The Hobbit, in D R I E (!!!!) delen: 2012 en 2013!

Gestart door blue-eyes, december 19, 2007, 19:11:51

Vorige topic - Volgende topic

Gaeje

Citaat van: modde239 op december 30, 2012, 15:07:19
Moet je 1 keer passieve 3D van LG eens proberen heb je die problemen niet beeld niet donker en erg licht goed zitten brillen voor weinig.... :D

als mensen net zeggen dat ze vinden dat 3D niets toevoegt aan een film, waarom zouden ze dan nog op zoek gaan naar een bril?

Het is niet enkel die bril en dat donkere beeld dat 3D vervelend maakt, het komt er gewoon nog eens bij

modde239

Citaat van: Gaeje op december 30, 2012, 15:15:35
als mensen net zeggen dat ze vinden dat 3D niets toevoegt aan een film, waarom zouden ze dan nog op zoek gaan naar een bril?

Het is niet enkel die bril en dat donkere beeld dat 3D vervelend maakt, het komt er gewoon nog eens bij

Dat kan maar ik spreek uit ervaring mijn eerste ervaring met 3D was in de bios....later met actieve 3D op een plasma was ook geen succes...tot mijn ervaring met het passief systeem....vandaar....

tiptop

Ik heb 'm gezien gisteren in 3D HFR. Vond het zeker niet beter dan "gewoon" 3D.

Met snelle scans was het beeld wazig en soms zelfs met langzame. Doe mij maar 2D. Veel fijner om naar te kijken. Voordeel is wel dat de films voor 3D vaak heel mooi zijn in 2D qua kwaliteit.

Het verhaal vond ik leuk maar iets kinderlijker dan de LOTR serie.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

boekhour

Wilde vandaag met mijn vriendin naar de bios om de Hobbit te zien. te kijken. Hij wordt nog in veel bioscopen vertoond echter alleen in 3d. Ik wil geen 3d :devil:! Kan ik ergens nog normaal een film bekijken, zonder als een soort halve zombie met zo een achterlijke bril op te zitten? Ik ging eigenlijk al nooit meer naar de bios, maar dit is wel de druppel die de welbekende emmer laat overlopen. Had met alle plezier 2d tickets gekocht, ach dan gaan we maar weer downloaden....
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Melbury

CiteerHij wordt nog in veel bioscopen vertoond echter alleen in 3d

Klopt, dat is al een hele tijd zo. Wij wilden hem ook graag in 2D kijken, maar weinig kans.   :(
Ik wacht wel op de blu-ray.

Flavio

Ik heb hem net thuis bekeken. De film duurt lang maar hij boeide me wel tot het einde. Het is al een tijd geleden dat ik tijdens een film niet naar mijn iPad of telefoon greep omdat de film saai was!

Jammer dat we een jaar moeten wachten op het vervolg.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

wst

Tijdje geleden in de bios bekeken in 3D.

Ik vond het een leuke film die mij van begin tot einde heeft geboeid, er zitten wel wat stukken in die wat traag zijn, maar dat is de Hobbit vergeven...

Lang wachten op het vervolg helaas.

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Bant

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

RonG

lynch1979

Citaat van: RonG op december 13, 2013, 13:29:22
Iemand al deel 2 gezien? Moet geweldig zijn :).

Ga hem morgen bekijken, maar volgens mijn broer is hij beter dan het eerste deel.
Hij heeft hem woensdagnacht al gezien....ik lig dan liever te slapen  ;)

Gaeje

Citaat van: lynch1979 op december 13, 2013, 14:53:35
maar volgens mijn broer is hij beter dan het eerste deel.

kan precies moeilijk anders. ik vond de eerste héél slecht. en saai

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Toni71

Gisteren naar deel 2 geweest in Kinepolis in Brugge.

Bij het eerste deel had ik achteraf een beetje het gevoel van , is dit het nou...(Ik vond hem ook saai).
Dit deel maakte dat ruimschoots goed. Een snelle rit over de achtbaan, een en al actie. Prachtige beelden, en er gebeurt zoveel op het scherm.
Van mij mogen er zo nog vele films volgen.

Wij hebben hem in 3d bekeken.
Ergens was ik hier een beetje huiverig voor, om deze film zo te gaan bekijken.
Onze ervaring met 3d was niet erg  denderend, daar we dit een paar keer slecht hebben ervaren in Rotterdam Pathé.
Slecht was  hier: te donker beeld, een beetje wazig beeld, en het geluid stond erg hard en slecht afgesteld.

Wat een verademing zeg in Brugge. Een prachtig beeld, zuiver, niet donker, zelfs erg scherp. Het geluid was prima. Niet overheersend waar het dat niet moest zijn.
Nu zal deze ervaring toch van bioscoop tot bioscoop wel verschillen, denk ik.

De film en het 3d heeft me  nu toch doen besluiten om een projector met 3d aan te schaffen. Ik twijfelde eerder nog om een grotere plasma tv te kopen.
Het 3d in de film was niet overheersend, maar het voegde voor ons wel wat toe aan de film. Daar dit mooier is op een groot scherm, toch de projector.

Nog een jaar wachten voor deel 3...:(

Kerkhoffd

CineMec in Ede vertoont ook de 2D versie voor liefhebbers naast 3D en 3D HFR.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

VlisChris

Citaat van: RonG op december 13, 2013, 13:29:22
Iemand al deel 2 gezien? Moet geweldig zijn :).

Afgelopen dinsdag (ok, officieel woensdag) om 00.01 in de voorpremiere.
Wat iemand anders al schreef: stukken beter dan deel I. Meer spanning, snelheid, en gewoon pakkender. Heb me er goed mee vermaakt. Alleen het einde was een kleine verbazing. Niet alleen bij mij, maar voor de hele zaal eigenlijk wel :) Dat was goed te merken ;)

Ik denk dat als ik de film een cijfer zou moeten geven het een kleine 8 zou worden.

Toni71

Wat vond je aan het einde verbazend?
Het is toch hetzelfde als het boek? Ik kan me niet herinneren dat ik het in het boek anders heb gelezen?

Kan je mij dit pmen? Dit om uiteraard niks te verklappen over de film.

RonG

Heb deel 2 nog niet gezien maar wel het boek gelezen. Dus deel 2 eindigt als het boek, waarom dan deel3? :D

Toni71

Jaja...deel 2 eindigt als in het boek..... :P , en is natuurlijk niet het einde van de story......
Er volgt nog een deel, wat de meeste mensen wel zullen weten.

RonG

Ik ben iig erg benieuwd, vanavond staat deel 1 extended op het programma :)

VlisChris

Citaat van: Tony71 op december 13, 2013, 15:44:28
Wat vond je aan het einde verbazend?
Het is toch hetzelfde als het boek? Ik kan me niet herinneren dat ik het in het boek anders heb gelezen?

Kan je mij dit pmen? Dit om uiteraard niks te verklappen over de film.

Dit lees ik nu pas.
Spoiler
Aan de reactie in de zaal te merken hadden de meesten (ook ik) het einde iets "subtieler"? verwacht denk ik. Nu zat je echt nog te wachten op 1 mooie actie, of 1 mooi shot ofzo. En in plaats daarvan ging het scherm op zwart. Wel een pracht van een cliffhanger op deze manier ;)

Denon Focal

Gisteren deel 2 gezien in Pathe De Kuip in 3D hfr. Beeld en geluid waren top.
Mooie film, meer aktie dan in deel 1. Verhaal bevat veel extra's t.o.v. het boek maar passen voor mij wel in de LotR/Hobbit mythologie.
Einde was een prima cliffhanger. Uiteraard is einde deel 2 niet gelijk aan het einde van het boek, dat zit pas in deel 3.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

rattaplan

Gisteravond geweest in Rembrandt Arnhem. erg druk op maandagavond door de vakantie, Was ik ff vergeten. Ik ga toch liever als er bijna geen hond zit. Maargoed de film was echt super. Zoals gezegd stuk beter kwa vermaak dan deel 1. Aan een stuk door actie en super special effects. Einde was inderdaad ff van "HUH?" cliffhangertje dus  :bigsmile:

Wat ik wel minder vond was dat het de 3D hfr versie was. Daar kan ik dus echt niet aan wennen. Doe mij maar de filmische variant. Verder echt een topper.

RonG

Gisteren dan eindelijk gezien en vond het een erg gave film, kan niet wachten op het slotstuk :)