Blu Ray speler Pio of Pana

Gestart door Xander32, april 14, 2009, 17:57:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Xander32

#126
Blu ray speler ... ik ben er nog niet uit: ik heb net de specs van mijn receiver bekeken: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.ArchProd_Specs&cont=eu&bus=hf&prod_id=3662&type=avr&arch=1.
Deze kan dus niet met een pcm signaal overweg.

Mijn idee was om (komende week) een Pioneer 51fd of een 320 te kopen en deze middels hdmi op de receiver aan te sluiten(en vervolgens een hdmi van de receiver - switch -  naar de plasma). Maar nu twijfel ik of dit de meest gelukkig verbinding zal zijn? Ik streef hierbij naar het max. aan audiokwaliteit en tevens een mooi beeld(met behulp van de huidige hardware). Dat is mijn tweede onduidelijkheid/vraag: heeft de beeldkwaliteit er onder te lijden door deze via de receiver naar de plasma te leiden?

:crazy:

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FeaR1986

Zolang jij instelt dat jouw receiver niets met het HDMI-signaal doet dan maakt het niets uit of je direct naar de tv gaat of eerst door je receiver heen.
Enige wat je receiver zal doen is de audio eraf halen en dat over de speakers zenden en het beeld doorsturen.
Mijn receiver heeft ook opties om beeld wat over HDMI binnen komt te "verbeteren", maar heb alles uit staan. Gewoon het inkomende video-signaal 1 op 1 doorsturen.

Ik ga overigens voor de BDP-320 en niet voor de BDP-51FD.
Heb de BDP-51FD vandaag op veel plaatsen gezien en voor iets over de €300,- echt een schitterend apparaat.
Maar op één of andere manier ga ik "spijt" krijgen als ik voor dat geld een "oud" apparaat koop. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Had hetzelfde met mijn receiver: toch voor de Denon 2809 gegaan en niet voor de Denon 2309. Puur omdat ik er anders spijt van zou krijgen (ik ken mezelf gelukkig   :laugh:)
Een miskoop heb je sowieso niet met een Pioneer Blu-ray speler  :worship:

Volgende week dus naar de Foka in Rotterdam, scheelt daar gewoon €140,- met andere winkels :satisfied:
Overigens stond er in alle winkels waar ik vandaag was alleen de BDP-51FD en nergens de BDP-320...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Lars_Portman

#128
Citaat van: Xander32 op juli 25, 2009, 19:09:06
Blu ray speler ... ik ben er nog niet uit: ik heb net de specs van mijn receiver bekeken: http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.ArchProd_Specs&cont=eu&bus=hf&prod_id=3662&type=avr&arch=1.
Deze kan dus niet met een pcm signaal overweg.

Mijn idee was om (komende week) een Pioneer 51fd of een 320 te kopen en deze middels hdmi op de receiver aan te sluiten(en vervolgens een hdmi van de receiver - switch -  naar de plasma). Maar nu twijfel ik of dit de meest gelukkig verbinding zal zijn? Ik streef hierbij naar het max. aan audiokwaliteit en tevens een mooi beeld(met behulp van de huidige hardware). Dat is mijn tweede onduidelijkheid/vraag: heeft de beeldkwaliteit er onder te lijden door deze via de receiver naar de plasma te leiden?

:crazy:

Sander.


Als ik de spec's bekijk van de link lijkt er op de deze receiver (net als de ACRAM AVR350) alleen beeld door geeft via Receiver en niet de nieuwe geluid sporen als DTS-HD en PCm en TrueHDkan coderen. Dus wil je HD-geluid kunnen afspelen zal je een decoder in je Blu-ray moeten hebben en vandaar uit PCM analoog 6ch/ch8 uit naar Receiver. Dan behaal beste geluid met jou receiver.


Beeld kan wel via de receiver maar eigenlijk wel bekend hoe minder schakelingen hoe beter.
Daarin tegen denk als verschil is zal klein zijn. in beeld.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Xander32

#129
En dan waarschijnlijk weer een noob/dombo vraag maar: kan onderstaande middels hdmi of dien ik dan toch echt een Blu Ray speler aan te schaffen met 5.1 analoog uit?      :huh2:
CitaatLijkt er op de deze receiver (net als de ACRAM AVR350) alleen beeld door geeft via Receiver en niet de nieuwe geluid sporen als DTS-HD en PCm en TrueHDkan coderen. Dus wil je HD-geluid kunnen afspelen zal je een decoder in je Blu-ray moeten hebben en vandaar uit PCM analoog 6ch/ch8 uit naar Receiver. Dan behaal beste geluid met jou receiver.

WAAR ???:
CitaatHeb de BDP-51FD vandaag op veel plaatsen gezien en voor iets over de €300,- echt een schitterend apparaat.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

TJ

Ik heb me een Pioneer BDP-51FD aangeschaft. Ondertussen al geüpdate naar versie 1.32.
Ben er zeer te vreden van, 1 enkel minpuntje is dat bij een DL DVD tijdens het switchen tussen de layers een freeze is van een seconde of 2.

Morgen tijd om hem te testen met CD's.
Meer info volgt nog.
Epson TW-5500 (PJ), Pioneer VSX-2021-K (AVR), Pioneer BDP-51FD (BD), Toshiba XE1 (HDDVD), Monitor Audio RS serie (LS)

Lars_Portman

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2009, 19:28:13
En dan waarschijnlijk weer een noob/dombo vraag maar: kan onderstaande middels hdmi of dien ik dan toch echt een Blu Ray speler aan te schaffen met 5.1 analoog uit?      :huh2:
Sander.

Dan dien voor HD geluid een Blu-ray speler aan te schaffen die 5.1 Analoog uit heeft. En als dan echt ook DTS-HD master wil kunnen spelen. Dan moet je ook opletten dat speler dan niet alleen 5.1 analoog uit heeft maar ook DTS-HD MA Decodeerd over analoge output.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Xander32

Citaat van: Edwinbeke op juli 25, 2009, 19:32:05
Dan dien voor HD geluid een Blu-ray speler aan te schaffen die 5.1 Analoog uit heeft. En als dan echt ook DTS-HD master wil kunnen spelen. Dan moet je ook opletten dat speler dan niet alleen 5.1 analoog uit heeft maar ook DTS-HD MA Decodeerd over analoge output.
Thx, helder. Zou betekenen dat het allicht wijs is om nog een 51fd te bemachtigen en 5 x interlink ...

Ik kan ook redeneren dat; de SR6001 t.z.t. vervangen zal gaan worden door een receiver welke wel overweg kan met de nieuwste formaten. Indien ik dan voor het tijdelijke de blu ray speler toch middels hdmi aansluit op de SR6001: wat is dan de beste instelling?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lars_Portman

Die heeft jou reciever: HDMI In/Out 2/1(HDMI V1.2)

Voor HD ben je ook versie V1.3 nodig dacht ik. Maar iedergeval kan in afbeelding zien dat achter de HD formaat geen Blauwe punt staat van ondersteunt.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Xander32

Citaat van: Edwinbeke op juli 25, 2009, 19:40:03
Die heeft jou reciever: HDMI In/Out 2/1(HDMI V1.2)

Voor HD ben je ook versie V1.3 nodig dacht ik. Maar iedergeval kan in afbeelding zien dat achter de HD formaat geen Blauwe punt staat van ondersteunt.

Uhm... dus  :blink:? Ikke ni begrijp  :crazy:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lars_Portman

#135
Citaat van: Xander32 op juli 25, 2009, 19:39:53
Thx, helder. Zou betekenen dat het allicht wijs is om nog een 51fd te bemachtigen en 5 x interlink ...

Ik kan ook redeneren dat; de SR6001 t.z.t. vervangen zal gaan worden door een receiver welke wel overweg kan met de nieuwste formaten. Indien ik dan voor het tijdelijke de blu ray speler toch middels hdmi aansluit op de SR6001: wat is dan de beste instelling?

Sander.

Je kan bij jou receiver alleen enkel beeld over de HDMI doen. 5.1 Geluid zal niks mee doen.

6x Interlink je vergeet je mooie subwoofer.   ;) Je nieuwe huis genoot ;D


Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Lars_Portman

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2009, 19:42:17
Uhm... dus  :blink:? Ikke ni begrijp  :crazy:.

Geloof dat al weer veder zijn maar echte verschillen per versie kan niet uitleggen. Wel weet ik dat ze achterelkaar door uit komen.
Dat afgebeelde spec's van Receiver duidelijk zeggen dat die geen HD kan decoderen.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Xander32

#137
Citaat van: Edwinbeke op juli 25, 2009, 19:43:02
Je kan bij jou receiver alleen enkel beeld over de HDMI doen. 5.1 Geluid zal niks mee doen.

6x Interlink je vergeet je mooie subwoofer.  ;D

Duh ... net een xxls 400 er staan, toch maar een 6e interlink dan  8).

Moet nu ff afstand nemen en rustig nadenken of ik voor de korte termijn ga (per direct de nieuwe formaten i.c.m. huidige SR6001, dus 51fd en 6x interlink, of lange termijn denken en voor het tijdelijke met minder genoegen nemen 51fd / 320 en hdmi, wat wel weer het gemak van maar 1 verbinding met zich meebrengt ...)

Iemand nog advies betreffende een adresje voor een 51fd dan wel 320???   (middels pm)


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

celerontje

De SR6001 ondersteund geen Dolby TrueHD en DTS-HD MA, maar wel PCM 5.1 via HDMI! :pompom:
Dus je hebt simpelweg een speler nodig die alles om kan zetten naar PCM over HDMI. (de Pioneers doen dat ook prima)
Vraag maar aan HTip, bij zijn SR9600 is het precies hetzelfde!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

Citaat van: celerontje op juli 25, 2009, 20:51:09
De SR6001 ondersteund geen Dolby TrueHD en DTS-HD MA, maar wel PCM 5.1 via HDMI! :pompom:
Dus je hebt simpelweg een speler nodig die alles om kan zetten naar PCM over HDMI. (de Pioneers doen dat ook prima)
Vraag maar aan HTip, bij zijn SR9600 is het precies hetzelfde!
Zeker weten?
Dat zou het een stuk overzichtelijker maken: een Pio 320 en twee x hdmi kabel.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

celerontje

Yepz, that will do the the job! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

drees62

#141
Citaat van: celerontje op juli 25, 2009, 20:51:09
De SR6001 ondersteund geen Dolby TrueHD en DTS-HD MA, maar wel PCM 5.1 via HDMI! :pompom:
Dus je hebt simpelweg een speler nodig die alles om kan zetten naar PCM over HDMI. (de Pioneers doen dat ook prima)
Vraag maar aan HTip, bij zijn SR9600 is het precies hetzelfde!

Klopt helemaal, idem bij mijn SR 8001. Maar ik heb wel Dolby TrueHD en DTS-HD MA omdat mijn Pana BD60 alles intern decodeert en als PCM doorgeeft.

Je kunt in feite 3 situaties onderscheiden:

1. Receiver zonder HDMI-ingang: Blue Ray aansluiten via analoge 7.1 ingang om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler moet dus alle decoders aan boord hebben.
2. Receiver met HDMI 1.1/1.2: Blu Ray aansluiten via HDMI en geluid uitsturen als PCM (i.p.v. bitstream) om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler moet dus alle decoders aan boord hebben.
3. Receiver met HDMI 1.3 en decoders nw. formaten: Blu Ray aansluiten via HDMI en geluid uitsturen als bitstream om nw. formaten te kunnen beluisteren. Blu Ray speler hoeft dus niet alle decoders aan boord te hebben.

Xander32

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Bevestiging van hetgeen jullie al schreven.
Thx voor de reply - ik heb het weer helder:

Pioneer Blu Ray (BDP 320) >>> HDMI  (5.1 LPCM)>>> SR6001 (switch - video) >>> HDMI >>> plasma.

Video gedeelte zal een enorme stap vooruit zijn t.o.v. mijn huidige Yamaha DV1700 middels scart>>> CRT en tevens verwacht ik dat het geluid ook beter zal zijn t.o.v. DV1700 middels digi interlink SR6001.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

celerontje

#143
Let wel, bij de Arcam 350 kan dit NIET, de HDMI poorten die daarop zitten zijn puur en alleen voor switching. :-[
Gelukkig heeft Marantz het beter aangepakt bij hun eerste HDMI modellen. :pompom:

Maargoed, dat maakt voor Xander niks uit; GAAN MET DIE BANAAN! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

FeaR1986

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2009, 19:28:13
WAAR ???:

Mijn excuses voor de late reply, maar Tweakers, Hardware.info en Motor-Forum.nl kosten ook tijd  ::)

Maar in PM heb ik je het al doorgeven, maar voor de volledigheid:
De BDP-51FD staat in Den Bosch bij onder andere de Megapool, BCC en IT's voor prijzen van om en nabij de €332,-

Ik ga overigens toch voor de BDP-320.
De opstarttijd mag dan wel wat langer zijn dan van de BDP-51FD en ook het formaat is niet meer zo indrukwekkend als van de BDP-51FD.
Maar gewoon de gedachte dat het een nieuwer model is doet het hem voor mij.
Qua formaat is de BDP-320 ook nog best groot in vergelijking met andere spelers. De BDP-320 is 75mm hoog en alle andere merken zitten zo rond de 40 - 55 mm.
En qua scaling en beeld ontlopen de BDP-51FD en BDP-320 elkaar toch niet...

Overigens ben ik blij dat mijn receiver gewoon HD Audio over HDMI aan kan, want als ik de posts van Sander zo lees kwamen er anders een hoop afweegpunten bij  :satisfied:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

celerontje

#145
Ik zeg niet dat dit met elke HDMI 1.1/1.2 receiver kan, zoals je kan lezen.
Dus controleer dit goed en vraag het desnoods op het forum, als je er niet zeker over bent.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Het is nu toch uitverkoop.

Waarom niet even kijken voor een recente receiver met hdaudiodecoding aan boord? Ik heb vandeweek ook nog een bij envriend van me neergezet. Klinkt super. (een Denon avr-2809).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Waarom wel?
Veel goede spelers doen DTS-HD MA naar PCM, dus het is gewoon plug and pray voor Xander.
Upgraden kan altijd nog... ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

#148
Citaat van: tiptop op juli 25, 2009, 21:37:22
Het is nu toch uitverkoop.

Waarom niet even kijken voor een recente receiver met hdaudiodecoding aan boord? Ik heb vandeweek ook nog een bij envriend van me neergezet. Klinkt super. (een Denon avr-2809).
Ik heb 1 goede reden: mijn vriendin. Deze heeft aangegeven dat `t nu ff genoeg is, en eerlijk gezegd, na een Focal chorus 5.0 set, Rotel Rb 1070, BK xxls 400, komende week een Pio 320, een Pana 46 PG10 en een audioconnect stekkerblok, dat alles sinds half juni jl., moet ik ze wel een heeel klein beetje gelijk geven  ;).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

#149
Dan zeg je toch dat dit ECHT het laatste is wat je OOIT zal aanschaffen. ECHT WAAR! (en dan met lieve grote ogen kijken) ;D ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.