Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Midcall

Quote from: frank2 on May  4, 2014, 07:55:26
Jammer dat je niet de iego gold stekkers hebt, die zijn beter, strakker en vergelijkbaar met de laatstgenoemde furutech, alleen klinken ze wat pittiger dan de furutech gold, ze zijn minder glijerig.
Neem dan gelijk Oyade, als je het ècht goed wilt doen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

vik

De meeste reviews gaan over FI-11 Gold en niet over de FI-E25/35 Gold. 


Quote from: frank2 on May  4, 2014, 14:13:07
in meer of mindere mate is dat een feit wat ik schrijf, bevestigd door meerdere forum leden, vanuit gaande dat je set in balans is, wat ik wel verwacht bin Philip
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

+1

Ik vind de Oyaide C-079 erg mooi.

Quote from: Midcall on May  4, 2014, 17:11:13
Neem dan gelijk Oyade, als je het ècht goed wilt doen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Quote from: Midcall on May  4, 2014, 17:11:13
Neem dan gelijk Oyade, als je het ècht goed wilt doen.
Quote from: vik on May  4, 2014, 18:43:07
+1

Ik vind de Oyaide C-079 erg mooi.
Bedankt voor de tip. Die heeft ongeveer dezelfde prijsklasse van Furutech E-35/25 zag ik. Maar dan wordt het vergelijk nog complexer voor mij ;) En Antoine levert ook geen Oyaide, of wel?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Quote from: HTip on May  4, 2014, 18:51:16
Bedankt voor de tip. Die heeft ongeveer dezelfde prijsklasse van Furutech E-35/25 zag ik. Maar dan wordt het vergelijk nog complexer voor mij ;) En Antoine levert ook geen Oyaide, of wel?

De Oyaide is weer een aparte klasse en deze connectoren zitten op mijn Groneberg Quattro die ik had mee genomen naar jou.

Als Antoine hem niet kan leveren kan ik je daarbij helpen. Kijk maar.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

@Frank: Ik heb al meerdere malen voorzichtig geopperd wat Maximus_Aurelius in iets minder voorzichtige termen aangeeft. Hij heeft zeker een punt. Geen enkele set is te vergelijken zonder de factoren als ruimte (akoestiek), apparatuur (match en klankkleur) en persoon (smaak) mee te nemen. Met name de ruimte is in bijna alle gevallen compleet anders even los van persoonlijke smaak. Het zou daarom goed zijn dat je een beetje genuanceerder bent in je uitspraken en ongetwijfeld goedbedoelde adviezen. Niet alleen in mijn topic, maar ook ergens anders op het forum. Als ik jouw mening niet deel, probeer deze dan niet aan mij op te dringen, want dat doe je (waarschijnlijk onbewust).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Dank je Rezah. Ik hoop dat hiermee de discussies over apparatuur, kabels, e.d. een vriendelijker karakter gaan krijgen want dat komt de sfeer op het forum zeker ten goede.

De afgelopen dagen hebben we nog veel geluisterd en de conclusie is voor ons duidelijk. Na Diamond gaat de Chamber of Dreams voor Gold ;D De Furutech FP-Alpha 3 met FI-E35 (G)/FI-15 (G) (ik had me vergist met de IEC-stekker) stekkers heeft onze voorkeur voor de PM-11S3. Ik vermoed (kan ik dus niet staven) dat de FI-E25 (G) IEC een nog mooier geluidsbeeld neerzet, dus die combinatie gaat het worden.

We gaan zometeen verder met de surroundtest, want de kabel voor de SR9600 moet er ook aan geloven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog iets anders...

Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en de UD-7007CM met XLR-tuning besteld :pompom: Tevens heeft vik voor mij geregeld dat Mike ook een kabel, de John van Gent Reference Plus XLR (hele mond vol ;)) die ik kan overnemen van forumgenoot LP :thumbs-up:, voor mij ombouwt van rhodium naar gouden connectors. Het zal nog even duren, want Mike heeft het druk (logisch als je zo'n goede producten levert), maar ik heb geen haast.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Quote from: HTip on May  8, 2014, 19:14:05
Nog iets anders...

Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en de UD-7007CM met XLR-tuning besteld :pompom: Tevens heeft vik voor mij geregeld dat Mike ook een kabel, de John van Gent Reference Plus XLR (hele mond vol ;)) die ik kan overnemen van forumgenoot LP :thumbs-up:, voor mij ombouwt van rhodium naar gouden connectors. Het zal nog even duren, want Mike heeft het druk (logisch als je zo'n goede producten levert), maar ik heb geen haast.

Wordt vervolgd...

Zoooo :o dat is een mooie upgrade!!! :headbanging:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Toch nog eerder dan verwacht of niet? Of heb je inmiddels je verzameling verkocht?

Gefeliciteerd alvast met deze prachtige upgrade!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LuPo


clockwork

Zo! Dat zal (weet) een flinke stap geven in jouw set.
Gelukkig kun je nog even verder sparen.... ( of moet je vooruit betalen?  ;D).

Alvast proficiat met de nieuwe aanwinst.  :headbanging:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skyfox

Congrats Philip, wát een mooie upgrade!! Nu even wachten tot Mike aan jouw speler toekomt. Doet Mike dit nu eigenlijk fulltime of is het een uit de hand gelopen liefhebberij?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Quote from: Valkyrie on May  8, 2014, 19:22:38
Zoooo :o dat is een mooie upgrade!!! :headbanging:
Dank je Jurian! Ben er ook erg blij mee. Samen met de netkabels en de XLR-interlink maak ik in 1 keer een (zeer) grote stap vooruit :music:

Quote from: Madhouse on May  8, 2014, 19:24:20
Toch nog eerder dan verwacht of niet? Of heb je inmiddels je verzameling verkocht?

Gefeliciteerd alvast met deze prachtige upgrade!
Dank je Roy! Zeker eerder dan verwacht. Ben zo druk bezig geweest met luisteren en andere zaken dat ik niet ben toegekomen om advertenties maken :-X Ga ik binnenkort wel doen natuurlijk...

Quote from: LuPo on May  8, 2014, 19:32:40
Van harte met deze mooie upgrade Philip!
Dank je Peter! Dat is ook de reden dat ik nog geen datums voor een M&G heb gepland ;)

Quote from: clockwork on May  8, 2014, 19:46:53
Zo! Dat zal (weer) een flinke stap geven in jouw set.
Gelukkig kun je nog even verder sparen.... ( of moet je vooruit betalen?  ;D).

Alvast proficiat met de nieuwe aanwinst.  :headbanging:
Dank je Rezah! Is zeker een grote stap vooruit op alle gebieden, beeld én geluid, zowel in stereo als surround. Mede door de nieuwe netkabels.

En ik kan gelukkig nog even sparen. Ik heb in ieder geval een goede bestemming voor mijn vakantiegeld ;D

Quote from: skyfox on May  8, 2014, 21:40:08
Congrats Philip, wát een mooie upgrade!! Nu even wachten tot Mike aan jouw speler toekomt. Doet Mike dit nu eigenlijk fulltime of is het een uit de hand gelopen liefhebberij?
Dank je Richard! Gaat zeker 3 tot 4 weken duren (incl. de ombouw van de XLR-kabel, maar ik heb geen haast. Het klinkt nu ook al aardig ;D

Mike doet dit inderdaad fulltime, want hij is heel groot in Duitsland. Mensen komen vanuit alle uithoeken van Duitsland en zelfs Oostenrijk en Zwitserland naar de Hausmesses die hij organiseert.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

HTip

Quote from: RvD on May  8, 2014, 23:22:48
Mooie aankoop Philip zowel de speler als de kabel.
Dank je Rudy! Ik verwacht er veel van, want ik heb ze beide mogen ervaren. Alleen zonder XLR-tuning en dat gaat de UD-7007 nóg beter maken :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

vik

Dat wordt nog een betere ervaring Philip want jij hebt de regio kit er niet inzitten. De unit die ik bij me had speelde nog niet helemaal zoals het hoorde vanwege de regio kit die veder aangepast moest worden.

Quote from: HTip on May  8, 2014, 23:32:24
Dank je Rudy! Ik verwacht er veel van, want ik heb ze beide mogen ervaren. Alleen zonder XLR-tuning en dat gaat de UD-7007 nóg beter maken :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jean Sibelius

Quote from: HTip on May  8, 2014, 19:14:05
Nog iets anders...

Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en de UD-7007CM met XLR-tuning besteld :pompom: Tevens heeft vik voor mij geregeld dat Mike ook een kabel, de John van Gent Reference Plus XLR (hele mond vol ;)) die ik kan overnemen van forumgenoot LP :thumbs-up:, voor mij ombouwt van rhodium naar gouden connectors.
Wederom mooie upgrades Philip! 8) Wanneer kunnen we de uitnodigingen verwachten om al dit moois te komen bekijken/beluisteren? :) 8)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Quote from: Jean Sibelius on May  9, 2014, 07:02:31
Wederom mooie upgrades Philip! 8) Wanneer kunnen we de uitnodigingen verwachten om al dit moois te komen bekijken/beluisteren? :) 8)
Daar sluit ik me bij aan!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Quote from: vik on May  8, 2014, 23:41:47
Dat wordt nog een betere ervaring Philip want jij hebt de regio kit er niet inzitten. De unit die ik bij me had speelde nog niet helemaal zoals het hoorde vanwege de regio kit die veder aangepast moest worden.

Klopt! Was ik even vergeten. En dit klonk al heel goed. Wordt dus genieten met hoofdletter G 8)

Quote from: Christiaan S on May  9, 2014, 02:00:08
Netjes Philip ;)
Dank je Chris! Ik wist al hoe goed de speler was, dus het zelf kunnen ervaren in mijn eigen ruimte was een beetje gevaarlijk ;D

Quote from: Jean Sibelius on May  9, 2014, 07:02:31
Wederom mooie upgrades Philip! 8) Wanneer kunnen we de uitnodigingen verwachten om al dit moois te komen bekijken/beluisteren? :) 8)

Groeten, Jan
Dank je Jan! Ik heb met het plannen van de M&G's gewacht, omdat ik wist dat dit ging komen, alleen nog niet wanneer. Wanneer ik alles heb ontvangen en ingespeeld is weet ik niet precies. Dus de uitnodiging zal je nog even op moeten wachten. Kan natuurlijk zijn dat ik de platen voor een demo nodig heb en misschien heb jij dan de primeur ;D

Quote from: Madhouse on May  9, 2014, 07:26:43
Daar sluit ik me bij aan!  :D
Dank je Roy! Don't worry, je gaat het allemaal zeker een keer meemaken. En jij hebt je PM-11S3 ook binnenkort, dus die noodzaak is weg ;D

Quote from: Etiennevh on May  9, 2014, 09:30:53
Dat in progress... dat stopt maar niet he? Wauw!
Hahaha Heb je goed gezien Etienne! Niet zo slim van mij om die nickname te kiezen ;D Even serieus, ik wist dat er nog winstpunten te halen zijn en met deze nieuwe bron en nieuwe stroomkabels heb ik op dat gebied niets meer te wensen. Sterker nog, heb hierna sowieso weinig meer te wensen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Quote from: HTip on May  9, 2014, 14:20:54
Dank je Roy! Don't worry, je gaat het allemaal zeker een keer meemaken. En jij hebt je PM-11S3 ook binnenkort, dus die noodzaak is weg ;D
Komt ook echt wel goed, daar heb ik alle vertrouwen in  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Gisteravond zijn Annet en ik nog verder gegaan met de test van de stroomkabels. Zoals jullie weten waren er 2 kandidaten overgebleven, de IeGo koper en de betere Furutech Gold. We hebben afgewisseld met de kabels op de PM en de SR. Uitkomst was niet echt een verrassing, maar het was toch fijn om de vermoedens te kunnen bevestigen ;)

Met goud op de PM en koper op de SR was de bubble homogeen en klonk het al heel erg lekker. Andersom was de bubble minder aanwezig, maar vonden we de center en rears mooier. Jammer genoeg hadden we geen 2 dezelfde kabels, maar de conclusie van gisteravond was dat ook de SR baat heeft bij gouden stroom ;)

We gaan van het weekend ook nog een test met film doen en zullen daarbij ook op het beeld letten. Waarschijnlijk is die test helemaal niet nodig, maar stiekem vinden we het gewoon te leuk ;D

Dus Antoine kan binnenkort een bestelling van ons verwachten. Samen met de speler en de interlink is het dan even goed voor dit jaar :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive