VERSTERKER DER VERSTERKERS

Started by paul groot, June 16, 2007, 18:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leon

Quote from: Erik van Voorst on February 29, 2008, 22:53:36
EINDELIJK DE LANG VERWACHTE GLOEI-PITJES

Kom op Erik.............. :o  Dit kan jij veel beter !!!!!!!.....!!!!!! ;D In het donker / zonder flitser !!!!!!!  :P

Complimenten overigens voor het totale project. En inderdaad, iedereen vergeet Anton. Sjappoo...

Groetjes Leonneke

Erik van Voorst (in memoriam)

#1001
Vanavond zet ik er een mooi fotootje op.... ;)

Morgen het rack definitief in elkaar zetten (al het ebben gekocht en vandaag verwerkt) want dan komt de eerst (luister)visite....

Alles staat nu te spelen......ik onthou me nog even van comnmentaar...want ik ben nu te enthousiast....wel een smiley dan maar.... :o O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

TubeKees

Is dat lekker? Grijnzend in slaap vallen na ál die arbeid  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Speciaal voor Leon....en eigenlijk voor alle andere " glassworshippers"...including ME....

Buiten het feit dat ik nu voor het eerst in plm. 25 jaar in de woonkamer mijn buisjes zie...zijn mijn oren
eigenlijk veel meer op het geluid gericht....jongens dit speelt mooi en bijzonder :-X...en het is pas kwart voor 7....en niets is nog ingespeeld... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Quote from: Erik van Voorst on March  1, 2008, 18:49:26
Speciaal voor Leon....en eigenlijk voor alle andere " glassworshippers"...including ME....

Buiten het feit dat ik nu voor het eerst in plm. 25 jaar in de woonkamer mijn buisjes zie...zijn mijn oren
eigenlijk veel meer op het geluid gericht....jongens dit speelt mooi en bijzonder :-X...en het is pas kwart voor 7....en niets is nog ingespeeld... :o

wonderschoon Eric, als buizenliefhebber wordt je er wel kriebelig van zo mooi ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

#1005
Dank je wel, Ad en Leon :)

Het is elke keer opnieuw bijzonder te ervaren hoe, na lang gezwoeg en over maanden verdeeld,
een project als bijvoorbeeld dit van (voor) Erik, wanneer deze zijn eind fase ingaat, dit
toch weer een heel speciaal spannings gevoel en de daarbij behorende sfeer opbouwt.

Op het moment waar theorieën overgaan in praktijk, en het interne bekabelings traject de
laatste 'manual labor' lootjes zijn ......Is het ( in eerste instantie  ;)) "erg" prettig.....de laag en
hoogspanningen, niet alleen op juiste waarden, maar ook op de juiste plaatsen aan te treffen ......na een wijntje of ... :-X ;D   

Daarna... een zucht, nog een slokje wijn.....even een spelertje...kabeltje... een versterkertje...;  Erik opvegen op dat moment ;D  ;.... signaal!!!... en dat over beide
kanalen..........Yesssssss!!!!!!...Oefff...112 ;D

This feeling.... can't get any better than that........Als een peuter met zijn handje in de snoepjespot. :)

Anton.

P.S. But that was yesterday.....Today!!!!.. alles op zijn plaats en aangesloten, en heb
ik Erik en Aafje, na zelf een paar noten beluistert te hebben, met een goed gevoel erover
achter gelaten. :)   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Quote from: scrutinizer on March  1, 2008, 19:01:01
Dank je wel, Ad en Leon :)

Het is elke keer opnieuw bijzonder te ervaren hoe, na lang gezwoeg en over maanden verdeeld,
een project als bijvoorbeeld dit van (voor) Erik, wanneer deze zijn eind fase ingaat, dit
toch weer een heel speciaal spannings gevoel en de daarbij behorende sfeer opbouwt.

Op het moment waar theorieën overgaan in praktijk, en het interne bekabelings traject de
laatste 'manual labor' lootjes zijn ......Is het ( in eerste instantie  ;)) "erg" prettig.....de laag en
hoogspanningen, niet alleen op juiste waarden, maar ook op de juiste plaatsen aan te treffen ......na een wijntje of ... :-X ;D   

Daarna... een zucht, nog een slokje wijn.....even een spelertje...kabeltje... een versterkertje...;  Erik opvegen op dat moment ;D  ;.... signaal!!!... en dat over beide
kanalen..........Yesssssss!!!!!!...Oefff...112 ;D

This feeling.... can't get any better than that........Als een peuter met zijn handje in de snoepjespot. :)

Anton.

P.S. But that was yesterday.....Today!!!!..is alles op zijn plaats gezet en aangesloten, en heb
ik Erik en Aafje, na zelf een paar noten beluistert te hebben, met een goed gevoel erover
achter gelaten.   


Anton,

Je hebt echt een pracht werk geleverd, natuurlijk Eric ook maar dat is de buitenkant ;D ;D

Ooit zou ik ook wel eens wat zel willen maken. Ik lees er veel over maar ik durf het niet...

Als ik dit dan weer zie.....

Het moet ook wel heerlijk klinken denk ik ;D

Prachtig!

Succes met de laatste loodjes.

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

#1007
....EAT THIS UNGAKU..... ;D

Ik word nu natuurlijk een beetje overmoedig  >:D...maar wat wil je met dit heerlijke geluid....en een fles Chassagne Montrachet 1Cru van de veiling (who cares) om passend met Aafje
(respect voor haar tolerantie mbt de rotzooi een jaar lang !!!!!) te vieren.
Morgen met  mijn luistervisite Peter en Irene (ik hoop ook met Anton) Champagne... ;D


Cd na cd na cd gaat er nu in...en inderdaad gaat er zeer veel respect naar Anton...wil je geloven dat het
NA AANSLUITEN IN EEN KEER GEWOON WERKTE..... 8)

Ik ben niet zo snel onder de indruk van iemand...met hout ook wel wat gewend :P...maar electronica
" a different game." .......kort gezegd...met Anton is het een match made in heaven voor mij .....wat resulteert in....enfin...I get carried away now.... :-X

Een aanrader is " An Der Schonen Blauen Donau" J. Strauss van Harnoncourt (Teldec).....vergeet de nieuwjaarsconcerten geschroeid op rijke japanners leest. :(...maar koop deze cd. ;)...je krijgt weer een diep respect voor Johann Strauss....( met een beetje hulp van Nikolaus) die toch een beetje in de schaduw staat van zijn broer Richard Strauss 8)

Oja aan de de hifi freak is gelukkig ook gedacht.

Geluid is .........Funf Ohre ...uhhhh....10++

PS

Wadia is nog even zonder Cocobolo maar dat is een kwestie van een week  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

djeek

Eric van harte proficiat met je prachtige PRE-AMP, ook hulde aan Anton die prachtig werk geleverd heeft.

Geniet ervan :) :) :) :) :) :) :)


Erik van Voorst (in memoriam)

.................................................het wordt echt een latertje vanavond hoor.................on the other hand...ik heb 3000 cd's................ :-X



A Boost For the TUBIES... ;D.


PS

Koop .......Joni Mitchell...met Blue....dan hoor je 2 nummers van bv. Krall en Peyroux...en dan weet je meteen wie er de baas is JUIST JONI... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

#1010
Proficiat Erik, (en de anderen uiteraard).

De foto met de fles en het glas is het mooist, die zegt alles!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Leon

Finally;

I have seen the light  ;D

Thanx for keeping your promisses  ;)

Leon
Groetjes Leonneke

Erik van Voorst (in memoriam)

#1012
Ik moet gewoon nog een cd-tip geven......THE WEAVERS LIVE IN CARNEGIE HALL....van het akoestische prima donna label...

Ik heb zelf een goede kopie....maar wie mij het origineel wil verkopen tegen een goede prijs mag komen luisteren en kijken en cash zijn bedrag innen......

Een link naar een site waar ik kan kopen is ook welkom..........

Als je WIM AWAY luistert van the weavers begrijp je meteen waarom mensen 100 rden euros voor een rare specimen lp willen dokken... 8)

Dit is em...dus the goldversie van analogue sound....ben een beetje huiverig om 2e hands te bestellen via Amazon...veel geld en misschien de verkeerde..ivm de vele (re) issues... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paul groot

Gefeliciteerd Erik en Anton met jullie resultaat.

Ziet er geweldig uit en ik kom morgen natuurlijk effe op de thee (champagne zal al op zijn)..........luisteren.

Als je mij zou vragen wat ik horen wil dan graag nog dat "vreemde" CDtje van David Sylvian. ;D
Maanden geleden bij je gehoord en of dit nou tot de categorie muziek of geluidjes hoort maakt niet uit, het was erg interessant en mooi.
Heeft me toch niet los gelaten die klanken.



Groetjes
Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

phy

Quote from: Erik van Voorst on March  1, 2008, 22:55:34
Ik moet gewoon nog een cd-tip geven......THE WEAVERS LIVE IN CARNEGIE HALL....van het akoestische prima donna label...

Ik heb zelf een goede kopie....maar wie mij het origineel wil verkopen tegen een goede prijs mag komen luisteren en kijken en cash zijn bedrag innen......

Een link naar een site waar ik kan kopen is ook welkom..........

Als je WIM AWAY luistert van the weavers begrijp je meteen waarom mensen 100 rden euros voor een rare specimen lp willen dokken... 8)

Dit is em...dus the goldversie van analogue sound....ben een beetje huiverig om 2e hands te bestellen via Amazon...veel geld en misschien de verkeerde..ivm de vele (re) issues... :(
Hoi Eric ik heb hem hier en verschillende andere labels van deze cd
hij is inderdaad heel mooi, kan een opname nog mooier denk je dan  :)
Maar ik heb hier ook nog de vinyl versie van deze cd.
De nummers zijn uitgestreken over 5 lp's 45 toeren en maar aan 1 kant gesneden
als je dat opzet blijft de cd echt helemaal nergens meer.

Erik van Voorst (in memoriam)


Dus je wil hem verkopen... ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Tazzy

Ik zou em kado doen als homage aan je werk, mja wie ben ik ;-)
Learn the rules so you know how to break them properly - The Dalai Lama

Dedicated room project progress report
DVDProfiler

dre73

ik zou `m ook cadeau doen alleen als ik mocht komen brengen ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

phy

Quote from: Erik van Voorst on March  2, 2008, 17:01:41
Dus je wil hem verkopen... ???
Nee ik vekoop nooit cd's of lp's,
ik wil alleen maar zeggen dat het nog een stapje verder kan
Draai jij ook platen?
mischien kan ik wel nog aan zo'n lp box komen.
Robert 

advr

Quote from: phy on March  2, 2008, 20:24:19
Nee ik vekoop nooit cd's of lp's,
ik wil alleen maar zeggen dat het nog een stapje verder kan
Draai jij ook platen?
mischien kan ik wel nog aan zo'n lp box komen.
Robert 

Hoi Robert,

dan maak ik even van de gelegenheid gebruik...
ik hou me me aanbevolen als vinyl liefhebber ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Gisterenavond de eerste (luister)visite over de vloer gehad...

Net als ik ervaarde de luisteraars een  "ander geluid" dwz geen tikkie meer hoog of dieper laag of prominenter middengebied...zeg maar de effecten van een kabeltje of buisje...maar structureel anders ...lees veel beter... 8)

De muziek is zijdenzacht...zoals mijn vrouw Aafje opmerkte...het hout is houter (echter) het metaal is...enz enz...kortom de "echtheidsbeleving" is enorm toegenomen.... :o.

Het klinkt echt vrijer in de ruimte en losser met enorme dynamische energie..met name midden-hoog....ook stemmen hebben meer ..uhh..een bel canto  ;D

Het grappige is dat deze geluidsverandering dus eigenlijk totaal niet te voorspellen blijkt....je gaat ervan uit dat je alles zoveel mogelijk onder controle hebt door stapsgewijs te verbeteren ...maar als dan de ombouw met wat andere zaken ook uiteindelijk ingezet gaan worden dan....hoop je op verbetering...maar wat het gaat brengen.....

......en dan te bedenken dat er 500 uur voor een V-cap staat om in te spelen om zijn echte kwaliteit te laten horen....evenals de nog niet ingespeelde...bedrading, electrolyten, overige condensators, buisjes, weerstanden...wie weet wat mij nog te wachten staat  >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr


toch altijd weer apart hoe iets beter kan worden terwijl het al zo goed is... ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

qinq

Mooi geworden!

Je had trouwens nog een kostenplaatje belooft :o

paul groot

Ik vond het geluid van voor dit project al overweldigend helder en mooi.
Nu zeker mooier maar lastig te beschrijven voor mij wat er dan wel zo mooi aan was.
Een poging; Het grote verschil voor mij was dat het geluid overal voor je totaal gespreid is , de stemmen en instrumenten in de diepte en breedte geplaatst.
Alsof de speakerkasten niet de bron waren.
Mijn complimenten.

Gr
Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

advr

Quote from: qinq on March  3, 2008, 18:12:35
Je had trouwens nog een kostenplaatje belooft :o

da's gewoon ondergeschikt aan het resultaat toch;D ;D

niet interessant! :o 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster