Kef IQ 9 / IQ6c / IQ3 modificeren

Started by mikeske, September 19, 2007, 13:53:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikeske

Quote from: molle on September 28, 2007, 19:03:11
Dat is meer mijn richting  ;D

dat dacht ik ook  ;D

Quote from: Dutchie on September 29, 2007, 06:13:07
En veel foto's maken!!!  :)

heb ik gedaan  ;)

Quote from: niels1962 on September 29, 2007, 11:34:43
Ben vooral benieuwd naar het eindresultaat Mike.  ;)

wel GROOT NIEUWS, de linker front is klaar.
Was toch een pak meer werk dan ik gedacht had.
Ben er toch wel een uur of 5 aan bezig geweest denk ik.

Maar deze morgen was hij dus klaar en heb ik al met enkele nummers kunnen vergelijken.
En ik hoor echt wel degelijk verschil, zelfs mijn vriendin merkte het ook direct. Het klonk veel echter volgens haar ( bij de aangepaste  ).
Terwijl ze niet wist welke aangepast was  :)

Voorlopig heb ik enkel stemmen vergeleken en het klinkt dus vooral "echter"
De warmte is iets minder ( vind ik wel aangenaam ), maar je hebt wel meer echtheid en details.

Voor de fotohongerigen, ik heb heeeeeel veel foto's genomen.
die ga ik straks overzetten en verkleinen en dan post ik ze hier.

Nu dus ook nog wat mensen uitnodigen die willen komen luisteren.
Dus bij deze, iedereen die eens wil langskomen is welkom.

Nu ga ik eerst wat opruimen, foto's en dan terug luisteren ( en ook nog wat prutsen met de nieuwe imac  :P )
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

denoontje


mikeske

Quote from: denoontje on September 30, 2007, 21:03:18
2100 en nog geen foto's :'(

Mja deze middag onverwachts naar het winkelcentrum geweest.
Heb ze ondertussen al geresised, maar heb op de imac nog geen ftp programma ingesteld en vind niet direct mijn gebruikesnaam en wachtwoord.
Zal voor morgen zijn jongens  :-\
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Benco

#78
ben erg benieuwd Mike...

Ik weet dat je sommige  luidsprekerboxen echt wel kan verbeteren ... mijn Tannoys  zijn ook een pak beter dan ze waren ... ik heb ook kastbekabeling , filter , aansluitklemmen e.d. vervangen maar ook gelijk de kast helemaal aangepast en het resultaat mag er weze (al zeg ik het zelf )

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50326.0


Mvg Benco.

niels1962

Ha die Mike,

Ik begrijp uit je eerste reacties dat je heel tevreden bent. Heb je ook al wat met muziek uit kunnen testen? Je zei dat het klankbeeld iets minder warm was maar dat je dat niet erg vind. Ben heel benieuwd of het met muziek ook een verbetering is en of je de modificatie de moeite waard hebt gevonden.

Groet, Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

hifiman

Misschien een domme vraag maar hoe kun je goed conclusie trekken als beide speaker nu anders klinken?

Of sluit je ze een voor een aan om te vergelijken?

niels1962

Als ik het goed gevolgd heb dan heeft Mike eerst een speaker gedaan Audio.

Gr. Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

mikeske

Quote from: Benco on October  1, 2007, 10:49:58
ben erg benieuwd Mike...

Ik weet dat je sommige  luidsprekerboxen echt wel kan verbeteren ... mijn Tannoys  zijn ook een pak beter dan ze waren ... ik heb ook kastbekabeling , filter , aansluitklemmen e.d. vervangen maar ook gelijk de kast helemaal aangepast en het resultaat mag er weze (al zeg ik het zelf )

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=50326.0


Mvg Benco.

net even je topic doorlopen en ziet er wel prima uit  ;)

Quote from: niels1962 on October  1, 2007, 11:30:42
Ha die Mike,

Ik begrijp uit je eerste reacties dat je heel tevreden bent. Heb je ook al wat met muziek uit kunnen testen? Je zei dat het klankbeeld iets minder warm was maar dat je dat niet erg vind. Ben heel benieuwd of het met muziek ook een verbetering is en of je de modificatie de moeite waard hebt gevonden.

Groet, Niels.

Ik heb met muziek vergeleken en ben heeeel positief over het resultaat  ;)
Binnenkort dus de rest doen

Quote from: Audioloog on October  1, 2007, 12:01:37
Misschien een domme vraag maar hoe kun je goed conclusie trekken als beide speaker nu anders klinken?

Of sluit je ze een voor een aan om te vergelijken?

Ik heb voorlopig dus 1 aangepast en heb dan een mono signaal laten spelen.
Telkens beluisteren op de standaard en dan de aangepaste luidspreker.

Quote from: niels1962 on October  1, 2007, 13:25:37
Als ik het goed gevolgd heb dan heeft Mike eerst een speaker gedaan Audio.

Gr. Niels.

klopt  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

molle

Mooi dat het een verbetering geeft O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Benco

Quote from: mikeske on October  1, 2007, 17:03:50
net even je topic doorlopen en ziet er wel prima uit  ;)


Thanks  ;)
Mvg Benco.

mikeske

Zo, hier dan het volledige fotoverhaal:

We beginnen met dit



De patient ligt klaar



Covers er af



Woofers er uit



Plaats mid/tweeter



Plaats woofer 1



Plaats woofer 2



Andere kant



Aansluitterminal



Open



Demping verwijdert en filter is nu zichtbaar



Overschot



Aansluitterminal





Mid/Tweeter





Woofer





Filter



Kabels losgesoldeerd





Spellbinder hangt er aan





Filter met nieuwe bekabeling terug in de kast



Aansluitterminals solderen





Filter terug ingeduffeld



Woofer gesoldeerd



Woofer 2 gesoldeerd



Mid/Tweeter gesoldeerd



Units terug gemonteerd



Terug op zijn plaats



Zo dit was  ;D

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

#86
Mooie foto sessie Mike! Valt best mee om je bedrading te vervangen, er rustig voor gaan zitten en netjes en geduldig werken. Ben benieuwd hoe het eindresultaat is.
Overigens zijn mijn fronts ook voorzien van interne Siltech bekabeling. Echter ik heb geen zin om mijn rears (identieke speakers) hiermee te vergelijken, teveel werk.....


p.s. Zo iets groots, langwerpig en in vaste vorm heeft er nog nooit in dat bed gelegen ;D  :-X
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

daxie

Mooi verslagje Mike. Ik probeer deze of volgende week even langs te komen om te luisteren, moet even met de bazin afspreken. Ben je vrij? (eventueel eens overdag kan ook).

op welke temp heb je gesoldeerd? Ging het vlot? Ben je van plan het filter zelf ook aan te pakken?

Geef het nog wat tijd, de spellbinders hebben heel wat inspeeltijd nodig, dus wellicht geldt dat als speakerbekabeling ook.

Benco

leuk gedaan , ik denk wel dat je met aanbrengen van een beetje loodbitumen en wat meer dempingswol  nog meer resultaat boekt dan enkel de bekabeling ...

Ik heb voor mijn kasten MDM-3 gekocht van  het merk Monacor , kostte ongeveer 7€ voor een   20 Literkast mee te doen ...

Mvg Benco.

Interficior

Als je de bekabeling een verbetering vindt, probeer dan eens HEEL gauw die elko's te vervangen voor degelijke condensatoren.
Take it or lease it

mikeske

Quote from: Blue-Eyes on October  1, 2007, 20:50:52
Mooie foto sessie Mike! Valt best mee om je bedrading te vervangen, er rustig voor gaan zitten en netjes en geduldig werken.

thanks, inderdaad alles deel per deel gedaan en ging prima  :)

Quote
Ben benieuwd hoe het eindresultaat is.
Overigens zijn mijn fronts ook voorzien van interne Siltech bekabeling. Echter ik heb geen zin om mijn rears (identieke speakers) hiermee te vergelijken, teveel werk.....


p.s. Zo iets groots, langwerpig en in vaste vorm heeft er nog nooit in dat bed gelegen ;D  :-X

hehe  ;D

Quote from: daxie on October  1, 2007, 20:54:40
Mooi verslagje Mike. Ik probeer deze of volgende week even langs te komen om te luisteren, moet even met de bazin afspreken. Ben je vrij? (eventueel eens overdag kan ook).

op welke temp heb je gesoldeerd? Ging het vlot? Ben je van plan het filter zelf ook aan te pakken?

Geef het nog wat tijd, de spellbinders hebben heel wat inspeeltijd nodig, dus wellicht geldt dat als speakerbekabeling ook.

Kom gerust langs, ik kan normaal iedere avond, overdag niet.

Lossolderen op 400 en vastsolderen 350, ging allemaal heel vlot.
Het filter ga ik normaal ook nog doen.

Kan dus alleen nog maar verbeteren is nu al prima  :)

Quote from: Benco on October  1, 2007, 20:56:09
leuk gedaan , ik denk wel dat je met aanbrengen van een beetje loodbitumen en wat meer dempingswol  nog meer resultaat boekt dan enkel de bekabeling ...

Ik heb voor mijn kasten MDM-3 gekocht van  het merk Monacor , kostte ongeveer 7? voor een   20 Literkast mee te doen ...

Mvg Benco.


Ok zal ik eens voor kijken, bedankt voor de info

Quote from: Interficior on October  1, 2007, 21:00:18
Als je de bekabeling een verbetering vindt, probeer dan eens HEEL gauw die elko's te vervangen voor degelijke condensatoren.

Ok, waar kan ik die best halen ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

hifiman


Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

daffy

#93
NETJES gedaan zeg !!!

en was de kwaliteit van de interne bekabeling gelijk aan de bekende rood/zwarte gamma (etc.) kabels ?
of viel het nog wel mee.

Ik denk net als Benco dat hier en daar wat loodbitumen of wat simpele extra dwarsschoring inderdaad geen kwaad kan.

Die elko,s van bennic wil ik zelf in de toekomst ook uit m'n kef XQ5's hebben , ik ga in de toekomst maar eens contact opnemen
met : http://www.audiowise.nl/ om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik ben benieuwd hoe de eventuele klankverandering bij je uitpakt.

grtjz Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

molle

Mooi werk geleverd Mike O0
Nu nog een tijdje inspelen :D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Peerless Monster

Mooi Mike!
Nu hopen dat het heeft geholpen al dat werk.
Loodbitumen is een hele grote aanrader ook zoals hierboven al werd vernoemd...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CarloPJB

Of hier http://www.bmm-electronics.nl/Producten_aB.asp?code=2.

En kun je gelijk de bitumen meebestellen.Dat scheelt ook `n slok op `n borrel  ;)

Benco


niels1962

Mike, en een compliment over de omgeving op de foto onder het opschrift "Units terug gemonteerd". Dat mag ook gezegd worden  ;)

Voor de rest een hele mooie en compleet gefotografeerde upgrade van je speaker waar een ieder wat aan kan hebben.

Groet, Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4

TheSpeedSkater

Leuk Mike. Ook leuke foto serie. Lekker duidelijk. Ziet er niet al te ingewikkeld uit...

Wat wordt de volgende DHZ klus?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog