VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Erik van Voorst (in memoriam)

#1726
Ook natuurlijk wat metingen waaronder 0.5 millivolt wisselspanning aan de uitgang......muisstil  ;D

....en zijn eerste "luistermodificatie" is een feit Lundahl smoorspoelen ipv weerstanden.....nobrainer  ;D


HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Na een uurtje of 20 inspelen ben ik nog steeds niet onder de indruk van het hoog zoals ik het op de leen Ungaku heb gehoord.
Ook de glans op de instrumenten is een tikkie minder....dus het loont om stap voor stap hier te blijven experimenteren en te leren.

Ik moet toegeven dat de twee trafootjes op mijn testbak in afwachting van de Tangos verder niet van High End kwaliteit zijn evenals de eenvoudige buizen voor de gelijkrichting, bedrading heb ik ook eenvoudig gehouden.

Dit levert voor mij wederom het bewijs dat de wereldwijd klagende nabouwers het dus echt moeten zoeken in de materiaalkeuze bij dit "simpele" ontwerp i.p.v. de schakeling van de originele Ungaku meteen te verketteren  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

Quote from: Erik van Voorst on April  7, 2017, 17:25:06
Na een uurtje of 20 inspelen ben ik nog steeds niet onder de indruk van het hoog zoals ik het op de leen Ungaku heb gehoord.
Ook de glans op de instrumenten is een tikkie minder....dus het loont om stap voor stap hier te blijven experimenteren en te leren.

Ik moet toegeven dat de twee trafootjes op mijn testbak in afwachting van de Tangos verder niet van High End kwaliteit zijn evenals de eenvoudige buizen voor de gelijkrichting, bedrading heb ik ook eenvoudig gehouden.

Dit levert voor mij wederom het bewijs dat de wereldwijd klagende nabouwers het dus echt moeten zoeken in de materiaalkeuze bij dit "simpele" ontwerp i.p.v. de schakeling van de originele Ungaku meteen te verketteren  ;D
Is wel even slikken dan of niet? Na al die moeite.

Erik van Voorst (in memoriam)

Nope, want ik weet dat het goed komt.

Het is een testbak waar met geduld en veel luisteren aan geschaafd moet worden en bewust is/word gekeken of ook met sommige eenvoudige componenten soortgelijke resultaten als met de originele (dure) componenten kan worden behaald in een direct vergelijk........niet dus.

Nogmaals de componenten zijn erg duur dus experimenteren met minder duur is altijd leerzaam...er gaat NIETS boven  "in de praktijk ervaren " .... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

En reken maar op zeker 200 uur inspelen voor de UGT's
dat heeft echt tijd nodig
Een nieuwe versterker moet altijd op gang komen.
ook alle solderingen en componenten hebben tijd nodig om 1 geheel te vormen 

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp, hij staat nu hele dagen te draaien  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Maar ook eens af en toe uitzetten dat hij weer helemaal afkoelt en dan weer opstarten
je zal horen dat hij een sprongetje gemaakt heeft als je hem dan weer aanzet.
het word allemaal beter na het inspelen.
Maar het is wel zo als je het echt een punt hebt dat je nog niet helemaal bevalt dan doet inspelen daar ook niets aan
soms lees je verhalen dat na inspelen een apparaat of kabel ineens kompleet anders is
dat is onzin.
Tamura is bekend vanwege het fluweel zachte hoog 
Tango is veel helderder en Audio Note UK ook


Contour

Prachtig werk Erik! Komen er nog Bybees in?

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Bybees zijn soms echt een puntje op de I na een uitgekristalliseerd ontwerp (vind ik)...dus wie weet.

Nu eerst éen setje Tangos daarna betere (gelijkricht) buizen misschien betere bedrading/weerstanden/elcos etc etc...gewoon steeds proefondervindelijk een stapje.

Daarna is de planning dat ik het een jaartje met rust laat (ben nu mijn werkplaatsje zeer serieus aan het upgraden (zie woodworking.nl) alvorens een definitieve gave behuizing met nog wat mooier spul en ontkoppel trucs etc. toe te passen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Denon Focal

Ben eens gaan kijken op woodworking.nl. Leuke site waar ik nu al een aantal goede tips het gelezen. Suc6 met de bouw van je werkplaats.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

R

Quote from: Erik van Voorst on April 10, 2017, 11:50:14
Hoi

Bybees zijn soms echt een puntje op de I na een uitgekristalliseerd ontwerp (vind ik)...dus wie weet.

Nu eerst éen setje Tangos daarna betere (gelijkricht) buizen misschien betere bedrading/weerstanden/elcos etc etc...gewoon steeds proefondervindelijk een stapje.

Daarna is de planning dat ik het een jaartje met rust laat (ben nu mijn werkplaatsje zeer serieus aan het upgraden (zie woodworking.nl) alvorens een definitieve gave behuizing met nog wat mooier spul en ontkoppel trucs etc. toe te passen.

Ik dacht al dat ik je had zien langskomen. Leuk!

Erik van Voorst (in memoriam)

Tango interstages uit Japan liggen nu inmiddels bij de Douane.  :popcorn:

Ik hoop dat ze snel arriveren want ondanks heel wat uurtjes inspelen brengt het voor mij nog niet de Magie en blijft het hoog wat achter.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Maikel_audionerd

Quote from: Erik van Voorst on April 21, 2017, 17:57:30
Tango interstages uit Japan liggen nu inmiddels bij de Douane.  :popcorn:

Ik hoop dat ze snel arriveren want ondanks heel wat uurtjes inspelen brengt het voor mij nog niet de Magie en blijft het hoog wat achter.
Ben heel benieuwd.
Altijd spannend ook, de aankomst van pakketjes
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Erik van Voorst (in memoriam)

Het regent dagelijks pakketjes en pakketten de laatste weken sinds ik erg druk ben om mijn werkplaats opnieuw op te bouwen en up te graden....veel dozen hebben de Ralkleur 7035 met 6018  ;D  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BuSpu

#1740
Zo veel nieuw Festool spul?  :headbanging:

Erik van Voorst (in memoriam)

De interstages zijn binnen  :clapping:

Yepp veel Festool ben er echt een liefhebber van en gebruik het intensief  :yinyang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Die versterker geloof ik wel maar de Festool gereedschappen wil ik graag wel weten  :)
Laat maar zien !

jossie

Omni !

Erik van Voorst (in memoriam)

Ander topic op Woodworking.nl   :popcorn:

http://www.woodworking.nl/showthread.php?21144-Van-kleine-garage-naar-klein-maar-fijne-werkplaats

Buiten een betere werkplaats ben ik daar trouwens ook de "werkbank der werkbanken" aan het bouwen een "Roubo".   :D

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jossie

Lekker bezig daarzo.

Wij pleiten natuurlijk wel voor hierzo.

Ik wil daarom zeker niet benadrukken dat je dat weer prachtig doet. Dadelijk blijf je er in, zien we je niet meer terug.

Graag  zo snel mogelijk weer aan de Versterker Der Versterkers verder werken ja! Kan dat niet op een gekochte werkbank? Scheelt toch aanzienlijk in de doorlooptijd.

;D
Omni !

BuSpu

Quote from: jossie on April 23, 2017, 21:44:37
Kan dat niet op een gekochte werkbank? Scheelt toch aanzienlijk in de doorlooptijd.
:clapping:

Erik van Voorst (in memoriam)

Ze zijn door de douane en binnen dus maandag gaan de Tango Interstages erin.
Eerlijk gezegd verwacht ik hier veel van.... :D

Ondertussen alles flink ingespeeld masr geen noemenswaardige verschillen (meer).
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Contour