Voor mensen die zoeken naar een AVCHD camera

Started by J.A.F._Doorhof, March 14, 2009, 00:31:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Een hogere bitrate geeft gewoon een beter beeld, punt.
MAW je kan er meer in bewerken zonder detail verlies, kleine details worden beter weergegeven, kleurvlakken zijn rustiger en bij lage licht opnames is de algehele kwaliteit wat beter.

Probeer het gewoon uit zou ik zeggen.

Ik kijk de videos alleen op de HD750 en niet op een plasma maar ik schiet gewoon standaard op 24mbs zie geen enkele reden dat niet te doen namelijk, heb de 32GB intern geheugen en een 16GB extra kaart en heb op dit moment nog niet 1 keer de 32GB vol gehad.
Gebeurt dat wel kan ik de kaartjes leeghalen naar een imagetank of mijn laptop.

Verlies aan detail ben ik altijd kwijt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

#101
Ok,duidelijk  ;) thx.

Ik ga het eens nader onderzoeken,want ik wil dat ook wel eens zien....maw; met mijn eigen ogen bevestigd hebben.

Mmmm,een Imagetank....,is dit zo'n mobiele hdd waar je b.v foto's in op slaat?
Zijn deze apparaten duur,en wat is een goeie en geschikt is voor de snelle SDHC data kaarten en overweg kan met AVCHD materiaal?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Het zal bij kopieren blijven bij de meeste.
MAAR ONTHOUD dat voor de meeste toepassingen je de hele structuur van de kaart moet bewaren, dus overzetten naar een laptop is verstandiger.
Aan de andere kant, ik weet niet hoeveel sommige mensen filmen maar in een 2 weekse "vakantie" filmen wij ongeveer 2-3 uur maximaal.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Ik meen dat de 30 en 24 en ook de 25P niet native modes zijn op deze camera's maar afgeleiden van de 60/50i. Las ergens dat de (HDV) HV40 nu native 24/25P zou hebben.

donaldk

Volgens de handleiding kun je 2uur en 50 minuten kwijt op de 32 gig van de hf11, op MXF 21-24 Mbit/s stand. Dus op 16 gig kaartje kun je nog vijf kwartier kwijt.

papaleo

Nu ondersteunt mijn KRP-600M  x.v Color en zou mijn Cannon S10 dit af moeten geven,heb dit in het menu van de camera enabled maar wanneer ik de camera aansluit aan mijn scherm zie ik dat deze maar 24bit aangeeft.
Deze 24bit is toch volgens mij het standaard kleuren pallet  (24 bits (8bit per R,G of B) en niet de x.v Color waarde,deze moet toch 36 of 48bit zijn ?


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

CineSmurf

Ik probeer me een beetje in te lezen, maar wat een modellen allemaal... Ik heb nu een "oude" sony DV. Altijd erg mooie opnamen gevonden, maar het blijft SD... Wellicht is dit wel een aardig alternatief.

Gebruik je in de praktijk het interne geheugen? Of is een model (HF100) met alleen flash voldoende?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

donaldk

Ik gebruik het interne geheugen, omdat ik nog geen extra kaartjes heb. Heb express gekozen voor de hf11, omdat ie meer geheugen had dan de hf10, de helft van de meer prijs zou dan opgaan aan een extra geheugenkaartje.

Wat kost de HF-200 inmiddels, in de VS al flink gezakt naar 599,- USD? Ik zie hier al een prijs van 609,- de HF-100 staat er niet meer bij, dus weet niet wat die momenteel moet kosten. Wel tijdelijk uitverkocht voor die prijs, dus zelf even zoeken.

Zijn inderdaad aardig wat modellen.

Sony is weer een van de top drie bij de dure modellen van rond de E 1150,-, maar nu met dvd brander erbij, met de 520. De Panasonic TMC 300 en de Canon HF-S10. zijn de concurrenten.

Door voor minder/geen ingebouwde opslag te kiezen kun je richting de E1000,-.

Daaronder zitten de topmodellen van vorig jaar, maar in dit segment domineert Canon. De HF-20 met 32 GB Flash en de 200 zonder. En de tussenpaus, HF11 en de oudere HF10-/100.

Met Hardeschijf heb je de HG20 als (goedkoper) alternatief voor de HF11 en de HG21 met 120 gig schijf en meer handmatige instellingsmogelijkheden en heel bijzonder in de avc cameraatjes, een viewfinder.

Audiofiel

Ik heb zelf de Sony XR520 gekocht (onder de €1000) met een enorme harddisk van 240 Gb (30 uur op de hoogste bitrate), GPS, de beste Steadyshot van de markt en de beste ruisprestaties. Werkelijk een waanzinnig goed beeld en heel prettig in het gebruik. De Canon HF10 of 100 heb ik ook overwogen (naast diverse andere types en merken), maar valt voor mij op een aantal punten af.

Zo wil ik per se een extreem goed beeld bij weinig licht. Een hoge gevoeligheid doet mij daarbij minder dan ruis. De Sony is in zijn prijsklasse de beste op dat gebied en geeft dus in het bijna donker een 'mooi zwart' en fraaie kleuren. Nog vele malen beter dan mijn oude Sony 3CCD broadcast quality prosumer camera van weleer. Daarnaast is voor mij een underwater housing essentieel. Bij geen enkel merk levert die, Sony wel (en nog heel betaalbaar ook). Ook is goed werken met iMovie voor mij belangrijk. Als laatste vond ik het beeldscherm met 921K beeldpunten (1280x720 pixels!) bijzonder prettig. Je kunt zo zeer goed de kwaliteit van je opnames beoordelen. Op een 211K scherm als de Canon (en vrijwel alle andere merken) vind ik dat duidelijk minder goed te doen, je zit met een resolutie van nog geen 640x360 te werken...

Nog meer pluspunten zijn de GPS (leuk), de face detection (erg handig voor zowel belichting als autofocus, werkt ook met meerdere gezichten tegelijk), de Smile Shutter (maakt tijdens het filmen automatisch foto's van lachende mensen in 8Mp).

Momenteel krijg je er zelfs nog gratis een DVD-brander bij die ook analoog beeld kan digitaliseren naar DVD. Op DVD schijfjes kun je ook je HD materiaal prima branden, maar die DVD's kun je alleen in een Blu-ray speler afspelen.

Nadelen? Misschien de maximale resolutie van 1080i (geen 1080p) en geen 24 frames, hoewel het mij niet zoveel uitmaakt (50 frames interlaced is ook prima). Misschien dat er iets meer manual controls op zouden mogen zitten (nu o.a. focus, belichting, WB, maar geen gain).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

donaldk

Nog geen 1000,- euro is erg gunstig! Goedkoopste die ik ben tegengekomen is 1149,-, nu inclusief de dvd brander.

240 gig hdd en inderdaad relatief goede prestaties bij weinig licht zijn pluspunten van de Sony.

Voor de brander actie vroegen ze bij die winkel dacht ik 1189,- dus die brander maakt niet het prijsverschil. Het is een Sony actie dus als je hem laat staan zal je waarschijnlijk maar weinig korting kunnen krijgen op de camera.

Ik las op AVS dat er ook voor de HF-S10/100 ook een onderwaterbehuizing is van Canon, maar die was waarschijnlijk prijzig las ik.

Audiofiel

Quote from: donaldk on June  1, 2009, 22:07:37
Nog geen 1000,- euro is erg gunstig! Goedkoopste die ik ben tegengekomen is 1149,-, nu inclusief de dvd brander.

Sorry, ik zat weer ex btw te denken... Die van mij was dan €950. ;D

De brander wordt door Sony nageleverd, dus dat staat helemaal los van de prijs die je betaald.

QuoteIk las op AVS dat er ook voor de HF-S10/100 ook een onderwaterbehuizing is van Canon, maar die was waarschijnlijk prijzig las ik.

Zou best kunnen, maar als het zo'n zware (850 gr) bulky (huge!) behuizing is als de Canon WP-V1 (600 euro), dan is dan echt niet mijn ding. Ik wil een handelbaar huis wat betaalbaar is (200 euro) en een normaal mens kan bedienen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

donaldk

1130,50 is nog redelijk scherp. Ik had al een vermoeden dat het een exclusief prijs kon zijn, anders zit er wel een stevige marge op.

corival

Quote from: Audiofiel on June  2, 2009, 00:06:46
Zou best kunnen, maar als het zo'n zware (850 gr) bulky (huge!) behuizing is als de Canon WP-V1 (600 euro), dan is dan echt niet mijn ding. Ik wil een handelbaar huis wat betaalbaar is (200 euro) en een normaal mens kan bedienen. ;)

Bedoel je de SPK-HCE als onderwaterhuis? Filmen tijdens het duiken zou voor mij een groot pluspunt zijn, maar ik dacht dat dit > 1000€ en dus ver buiten mijn budget zou zijn.
De Sony website geeft aan waterbestendig tot 5 meter. Heb je hier ervaring mee en zou je in de praktijk tot een meter of 20 kunnen gaan? Of kun je geen lamp op deze behuizing monteren en heb je dan misschien te weinig licht voor het weergeven van kleuren?
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Durk

welke zouden jullie kiezen:

hf11 of de legeria 200? allebei zo rond de 600 euro.
Is een kado wat ik wil schenken
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

#114
Quote from: corival on June  6, 2009, 12:48:07
Bedoel je de SPK-HCE als onderwaterhuis? Filmen tijdens het duiken zou voor mij een groot pluspunt zijn, maar ik dacht dat dit > 1000€ en dus ver buiten mijn budget zou zijn.

De SPK-HCE inderdaad. En die kost zo'n € 200.

QuoteDe Sony website geeft aan waterbestendig tot 5 meter. Heb je hier ervaring mee en zou je in de praktijk tot een meter of 20 kunnen gaan? Of kun je geen lamp op deze behuizing monteren en heb je dan misschien te weinig licht voor het weergeven van kleuren?

Ik heb wel ervaring met een soortgelijke behuizing voor mijn oude Sony TRV-33 met dezelfde specs. Die werkt prima in het zwembad of in een wilde rivier, vastgeplakt aan de kayak met Ducktape. Geen ervaring dus met meters diep, wel met fikse golven (wat even erg is als 5 meter diep qua druk).

Voor grotere dieptes zou ik altijd voor een professionele duikersbehuizing gaan, niet voor een merkgebonden plastic huis. Dat ze duurder worden voor grotere dieptes is logisch, gezien de hogere druk die ze moeten kunnen weerstaan. Een lamp kun je volgens mij nooit monteren op een merkgebonden plastic huis, laat staan dat er communicatie met de camera plaatsvindt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

donaldk

#115
Durk, 600 voor de HF-11? Tweakers pricewatch geeft nog steeds 689,- in Amsterdam aan als goedkoopste.

De HF-20/200 heeft een hogere pixelcount en dus een hogere MTF omdat je hoger in de curve afkapt, daar komt de hogere resolutie vandaan (en misschien de III in plaats van de II processing). De chip is wel kleiner en heeft kleinere pixels, dus daar komt de lagere gevoeligheid vandaan.

Met de 20/200 geen ervaring en nog maar een beetje gespeeld met de HF-11, dus kan geen practische vergelijking maken.

RonG

Ben me ook aan het oriënteren naar een nieuw cam, die HF11 ziet er goed uit ook qua specs.
Twijfel tussen deze en de HF200, zit ongeveer 100 Euro verschil in.

donaldk

#117
De opvolgers van de opvolgers van deze camera zijn net aangekondigd, over paar weken begint uitlevering in Japan.

De HF21 heeft alleen 64 gig geheugen als upgrade, de HF-S11 heeft ook een betere stabilisatie als upgrade. En een nightshot optie.

http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-Japan-With-Two-New-HD-Camcorders-HF21-and-HF-S11-36745.htm#

RonG

Quote from: donaldk on July 17, 2009, 18:40:19
De opvolgers van de opvolgers van deze camera zijn net aangekondigd, over paar weken begint uitlevering in Japan.

De HF21 heeft alleen 64 gig geheugen als upgrade, de HF-S11 heeft ook een betere stabilisatie als upgrade. En een nightshot optie.

http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-Japan-With-Two-New-HD-Camcorders-HF21-and-HF-S11-36745.htm#

Ow, misschien toch even wachten.
Maar zal wel even duren tot ze hier beschikbaar zijn.

donaldk

Ja en het prijsverschil zal meer dan de prijs van wat geheugenkaartjes zijn. Voor Europa/USA is er überhaupt nog geen aankondiging.

Kingpin

#120
Aangezien ik m'n Sony PC110 miniDV camera heb verkocht (wat ik altijd een perfecte camera heb gevonden, deed het altijd en gaf perfect beeld) en over wil gaan op HD ben ik dus op zoek naar een geschikte kandidaat, maar vind het erg moeilijk om een goede keuze te maken.

Mijn voorkeur neigt nog steeds naar de Canon Legria HF-S100 of de S10.
Gezien de reviews is in deze klasse alleen de Panasonic HDC-HS300 een echte concurent.
Beide zijn erg gewaagt aan elkaar, de Canon is alleen scherper qua details en heeft meer 'ruis' in het donker dan de Panasonic.
De Panasonic heeft wel een viewfinder wat erg makkelijk is als je aan het filmen bent in de lucht op een klein voorwerp (zie hieronder waarom).

Zijn er personen die deze 2 misschien met elkaar hebben vergeleken en ik zou graag willen weten of het grote prijsverschil tussen de Canon HF-S100 (of S10) opweegt tov de Canon HF200 (of HF20)?
Enigste wat ik als materiaal kan zien is van youtube in HD waarbij ik moet concluderen dat de S100 versie een iets betere kleur/detail heeft dan de HF200 serie, maar ja dat is youtube.

Maar waar ik echt benieuwd naar ben is snelheid opnames. Ik vlieg (modelbouw) zelf met vrij snelle vliegtuigen (+ 200 km/h) waar de camera voornamelijk voor zal worden gebruikt, ben benieuwd of het detail niet schokkerig wordt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

donaldk

Op vimeo.com, kun je soms raw mts files downloaden, van de getoonde HD videos, moet je je dacht ik wel registreren.

Kingpin

#122
Vanmorgen de knoop doorgehakt en heb de Canon LEGRIA HF S100 gehaalt.

Moeilijke beslissing tussen deze en de Panasonic TM300 die op papier de betere is.
Heb ze uitgebreid getest, beide hebben zo hun voor -en nadelen, het komt vind ik meer op persoonlijke smaak aan, was een erg moeilijke keuze.
De Panasonic neight teveel naar de groene kant, blauwe lucht is gewoon grauw, erg jammer, en aangezien ik 'm daar het meeste voor ga gebruiken was dit mede de betere scherpte van de Canon (buitenlucht) de doorslag.
In donker licht is de Panasonic de betere en heeft meer features die ik zelden ga gebruiken, bewerkingen doe ik toch op Premiere.
Beide zien er erg gelikt uit.

Let wel even op bij dit soort camera's dat de gebruikte SDHC kaarten erg duur zijn !!! een gewone SDHC ultra kaart gaat niet werken op volle resolutie van de Canon, deze schiet namelijk met 24Mbps !
Dus een SDHC kaart met 15 of 16Mbps schrijfsnelheid gaat niet volledig werken, heb daarom een SDHC kaart gekocht met 30Mbps schrijfsnelheid.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

papaleo

Yep,je heb minimaal 'n 'Klasse 4' SDHC kaart nodig.... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

De nieuwe Sandisks met class 10 zijn echter weer overdreven. Meestal gaat men voor een Class 6 van een bekend merk. 16 gig kaartjes zijn inderdaad niet goedkoop zo ver ik heb gezien.