Problemen met Samsung BDP1400 blu-ray speler: OPGELOST!

Started by hifiman, July 15, 2008, 19:51:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Dit topic is bedoeld voor de problemen die bezitters van een Samsung BDP-1400 hebben te delen met elkaar.

Zo heb ik bijvoorbeeld het probleem dat de speler nadat de lade 1x open en dicht geweest is niet meer opnieuw open wil. Ik moet dan echt de speler eerst uitzetten en opnieuw aanzetten. Als ik weet dat alle spelers dat hebben dan kan ik ermee leven maar als ik de enige ben dan breng ik hem liever toch nog even terug naar de winkel nu er nog garantie op zit.

Tevens heb ik nog af en toe last (lang niet bij elke titel) van wavering. Dit gebeurt nooit met dvd afspelen.

Waar ik ook nog last van heb (ook niet elke titel maar toch vrij regelmatig) is het out of sync raken van de projector. Wederom gebeurd dit nooit met het afspelen van een dvd (notabene zelfde resolutie, namelijk 720x1280).

Ik hoor graag jullie ervaringen.

jaco

Die van mij doet nog 1 ding: het rode standby ledje laten branden..

Hij gaat vandaag RMA..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hifiman

Quote from: jaco on July 16, 2008, 07:28:31
Die van mij doet nog 1 ding: het rode standby ledje laten branden..

Hij gaat vandaag RMA..
Dat is heel vervelend Jacco  :-\

Maar ik ben toch even benieuwd, wat waren je ervaringen mbt de door mij genoemde punten toen hij het nog WEL normaal deed :P

hifiman

Komop BDP-1400 bezitters, 1 minuutje van je tijd graag voor je ervaring in dit topic kort samen te vatten  :P

Raymen

Hoi,

nope geen van jouw problemen komen hier voor.

Vindt alleen wel ,dat als je hem pauze zet, hij wel snel afslaat.

Dat zou wel wat langer mogen duren.

Maar dat is ook het enige,verder dik tevreden.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

hifiman

Quote from: Raymen on July 17, 2008, 19:46:39
Hoi,

nope geen van jouw problemen komen hier voor.

Vindt alleen wel ,dat als je hem pauze zet, hij wel snel afslaat.

Dat zou wel wat langer mogen duren.

Maar dat is ook het enige,verder dik tevreden.

Mvrg,
Raymen
Dank voor je feedback!

Ondertussen dan weer 2 blu-rays gekeken zonder enig probleem  :P

hifiman

Quote from: Audioloog on July 15, 2008, 19:51:36
Zo heb ik bijvoorbeeld het probleem dat de speler nadat de lade 1x open en dicht geweest is niet meer opnieuw open wil.
Krijg nou wat, nu kan ik het probleem niet eens meer reproduceren  :-X Het zal allemaal wel meevallen dan  :P

hifiman

De vorige post was iets te voorbarig, het komt nog steeds regelmatig voor en aangezien ik blijkbaar de enige ben die er last van heeft en ik nog maar 4 weken garantie heb ga ik hem vandaag toch maar eens ter reparatie aanbiedden  :-\ Erg vervelend om hem dan enkele weken kwijt te zijn, maar gelukkig heb ik sinds vorige week een popcornhour zodat ik in de tussentijd toch nog wat kan kijken  :P

riwi

Ik heb de problemen die je omschrijft hier niet volgens mij. Weet niet zeker, 2x lade open doe ik niet zo vaak, want meestal speel ik maar 1 film en dan doe ik hem weer uit.

Wordt wel helemaal stapeldol van het feit dat als ik hem aanzet het altijd weer een crime is om er beeld uit te krijgen via de hdmi switch, echt mega gevoelig is de 1400 daarvoor. Maar waarschijnlijk wordt dit probleem veroorzaakt door de hdmi switch, al is de Samsung het enige apparaat dat er last van heeft hier.

hifiman

Quote from: riwi on November 29, 2008, 15:51:57
Wordt wel helemaal stapeldol van het feit dat als ik hem aanzet het altijd weer een crime is om er beeld uit te krijgen via de hdmi switch, echt mega gevoelig is de 1400 daarvoor. Maar waarschijnlijk wordt dit probleem veroorzaakt door de hdmi switch, al is de Samsung het enige apparaat dat er last van heeft hier.
En dat probleem heb ik dan weer niet  ;D

De reparatie gaat 4 weken duren en ik heb er zowiezo weinig vertrouwen in (bij onderzoek in orde ... ?) dus heb gelijk maar een bdp-1500 in de aanbieding meegenomen.  ;D Dan kan de 1400 eventueel aan de TV gehangen worden bij terugkomst  ^-^

riwi

#10
Quote from: Audioloog on November 29, 2008, 15:54:17
En dat probleem heb ik dan weer niet  ;D

De reparatie gaat 4 weken duren en ik heb er zowiezo weinig vertrouwen in (bij onderzoek in orde ... ?) dus heb gelijk maar een bdp-1500 in de aanbieding meegenomen.  ;D Dan kan de 1400 eventueel aan de TV gehangen worden bij terugkomst  ^-^

Als bij mij de popcorn aangesloten was op de switch wilde de Samsung geen beeld geven. Ook popcorn uitzetten hielp niet, echt de hdmi kabel van de popcorn uit de switch en dan pas de Samsung starten. Daarna rustig 1 minuut wachten, dan pas eject drukken en schijf inleggen, dan weer even laten rusten en pas dan het laatje dicht drukken. Daarna in het menu alle settings checken want de 1400 reset dus telkens alles als het een keer via de switch niet gelukt is. Dan de film starten en wachten tot de java geladen is. :) Daarna alle vervelende trailers weg proberen te drukken, wat meestal niet mag. En dan begint de film. (proces van 10 tot 30 minuten bij mij meestal).

Tja vind je het gek dat mensen dan net zo lief een gedownloade copy via de PCH gaan kijken ;)

celerontje

Quote from: Audioloog on November 29, 2008, 15:54:17
En dat probleem heb ik dan weer niet  ;D

De reparatie gaat 4 weken duren en ik heb er zowiezo weinig vertrouwen in (bij onderzoek in orde ... ?) dus heb gelijk maar een bdp-1500 in de aanbieding meegenomen.  ;D Dan kan de 1400 eventueel aan de TV gehangen worden bij terugkomst  ^-^

Was dit een aanbieding met een stapel films erbij? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: celerontje on November 29, 2008, 17:31:02
Was dit een aanbieding met een stapel films erbij? ;D
4 stuks, oftwel na verkoop ervan nog 50 a 60 euro korting  ;D

hifiman

Overigens bedoelde ik met problemen het verliezen van sync (beeld), dat laatjes verhaal was na de laatste fimware upgrade nooit meer voor gekomen  ^-^

Ik maak mij wel zorgen om de reparatie, nadat ik duidelijk had verteld dat gemiddeld 1x per film het beeld voor een paar seconden wegvalt (resync projector) , dat dat alleen met blu-ray gebeurd en niet met dvd, dat het met sommige films vaker gebeurd en met andere helemaal niet, dat een andere hdmi kabel niks oplost en een hdmi switch (geregenereerd signaal) ook niet schijven die suckers in de winkel het volgende op de reparatiebon: geen beeld met sommige blu-rays  :-X

Ik nog protesteren maar het zij vonden het duidelijk genoeg. Ik zie het al voor me speler 4 weken kwijt en dan terug met de mededeling dat alle blu-rays die ze probeerden beeld gaven  :P En dan ondertussen de garantie voorbij  :-X

Ik had het natuurlijk gelijk moeten doen, maar hier ga ik nog achteraan want dit gaat geheid fout met die gebrekkige omschrijving  :-\

hifiman

#14
Quote from: riwi on November 29, 2008, 16:34:00
Tja vind je het gek dat mensen dan net zo lief een gedownloade copy via de PCH gaan kijken ;)
Haha inderdaad, met dat verschil dat dit voor de verandering eens een keer niet de schuld (technisch issue ipv beleid  bedoel ik) van de video/audio industrie is geweest :P

marconist

Quote from: Audioloog on November 30, 2008, 09:13:17

Ik had het natuurlijk gelijk moeten doen, maar hier ga ik nog achteraan want dit gaat geheid fout met die gebrekkige omschrijving  :-\

Dat is inderdaad een probleem!

Ik los het al jaren op door zelf een omschrijving van het defect op het betreffende apparaat te plakken, zodat de technicus die het e.e.a. openschroeft een zo goed mogelijk inzicht in het probleem krijgt. Leve het A4'tje uit de printer.  ;)


riwi

Quote from: marconist on November 30, 2008, 12:07:24
Dat is inderdaad een probleem!

Ik los het al jaren op door zelf een omschrijving van het defect op het betreffende apparaat te plakken, zodat de technicus die het e.e.a. openschroeft een zo goed mogelijk inzicht in het probleem krijgt. Leve het A4'tje uit de printer.  ;)


Heb ik ook al eens gedaan. A4'tje met complete test instructie  ;D

De man achter de kassa begreep toen het probleem niet eens.. hij geeft toch beeld ???

celerontje

Tja, dozenschuivers...
Media Markt? ;D
Ik ben ook wel eens mijn DVD speler kwijtgeweest voor 4 weken, maar mijn problemen werden keurig aangehoord, gelukkig maar.

Ik zou de Blu-ray van Die Hard in de speler laten zitten bij het opsturen voor reparatie:
Yippie-ka-yay, Motherfuckers! ;D

En Ronald, ook al is straks die 1 jaar garantie verlopen, dan moeten ze nog een werkend apparaat afleveren, want zelfs in de eerste maanden gaf ie al beelduitval, dus het is gewoon een een niet functionerend product.

Maar ik vrees erg voor je dan je de speler gewoon terug krijgt zonder reparatie:
Reparatieafdeling: Henkie, kan jij deze speler even checken? Geeft geen beeld met sommige discs?
Jahoor, ff inpluggen... WERKT PRIMA! INPAKKEN MAAR!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: marconist on November 30, 2008, 12:07:24
Dat is inderdaad een probleem!

Ik los het al jaren op door zelf een omschrijving van het defect op het betreffende apparaat te plakken, zodat de technicus die het e.e.a. openschroeft een zo goed mogelijk inzicht in het probleem krijgt. Leve het A4'tje uit de printer.  ;)


Zeer goede tip!  :D Stom dat ik er zelf niet ben opgekomen :P Afijn een goede leer voor de volgende keer!

Mede vanwege het weinige vertrouwen wat ik heb in een goede afloop heb ik er dus een speler bijgekocht, mocht tie als BOIO terugkomen dan gaat tie gewoon gelijk weer retour, maar dan MET A4 tje  :P


hifiman

Quote from: celerontje on November 30, 2008, 12:58:28
Tja, dozenschuivers...
Media Markt? ;D
Ik ben ook wel eens mijn DVD speler kwijtgeweest voor 4 weken, maar mijn problemen werden keurig aangehoord, gelukkig maar.

Ik zou de Blu-ray van Die Hard in de speler laten zitten bij het opsturen voor reparatie:
Yippie-ka-yay, Motherfuckers! ;D

En Ronald, ook al is straks die 1 jaar garantie verlopen, dan moeten ze nog een werkend apparaat afleveren, want zelfs in de eerste maanden gaf ie al beelduitval, dus het is gewoon een een niet functionerend product.

Maar ik vrees erg voor je dan je de speler gewoon terug krijgt zonder reparatie:
Reparatieafdeling: Henkie, kan jij deze speler even checken? Geeft geen beeld met sommige discs?
Jahoor, ff inpluggen... WERKT PRIMA! INPAKKEN MAAR!
Nee, BCC  ;D De 1500 die ik nu heb komt wel van de mediamarkt   :-X

Klopt probleem bestond vanaf het begin al, had altijd de hoop dat het met een firmare update opgelost zou worden, ik heb maar gezegd dat het vroeger af en toe was en nu steeds vaker, tenslotte had ik het eerder moeten melden zou hun argument kunnen zijn!

hifiman

Ik heb ondertussen een duidelijke klachtomschrijving geschreven. Ik ga vanmiddag terug naar de winkel (BCC) om te eisen dat deze in de doos erbij wordt gestopt. Hopelijk is de speler nog niet verzonden als ik kom :P

Ze gaan om 13:00 open, ik zou ze willen bellen om te wachtten met opsturen maar je krijgt dus geen tel. nummer van die toko, alleen een algemeen 0900 nummer  :-X

ksi

Ehm de 1500 heeft soms ook problemen met de lade. Dat je bijvoorbeeld 2x moet drukken ofzo. Een restart is nooit nodig eigenlijk.

hifiman

Quote from: ksi on December  1, 2008, 11:40:23
Ehm de 1500 heeft soms ook problemen met de lade. Dat je bijvoorbeeld 2x moet drukken ofzo. Een restart is nooit nodig eigenlijk.
Dat vind ik niet zo erg, het ging mij puur om het uitvallen van het beeld, dat was wel super irritant namelijk!

celerontje

Ik heb de Bijbel er even bij gepakt:
Gebod 11: Gij zult geen elektrieken bij den ''BCC'' consumeren. ;D

BCC: Every day not so low prices, crap service!

Zweer je me plechtig daar nooit meer iets te zullen kopen? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Quote from: celerontje on December  5, 2008, 17:25:43
Ik heb de Bijbel er even bij gepakt:
Gebod 11: Gij zult geen elektrieken bij den ''BCC'' consumeren. ;D

BCC: Every day not so low prices, crap service!

Zweer je me plechtig daar nooit meer iets te zullen kopen? ???
Hij is zo lekker dichtbij  ;D