De set van Koen

Started by Koen K, April 29, 2009, 22:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen K

Aangezien ik een meubeltje wilde bouwen van hardhout, zodat ik mijn draaitafels allebei neer kon zetten, had ik offerte aangevraagd bij Fijnhout Amsterdam... Bleek het hout op zo'n 550 euro uit te komen  :hehe:

Dus maar weer naar de IKEA en zes LACK tafeltjes gehaald ;D


advr



zeer mooi gedaan, vooral de feestverlichting doet het hem!! ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Koen K

:laugh:

Op de foto ziet het er meer over de top uit dan in het echie... Maar het gaat wel ver, dat geef ik toe ;D

Interficior

Mag ik trouwens weten waarom je die foto met diafragma compleet dichtgeknepen genomen hebt maar wel 20 seconde de sluiter open hebt gelaten op ISO200? Ik weet dat die sensor wat ruizig is maar door de lange sluitertijd introduceer je toch ook weer ruis?
Take it or lease it

Koen K

#354
Uit onoplettendheid / luiheid... De camera stond nog op deze instelling (A-stand) met statief en al in m'n kamer geparkeerd, dus ik heb hem er snel even voor neergezet en afgedrukt. Kwam er vervolgens achter dat 'ie nogal lang open bleef staan, maar het kan ook niet echt kwaad dus ik heb niet de moeite genomen om een extra foto te maken.

Overigens past 'ie bij lange sluitertijden wel noise reduction toe maar bij hogere ISO's werkt dat niet goed. ISO staat dus altijd op 200 of hooguit 400 als het écht nodig is.

Gianno

Koen,

Helemaal top die LACK tafeltjes, ik zat er eerst voor mezelf ook aan te denken totdat ik een leuk meubel voorbij zag komen op MP.

De zweedse spaanplaatdiscounter kan beter hun naam aanpassen van IKEA naar iCrea als ik dit zo zie.

Oh ja, en de hamvraag: Klinkt t nou ook helemaal anders?

Koen K

:laugh:

Nee, het rekje maakt volgens mij echt geen verschil. Maar misschien komt dat ook omdat mijn apparatuur zo vreselijk goed is dat 'ie geen last heeft van een ander tafeltje... Of zó vreselijk slecht dat ik de gigantische verschillen tussen meubeltjes niet hoor ;D

De inspiratie komt hier vandaan:



Waarbij ik moet zeggen dat ik zelf nog bezig ben om een manier te vinden om de verschillende lagen aan elkaar te koppelen. Nu is een flinke duw genoeg om de boel om te laten vallen :P

Ejorne

#357
Inderdaad mooi.  8)

Bijzonder kleed ook, lijkt wel of ik Jaap ertussen zie staan die wacht op een 'tikkie terug' te mogen geven.  :P

JeKa

Creatieve oplossing! Kan je de tafeltjes niet verlijmen?

Koen K

@ Ejorne: LOL ;D En weet je wat nog leuker is? Een van mijn huisgenoten heet ook Jaap en de term "tikkie terug, Jaap" komt regelmatig voorbij ;D

@ JeKa: op zich wel, maar dan moet ik er eerst een blokje o.i.d. in zetten aangezien de poten hol zijn. En even netjes recht afschuren, want het zagen is een beetje grof gedaan ::)

Koen K

Vandaag heb ik het er toch maar op gewaagd en de KEF Kube tussen voor- en eindversterker uit gehaald. Met de EQ van de voorversterker ruwweg dezelfde curve ingeprogrammeerd en - toch wel enigszins tot mijn verbazing - klinkt het een stuk beter. Minder scherp, vloeiender als het ware.

John Wx

Quote from: Koen K on January 27, 2010, 19:35:54
Vandaag heb ik het er toch maar op gewaagd en de KEF Kube tussen voor- en eindversterker uit gehaald. Met de EQ van de voorversterker ruwweg dezelfde curve ingeprogrammeerd en - toch wel enigszins tot mijn verbazing - klinkt het een stuk beter. Minder scherp, vloeiender als het ware.

Je bent onrust aan het zaaien Pizzasound in je set
time for a change new speakers ? :notify:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Koen K

Hahaha  ;D

Onrust? Nee hoor... Het staat er al een hele tijd zo bij!  ;)

John Wx

Quote from: Koen K on January 27, 2010, 19:44:25
Hahaha  ;D

Onrust? Nee hoor... Het staat er al een hele tijd zo bij!  ;)

ht forum ?
o ja surround set van harry karton, mooi merk vooral de eindversterkers  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Koen K


vanzomereng

Quote from: Koen K on January 27, 2010, 19:35:54
Vandaag heb ik het er toch maar op gewaagd en de KEF Kube tussen voor- en eindversterker uit gehaald. Met de EQ van de voorversterker ruwweg dezelfde curve ingeprogrammeerd en - toch wel enigszins tot mijn verbazing - klinkt het een stuk beter. Minder scherp, vloeiender als het ware.

He Koen, ook hier.......

Dat inprogrammeren, wat moet ik me voorstellen, software, meetmicrofoon
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Koen K

Nee, dit is gewoon een kwestie geweest van de correctiecurve van de Kube opzoeken en die met behulp van de parametrische equalizer in de voorversterker instellen... Met een frequentiemeting in mijn kamer zou het beter (nauwkeuriger) kunnen, maar mijn SPL-meter vertrouw ik niet zo en een gekalibreerde microfoon heb ik (nog) niet  ;)

vanzomereng

Quote from: Koen K on January 27, 2010, 23:45:22
Nee, dit is gewoon een kwestie geweest van de correctiecurve van de Kube opzoeken en die met behulp van de parametrische equalizer in de voorversterker instellen... Met een frequentiemeting in mijn kamer zou het beter (nauwkeuriger) kunnen, maar mijn SPL-meter vertrouw ik niet zo en een gekalibreerde microfoon heb ik (nog) niet  ;)

Yep, toonregeling komt weer in  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Koen K

Dacht het wel... Nooit uit geweest wat mij betreft  ;D

Jij gaat ook zoiets doen? Lyngdorf?  ;)

vanzomereng

Quote from: Koen K on January 27, 2010, 23:55:14
Dacht het wel... Nooit uit geweest wat mij betreft  ;D

Jij gaat ook zoiets doen? Lyngdorf?  ;)

Nee hoor, denk dat het gewoon een nieuwe versterker wordt met treble en basknop,
tenzij er een gigantische aanbieding voorbij komt zonder die opties ?

Was bijna in de running voor een nieuw maar overjarige Marantz PM11S1 voor een zeer aantrekkelijke
prijs,  is die verdomme uitverkocht.
Helaas laten ze vaak de aanbieding (m.i.z.vaak bewust) langer op internet staan en mailen of er interresse is
voor een alternatief.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

)p(

Quote from: Koen K on January 27, 2010, 19:35:54
Vandaag heb ik het er toch maar op gewaagd en de KEF Kube tussen voor- en eindversterker uit gehaald. Met de EQ van de voorversterker ruwweg dezelfde curve ingeprogrammeerd en - toch wel enigszins tot mijn verbazing - klinkt het een stuk beter. Minder scherp, vloeiender als het ware.

Ah ha ;)

peter

Koen K


Koen K

Goed, een weekje of anderhalf terug heb ik weer het een en ander verschoven. Zie hier het resultaat.



De speakers, met daartussen de eindversterker, TV, twee Nintendo's en de DVD-speler. Ja ja, er is surroundgeluid voor het DVD kijken... In de toekomst zouden hier nog weleens verbeteringen plaats kunnen vinden, maar eerlijk is eerlijk; voor het geld doet deze Sony-stuff het helemaal niet slecht.



Het ES-stapeltje en de platenspeler.



Vorige week ben ik ook op bezoek geweest bij Gianno, daarover verschijnt binnenkort een recensie  8)

Audia

Ziet er strak uit.
Die KEFs klinken erg goed :)
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Koen K

Thanks!

Je mening over de KEFs deel ik van harte  :laugh:  Op de aspecten die ík het meest belangrijk vind presteren ze in elk geval verschrikkelijk goed  8)