The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Started by Jean Sibelius, May 25, 2008, 23:30:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Totally agree.... Blijf vooral zelf experimenteren[emoji1303][emoji1303][emoji1303]

Etiennevh

Leuk Jan! Ben benieuwd naar het klinken van de hele set, nog even geduld ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Het heeft even wat langer geduurd om te reageren dan normaal, maar hierbij alsnog :D

Quote from: chansig on February 11, 2016, 19:55:30
Myfi rules en de kunst is om het bij my te laten en niet te suggereren alsoyourfi.. :D

Klopt, helaas zijn mensen vaak zo enthousiast over hun eigen spullen/aankopen dat dat in de praktijk toch lastig (b)lijkt te zijn ;).

Quote from: chansig on February 11, 2016, 19:55:30
Gekke is dat ik niet zo van de kabelverschillen ben maar toch ook een verschil meende waar te nemen tussen een Vodka en een standaard kabel.

Ik zag inderdaad dat je een Vodka hebt gehad (zal niet voor niets zijn geweest).

Quote from: chansig on February 11, 2016, 19:55:30
Het maakte dat ik een Vodka heb gekocht. In een gekke bui, na een maand ofzo, de standaard kabel weer terug geplaatst en toen vond ik de standaard weer beter. De Vodka vervolgens maar verkocht.
Hmm... voorlopig dan de RJ/E-kabels maar even laten zitten waar ze zitten :).

Quote from: RalphH on February 11, 2016, 20:14:18
Was ook volgens mij ook niet de bedoeling om een zoveelste kabel discussie te starten, enkel het (ongevraagd misschien ;D) delen van een vergelijkbare test, de gebruikte methode en de ervaring daarmee.
En inderdaad, Myfi is hier een hele mooie voor :thumbs-up:.

En het potentieel behoeden voor een hond in de pot. Ik heb recentelijk de 20 pagina lange discussie 'gescanned' over die specifieke discussie. En inderdaad laten we vooral voor MyFi gaan.

Quote from: denoontje on February 12, 2016, 08:35:20
Totally agree.... Blijf vooral zelf experimenteren[emoji1303][emoji1303][emoji1303]

Ga ik zeker doen! :pompom:

Quote from: Etiennevh on February 12, 2016, 10:34:56
Leuk Jan! Ben benieuwd naar het klinken van de hele set, nog even geduld ;)

Dank je Etienne. Ben ook wel benieuwd hoe je nu e.e.a. ervaart in de ruimte. Er is stiekem toch wel weer een hoop veranderd in de afgelopen 2 jaren (al weer even geleden).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Korte update:

Na de zomervakantie ga ik snel een definitief besluit nemen over het/de audiorack(s). Plan is om daarna te gaan onderzoeken of het zinvol is om de huidige Parasound JC-1's te vervangen door andere mono eindversterkers (en zo ja, welke). Oorspronkelijk was het idee om hiermee pas te beginnen zodra de nieuwe audiorack(s) binnen waren, maar er doet zich op korte termijn een unieke kans voor waarbij ik twee ModWright KWA 150's (dus ieder in Bridge Mono) op de main towers aan kan sluiten om te testen of er überhaupt een match is en hoe het dan klinkt. Die kans laat ik natuurlijk niet voorbij gaan ;).

Verder hoop ik in het komend jaar nog merken zoals Goldmund, Soulution, CH-precision (principe afspraak staat al), Audionet, Bricasti, Pass Labs en Constellation thuis te kunnen testen (allemaal al een keer gehoord, maar in een andere setting of niet bij mij thuis). Vooralsnog wordt het op zijn vroegst eind 2017 voordat deze versterker upgrade daadwerkelijk plaats gaat vinden (eerst nog even sparen >:D). Idee is om dan de Parasound JC-1's aan de rears te hangen en de Parasound A51 in de verkoop te doen.

De Trinnov Altitude32 is gisteren voorzien van de laatste software versie (responstijd vanuit Trinnov om de update te installeren slechts anderhalf uur). De GUI heeft in sommige menu's een aanpassing gekregen en er is weer extra functionaliteit bijgekomen. Morgenavond gaan we Spectre kijken met zijn drietjes, ik ben heel benieuwd! Verder dit weekend nog een paar extra (globale) kalibraties uitvoeren om te kijken of het lukt om een nog betere uitgangssituatie te krijgen alvorens te beginnen met de verdere (sub)optimalisatie. Het is duidelijk in welke richting het optimum ligt, dus hopelijk in een paar stappen (weer) snel thuis. Aan het einde van deze maand 'moet' alles als een zonnetje klinken! :D

In de woonkamer set-up staat sinds vandaag een Aurum M8 (op proef) te spelen met dank aan Viktor met het idee om daar op een later moment een M10 voor in de plaats te zetten (als er match is met de Arcam en Dynaudio). Eerst maar alles weer even warm laten spelen (en daarna wat schuiven/tweaken), want sommige componenten hebben anderhalf jaar niet aangestaan (o.a. de Arcam AV8).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

RubenV.

Quote from: Jean Sibelius on March  4, 2016, 20:14:24
Morgenavond gaan we Spectre kijken met zijn drietjes

Wat zal dat genieten zijn  O0 Ik ben overigens al begonnen met aftellen, nog 22 nachtjes slapen en dan is het tijd voor een M&G  :clapping:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!  :pompom: :pompom: :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen


Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Fijne dag...in ieder geval van wat er nog van over is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Gefeliciteerd met ne verjaardag Jan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Het zit er inderdaad alweer op, maar bedankt voor de felicitaties  :headbanging:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Ze zeggen altijd beter laat dan nooit  ;)

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk heb je een fijne dsg gehad of fijne dagen  :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Quote from: Maximus_Aurelius on March 14, 2016, 14:32:19
Ze zeggen altijd beter laat dan nooit  ;)

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk heb je een fijne dsg gehad of fijne dagen  :D.

Dank je Nico! :) Voor mij geldt hetzelfde ;). We zijn een lang weekendje naar Limburg (Venray) geweest. Lekker wandelen in de prachtige omgeving (met de hond uiteraard), lekker uitwaaien aan de Maas, uit wezen eten op mijn verjaardag en 'genieten' van mijn nieuwe CD's op een setje van max. E100 :)

Tot over een kleine twee weken.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

chansig

Zit ik hem gewoon in een het verkeerde topic te schrijven...dommert.. :D

Gisteren was het dan zover....de M&G bij Jan. Stond al een tijdje in de planning en dit zijn van die dagen waar je naar uitkijkt. Nieuwe mensen, een topset en een top gastheer. De avond ervoor wat flacjes op een stick gezet. Sommige namen een HD met 3 TB muziek erop... :D

Iedereen was er al toen ik netjes op de afgesproken tijd aankwam ???? Korte kennismaking, kopje koffie etc. Dan de garage in. Altijd grappig wat herinneringen doen met de werkelijkheid. Ik stapte binnen en dacht: mwahhh...klein!!! :D

Maar even 5 minuten binnen en de grootsheid van de ruimte in alle opzichten begint weer zijn plekje te krijgen. Jan vertelt ondertussen wat over zijn set, er worden wat vragen gesteld, eerste muziekje komt uit de speakers. Ook even de set gehoord zonder en met Trinnov. Verschil is overduidelijk als je dat niet hoort dan ben je doof.  :colgate:
Er kwam meer laag....mmmm...dat drong pas later bij me binnen. Normaal is het andersom.

Ik was de eerste die in de gelegenheid werd gesteld om zijn meegenomen muziek te draaien. Begonnen met Marie Boine - Eco. Een zaadnummer (panfluit oid) maar wel mooi om te horen wat er gebeurt met de galm, aanzetten op de fluit, ademhaling. Tja allemaal mooi hoorbaar...beetje vergelijkbaar als bij mij thuis. Vervolgens Jon Hopkins - Vessel. Oke waar is die enorm zware kickbassdrumlaagpower....?? Oke....mijn ruimte doet hier ws een behoorlijke duit in het zakje. Toen ook nog een Junkie XL - Metrolike.....mmm wat gebeurt er hier ? Kan niet wachten om dit thuis te horen. (net gedaan) Grappig er zit dus gewoon nog een laag, laag in...niet eronder meer erbij...soort van driemensionaalachtig gebeuren.

16 Horsepower - Partisan, Lais, Jeff Buckley, Massive Attack,  passeerde ook allemaal nog. Wat een gemak, rust en geluid. Alles hoor je...prachtig. Enige wat me opvalt en wel wat gaat ergeren is een resonantie in het stemgebeuren...ergens bij een bepaalde frequentie gebeurt er voor mijn gehoor iets wat door mij als storend word ervaren. De anderen horen het niet, hebben er geen last van...dus ja wat doen je dan ? Gewoon je mond er verder over dichthouden.  :D

Vervolgens mij plekje aan een ander afgestaan....ondertussen groundhound op de telefoon gezet en waterpolo in de gaten gehouden. Gekletst over leuke zaken, theorieen, verschillende visie gedeeld, een playbackende Sade gezien, Stromae...wat een mooi concert. Jan heeft laten zien wat de Trinnov allemaal kan en dat die allemaal via een Ipad gaat. Heerlijk...alleen weten wat je doet...dat dan weer wel.

Later dan gepland gaan eten en ondertussen lastig gevallen door mijn oudste die het eea wederom niet zo goed had geregeld en dus opgehaald moest worden.

Goed...een mooie dag....werkelijk een topset en gehoord dat mijn set wel oke is...maar echt nog wel meer zou moeten kunnen. Maar goed wat kan je eraan doen binnen je woonkamer ??? Weinig..ik denk gewoon tevreden zijn. Daarnaast gun ik iedere audiofiel een blik in de ruimte van Jan en 1 of 2 nummertjes om te horen wat akoestiek, dsp en goede opstelling speakers doen. Oww....van enige vlakheid, gemis aan natuurlijkheid overigens geen sprake.

Prachtige dag...Jan en Angelie bedankt...evenals de anderen aanwezige. En natuurlijk

Of heb ik nu het verkeerde ras te pakken ( Pyreneese Berghond) ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Etiennevh

Zo te zien weer een leuke dag geweest! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

RubenV.

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17


Prachtige dag...Jan en Angelie bedankt...evenals de anderen aanwezige. En natuurlijk

Of heb ik nu het verkeerde ras te pakken ( Pyreneese Berghond) ?

Gr Hans

Dat is het juiste ras Hans.

Quote from: Etiennevh on March 27, 2016, 15:05:53
Zo te zien weer een leuke dag geweest! :)

Dat was het zeker  :coffee:

Ik ben nog even bezig met een en ander op papier te zetten  :coffee:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jean Sibelius

Quote from: Maikel_audionerd on March 20, 2016, 17:59:22
Veel plezier  ;D

Dank je Maikel. Volgens mij gelukt! :colgate:

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
Zit ik hem gewoon in een het verkeerde topic te schrijven...dommert.. :D

Haha... Je hebt het gelukkig snel opgelost.

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
Gisteren was het dan zover....de M&G bij Jan. Stond al een tijdje in de planning en dit zijn van die dagen waar je naar uitkijkt. Nieuwe mensen, een topset en een top gastheer. De avond ervoor wat flacjes op een stick gezet. Sommige namen een HD met 3 TB muziek erop... :D

Ik keek er ook naar uit, altijd leuk om weer mensen over de vloer te krijgen, maar ook altijd spannend of alles loopt zoals je hoopt dat het loopt. Aan muziek inderdaad geen gebrek. In totaal tijdelijk 5.5 TB aan extra muziek in de Mansion, dus we hadden minstens voor een jaar muziek gehad ;).

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
Iedereen was er al toen ik netjes op de afgesproken tijd aankwam ???? Korte kennismaking, kopje koffie etc. Dan de garage in. Altijd grappig wat herinneringen doen met de werkelijkheid. Ik stapte binnen en dacht: mwahhh...klein!!! :D

Dat gebeurd inderdaad niet vaak... precies op tijd en dan toch de laatste. Jouw laatste opmerking had ik nog niet eerder gehoord :D.

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
Maar even 5 minuten binnen en de grootsheid van de ruimte in alle opzichten begint weer zijn plekje te krijgen. Jan vertelt ondertussen wat over zijn set, er worden wat vragen gesteld, eerste muziekje komt uit de speakers. Ook even de set gehoord zonder en met Trinnov. Verschil is overduidelijk als je dat niet hoort dan ben je doof.  :colgate:
Er kwam meer laag....mmmm...dat drong pas later bij me binnen. Normaal is het andersom.

Ik was de eerste die in de gelegenheid werd gesteld om zijn meegenomen muziek te draaien. Begonnen met Marie Boine - Eco. Een zaadnummer (panfluit oid) maar wel mooi om te horen wat er gebeurt met de galm, aanzetten op de fluit, ademhaling. Tja allemaal mooi hoorbaar...beetje vergelijkbaar als bij mij thuis. Vervolgens Jon Hopkins - Vessel. Oke waar is die enorm zware kickbassdrumlaagpower....?? Oke....mijn ruimte doet hier ws een behoorlijke duit in het zakje. Toen ook nog een Junkie XL - Metrolike.....mmm wat gebeurt er hier ? Kan niet wachten om dit thuis te horen. (net gedaan) Grappig er zit dus gewoon nog een laag, laag in...niet eronder meer erbij...soort van driemensionaalachtig gebeuren.

Ik had destijds eenzelfde ervaring met Madonna – Ray of Light (Frozen). In dat nummer blijkt ook meer bas te zitten dan 'normaal' hoorbaar is.

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
16 Horsepower - Partisan, Lais, Jeff Buckley, Massive Attack,  passeerde ook allemaal nog. Wat een gemak, rust en geluid. Alles hoor je...prachtig. Enige wat me opvalt en wel wat gaat ergeren is een resonantie in het stemgebeuren...ergens bij een bepaalde frequentie gebeurt er voor mijn gehoor iets wat door mij als storend word ervaren. De anderen horen het niet, hebben er geen last van...dus ja wat doen je dan ? Gewoon je mond er verder over dichthouden.  :D

Zit me nog niet lekker;) (maar ik heb geen enkele keer op de hotspot gezeten en op de andere plekken wat het voor mij niet waarneembaar). De enige mogelijke verklaring die ik heb is dat het iets met de salontafel is of hetgeen erop staat/stond. Die staat er normaal niet en 'ultimo' staat er helemaal niets tussen de speakers en de luisterplek. Alleen zonder salontafel wat lastig om de drank e.d. op te zetten voor 5 personen. Ga zeker nog een keertje luisteren voor de volgende M&G en als ik ook iets raar hoor dan neem ik verder actie. Zodra de taxatie binnen is gaat deze tafel sowieso in de verkoop. Op 6 april komt tevens het bijzettafeltje voor in de woonkamer, dan kan degene die normaal in de ruimte staat weer terug.

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
Vervolgens mij plekje aan een ander afgestaan....ondertussen groundhound op de telefoon gezet en waterpolo in de gaten gehouden. Gekletst over leuke zaken, theorieen, verschillende visie gedeeld, een playbackende Sade gezien, Stromae...wat een mooi concert. Jan heeft laten zien wat de Trinnov allemaal kan en dat die allemaal via een Ipad gaat. Heerlijk...alleen weten wat je doet...dat dan weer wel.

Later dan gepland gaan eten en ondertussen lastig gevallen door mijn oudste die het eea wederom niet zo goed had geregeld en dus opgehaald moest worden.

Ik heb ondertussen de Soundhound applicatie ook geïnstalleerd en dat is wel een aanwinst. Nu nog de gratis versie, als ik het veel gebruik dan komt de betaalde met de extra opties. Met de Trinnov is het aantal mogelijkheden inderdaad eindeloos. Zoals we regelmatig bespraken afgelopen zaterdag... wanneer weet je nu echt dat je het maximale uit je set haalt?!? (na de M&G van komende zaterdag heb ik nog een sessie gepland waarin we grof nog eens door alle opties heen lopen, maar ik verwacht dat ik dit moment heel ver zit).

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
Goed...een mooie dag....werkelijk een topset en gehoord dat mijn set wel oke is...maar echt nog wel meer zou moeten kunnen. Maar goed wat kan je eraan doen binnen je woonkamer ??? Weinig..ik denk gewoon tevreden zijn.

Dank je Hans. Ik denk dat dat uiteindelijk ook de kunst is... tevreden zijn met wat je hebt en weten/accepteren dat er beperkingen zijn en je daar bij neer leggen. Het kan altijd beter en ultimo... een mooi live concert zonder versterking in een akoestisch goede zaal al de rest is een benadering (net als hier en daar heb ik me ook bij neer gelegd).

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
Daarnaast gun ik iedere audiofiel een blik in de ruimte van Jan en 1 of 2 nummertjes om te horen wat akoestiek, dsp en goede opstelling speakers doen. Oww....van enige vlakheid, gemis aan natuurlijkheid overigens geen sprake.

Bedankt! Akoestiek is een hele belangrijke en biedt de mogelijkheid om zoveel beter te laten horen wat het potentieel van een set-up is, maar tevens is gebleken dat alleen goede akoestiek ook geen wondermiddel is (het oorspronkelijk amplitude spectrum was ok zoals ik liet zien op de Trinnov, maar verre van perfect). Wat ik me achteraf realiseerde toen iedereen weer in de woonkamer stond en we afscheid aan het nemen waren was dat we op de hele dag geen enkele SACD of Hi-Res opname hebben gehoord. Als je nog een stapje wilt maken richting natuurlijkheid, dan is Hi/Res toch wel weer een hele mooie... Dennis, Etienne, Nico en Viktor, dan gaan we zaterdag dus ´verplicht´ luisteren, haha...

Quote from: chansig on March 27, 2016, 12:47:17
Prachtige dag...Jan en Angelie bedankt...evenals de anderen aanwezige. En natuurlijk

Of heb ik nu het verkeerde ras te pakken ( Pyreneese Berghond) ?

Gr Hans

Fijn om te horen Hans! Ik vond het ook een erg gezellige dag, leuke gesprekken/discussies en veel, héél veel nieuwe muziek gehoord, dus alles wat ik ervan had gehoopt. Inderdaad een Pyrenees berghond. Mocht je het thuis front enthousiast zijn vwb de foto... wel goed informeren naar het gedrag van de hond ;-) (perfect met kinderen, erg loyaal, maar erg zelfstandig en eigenwijs) :D.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Etiennevh on March 27, 2016, 15:05:53
Zo te zien weer een leuke dag geweest! :)

Absoluut! Hopelijk kunnen we er komende zaterdag nog zo eentje doen.

Quote from: RubenV. on March 27, 2016, 17:26:16

Ik ben nog even bezig met een en ander op papier te zetten  :coffee:

Ben erg benieuwd! Jij was zaterdag de enige die nog nooit eerder in de ruimte was geweest.
Hopelijk heb je een goede indruk gekregen van de mogelijkheden welke je in jouw toekomstige ruimte kunt gebruiken :).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Zojuist nog even naar Junkie XL geluisterd....maar dan met koptelefoon. Tsja...dat is dan wel weer voer voor nadenken. Het nummer Metrolike lijkt bij het inzetten van het laag een soort van dubbele laag om het laag te hebben. Tenminste dat is wat ik, afgelopen zaterdag, meende te horen. Nu hoor ik dit via de koptelefoon niet...mmm. De koptelefoon moet toch in staat zijn om te laten horen wat er op de opname staat.Apart....domme hobby dat muziek...je blijft twijfelen.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Ik ben heel erg benieuwd zaterdag en heb er zin in!  :smile:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Veel plezier....een van de beste sets die ik ooit heb gehoord.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.