Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on July  3, 2017, 16:53:36
Bij de Io2 is het speakerdoek wel zwart ;)
Mooi! Dat is het meeste wat je ziet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De Denon is sinds vandaag helemaal voorbereid op 3D-audio. De laatste firmware staat erop...


en Auro is geïnstalleerd...


Leuke is dat je bij het opstarten nu dit ziet...


Zoals gezegd was het door het ontbreken van Wired-LAN in de kelder best een uitdaging...


Maar de hoofdzaak is dat het is gelukt! :pompom:

De Denon staat weer op zijn plaats en alles weer goed aangesloten. Ook de configuratie van de hoogtespeakers heb ik al gedaan, alleen ging het mis bij de testtonen. Die hoorde ik niet uit de hoogtekanalen komen. Had waarschijnlijk iets te maken met het feit dat de Io2's nog niet hangen. ;D

Viktor is de importeurs aan het lastig vallen wanneer de Io2's weer leverbaar zijn. Dus wie weet........
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

Leuk speelgoed  8)

Ga je veel plezier van hebben van het Atmos/DTS X/ Auro 3D gebeuren.

HTip

Quote from: Ralf67 on July  3, 2017, 21:59:02
Leuk speelgoed  8)

Ga je veel plezier van hebben van het Atmos/DTS X/ Auro 3D gebeuren.
Dank je Ralf! Is zeker leuk speelgoed en ga ik heel veel plezier aan beleven. Jij kan het weten want je bent al een tijdje ervan aan het genieten. Voordeel wat ik heb met de X7200 is dat ik geen externe versterker nodig heb, op de VoG-speaker van Auro na. Dat maakt de oplossing redelijk eenvoudig met Denon's unified speaker layout in 9.1. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat...

Wordt sowieso een leuke 2e helft van het jaar 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Philip jij hebt mail over de prijs en de kiekjes.  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Maximus_Aurelius on July  3, 2017, 22:57:36
Philip jij hebt mail over de prijs en de kiekjes.  ;)
Dank je Nico. Op basis van jouw foto's lijkt Black Pearl ook voor mij de beste keuze. Wat de speakerkabel betreft kom ik nog via e-mail op terug.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Flink werkje, Philip, maar het is gelukt!  :pompom:

Is het niet tijd voor bedraad netwerk in The Chamber? Zou je ooit gaan streamen dan is dat wellicht ook geen overbodige luxe.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HTip

Quote from: skyfox on July  4, 2017, 16:15:58
Flink werkje, Philip, maar het is gelukt!  :pompom:

Is het niet tijd voor bedraad netwerk in The Chamber? Zou je ooit gaan streamen dan is dat wellicht ook geen overbodige luxe.
Het is zeker gelukt, maar dat was het eenvoudigste deel van de klus :D Het installeren en aansluiten van de speakers wordt het moeilijkste deel. Het afstellen en verder configureren ligt daar ergens tussen ;)

Ik heb al vaker met de gedachte gelopen om netwerk en satelliet aan te leggen in de kelder. Het is er alleen nog niet eerder van gekomen. Mijn WiFi is best snel en stabiel, maar voor streamen van grote bestanden denk ik minder geschikt. De router heeft hiervoor verschillende opties, maar bedraad is Gigabit en daar kan mijn WiFi niet tegenop.

Quote from: Marco66 on July  4, 2017, 16:20:08
Gave upgrade!

Marco
Dank je Marco! Ik kom steeds dichter bij het punt dat er niets meer te wensen valt :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Dankzij de moeite die Viktor weer heeft gedaan heb ik goed nieuws. De Cabasse Io2 Black Pearl is besteld! :pompom:

Dus kan ik binnenkort gaan kijken hoe ik het ga monteren. Door forumgenoot Jefften op een goed idee gebracht. De bedoeling is dat ik een mal ga maken die iets kleiner is de houder van de Io2. Omdat ik ruimte nodig heb voor het plaatsen van de plafondplaat moet ik iets bedenken voor de afstand tot het plafond.

Ik weet niet hoe deze schroeven in NL heten, maar in BE kan ik zgn. Jamoschroeven krijgen. Weet niet of dit een merk is of een type ;) Dit is een schroef die op 2 plaatsen een schroefdraad heeft. Hiermee heb ik het regelwerk van de Clickboard-wandplaten waterpas gesteld. Ik heb goede hoop dat dat ook nu gaat werken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Quote from: HTip on July  4, 2017, 19:40:49
Ik kom steeds dichter bij het punt dat er niets meer te wensen valt :pompom:

Dat heb ik zoooo vaak gedacht :D, maar het is idd super wat je allemaal doet, en ook hoe je het doet O0

HTip

Quote from: RonG on July  5, 2017, 08:18:14
Dat heb ik zoooo vaak gedacht :D, maar het is idd super wat je allemaal doet, en ook hoe je het doet O0
Haha, ik ook en zelfs gezegd, maar op een UHD-speler na heb ik alles nu in de CoD, 3D-beeld, 3D-audio, 4K/HDR-ready. Bovendien op een kwaliteitsniveau dat ik niet voor mogelijk had gehouden [emoji41][emoji869]

En zoals iedereen wel weet, als ik iets doe, doe ik het goed [emoji106][emoji2]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb overigens gekozen voor de speakerkabel van Taga Audio. Mede door deze review van Wicked Game nieuwsgierig geworden naar dit merk. Ik heb het, gezien het aantal meters, wel gehouden bij een eenvoudigere versie en wel de TAVC-10 C/G 10 AWG Premium. Bovendien gaan de Io2's maar tot 135Hz, dus laagweergave is geen issue.

Receiverkant krijgt waarschijnlijk banaanstekkers als afwerking. Speakerzijde krijgt WBT aderhulzen.

Nu alleen nog zorgen dat de Io2's goed opgehangen kunnen worden ;)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Nice! Maar wat moet ik me voorstellen bij een kabeleinde welke alleen is afgewerkt met aderhulzen?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: skyfox on July  5, 2017, 14:31:36
Nice! Maar wat moet ik me voorstellen bij een kabeleinde welke alleen is afgewerkt met aderhulzen?
Als je bare-wire omhult met een soort koperen klem. Dit voorkomt grotendeels corrosie.



Dan kan je met een speciale tang de huls vastzetten om de in elkaar gedraaide losse draden en dan krijg je iets zoals dit:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

#17165
Dat is interessant Philip, nog niet eerder gezien. Corroderen deze hulzen dan niet of gewoon veel minder?
Weet je ook een oplossing voor solid core koper kabels?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

skyfox

Ah, ok, weer wat geleerd :) hoe breng je dat dan in de speaker? Als een banaan? Want als je de huls te plat drukt dan past dat weer niet (zoals de linker op het plaatje), of wel? Neem aan dat het voordeel tov bananen dan de prijs is?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: Maikel_audionerd on July  5, 2017, 14:52:23
Dat is interessant Philip, nog niet eerder gezien. Corroderen deze hulzen dan niet of gewoon veel minder?
Weet je ook een oplossing voor solid core koper kabels?
Het is koper, dus kan wel corroderen, maar beschermt de koperen draadjes, waardoor die minder in contact komen met zuurstof. Ik weet niet of solid core kabels dit nodig hebben, maar heb geen ervaring hiermee.

Quote from: skyfox on July  5, 2017, 14:53:40
Ah, ok, weer wat geleerd :) hoe breng je dat dan in de speaker? Als een banaan? Want als je de huls te plat drukt dan past dat weer niet (zoals de linker op het plaatje), of wel? Neem aan dat het voordeel tov bananen dan de prijs is?
De adereindhulzen (zoals ze volledig heten) worden op dezelfde manier als bare-wire gemonteerd. Je kan ze ook in een banaanstekker stoppen. Dat heb ik bij mijn inakustik LS-1202 gedaan, af laten werken met hulzen en vastgeschroefd in mijn W&M-banaanstekkers. Alleen in de Io2 is geen plaats voor bananen, tenminste voor zover ik heb kunnen zien en bare-wire kan een minder goede connectie geven.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on July  5, 2017, 15:18:18
Het is koper, dus kan wel corroderen, maar beschermt de koperen draadjes, waardoor die minder in contact komen met zuurstof. Ik weet niet of solid core kabels dit nodig hebben, maar heb geen ervaring hiermee.

dank je Philip, ik verwacht geen voordeel met solid core dan  ;)
Wel een mooie oplossing in jouw situatie  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

vik

Een aderhuls heeft als voordeel dat je een groter contact oppervlakte hebt in tegenstelling tot "bare wire". De "core" van de kabel blijft op deze manier ook heel. Geen losse tieren die alle kanten op gaan of dubbel gaan zitten.

Ondanks dat je misschien een minimale weerstand hebt van de huls (extra contact overgang) bereik je toch een beter resultaat door een groter contact oppervlakte en het minimaliseren van corrosie. Als je gebruik maakt van een "bare wire" speaker kabel kun je deze het beste om de zoveel tijd opnieuw strippen.

De WBT gold plated hulzen zijn wel een van de beste. De plat gedrukte huls in rechter foto (linker huls) is een voorbeeld van een slecht afgewerkte kabel. Hier is zoals ik het zie een te grote huls gebruikt met als resultaat dat je een plat gedrukte huls krijgt met juist een slechter contact oppervlakte.



Quote from: skyfox on July  5, 2017, 14:53:40
Ah, ok, weer wat geleerd :) hoe breng je dat dan in de speaker? Als een banaan? Want als je de huls te plat drukt dan past dat weer niet (zoals de linker op het plaatje), of wel? Neem aan dat het voordeel tov bananen dan de prijs is?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Dank je voor de duidelijke uitleg, Viktor :thumbs-up: Ik heb ook wat geleerd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Vandaag goed nieuws gekregen. De Cabasse Io2's zijn onderweg naar Viktor en als alles goed gaat heb ik ze volgende week hier samen met de speakerkabel. Aansluitend kunnen we dan gaan kijken of de beoogde oplossing gaat werken.

En als de ophangconstructie gerealiseerd is maak ik een afspraak met Viktor voor de installatie en verdere configuratie.

Worden weer leuke tijden :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on July  6, 2017, 23:28:00
Vandaag goed nieuws gekregen. De Cabasse Io2's zijn onderweg naar Viktor en als alles goed gaat heb ik ze volgende week hier samen met de speakerkabel. Aansluitend kunnen we dan gaan kijken of de beoogde oplossing gaat werken.

En als de ophangconstructie gerealiseerd is maak ik een afspraak met Viktor voor de installatie en verdere configuratie.

Worden weer leuke tijden :pompom:
Nice!!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

skyfox

Dat is snel, gaaf!! Ik denk dat de 3D audio bij jou sneller hangt dan bij mij als het zo doorgaat 🤣
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9