Pronto programmeren moeilijk?

Started by papaleo, March 11, 2009, 11:52:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

riwi

#50
Ik zou gewoon met PEP2 proberen te werken.

Met PEP2 mag je niet meer linkjes naar andere knoppen maken. En je mag niet meer een IR code direct aan een knop hangen. Maar je wordt verplicht om via de MyDatabase te werken. Je moet dus eerst zoeken of je apparaat in de database zit. Zo niet dan moet je hem zelf in de MyDatabase aan maken en dan knop voor knop alle functies voor dat apparaat in jouw MyDatabase zetten. Daarna maak je je Device of activity aan en laat je alle knoppen van je paneel aan een IR code in Mydatabase linken.

Met PEP1 mag je nog wel de 'oude' methode gebruiken waarbij (ik) alle IR codes direct aan een knop hangen.
Als er straks een nieuwe versie van PEP komt dan kan je met je PEP2 config zo naar de nieuwe software. Met je PEP1 config zou je dan een probleem hebben (zoals ik).

Ik ben bezig om in PEP1 mijn config zo aan te passen dat ie in PEP2 ook laadbaar is. Dwz ik zet al mijn lokale IR codes om naar de MyDatabase zodat mijn config straks compatible is met PEP2.

Je kan trouwens beide PEP1 en PEP2 naast elkaar op een PC installeren. Een config die in PEP1 is gemaakt kan je in PEP2 importeren. Een config die in PEP2 is gemaakt kan je niet meer in PEP1 laden.

Oude configs zoals in CCF en PCF kan je in PEP2 niet meer inladen, in PEP1 kan dit wel.
Dit heeft een reden. In oude configs hangen altijd de IR codes direct aan een knop. Toen bestond MyDatabase nog niet. Als je die zou importeren in PEP2 zouden alle IR codes weg zijn en zou je alleen de grafische layout overhouden.

Laatste verschil tussen PEP1 en PEP2 is dat in PEP1 je meerdere device panelen naast elkaar op het scherm kan hebben en je telkens met rechtsklik - properties moet werken om codes te wijzigen. Met PEP2 heb je maar 1 device panel op het scherm maar zie je altijd ernaast de property en IRcode schermen ernaast.
Met PEP1 kan je van het ene panel naar het andere panel kopieren door knoppen te drag & drop'en met de muis evt. met alt, shift of control toets ingedrukt zodat je alleen de codes, alleen de images, of de hele knop kopieert. Met PEP2 kan dat niet meer.

papaleo

#51
Ok thx,mmm... dus op dit moment zijn er zowel wat voors en tegens in beide programma's.
Ik ben ook gelijk met PEP2 van start gegaan,moet zeggen dat de layout er wel overzichtiger/moderner uit ziet dan van de PEP1,en de database is uitgebreider.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#52
Zo...,na 'n middagje stoeien met het edit progje (PEP2) heb ik in My-database mijn apparaten opgenomen en via de standaard configuratie gaan mijn TV/plasma+HDTV Decoder via 'n macro schakelingen aan en wordt mijn fav.zender geactiveerd.(en dat zonder hulp  ;D )
Het is een voorzichtig beginnetje....maar dit werkt  8) er zijn natuurlijk nog tientallen faccetten die ik nog moet ondekken,en er zullen ook nog wel wat problemen mijn pad gaan kruizen maar dat maakt het alleen maar spannender en uitdagender.

edit;
zijn er nog sites,buiten RemotCentral,waar je info en/of leuke dingen vandaan kan halen zoals b.v achtergronden,knoppen,enz...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jaco

Waarom niet remotecentral dan ?
Daar staat heel veel voorbeelden.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

robje

Beste prronto liefhebbers,

Ikzelf heb ook een pronto tsu9600 en ben redelijk ver met programmeren.Het enige wat mij niet duidelijk is,is of ik met alleen de pronto (dus zonder extender)een internetpagina kan openen als bv nu.nl

Hoe werkt dat precies??

papaleo

#56
@robje
ten eerste van harte welkom op dit fora....

Wellicht weten 'n paar guru's hier, daar wel antwoord op te geven

edit,
ik ben ook nieuwschierig hoe ik mijn pronto moet instellen om draadloos contact te krijgen in mijn netwerk,en wat ik daar allemaal mee kan doen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

#57
Je hoeft helemaal geen extender van Philips te hebben. Het is gewoon Wi-Fi, dus elke draadloze router is voldoende.

Ik zou voor web browsen iets op remotecentral gaan zoeken. Er staan wel voorbeelden hoe je weerbericht data naar binnen kunt halen.
http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=professional&db=other&br=prontoscripts&dv=internetcontentaccess
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Novex

Dan kan i.d.d. maar alleen met WEP, Pronto ondersteund geen WPA

Verder is het enkel mogelijk om rss feeds weer te geven op de pronto, geen complete html pagina's.
Op remotecentral staat ergens een script voor het weergeven van RSS feeds op de pronto 9600 of 9800.
Je hoeft enkel de url op te geven in PEP en het werkt.

Hier staan alle RSS feeds van Nu.nl > http://www.nu.nl/rss/305013/nunl-rss-feeds.html

Mocht je het script niet kunnen vinden, stuur mij dan een PM. Dan mail ik je een deel van mij TSU9600 project, met oa voorbeeld RSS feeds van de telegraaf, tv gids en Google news. De pagina's kun je kopijeren en de url's invoeren van nu.nl
Samsung, Pronto, Sony, PS3, Wii, Rel, Tannoy, Onkyo en nog meer Onkyo op zolder...

jaco

wep is toch wel 10 minuten veilig, dus gewoon snel je info binnen halen  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Novex

Quote from: jaco on March 16, 2009, 20:14:46
wep is toch wel 10 minuten veilig, dus gewoon snel je info binnen halen  ;)
Een deel van mijn netwerk is permanent beveiligd met WEP128 encryptie. Hierop draait een Pronto TSU9600 en 2 wireless access points met daaraan RFX9600. Ik kan dus altijd online met mijn TSU9600 als ik dat wil. Dit netwerk draait naast mijn PC netwerk wat wel op WPA2 draait. Daarnaast werkt alles met MAC filters. Veilig genoeg naar mijn idee...
Samsung, Pronto, Sony, PS3, Wii, Rel, Tannoy, Onkyo en nog meer Onkyo op zolder...

robje


Heb na een avondje klooien het voor elkaar en kan nu rss feeds ontvangen op mijn pronto!(Hoera! :thumbs-up:)

THXZZ!!!

Novex

Appeltje Eitje... veel plezier :bigsmile:
Samsung, Pronto, Sony, PS3, Wii, Rel, Tannoy, Onkyo en nog meer Onkyo op zolder...

papaleo

#63
Quote from: robje on March 17, 2009, 16:12:32
Heb na een avondje klooien het voor elkaar en kan nu rss feeds ontvangen op mijn pronto!(Hoera! :thumbs-up:)

THXZZ!!!


Das mooi, wil ik natuurlijk ook....mettertijd.
Mááár zover ben ik nog lang niet....,ben nog steeds bezig met mijn apparaten op de juiste manier in mijn Pronto te proppen,ben bij app.1 ;D

Even wat foto's van mijn Pronto, de eerste is in de standaard uitvoering
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Ik ben niet zo'n grafisch wonder ;)


papaleo

#65
't is al meer dan een een wonder dat ik (al) zover ben dat ik dít voorelkaar heb gekregen...  ;)

@Richard
Klopt het dat een aantal 'Buttons' welke jij gebruik nog van de vorie 'NG' serie van de Pronto komen,ze komen mij zo bekend voor toen nog ik de 980NG had.

En jij gebruik hedendaags nog de Snazio...?  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: papaleo on March 18, 2009, 07:53:04
@Richard
Klopt het dat een aantal 'Buttons' welke jij gebruik nog van de vorie 'NG' serie van de Pronto komen,ze komen mij zo bekend voor toen nog ik de 980NG had.

En jij gebruik hedendaags nog de Snazio...?  ;D

Die van jouw ziet er nu al mooier uit dan die van mij ;)
De screenshots zijn wat ouder. Toen de Snazio er nog in hing  ;D Inmiddels heb ik ook alle oude Pronto tsu3000/ru950 bitmaps vervangen door zelf gemaakte of andere kleuren versies. Maar grafisch komt het nog wel op het zelfde neer. Ik zoek toch naar zo min mogelijk scherm wisselingen dus zo veel mogelijk (handige) knoppen op 1 scherm.

Teejoo

Dan zien die van mij er wel erg zakelijk uit  ;) : Teejooscoop

jaco

Bij mij ziet het er ook heel anders uit. Dat is ook het mooie, je kunt het zelf bedenken hoe je het zou willen hebben en van alles is mogelijk.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Bart_M

Ik ga binnenkort ook weer aan de slag.
Ben er alleen nog niet uit hoe je het beste de boel kan opzetten.

Nu werk ik per device, maar is het niet makkelijk om per situatie te werken?
- Muziek luisteren
- Film kijken

Enz

Robbo

Quote from: Bart_M on March 18, 2009, 12:56:32
Ik ga binnenkort ook weer aan de slag.
Ben er alleen nog niet uit hoe je het beste de boel kan opzetten.

Nu werk ik per device, maar is het niet makkelijk om per situatie te werken?
- Muziek luisteren
- Film kijken

Enz

Met PEP2 zeker wel.    Het mooie is dat je daar per 'activity' je acties kunt uitvoeren.    Zo ben je veel flexibeler in je opzet.

papaleo

Heb ik jullie geprikkeld....,en als jullie wat wil weten vraag het maar aan mij hóór....hahaaha  ;D :tongue2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Ik heb vandaag een andere hdmi switch besteld.. Marantz vs3002... MET _RS232_ poort  ;D  Oei ik voel aan m'n water dat ik ook aan de serial extender ga binnenkort  ;D

papaleo

#73
Je bedoeld de RFX9600,daar kan je toch maar 4 app. met (RS232) aanhangen?
Als je meer app. bi-directional wil controleren zou je dus meer RFX9600 in serie aan elkaar moeten koppelen,als ik het goed begrijp...
Dat zou aardig in de papieren kunnen gaan lopen als zo'n 10 app. wil gaan aansluiten.  ;D
Ik denk dat 4 aansl. net iets te weinig is.

Wat is het nut van deze switch met rs232,maw wat kan je dan uit gaan lezen op je Pronto?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Je kunt via RS-232 afhankelijk van het apparaat status informatie terugkrijgen.
Het hangt natuurlijk van het apparaat af wat dat is.
Van mijn versterker zie ik: Bron, preset en volume. Verder alles wat in het display komt te staan als ik settings verander.

Van een Velodyne subwoofer krijg je heel beperkt gegevens terug, maar kun je uit die string toch wel veel stukjes informatie halen.

Voorbeeld van Javascript code daarvoor:

rs232port5.onData = function(result)
{
  mySUB.state = 1;
  var ReplyType = result.substr(2,2);
  switch(ReplyType)
  {
  case "BL":
    // Status message
    mySUB.lightstate = result.substr(4,1);
    mySUB.volume = result.substr(5,2);
    mySUB.preset = result.substr(7,1);
    mySUB.nightmode = result.substr(8,1);
    mySUB.mute = result.substr(9,1);
    break;
  case "VO":
    // Volume
    mySUB.volume = result.substr(4,2);
    break;
  case "MU":
    // Mute
    mySUB.mute = result.substr(4,1);
    break;
  case "PS":
    // Preset
    mySUB.preset = result.substr(4,1);
    break;
  case "LT":
    // Light status
    mySUB.lightstate = result.substr(4,1);
    break;
  case "NM":
    // Night mode status
    mySUB.nightmode = result.substr(4,1);
    break;
  default:
    // do nothing
    break;
  }
}


Het staat meestal in de handleiding van een apparaat, of los verkrijgbare documenten wat voor soort dingen je uit kunt vragen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm