Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

skyfox

Heel veel plezier met de nieuwe spullen! Is de speler al ingespeeld door CM? Ik ben in ieder geval al benieuwd naar je verslag :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Peerless Monster

Heel veel plezier vandaag jongens! Moge het een prachtige 20 graden zijn in de HT.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

Nog proficiat met de nieuwe fronts, zien er indrukwekkend uit, veel plezier vandaag  :thumbs-up:

Net je video op tweakers nog eens bekeken, blijft toch een jaloersmakende ruimte  :headbanging:

Ik word altijd helemaal blij als ik beelden van jullie ruimte zie, en dat komt dan misschien ook wel doordat ik de ruimte heb mogen "ervaren"

Blijft een droomruimte  :worship:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: Kamidioblitz on July 19, 2014, 08:10:55
Net je stuk gelezen over de eerste ontmoeting met deze speler. Dat wordt marginaal genieten van het prachtige weer vrees ik zomaar! Veel plezier ermee Philip[emoji1].

Ps, als er weer eens een mg ronde gehouden wordt, moet ik erbij zijn dit. 3 maal is scheepsrecht.
Dank je Marc! Ik denk dat je gelijk hebt en dat we de zon slechts af en toe gaan zien. Maar eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg, want deze hitte kan ik slecht tegen.

Zou idd leuk zijn als je ook een keer hier kunt komen. Weet niet of dat nog dit jaar wordt, maar wat in het vat zit verzuurt niet en ik woon hier nog wel even ;D

Quote from: RobertVanWoerden on July 19, 2014, 08:26:32
Hi Philip, met je nieuwe speakers ziet de ruimte er nog mooier uit dan voorheen, prachtig hoor.
Dank je voor het mooie complient Robert! We zijn ook erg blij met hoe de speakers de blik naar voren heeft veranderd.

Quote from: skyfox on July 19, 2014, 08:44:55
Heel veel plezier met de nieuwe spullen! Is de speler al ingespeeld door CM? Ik ben in ieder geval al benieuwd naar je verslag :)
Dank je Richard! Speler heeft wel wat uren gemaakt, maar zal nog wel wat meer uurtjes spelend moeten doorbrengen. De komende week zal ik 24/7 de speler muziek laten maken. Handig zo'n USB-aansluiting :thumbs-up:

Verslag zal er wel weer van komen, mij kennende ;D

Quote from: Peerless Monster on July 19, 2014, 09:42:40
Heel veel plezier vandaag jongens! Moge het een prachtige 20 graden zijn in de HT.

Dank je Rens! 20 graden gaan we helaas niet redden, want het is nu toch al 22 graden. Maar dat is nog altijd 14 graden lager dan wat het buiten wordt in de schaduw :o

Quote from: SV..S on July 19, 2014, 10:40:44
Nog proficiat met de nieuwe fronts, zien er indrukwekkend uit, veel plezier vandaag  :thumbs-up:

Net je video op tweakers nog eens bekeken, blijft toch een jaloersmakende ruimte  :headbanging:

Ik word altijd helemaal blij als ik beelden van jullie ruimte zie, en dat komt dan misschien ook wel doordat ik de ruimte heb mogen "ervaren"

Blijft een droomruimte  :worship:
Dank je voor je mooie woorden Jos! Ik word niet snel stil, maar van zoveel lovende woorden blijkbaar wel, want ik wist even niet wat ik moest zeggen (lees: schrijven) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on July 19, 2014, 11:18:10
Dank je Marc! Ik denk dat je gelijk hebt en dat we de zon slechts af en toe gaan zien. Maar eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet erg, want deze hitte kan ik slecht tegen.

Zou idd leuk zijn als je ook een keer hier kunt komen. Weet niet of dat nog dit jaar wordt, maar wat in het vat zit verzuurt niet en ik woon hier nog wel even ;D
Dank je voor het mooie complient Robert! We zijn ook erg blij met hoe de speakers de blik naar voren heeft veranderd.
Dank je Richard! Speler heeft wel wat uren gemaakt, maar zal nog wel wat meer uurtjes spelend moeten doorbrengen. De komende week zal ik 24/7 de speler muziek laten maken. Handig zo'n USB-aansluiting :thumbs-up:

Verslag zal er wel weer van komen, mij kennende ;D
Dank je Rens! 20 graden gaan we helaas niet redden, want het is nu toch al 22 graden. Maar dat is nog altijd 14 graden lager dan wat het buiten wordt in de schaduw :o
Dank je voor je mooie woorden Jos! Ik word niet snel stil, maar van zoveel lovende woorden blijkbaar wel, want ik wist even niet wat ik moest zeggen (lees: schrijven) ;D
Wat je zegt is ook zo. Wat in het vat zit verzuurd niet. Veel plezier vandaag en ben benieuwd naar het verslag!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Zo! Dagje molspelen zit erop en vik is naar huis na bijna 12 uur hier te zijn geweest :o

Een dag met veel indrukken, die ik nog moet verwerken. Maar één ding is zeker, dit is weer een grote stap op mijn pad naar AV-Nirvana. En dit keer niet alleen in stereo, maar ook in surround én beeld. Nu nog even genieten van de heerlijke avond en de krekels en dan lekker slapen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Administratie is ook weer helemaal op orde... Openingspost, profiel en showcase bijgewerkt ;D

Gisteren was door alle apparatuur en natuurlijk hoofdzakelijk door de beamer de temperatuur opgelopen naar 27,6 graden :o Dat was een beetje veel van het goede en deed me een beetje terugdenken aan de opname van het filmpje voor Tweakers :unsure: De afgelopen nacht heb ik de set aan laten staan om in te spelen. Echter vanmorgen was de temperatuur nog 23,7 graden, dus de SR toch maar uitgezet, want die was behoorlijk warm geworden. Nu dus alleen XLR aan het inspelen. HDMI komt wel als het weer een beetje afgekoeld is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Philip en Annet het was weer genieten bij jullie en nogmaals dank voor de gastvrijheid. Bij binnenkomst een heerlijk gebakje met koffie, lekkere broodjes en in de avond een BBQ met een wijntje en veel gezelligheid. Een dag is eigenlijk gewoon veel te kort. Ik vind jullie echt een geweldig stel samen en het is prachtig om te zien hoe jullie beiden zo kunnen genieten van film en muziek.  :thumbs-up:

Je hebt met de ALR Jordan 9 weer een grote sprong vooruit gemaakt. Het is niet enkel een model groter vergeleken met de Note 7 maar in alle opzichten gewoon een hele andere klasse. Dat we hier spreken over het topmodel is duidelijk. De druk de deze speaker kan opbouwen is gewoon heerlijk en daarbij een hele mooie plaatsing met veel details zonder dat het op je zenuwen gaat werken. Het uiterlijk is ook werkelijk een plaatje en past goed in jullie ruimte omdat het de ruimte mooi breekt.

Ik heb pas geleden bij toeval een set Magico S serie speakers kunnen beluisteren en excuses als ik mensen misschien op hun tenen trap, maar de euforie rondom deze speakers kan ik gewoon echt niet begrijpen. Deze ARL Jordan Note 9 is één van mijn favorieten speakers geworden.

Mijn referentie set is natuurlijk CineMike maar jij bent héél goed op weg Philip!!

Ik wens jullie héél veel plezier met de UD 7007 en dat genieten gaat zeker goed komen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Lees ik tussen de regels door dat de volgende upgrade een airco apparaat is? Ben trouwens wel benieuwd wat zo'n ding doet met je akoestiek...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Het was lekker warm inderdaad maar er was gelukkig genoeg afleiding  ;D


Quote from: HTip on July 20, 2014, 09:58:20
Administratie is ook weer helemaal op orde... Openingspost, profiel en showcase bijgewerkt ;D

Gisteren was door alle apparatuur en natuurlijk hoofdzakelijk door de beamer de temperatuur opgelopen naar 27,6 graden :o Dat was een beetje veel van het goede en deed me een beetje terugdenken aan de opname van het filmpje voor Tweakers :unsure: De afgelopen nacht heb ik de set aan laten staan om in te spelen. Echter vanmorgen was de temperatuur nog 23,7 graden, dus de SR toch maar uitgezet, want die was behoorlijk warm geworden. Nu dus alleen XLR aan het inspelen. HDMI komt wel als het weer een beetje afgekoeld is ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Viktor, jij ook bedankt voor de gezelligheid, het komen brengen van de speler en de kabel en het mooie compliment. Het was net een mini M&G die zoals gewoonlijk weer is omgevlogen. Er zitten gewoon niet genoeg uren in een dag :unsure: Maar gelukkig was het warm genoeg anders was het misschien nachtwerk geworden ;D

Leuk dat je zegt dat de ALR/Jordan Note 9 sinds gisteren 1 van jouw favoriete speakers is! Met de komst van de Marantz UD-7007CM S2/XLR icm de JvG MLR+ XLR worden de Note 9's nu ook perfect aangevuld. De stereoketen is nu dan ook op het niveau waar we blijkbaar al die tijd naar op zoek zijn geweest. Ik denk overigens niet dat audiofielen kunnen raden wat hier staat te spelen als ik een doek over de set zou leggen...

Genieten gaan we zeker doen! :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: skyfox on July 20, 2014, 10:21:55
Lees ik tussen de regels door dat de volgende upgrade een airco apparaat is? Ben trouwens wel benieuwd wat zo'n ding doet met je akoestiek...
Nee dat lees je niet. Leuk dat je afvraagt wat een airco met de akoestiek doet, want ik vermoed dat dat inderdaad nadelig zou zijn voor de akoestiek. En die paar dagen/weken per jaar dat het hier zo warm is zitten we gewoon niet in de bioscoop. Dat is ook de reden dat ik geen M&G's meer organiseer in de zomermaanden. Met 5 man en de beamer wordt het dan snel een sauna :nopompom:

Quote from: vik on July 20, 2014, 10:26:29
Het was lekker warm inderdaad maar er was gelukkig genoeg afleiding  ;D
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Dat is zeker een leuke test voor in de toekomst.  :D


Quote from: HTip on July 20, 2014, 11:41:05
Viktor, jij ook bedankt voor de gezelligheid, het komen brengen van de speler en de kabel en het mooie compliment. Het was net een mini M&G die zoals gewoonlijk weer is omgevlogen. Er zitten gewoon niet genoeg uren in een dag :unsure: Maar gelukkig was het warm genoeg anders was het misschien nachtwerk geworden ;D

Leuk dat je zegt dat de ALR/Jordan Note 9 sinds gisteren 1 van jouw favoriete speakers is! Met de komst van de Marantz UD-7007CM S2/XLR icm de JvG MLR+ XLR worden de Note 9's nu ook perfect aangevuld. De stereoketen is nu dan ook op het niveau waar we blijkbaar al die tijd naar op zoek zijn geweest. Ik denk overigens niet dat audiofielen kunnen raden wat hier staat te spelen als ik een doek over de set zou leggen...

Genieten gaan we zeker doen! :wub:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RubenV.

Mooie upgrades weer Philip! Wat een dijk van een set+ruimte heb je daar toch in je kelder  :headbanging:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Midcall

Quote from: HTip on July 20, 2014, 11:41:05
Ik denk overigens niet dat audiofielen kunnen raden wat hier staat te spelen als ik een doek over de set zou leggen...

Ik schat jouw geheugen toch wel wat hoger in hoor  ;)
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

chansig

Quote from: HTip on July 20, 2014, 11:41:05
Ik denk overigens niet dat audiofielen kunnen raden wat hier staat te spelen als ik een doek over de set zou leggen...

Zou wel een leuke test zijn. Een set zo opbouwen dat hij akoestisch helemaal klopt en dan een gordijntje ervoor en een bedrag toekennen voor wat je hoort... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

riwi

Super mooie speakers en nieuwe speler Philip. Ik heb ALR Jordan nooit gehoord maar wordt welbenieuwd zo langzamerhand :)

Kwa invloed van een airco op de akoestiek denk ik niet dat een Airco kast veel invloed heeft op de akoestiek van de ruimte. Zo groot is zo'n kast niet. Als ie draait zal ie wel wat ruis produceren dus invloed op het geluid heeft ie zeker, maar niet op de akoestiek volgens mij (schrijf ik met de luiken dicht en beamer aan en de airco vrijwel geruisloos een heerlijke 21 graden producerend :) )

HTip

Quote from: RubenV. on July 21, 2014, 17:19:55
Mooie upgrades weer Philip! Wat een dijk van een set+ruimte heb je daar toch in je kelder  :headbanging:
Dank je Ruben voor het mooie compliment! 8)

Quote from: Midcall on July 22, 2014, 01:38:17
Ik schat jouw geheugen toch wel wat hoger in hoor  ;)
:clapping: Ik snapte jouw opmerking in eerste instantie niet (had mijn snapper niet aan staan ;D), maar Annet heeft me even geholpen.

Quote from: vik on July 21, 2014, 08:04:55
Dat is zeker een leuke test voor in de toekomst.  :D
Quote from: chansig on July 22, 2014, 08:23:23
Zou wel een leuke test zijn. Een set zo opbouwen dat hij akoestisch helemaal klopt en dan een gordijntje ervoor en een bedrag toekennen voor wat je hoort... :D

Gr Hans
Was eigenlijk een grapje omdat ik slechts een simpele Marantz-set heb, maar dat zou inderdaad best een leuke test zijn. Ik zou dan echter gewoon een willekeurige ruimte/set willen beoordelen. Gewoon "as is", zodat je hele dure sets in suboptimale akoestiek kunt vergelijken met "gewone" sets in optimale akoestiek en andersom ;)

Quote from: riwi on July 22, 2014, 22:51:13
Super mooie speakers en nieuwe speler Philip. Ik heb ALR Jordan nooit gehoord maar wordt welbenieuwd zo langzamerhand :)

Kwa invloed van een airco op de akoestiek denk ik niet dat een Airco kast veel invloed heeft op de akoestiek van de ruimte. Zo groot is zo'n kast niet. Als ie draait zal ie wel wat ruis produceren dus invloed op het geluid heeft ie zeker, maar niet op de akoestiek volgens mij (schrijf ik met de luiken dicht en beamer aan en de airco vrijwel geruisloos een heerlijke 21 graden producerend :) )
Dank je Richard! ALR/Jordan is niet zo bekend in Nederland en dat is mijn geluk geweest, anders waren de Note 9's al weg geweest ;D Er was wel interesse uit Duitsland en Japan (waar ALR/Jordan goed bekend staat), maar niet uit Nederland of België.

Misschien ga ik me toch eens verdiepen in klimaatbeheersing. Het zal zeker aangenamer vertoeven zijn in een kamer die van constante temperatuur en luchtvochtigheid is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Quote from: HTip on July 23, 2014, 15:56:21

Misschien ga ik me toch eens verdiepen in klimaatbeheersing. Het zal zeker aangenamer vertoeven zijn in een kamer die van constante temperatuur en luchtvochtigheid is.

Volgens mij heeft de heer Sibelius een mooie luchtverversings/koelings installatie in zijn HT. Ik zou alleen niet weten of je zoiets nog makkelijk achteraf in een kelder kan installeren.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Quote from: RubenV. on July 23, 2014, 16:15:09
Volgens mij heeft de heer Sibelius een mooie luchtverversings/koelings installatie in zijn HT. Ik zou alleen niet weten of je zoiets nog makkelijk achteraf in een kelder kan installeren.
Klopt. Mijn probleem is ook dat een airco zijn warme lucht kwijt moet kunnen en dat betekent een opening vanuit de HT naar buiten. En de wand die rechtstreeks contact met buiten heeft is de wand met de basstraps en het scherm, dus niet mogelijk. Wellicht dat een installateur nog andere mogelijkheden ziet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Quote from: HTip on July 23, 2014, 19:27:39
Klopt. Mijn probleem is ook dat een airco zijn warme lucht kwijt moet kunnen en dat betekent een opening vanuit de HT naar buiten. En de wand die rechtstreeks contact met buiten heeft is de wand met de basstraps en het scherm, dus niet mogelijk. Wellicht dat een installateur nog andere mogelijkheden ziet.

Onder normale omstandigheden blijft het toch relatief cool in een dergelijke ruimte omdat deze in de kelder zit?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Maximus_Aurelius

Quote from: HTip on July 23, 2014, 15:56:21
Dank je Ruben voor het mooie compliment! 8)
:clapping: Ik snapte jouw opmerking in eerste instantie niet (had mijn snapper niet aan staan ;D), maar Annet heeft me even geholpen.
Was eigenlijk een grapje omdat ik slechts een simpele Marantz-set heb, maar dat zou inderdaad best een leuke test zijn. Ik zou dan echter gewoon een willekeurige ruimte/set willen beoordelen. Gewoon "as is", zodat je hele dure sets in suboptimale akoestiek kunt vergelijken met "gewone" sets in optimale akoestiek en andersom ;)
Dank je Richard! ALR/Jordan is niet zo bekend in Nederland en dat is mijn geluk geweest, anders waren de Note 9's al weg geweest ;D Er was wel interesse uit Duitsland en Japan (waar ALR/Jordan goed bekend staat), maar niet uit Nederland of België.

Misschien ga ik me toch eens verdiepen in klimaatbeheersing. Het zal zeker aangenamer vertoeven zijn in een kamer die van constante temperatuur en luchtvochtigheid is.

In Japan zijn de Note 's heel populair, ze combineren deze luidsprekers veel met 47lab, Leben en Zanden audio.
Mijn note 3 luidsprekers staan in Dusseldorf bij..... Ja een Japanner die vrij lang op zoek was naar de Note 3 luidsprekers en in Japan zelf zijn ze heel prijzig. Hij was verhuisd naar Düsseldorf i.v.m. Werk en had toen gelijk een geluk dat hij de mijne tegenkwam.  :clapping:. Ik durf te eigenlijk wel te zeggen dat de Note serie in Japan populairder zijn dan land van herkomst.

Sowieso in Nederland en ik denk ook België dat het spreekwoord wat de boer niet kent ....... Opgaat.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Quote from: Kamidioblitz on July 23, 2014, 19:50:15
Onder normale omstandigheden blijft het toch relatief cool in een dergelijke ruimte omdat deze in de kelder zit?
Klopt helemaal! Het grootste deel van de kelder is onder het maaiveld en is dus relatief koel. Probleem is alleen de luchtvochtigheid in dit soort extreme weersituaties. Dit is gelukkig niet elke dag zo ;)
In mijn topic op het DVD.nl forum loopt een discussie over het hoe en waarom ik aan de airco zou moeten ;D

Quote from: Maximus_Aurelius on July 23, 2014, 20:46:09
In Japan zijn de Note 's heel populair, ze combineren deze luidsprekers veel met 47lab, Leben en Zanden audio.
Mijn note 3 luidsprekers staan in Dusseldorf bij..... Ja een Japanner die vrij lang op zoek was naar de Note 3 luidsprekers en in Japan zelf zijn ze heel prijzig. Hij was verhuisd naar Düsseldorf i.v.m. Werk en had toen gelijk een geluk dat hij de mijne tegenkwam.  :clapping:. Ik durf te eigenlijk wel te zeggen dat de Note serie in Japan populairder zijn dan land van herkomst.

Sowieso in Nederland en ik denk ook België dat het spreekwoord wat de boer niet kent ....... Opgaat.
Dat verhaal herinner ik me goed. Leuk voor jou, want anders had je ze waarschijnlijk niet zo snel verkocht.
Er is trouwens nog een spreekwoord... "onbekend maakt onbemind" ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jvanhambelgium

Quote from: Kamidioblitz on July 23, 2014, 19:50:15
Onder normale omstandigheden blijft het toch relatief cool in een dergelijke ruimte omdat deze in de kelder zit?

Kan wel eens tegenvallen denk ik. Als je ietwat stevige constructie maakt om geluid wat binnen te houden, vervolgens tegen het plafond geluidsisolatie hangt (dat ook in de basis thermische isolatie eigenschappen heeft) en de muren mischen van (geluids)isolatieplaten voorziet dan ga je helaas de warmte evengoed BINNEN houden ...

Zonder actieve koeling of geforceerde ventilatie denk ik dat een ruimte redelijk snel warm gaat worden.
Een PJ die staat te blazen, wat versterking (en voor de liefhebbers überinefficiente A-class relikwien) etc geeft aardig wat af....
Enkele mensen in een ruimte helpen ook nog een handje.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Midcall

Quote from: Maximus_Aurelius on July 23, 2014, 20:46:09
In Japan zijn de Note 's heel populair, ze combineren deze luidsprekers veel met 47lab, Leben en Zanden audio.
Mijn note 3 luidsprekers staan in Dusseldorf bij..... Ja een Japanner die vrij lang op zoek was naar de Note 3 luidsprekers en in Japan zelf zijn ze heel prijzig. Hij was verhuisd naar Düsseldorf i.v.m. Werk en had toen gelijk een geluk dat hij de mijne tegenkwam.  :clapping:. Ik durf te eigenlijk wel te zeggen dat de Note serie in Japan populairder zijn dan land van herkomst.

Sowieso in Nederland en ik denk ook België dat het spreekwoord wat de boer niet kent ....... Opgaat.
Je bent ernstig in de war met Audio Note denk ik, die worden namelijk veelvuldig gecombineerd met 47labs en Zanden. Nimmer een combi met ALR Jordan en deze genoemde merken gezien. Japan is meer dan andere landen het land van de hoog rendements speakers (zoals Audio Note dus).
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -