Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: treky22 on July 31, 2013, 20:48:29
Ben ook zeer benieuwd of ik dan ook de verschillen ga horen  :music:
Het is alweer even geleden, maar bij elk bezoek tot nu toe, is er veel veranderd  :worship:
Meer dan 2 jaar zelfs (10-4-2011) ;) Om je geheugen op te frissen... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111332.0

Valt eigenlijk best wat er sindsdien is veranderd. Alleen de stereoversterker met de bijbehorende interlinks en wat CA platen en ander leuk CA speelgoed :-X ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

#14351
Quote from: HTip on July 31, 2013, 22:58:38
Meer dan 2 jaar zelfs (10-4-2011) ;) Om je geheugen op te frissen... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111332.0

Valt eigenlijk best wat er sindsdien is veranderd. Alleen de stereoversterker met de bijbehorende interlinks en wat CA platen en ander leuk CA speelgoed :-X ;D
Zo weinig!? Er gebeurt hier ook geen flikker hè? :P Maar, eh, Crusade Audio heeft nog meer leuk speelgoed? ;)

Heb er ook veel zin in! Nou moet ik wel zeggen dat ik dinsdag al naar het toernooi vertrek, dus mijn verslag zal pas over twee weken worden. Just for the records.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Madhouse

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 08:33:56
Maar, eh, Crusade Audio heeft nog meer leuk speelgoed? ;)

Hee veel leuk speelgoed: Plates, Cones, Feeds, Clamps en ga zo maar door  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Bas Akkerman

Quote from: Madhouse on August  1, 2013, 08:52:12
Hee veel leuk speelgoed: Plates, Cones, Feeds, Clamps en ga zo maar door  :D
Eerst maar eens de speelkamer af. Of zoals mijn mama mij altijd zei, eerst je speelgoed opruimen dat je niet meer gebruikt! :popcorn:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Madhouse

Dat is het leuke van de hobby, je probeerd wat, je ruimt het weer op om weer nieuw speelgoed te kunnen kopen :D

Veel plezier aankomend weekend, maar dat zal vast goed komen :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Raphie

#14355
Ik moet gelijk denken aan die video van de Griekse audiofielen  :D beperk je tot de feiten, laat je niet neerzetten als de bazelende dorpsgek met z'n kraaltjes, spiegeltjes en CA plates á la Jambers  :D
Je staat nog héél lang op het internet
JBL PRX Power!

Maximus_Aurelius

De review komt online te staan.
Is iets langer geworden dan ik verwacht had maar wat wil je ook met een hele dag alleen muziek luisteren  :D.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#14357
Op maandag 22 juli 2013 was een bijzondere dag, nu vragen vele zich af waarom een doorsnee maandag in juli een bijzondere dag is. Ik zal vertellen waarom, we gingen richting België en nu niet omdat België nu heel bijzonder is, alleen het (speciaal)bier is heel bijzonder ;) :D. We gingen naar België  omdat ergens in dat kleine land een plek is wat maar een klein vlekje is op de kaart die iets bijzonders heeft. Het mysterieuze "bijzondere" is een Chamber die omgetoverd is in een waar muziek theater dat ook een klein beetje surround kan weergeven :P.
Om 11u hadden we afgesproken en klokslag 11u stond ik bij de voordeur. De weg was makkelijk te vinden omdat ik al eens eerder ben geweest,  alleen je wordt niet vrolijk van de Belgische wegen.
Nee Belgen kunnen geen wegen bouwen daarin tegen wel heel goed bier brouwen en daar moeten ze zich maar aan houden ;). Eenmaal binnen werd ik vriendelijk ontvangen door Annet en Philip.
Op de warme dag dat die maandag was even nog genieten op het terras onder het genot van een drankje en gebak, want zodra we omlaag zeilen naar de Chamber is het gedaan met het daglicht :D.
De tijd was aangebroken om richting de Chamber te gaan want het kletsen had ook alweer wat tijd in beslag genomen en elke minuut, pardon elke seconde die we verliezen aan de keuring van de stereo
is verloren tijd, tijd is kostbaar ;). Hop, hop, hop als mollen de Chamber in en toen .............Tja........Wat kunnen we zeggen......... To be continued :D :P


De mollen waren op de bestemming gearriveerd.
Eenmaal een stap binnen gezet zag ik de Note 7 al popelen om zijn kunsten te laten vertonen wat hij allemaal kan, want hij had een nieuwe ondergrond gekregen die ik de vorige keer niet meegemaakt heb. Heel mooi zo'n nieuwe ondergrond maar het zal in de praktijk moeten uitwijzen of de Note 7 zich happy voelt.  Mijn hoofd plus ogen ging naar rechts en daar zag ik in het rack de apparatuur staan waarbij ook de Marantz Pm15 S2 LE stond de pronken en ook wilde laten zien dat de Note 7 niet de enige is met zo'n ondergrond. ;) De Oppo had ook al zo'n ondergrond, dit was voor mij onbekend want de vorige keer was dit allemaal niet. Welke ondergrond heb ik het toch steeds over, nou het zijn CA Plates. De achternamen verschillen van Diamond en de andere heeft een 2 erachter. Maar Philip weet waar welke onderzit, maar goed ook, ik zal het niet  zo meer weten. Uiteindelijk de plaatsen uitgezocht om ons te installeren om lekker te gaan luisteren, eerst even de muziek uitgekozen en overlegt hoe we het willen aanpakken. De muziekcollectie kwam allemaal naar voren  en we zijn gestart met de collectie van Philip  en uiteraard zijn favoriete nummers.
Hij toverde cd's te voorschijn die me bekend voor kwamen.  En toen begon het luisteren, niet technisch luisteren maar luisteren en genieten ;).Even kleine uitleg voordat de trein verder gaat ;) De subwoofer speelde niet mee, hij heeft de hele dag geslapen. In mijn schrijven ga ik niet elke song individueel behandelen, de volledige playlist komt onderaan te staan. De playlist is zeer variërend met vele genre's waarbij niet allemaal doorsnee nummers zijn gedraaid.

Luistersessie part Uno:
De cd's werden om de beurt in de player gestopt en naar desbetreffende nummer geskipped. De alr Jordan Guitar cd had het genoegen om de kick-off te doen, de songs van Alison krauss en Hank Shizzoe werden gedraaid en dan stel je gewoon vast wat voor goed opgenomen cd dit is. Uiteraard is dit ook afhankelijk welk systeem hij speelt. Vooral Hank shizzoe vind ik een geweldig nummer en kan ik echt van genieten. Het kwam heel natuurgetrouw door de luidsprekers en laag was genoeg aanwezig, niet overheersend. Het liep lekker vloeiend over naar outtro van de gitaarsolo zonder dat het ging knijpen. Even voor de goede  orde de Subwoofer speelde niet mee. De volgende cd ook al zo'n juweeltje en is ook heel puur opgenomen. Blue coast collection een mooi akoestische cd. De twee nummers die we draaide verschillen goed van elkaar waar de een de zang op voorgrond zit is de ander een fractie donkerder gekleurd. Beide nummers werden goed de ruimte in geslingerd waarvan nummer Looking for a home de tweede zanger zeer helder naar buiten gebracht werd maar zodoende ook de andere zanger goed verstaanbaar bleef. Tot de tijd dat we  gingen lunchen en zodoende weer even daglicht zouden zien werden nog enkele nummers gedraaid waarvan een nummer van een Duitse zangeres die in de jaren 80 een geweldig album gemaakt heeft waar veel aandacht aan besteed is,  dit is ook heel goed hoorbaar. Het nummer van Ulla Meinecke - Die Tänzerin zit vol effecten en tevens een mooi zuivere stem. Ik was benieuwd hoe dit klinkt op een andere set. Ik heb dit nummer wel eens gehoord op andere sets en ik miste gewoon gedeeltes.
Nou bij Philip miste ik niets zelfs het geluid dat een tikkend geluid maakt in de microfoon. Heel mooi en subtiel weergegeven. Daarna kwam ook nog  mevrouw Melua voorbij met haar ietwat kinderstem, wat me altijd doet denken aan de Israëlische zangeres Esther Ofarim .Philip had een mooi nummer uitgezocht waarbij alles heel goed hoorbaar was. Spidersweb hebben we ook even gedraaid.  Uiteindelijk gingen we voor de lunch naar boven en heerlijk op het terras zitten in de tuin. Onder de lunch even de eerste prognose losgelaten:
Tot wat ik gehoord heb is Philip zijn set gegroeid ten opzichte van de vorige keer dat ik daar was. Het is zo'n groot verschil in stereo wanneer er een dedicated (voor)versterker staat te spelen. Een receiver haalt het niveau never te nimmer. Wanneer men op hoog niveau speelt is het "not done" om met een receiver in stereo te spelen want er zijn geen receivers die fatsoenlijk stereo(beeld) kunnen neerzetten. Het laagweergave was genoeg aanwezig, mid/hoog was vloeiend en liep mooi over op elkaar en in bepaalde nummers vond ik het hoog zijdezacht.
Dit is mijn eerste indruk.
< LunchBreak back in 15 minutes >
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#14358
Luistersessie part Due:
Nadat we het buikje weer een klein beetje rond gegeten hebben en genoten hebben van het weer en uiteraard even kletsen gingen we weer abmarch naar de Chamber. De Chamber was ook weer lekker fris. De keuze op de muziekgenre was gevallen op klassiek, persoonlijk een van mijn favoriete en ook nog eens de moeilijkste genre. Klassiek heeft alles inzicht om een set te laten wankelen of dat het prachtig eruit komt. Ik had een paar favoriete albums met bepaalde nummers meegenomen en ik kan je zeggen dat het nummers zijn waar je geen zwak hart moet hebben en nummers die oftewel goed weergeven worden of je kunt gelijk stoppen.
Het laatste heb ik al meegemaakt en sorry voor de mensen met (flinke) buizenversterkers maar daarop heb ik ze toch flink in de mist zien gaan. En er waren flinke jongens bij.
Even terug to the point: De start was Anne Sophie Mutter een van mijn favoriete Violiste met Julia Fischer. Frau Mutter heeft een legendarisch album Carmen Fantasie. Deze songs bevatten alle aspecten die je kunt verwachten, de start is veel belovend en de Note 7 doet zijn werk hoe het moet, de snelheid die gevraagd wordt is no problem voor zowel de LS als de Pm15 S2 LE. Uiteindelijk rustigere passages waarbij je de kleine details mooi hoort en nooit naar de achtergrond geduwd wordt. Het outtro is heel  snel met veel druk. Op naar Reference recordings en daar komt het geweld om de hoek kijken. Het laagweergave van de Note 7 is werkelijk dik in orde en is genoeg in de ruimte. Vooral bij Mephisto & Co is het essentieel dat door de druk die ontstaat in het laag niet het  midden in verdrukking komt. Maar dit was niet het geval en de triangels waren mooi aanwezig  in het hoog, het hoog werd nooit scherp. Heb ik dan niet iets op te merken, een klein beetje. Bij Klassiek en met name Reference recordings miste ik iets het live gevoel en het kon/mag wat ruimtelijker. Maar dit vind ik nog niet eens een kritiek punt. ;) We waren voordat we begonnen al over eens dat een mooie klassieke afsluiter toch wel 1812 is en dan de march. Let's go!!
Wanneer je dit dan weer hoort dan is het echt duidelijk, Philip geen slapende subwoofers wakker maken :D ;). Je hebt genoeg laag  en je luistert nauwelijks of helemaal niet naar orgelmuziek. Ook hier zitten passages waarbij een set kan verzuipen en dit gebeurt en meegemaakt.(zie bovenstaand)
Maar Philip zijn set weet dit goed neer te zetten en loopt allemaal vloeiend over, de Note 7 raakt niet in paniek. Ook hier mist ik wat ruimtelijkheid maar is niet kritisch.

Over naar een ander genre, female voices.
Compleet wat anders qua weergave, veel variatie gekozen van gouden strotten tot foreign tot Zware stem van viva la France ;) .Het eerste nummer kon Philip meteen, de OST van City of Angels, Angel bij de vrouw met ingewikkelde achternaam :D maar over gouden strot gesproken.
De weergave van Sarah McLachlan's stem was zeer goed te noemen, soms was het laag iets te aanwezig maar dit zit in de opname en dan zie je weer dat het gelijk afgestraft wordt. Maar de gouden strot van Sarah McLachlan was goed te noemen en wanneer je denkt kan het nog een betere gouden strot geven, ja mijn geheimtip, kom er zo meteen op terug. We gingen gelijk door naar Viva la France, Patricia Kaas, Kaas Chante Piaf. Een mooie zware stem met enorm veel druk in de muziek. Werd mooi gepositioneerd in de ruimte, af en toe leuke schrik momenten wanneer er weer de druk opgebouwd werd. Van dit nummer heb ik genoten, je kunt horen dat Kaas knap staaltje werk neerzet door Piaff te coveren. Foreign female voice, een van mijn favoriete zangeressen. Kari Bremnes album Reise ging spelen en daarbij hoorde je dat het midden ietwat teveel naar voren kwam en zodoende gingen bepaalde facetten verloren terwijl het hoog mooi zijdezacht was. Dit heb ik ook altijd ervaren bij mijn Note 3 maar heb ik me nooit aan gestoord. Nu op naar geheimtip, over gouden strot gepraat.
Jocelyn B. Smith met When i need you. Live performance. Het nummer begint mooi met piano en zang, totdat ze uithaalt, kippenvel. Bij Philip kwam dit mooi eruit, zeer natuurgetrouw, en alle stem veranderingen tot de uithaal was een eenheid."Gänsehaut pur"
Dan nog een Xrcd van Jheena Lodwick gedraaid en deze Filipijnse zangeres die gewoon Engels zingt heeft een mooie heldere zwaardere stem die probleemloos over kan gaan naar iets lager.
Al met al deze genre was de weergave goed te noemen. Sterk punt is wanneer je heldere stemmen op de set loslaat(gouden strotten) dan is de weergave mooi in evenwicht.
Jammer van Kari Bremnes maar even goed genoten op de set van Philip. Ik heb dit later iets bij mij terug kunnen brengen het probleem, ik kom er op terug.

Op de route kwam ook nog jazz naar voren en uiteindelijk kregen we een klein debat :D ;), want het kon zomaar akoestisch zijn maar het staat onder jazz. Het nummer van Dave Holland & Pepe Habihuela draaide en wat gelijk opviel is de plaatsing van de gitaar en ook veel lucht tussen zat.
De drumsolo in deze genre waren overweldigend. Alleen vond Philip Buddy Rich - Time Check iets te druk, De drumsolo's met saxophone gaat allemaal door elkaar en de drumsolo is heel snel. Alleen heeft het wel een voordeel gehad dat de set het wel heel goed kon weergeven.
De overgangen van links, rechts, links drum of piano, rechts saxophone bleef nauwkeurig de ruimte in slingeren. De drumsolo van Marilyn Mazur waren we het  over eens dat het  jammer is dat hij zo kort duurde. Bij de drumsolo's ontstond mooie druk waarbij het midden mooi aanwezig was zonder te  verzuipen.
Patricia Barber en Arne Domnerus als laatste gedraaid in deze genre sloten we dit ook weer af.
De middag vloog werkelijk voorbij en het avondeten naderde ook weer met rassen schrede. Zoals gewoonlijk werd onze tijd weer de ergste tegenstander want we hadden een globale tijd afgesproken dat we aan het outro nummer beginnen.  Akoestisch, rock, pop, electronic moest nog even meegenomen worden en uiteraard de outro song. Laat het nu zijn dat daar vrij lange nummers tussen zit :D. Etenstijd was aangebroken. De maaltijdsalade was super!! Annet heeft dat weer goed gemaakt, maar daar maakte ik me ook geen zorgen over ;).

Luistersessie part tre:
Na een beetje alles veilig opgeborgen hebben in de tuin i.v.m. het weer kondigde zich aan dat ergens een onweersbui zat weer terug naar de chamber voor de laatste sessie.
Gestart werd met pop, rock en electronic. Gestart met Massive Attack, bekend nummer omdat daar een droge bass inzit. Ik kan zeggen nu bij de laatste sessie dat de Note 7 niet in paniek raken wanneer er flink aanspraak moet gemaakt worden qua laagweergave, subwoofer niet nodig!!
Door naar een mooi U2 cover en Doors cover maar dan compleet anders, akoestische gitaar en zang. Friend 'n Fellow is een Duits groepje die bestaat uit twee personen. Persoonlijk vond ik zeer mooi eruit komen en was ook mooi in evenwicht.  De gitaar was niet overheersend wat nog wel eens op bepaalde sets gebeurd. De zang was mooi donker(de stem is wat donker).Maar hun albums zijn meestal audiofiel verantwoord ;) Ik liet ook nog even een mooi fragment horen van het nummer Roxanne maar dan acappella uitgevoerd door de  Flying Pickets. Hierbij merkte ik dat de set van Philip zeker gegroeid is en wat een aparte stereoset in een surround set doet.
Mooie overgangen van de stemmen en het mid/hoog ging soepel mee. Van deze song  regelrecht door naar electronic muziek en dat ging goed tekeer, Fever Ray. Sjonge, Sjonge dat ging lekker. Ik had al wat gezegd over Rodrigo Y gabriella dat ik een nummer bij me heb waar je ogen heel wijd open gaan plus de mond ook. Werkelijk gitaar virtuozen.
Live in Japan nummer Foc daar zitten mooie eigen inbreng in en hoe. Enige nadeel is dat het album wat hard opgenomen is maar dat drukt de pret niet. Snelheid, muzikaal, zit er allemaal in en je zult goede apparatuur hebben om dit goed weer te geven. Door naar Luka Bloom en het idee had ik dat Philip hier zeer gecharmeerd van was, want het bleef wel stil nadat de songs afgelopen waren.
Het genre akoestisch klinkt heel mooi luchtig waarbij de plaatsing goed naar voren kwam alleen mis ik toch een klein beetje het live gevoel. De vorige keer dat ik er was was dit veel erger, maar ik kom er bij mijn eind conclusie eventjes op terug.;) Helaas ging de tijd dringen en de langste nummers moesten nog komen. Progressive rock met name Dream Theater en Tool.
Waar het me om ging is te luisteren naar the Great Debate van Dream Theater. Paar maanden terug allemaal door de mand horen vallen bij een zoektocht naar eventueel buizenversterker(boek is gesloten omdat ik nu Lindemann 850 eindversterker heb). Dus heel nieuwsgierig hoe het ging. Problematisch................ nee hoor de stemmen kwamen links zowel andere stem rechts in de luidsprekers goed naar voren en goed te onderscheiden, terwijl de druk opgevoerd werd. Met name daar wilt het nog eens vollopen maar niks ervan. Op naar Tool waarbij het sluipend opgevoerd word totdat een kleine drumsolo in het midden komt en dan terugzakt voor de big bang.
Philip zijn set kan zeker rocken zonder dat het in paniek raakt, kan zijn dat misschien Philip eerder in paniek raakt door deze  muziekgenre :D ;) Maar dat gevoel had ik niet. We wilden dus aan het outro beginnen maar Philip moest nodig even twee albums laten zien waarbij er eentje om de hoek kwam kijken daar kon ik geen nee tegen zeggen. Philip showde mij even de K2hd van Billy Joel greatest hits. Laat ik nu net op zoek zijn naar goede opname. Ik durfde het bijna niet te vragen maar.............. ;)
Hij ging de lade in en Goodnight Saigon ging draaien, gelijk in het begin hoorde je  al wat een briljante opname. Die helikopters!!! De tekst kan ik echt van genieten, keihard de waarheid vandaar ik de song zo prachtig vind. Na dit even Boston gehoord met een sacd wat me gelijk opviel  is dat het niet echt een briljante opname is maar er viel zeer zeker naar te luisteren. En nu kwam echt de laatste song. Wat is mooier om knallend af te sluiten. Yim Hok Man - Poem of Chinese Drum (mijn versie komt van Burmester Sampler). Was het al duidelijk werd het nu nog duidelijker op aantal punten namelijk: Geen subwoofer nodig,  De akoestiek is in orde :D, er trilde niets, werkelijk niets :D. De Alr Jordan Note 7 had geen enkele moeite om het bij te benen en de versterker gaf geen krimp.
Met de woorden Hoooooooooooo werd deze bijzondere dag in de Chamber afgesloten en gingen we upstairs. Even nog wat gekletst en op naar huis, de langste weg was voor mij. Een uurtje rijden. Philip & Annet nogmaals bedank voor jullie gastvrijheid.

Conclusie:
Philip & Annet jullie hebben zeker voor elkaar gekregen om het stereo gedeelte op te waarderen in een volledig aangepast HT ruimte. Het blijft een compromis met name in de akoestiek maar jullie hebben een balans gevonden die toch beide mogelijk maakt om te genieten, tevens is  het goed aangepakt om een aparte stereo versterker te nemen  waarbij het sprongen vooruit is gegaan ten opzichte van de vorige keer dat ik de set gehoord heb. Want een receiver in stereo blijft matig. Bepaalde momenten mist ik wat ruimtelijkheid en live gevoel maar dit is een heel stuk minder dan de vorige keer. Jullie laten zien en horen dat er dus wel  degelijk in een optimaal aangepaste HT ruimte een goed stereo beeld/geluid kan plaats vinden. Ik kan niet oordelen of de CA plates een groot aandeel hieraan hebben, ik  oordeel puur ten opzichte van de vorige keer.
Een tip van mij. Zoals ik al eerder aangaf, subwoofer in stereo laten slapen :D. Er ontbreekt niets aan het laag in stereo.


Nico's X-Trakt:
Wat  bevalt – De (grote) sprong vooruit in stereo en dat in een geoptimaliseerde HT ruimte. :pompom:
Wat ontbrak – De set die gaat wankelen bij bepaalde muziek(passage's), genre :D
Wat heeft verrast – Hoe goed de set speelde zonder Sub!
Wat doen – Zitten op de luisterplek, muziek aanzetten en genieten . Niet meer denken om  een kabel te upgraden ;) in dezelfde serie/merk.

Philip we spreken een keer af in het najaar dat je deze kant uitkomt om mijn stereoset te bewonderen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

#14359
De playlist staat onder "toon inhoud"een klik verwijderd.  :pompom:



Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Wat een prachtig verhaal Nico. Ik ga het nog een (paar) keer lezen, maar je hebt écht een goed geheugen! :worship:

Als ik het goed begrepen heb, heb ik geen sub in stereo nodig. Klopt dat? :D Even serieus, ik heb ook geen moment de sub gemist. Ook nog steeds het gevoel dat de Note 7 voorheen nooit dit laag hebben laten horen. Doet me ook deugd dat de set in de huidige setting zo'n beetje alles kan weergeven wat er is. In het verleden was klassiek geen optie, voornamelijk door de ruimtelijkheid.

Bedankt voor de mooie woorden! :wub:

Zoals gezegd ga ik het nog een keer lezen en dan wat uitgebreider vertellen hoe ik deze bijzondere dag heb beleefd. Het was een primeur dat alleen stereo is gespeeld!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RubenV.

Nico, bedankt voor je uitgebreide beschrijving!
@ HTip: lekker genieten  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raphie

JBL PRX Power!

clockwork

Inderdaad een mooi verhaal. Leuk om te lezen.
ik zal ook nog eens gaan grasduinen in de playlist.  :coffee:

Complimenten dus voor de vooruitgang in stereo die HTip de afgelopen 2 jaar heeft gerealiseerd. 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Gaaf, uitgebreid verslag Nico! Ik ben erg benieuwd naar morgen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Quote from: Raphie on August  1, 2013, 10:21:08
Ik moet gelijk denken aan die video van de Griekse audiofielen  :D beperk je tot de feiten, laat je niet neerzetten als de bazelende dorpsgek met z'n kraaltjes, spiegeltjes en CA plates á la Jambers  :D
Je staat nog héél lang op het internet
Precies! Een deel van het verhaal gaat natuurlijk over tweaks, maar daarvoor is het ook de Gathering of the Tweakers ;D Ik zie wel hoe de middag verloopt. Heb geen enkele ervaring met dit soort dingen, dus het is allemaal nieuw voor me. Een ding is niet nieuw en dat is mijn hobby. Daar kan ik hopelijk wel het nodige over vertellen.

En don't worry, ik ga het niet hebben over bijouterie :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 08:33:56
Zo weinig!? Er gebeurt hier ook geen flikker hè? :P Maar, eh, Crusade Audio heeft nog meer leuk speelgoed? ;)
Quote from: Madhouse on August  1, 2013, 08:52:12
Hee veel leuk speelgoed: Plates, Cones, Feeds, Clamps en ga zo maar door  :D
In 2011 de PM aangeschaft en dit jaar eigenlijk alleen met platen bezig geweest. En om dat je dan toch bezig bent met het minimaliseren van o.a. statische electriciteit dan passen daar de Clamps en Elevators ook bij.

Ik ben dan ook erg tevreden met wat ik heb, dus de drang op te upgraden is er niet. Daarom probeer ik ook binnen mijn budget het beste aan te schaffen. Denk aan de SR9600, DD18, het Stewartscherm, de HD950. Zolang die blijven doen waarvoor ik ze heb gekocht, gaan die echt niet weg. Het vervangen door gelijkwaardige componenten is té kostbaar.

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 10:10:32
Eerst maar eens de speelkamer af. Of zoals mijn mama mij altijd zei, eerst je speelgoed opruimen dat je niet meer gebruikt! :popcorn:
Goed advies! Ik ben niet zo sterk daarin ;D Zou eens een attic-sale moeten houden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Quote from: RubenV. on August  2, 2013, 06:10:42
Nico, bedankt voor je uitgebreide beschrijving!
@ HTip: lekker genieten  ;)
Zo'n uitgebreide beschrijving had ik niet verwacht en krijgt dan ook een mooi plaatsje in het toekomstige grote M&G-boek. En genieten doe ik zeker! Maakt niet uit wat er wordt gespeeld. En sinds dit jaar ook veel van stereo :music:

Quote from: Raphie on August  2, 2013, 09:27:18
Mooi verhaal!
Nico kan leuk schrijven en bovendien zijn beleving ook erg goed onder woorden brengen, zonder al te veel technische termen. Erg knap! :worship:

Quote from: clockwork on August  2, 2013, 09:49:28
Inderdaad een mooi verhaal. Leuk om te lezen.
ik zal ook nog eens gaan grasduinen in de playlist.  :coffee:

Complimenten dus voor de vooruitgang in stereo die HTip de afgelopen 2 jaar heeft gerealiseerd. 
De playlist zitten een paar beauties tussen, maar niet alles vond ik mooi. En toch kon ik ook daarvan genieten. Was ook zelf onder de indruk dat mijn set dat kon weergeven. Want neem maar van mij aan, er zaten wat snelle en dynamische stukjes in ;)

Nico had wel laten doorschemeren dat het stereogeluid enorm vooruit was gegaan, maar niet op deze manier. Ik was er ook wel even stil van toen ik het las. Op een paar kleine aandachtspuntjes, waar ik het helemaal mee eens ben, viel er dus weinig op aan te merken.

Dat was vroeger nog wel eens anders. Bij de M&G's was stereo onderbelicht. Iedereen, inclusief ikzelf, wilde zo snel mogelijk ondergedompeld worden in geluid, want dat is vanaf het begin dik in orde geweest. Is nu trouwens ook beter ;)

Het was te warm om met platen en apparatuur te gaan slepen, maar anders had ik Nico kunnen laten horen dat het zonder die magische zwarte platen een heel stuk minder klinkt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Bas Akkerman on August  1, 2013, 08:33:56
Heb er ook veel zin in! Nou moet ik wel zeggen dat ik dinsdag al naar het toernooi vertrek, dus mijn verslag zal pas over twee weken worden. Just for the records.
Quote from: Bas Akkerman on August  2, 2013, 12:22:10
Gaaf, uitgebreid verslag Nico! Ik ben erg benieuwd naar morgen.
Morgen is het inderdaad zover :pompom: Ben erg benieuwd naar hoe jij (en natuurlijk ook de anderen) de dag en in het bijzonder de HT beleven. Een verslag vind ik erg leuk, maar is zeker geen verplichting en er staat zeker geen deadline op ;) Ik was zelf ook niet de snelste met het verslag van mijn beleving van de set bij Roy. Had er goede redenen voor, maar toch...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: Madhouse on August  2, 2013, 17:08:18
Heb je nog wat leuks dan? :D
Genoeg! :D

Of ik het nog kan verkopen is een andere vraag. Ik heb nog de prachtige spelers van Marantz (DV9500 én DV9600) van voor het BD-tijdperk. Daarnaast nog een paar HDMI-kabels van Supra/W&M, LS-kabels van LAT International/Nordost/W&M/Audioquest, interlinks van W&M en Monster en zo kan ik nog wel even doorgaan... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Quote from: HTip on August  2, 2013, 17:12:40
Genoeg! :D

Of ik het nog kan verkopen is een andere vraag. Ik heb nog de prachtige spelers van Marantz (DV9500 én DV9600) van voor het BD-tijdperk. Daarnaast nog een paar HDMI-kabels van Supra/W&M, LS-kabels van LAT International/Nordost/W&M/Audioquest, interlinks van W&M en Monster en zo kan ik nog wel even doorgaan... ;)

Toevallig de W&M DC-01 nog kunnen vinden ?  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Quote from: treky22 on August  2, 2013, 19:48:32
Toevallig de W&M DC-01 nog kunnen vinden ?  ::)
Die nét niet :unsure: :blush: Geen idee waar ie zou moeten zijn. Misschien toch al eens verkocht...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Quote from: HTip on August  2, 2013, 19:52:54
Die nét niet :unsure: :blush: Geen idee waar ie zou moeten zijn. Misschien toch al eens verkocht...

;D Gaat toch wel een keer goed komen hier.

Pas een nieuw speeltje gekocht, dus weer even sparen  :clapping:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Bas Akkerman

Quote from: treky22 on August  2, 2013, 19:57:42
;D Gaat toch wel een keer goed komen hier.

Pas een nieuw speeltje gekocht, dus weer even sparen  :clapping:
En tegen dat geluid kan geen audioset op! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten