4 rears in een 7.1 opstelling?
Ja klopt, een 7.2 opstelling, zie de begin pagina's voor foto's  ;)

HTip

Quote from: Kjelt on February  7, 2011, 13:00:04
Ja klopt, een 7.2 opstelling, zie de begin pagina's voor foto's  ;)
Had het inderdaad kunnen weten met je 2 DD-15's :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

#198
Bijna twee jaar later is er weer wat gebeurd in huize Kjelt. De woonkamer is verbouwd (daar heb ik nu even 1,2,3 geen foto's van volgen later als het hometheater weer is opgebouwd).

Nieuwe aanschaffen: Sony HW-50 en een Oppo BDP-103

Verder vandaag bezig geweest om de kabeltroep bij de voorkanalen eens goed aan te pakken. Het laminaat is inmiddels vervangen door een massief eikenhouten vloer dus de kabelgoot moest ook maar matchend gemaakt worden.
Ik heb gekozen voor een twee stage kabelgoot. Onderaan de analoge audiokanalen in een eigen houten custom MDF goot daarboven een ge-aarde aluminium kabelgoot voor alle 230VAC snoeren. Dit voorop en bovenop voorzien van eikenhouten panelen. Het is nog niet helemaal af maar het geeft een eerste indruk.
Wel mag ik al mijn 230VAC netsnoeren nu opnieuw maken want ze zijn nu te kort  :( 

HTip

Slimme oplossing om signaal van stroom te scheiden. Werkt het en hoor je verschil?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive