De set van Koen

Started by Koen K, April 29, 2009, 22:09:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gianno

Dioder lampjes van zweedse spaanplaatdiscounter he? Looking mighty bling!

Ik ben dol op Ikea en jouw setup bewijst maar weer waarom... Het is gewoon helemaal AF!

Nou moet ik snel maar eens die luisterafspraak gaan plannen  ;)

Cheers,

J

Koen K

Haha, juist, die dingen! Een kenner aan het woord! ;D

Lijkt me leuk en je bent van harte welkom :smile:

frank2

en dat voor 49 euro, ik heb hier ook bijna alles van Ikea, goed, mooi, ziet er zwaar uit en het is tenminste betaalbaar. En de boekenkast lijkt ervoor gemaakt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Koen K

Sterker nog, momenteel kosten ze nog maar 29 euro!  :smile:

Inderdaad, Ikea is leuk en betaalbaar. Zo valt er nog eens wat van interieur te wisselen ;)

chansig

Zo'n Ikea meubel is uiteraard niet je van het voor wat betreft de weergave van je geluid.....Deze set vragen om een peperduur rack...Je kent ze vast wel.

zoiets als dit...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Of je bent heel slim, mijn rack is zelfgebouwd, (door de buurman) van massief berkenhouten keukenplaten van ikea. Gezaagd bij een kennis voor totaal rond de 2 a 300 euro. 3,5 cm dik, audiofiel verantwoord.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

reMC

Quote from: chansig on October  2, 2009, 12:36:08
Zo'n Ikea meubel is uiteraard niet je van het voor wat betreft de weergave van je geluid.....Deze set vragen om een peperduur rack...Je kent ze vast wel.

zoiets als dit...

Gr Hans

Is dat zo? :) Ik vind 'Ikea-hout' beter klinken dan veel duurdere Spiders...

scrutinizer

Quote from: reMC on October  2, 2009, 13:05:32
Is dat zo? :) Ik vind 'Ikea-hout' beter klinken dan veel duurdere Spiders...
Spiders!!!
Bedoel je het finite element spiderrack, Remco? Zo ja, dan is dat natuurlijk een hele andere filosofie, oftewel No base versus base.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

Ja dat is het ook, maar beide met het idee zo goed mogelijk te 'klinken' ;)

scrutinizer

Quote from: reMC on October  2, 2009, 13:10:36
Ja dat is het ook, maar beide met het idee zo goed mogelijk te 'klinken' ;)
Wat bedoel je .... de muziek of het rack. ;D

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Quote from: frank2 on October  2, 2009, 13:00:24
Of je bent heel slim, mijn rack is zelfgebouwd, (door de buurman) van massief berkenhouten keukenplaten van ikea. Gezaagd bij een kennis voor totaal rond de 2 a 300 euro. 3,5 cm dik, audiofiel verantwoord.

Mijn opmerking was sarcastisch bedoelt. Sorry als dit niet duidelijk was.

Er zijn namelijk mensen die zweren bij een rack als deze......maar dan moet wel je set van enig niveau zijn wil je dat horen... :o :(

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

dat had ik wel in de gaten, maar neemt niet weg dat velen dat niet zien en ook gaan geloven dat zo'n rack het ultimum is. Het zal wel goed zijn maar ik vind bijna alle racks in wat voor een vorm dan ook zwaar overpriced. En hoewel ik geen Zeeuw ben (ons bin zuunig) ben ik wel een Tukker en eigenlijk geen haar beter, dus zelf bouwen en handige handjes en je spaart veel geld.
Maar dat neemt niet weg dat Ikea voor weinig verdomt goede spullen heeft die ook nog goed ogen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Hij grappige is dat wanneer ik mijn cd speler schuin zet er geen hoorbaar verschil optreed..Dus mijn twijfels bij zo'n rack zijn behoorlijk..Maar wie weet kan iemand mij ooit het verschil erin laten ervaren..

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

er is wel verschil, als ik onder mijn cd speler harthout leg, speciaal soort weet de naam niet meer, dan wordt het geluid iets "kaler" . Maar de verschillen zijn niet groot.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Guester

Er zijn fabrikanten die hun set express op ikea showen...vanwege de honingraatstructuur.
Sonos - Spotify

Marvin....

Quote from: frank2 on October  2, 2009, 13:56:47
er is wel verschil, als ik onder mijn cd speler harthout leg, speciaal soort weet de naam niet meer, dan wordt het geluid iets "kaler" . Maar de verschillen zijn niet groot.

ook sarcastisch bedoeld?

Koen K

Ik wist niet dat het zo'n bijzonder kastje was... Maar wat het ook doet, het klinkt in elk geval niet slecht ;D ;)

Er is een nieuwe aanwinst: de Sony X555ES.



Ongelooflijk, wat een beest. Ik ben er nu al helemaal gek op.

mikeske

Mooie cd speler, past mooi bij de rest van je set.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Koen K

Dank je en zo ziet het er inderdaad heel compleet uit :smile:

scrutinizer

Quote from: Koen K on October  2, 2009, 16:41:39
Ik wist niet dat het zo'n bijzonder kastje was... Maar wat het ook doet, het klinkt in elk geval niet slecht ;D ;)

Er is een nieuwe aanwinst: de Sony X555ES.



Ongelooflijk, wat een beest. Ik ben er nu al helemaal gek op.

Gefeliciteerd, Koen!
Ben je gek op het beest zijn klankmatige eigenschappen of door zijn bouw en/of mogelijkheden?

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Dank je :smile:

Het ding ziet er geweldig uit en zoals bij Sony ES eigenlijk altijd wel het geval is voelt alles heel erg mooi aan. Gewoon helemaal solide. Foto's en woorden kunnen eigenlijk niet de aantrekkingskracht uitdrukken die deze apparaten hebben. Een hoge kwaliteitsindruk, zogezegd.

Ook aan de binnenkant is het een plaatje:


(geen eigen foto overigens)

En verdomd, het lijkt zowaar wel alsof 'ie ook fraaier klinkt dan de X202ES :laugh:

scrutinizer

#121
Quote from: Koen K on October  2, 2009, 17:06:19
Dank je :smile:

Het ding ziet er geweldig uit en zoals bij Sony ES eigenlijk altijd wel het geval is voelt alles heel erg mooi aan. Gewoon helemaal solide. Foto's en woorden kunnen eigenlijk niet de aantrekkingskracht uitdrukken die deze apparaten hebben. Een hoge kwaliteitsindruk, zogezegd.

Ook aan de binnenkant is het een plaatje:


(geen eigen foto overigens)

En verdomd, het lijkt zowaar wel alsof 'ie ook fraaier klinkt dan de X202ES :laugh:

LOL :laugh:
No pun intended.

Keurig en virgin zo te zien. ;)
Eens! Dat is al begonnen met de 557 destijds, ze zijn keurig opgebouwd en maken gebruik van mooi materiaal.

Anton.
Ps. Ik heb nog een TAE900 ESPRIT preamp staan, een voorbeeld qua bouwwijze voor menig wat preamps van nu. ;)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Oei, die E900 (N900 is een eindbak), da's een heel fraai apparaat. Er wordt zelfs weleens gezegd dat het de beste pre ter wereld is... Hij behoort zeker tot de giganten ;)

scrutinizer

Quote from: Koen K on October  2, 2009, 17:22:37
Oei, die E900 (N900 is een eindbak), da's een heel fraai apparaat. Er wordt zelfs weleens gezegd dat het de beste pre ter wereld is... Hij behoort zeker tot de giganten ;)
You're right!!

Ik heb de eindbakjes destijds ook gehad maar deze heeft mijn scrapyard gehaald. :-X

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Dat waren ook mooie dingen... Ze hadden naar ik meen schakelende voedingen en aardig wat vermogen in een klein (plat) doosje. Gebruik je de E900 nog?