Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: celerontje on September  9, 2008, 16:45:50
Ik heb ook een DVDtje van Ice Age, met DTS!
Jemig, wat klinkt die beginscene heerlijk zeg!

HTip, dat is echt een aanrader, de beginscene van Ice Age 1 in DTS!
En dan durven ze Alle Leeftijden op het doosje te zetten, nou ik kan je zeggen dat het geluid nog dagenlang in je hoofd blijft rondspoken, wat indrukwekkend is dat zeg!
Vanavond hadden we bezoek en ze wilden ook even de HT zien. De beginscene in Ice Age kwam ter sprake, omdat ie zo leuk is met Scrat. Dus even opgezet. Einde van het liedje... Ze hebben de hele film afgekeken en ze zijn net naar huis ;D

Blijft een ontzettend leuke film met een heerlijke soundtrack (ook muziek) :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: denoontje on September  9, 2008, 08:46:15
Weet niet of je in de buurt woont, maar anders kun je mijn marmitek overnemen ;-)
Eerst maar eens proberen met een setje wat ik kan terugbrengen als het niet werkt. Daarna kan ik altijd nog overstappen naar de PowerMid.

Quote from: denoontje on September  9, 2008, 23:00:12
ja zie mijn topic en het harmony topic
Ze werken volgens mij gewoon ok, alleen samen met kaku bij mij niet ????
Ik hoop niet dat ik dat probleem ook heb, want dat gaat het niet lukken met de macro's ::)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Is zo'n harmony-1000-tablet van Logitech niks voor je?

Heb zlef nog weinig ervaringen met dit soort spul, maar die doet geloof ik ook RF en IR-signalen. Als je dan een ir-geregeld lichtsysteem hebt kan  je die dus makkelijk implementeren. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on September 10, 2008, 21:35:46
Is zo'n harmony-1000-tablet van Logitech niks voor je?

Heb zlef nog weinig ervaringen met dit soort spul, maar die doet geloof ik ook RF en IR-signalen. Als je dan een ir-geregeld lichtsysteem hebt kan  je die dus makkelijk implementeren. :)

Ik ben tevreden met mijn Marantz AB. De Harmony heeft ook nog een IR-RF omzetter nodig om KAKU aan te sturen. Volgende week heb ik vakantie en dan heb ik tijd om wat te gaan testen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

te laat Htip!

De marmitek gaat retour en er zal wel een zo'n ander ding komen

jb lightmanager ofzo???

Tussentijds maar even2 kaku ab's via mp op de kop getikt om te tijd te overbruggen

HTip

Quote from: denoontje on September 11, 2008, 21:14:50
te laat Htip!

De marmitek gaat retour en er zal wel een zo'n ander ding komen

jb lightmanager ofzo???

Tussentijds maar even2 kaku ab's via mp op de kop getikt om te tijd te overbruggen
Geen probleem, hoor :D Fijn voor je, dat je ze kan omruilen. Hoop dat die wel gaat werken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Quote from: HTip on September 11, 2008, 21:38:02
Geen probleem, hoor :D Fijn voor je, dat je ze kan omruilen. Hoop dat die wel gaat werken...

tja kost me wel weer verzendkosten, maar ja minder verlies dan weer via mp waar er nu 1 opstaat voor 15 euri 8-o

HTip

Ik heb gisteren de voegmortel afgehaald. Was balieverkoop bij de fabriek. Leuk om te zien dat uit een hele grote loods een man met een klein pakje (nou ja, klein 25 kg) naar buiten kwam ;D

We kunnen dus nu de vloer gaan afmaken. Nog een paar stukken tegel zagen en dan de leukste bezigheid van tegelen... voegen ;)

Vandaag de Siemens Cylindric Fuse Cartridge besteld voor de aparte audio/videogroep. Ook een leuk klusje voor in de vakantie (tenminste als er tijd voor is ::))

Last but not least... Via MP (hoop dat het goed gaat) de Argonaths van LOTR gekocht. Dan hebben we voor elke pilaar een beeldje.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb me even (nou ja, even ;)) beziggehouden met het programmeren van mijn AB (Marantz RC5400). Marantz levert een programma wat lijkt op ProntoEdit, maar soms net iets anders werkt. Ik ben nog niet helemaal klaar (vooral de macro's moeten nog), maar het begint al aardig op het gewenste resultaat te lijken. KAKU is voorbereid, morgen ga ik proberen zo'n Elro IR verlengingssetje te halen en dan weet ik of de IR generator werkt.

Op remotecentral.com zijn veel voorbeelden te vinden, maar je moet toch zelf aan de slag om het helemaal af te stemmen op je eigen situatie. Alle apparatuur heb ik of in profielen gevonden of laten leren. Ben begonnen met een bibliotheek van commando's te maken. Op deze manier staan alle IR-codes op één plek en is onderhoud eenvoudig. Kost natuurlijk wel extra tijd, maar daar heb je later veel plezier van. De schermen en knoppen bestaan dus eigenlijk alleen uit verwijzigingen of combinaties van commando's. Werkt erg prettig...

De harde knoppen heb ik zo geprogrammeerd dat ze onafhankelijk van het scherm dezelfde commando's geven. Je kunt altijd het volume regelen, een nummer of scene veranderen, afspelen of pauzeren, etc.

De configuratie heeft een helpsysteem om ervoor te zorgen dat de uitgangssituatie voor de macro's altijd weer goed te krijgen is, zonder dat je daarvoor alle schermen af moet gaan.

Hieronder een paar screenshots...


Nog een paar daagjes en dan gaan we een weekje op vakantie, dus grote klussen ga ik niet meer oppakken. Spelen met de configuratie van de AB is een leuk tijdverdrijf ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Bij de Gamma geweest en het betreffende filiaal had niet de extender van Elro. Ze hebben nog gezocht, maar zit waarschijnlijk niet in het assortiment. En de website van Elro blinkt nou niet echt uit in duidelijkheid ::) Zoeken op internet heeft ook niets opgeleverd...

Dus weer terug naar Marmitek. Is er verschil tussen PowerMid XL en XS? De XS is nl. een stuk kleiner en de ontvanger werkt op batterijen. Zou makkelijk achter de balk te verstoppen te zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Mooi zo'n multifunctionele afstandsbediening 8)

Wil ik toch ook wel een keertje aan :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Nieuwe aanwinsten voor de HT:







Siemens Cylindric Fuse Cartridge voor de audio/videogroep
CARA Test DVD

Die DVD van CARA zou ideaal moeten zijn voor het instellen van de sub en de crossover. Ben benieuwd...

En de Argonaths zijn binnen 8) Beeldjes van de LOTR zijn nu compleet :D


De beeldjes krijgen straks een mooi plaatsje in de HT 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: tiptop on September 18, 2008, 18:09:06
Mooi zo'n multifunctionele afstandsbediening 8)

Wil ik toch ook wel een keertje aan :)
Het kost wel wat tijd, maar dan ben je van alle AB's af ;)

De bedoeling is uiteindelijk dat het hele huis met die ene AB moet kunnen worden bediend... Maar de HT heeft op dit moment de hoogste prioriteit :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on September 18, 2008, 19:19:29
Die DVD van CARA zou ideaal moeten zijn voor het instellen van de sub en de crossover. Ben benieuwd...
Op de site van CARA kan je wat meer info vinden over deze test DVD. Is, net als de DVD, in het Duits ::)

Als ik morgen tijd over heb ga ik hem uitproberen.

Maar zaterdag gaan we naar Italië, een weekje wandelen in de Dolomiten. Dus morgen zal voornamelijk voorbereiden zijn. Wat een spullen moet je daarvoor meenemen. Nèt iets meer dan voor een strandvakantie ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Quote from: HTip on September 18, 2008, 19:21:11
Het kost wel wat tijd, maar dan ben je van alle AB's af ;)

De bedoeling is uiteindelijk dat het hele huis met die ene AB moet kunnen worden bediend... Maar de HT heeft op dit moment de hoogste prioriteit :D

't hele huis met 1 AB? Ik zou gewoon in elke ruimte een aparte AB leggen, dat is wel zo praktisch!
Bv. op de slaapkamer een simpele Harmony 525 en in de woonkamer zoiets als je in je HT hebt.

Die Elro van mij komt niet bij de Gamma vandaan, maar bij een inmiddels gesloten filiaal van Formido.
Ik kan mijn extenders ook nergens, maar dan ook echt nergens op internet vinden, heel vreemd.
Wat ook werkt, is zo'n video-extender setje, die hebben ook een IR extender ingebouwd.
En anders inderdaad Marmitek, de XL graag, want batterijtjes lijkt me niet zo handig op lange termijn en het verlaagd de betrouwbaarheid.

Hoe staat het trouwens met het ''Schermpje gezien, gordijntjes dicht'' project? :)

Die menutjes zien er erg strak uit, alleen ontgaat me het nut een beetje dat je bij het beamer tablad de afstelknoppen in beeld hebt, je beamer is immers gekalibreerd, dus niet meer aanzitten.
Mocht Frank 'm een keer herkalibreren, dan kan hij dat het beste doen met de orginele AB.

Succes!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: celerontje on September 18, 2008, 21:17:37
't hele huis met 1 AB? Ik zou gewoon in elke ruimte een aparte AB leggen, dat is wel zo praktisch!
Bv. op de slaapkamer een simpele Harmony 525 en in de woonkamer zoiets als je in je HT hebt.
Zit ook wel wat in ;) Zie wel hoe het gaat als het in de HT goed gaat...

Quote from: celerontje on September 18, 2008, 21:17:37
Die Elro van mij komt niet bij de Gamma vandaan, maar bij een inmiddels gesloten filiaal van Formido. Ik kan mijn extenders ook nergens, maar dan ook echt nergens op internet vinden, heel vreemd.Wat ook werkt, is zo'n video-extender setje, die hebben ook een IR extender ingebouwd.
En anders inderdaad Marmitek, de XL graag, want batterijtjes lijkt me niet zo handig op lange termijn en het verlaagd de betrouwbaarheid.
Ziet er dan toch uit dat het de XL gaat worden. De XS was zo lekker klein en handzaam ::)

Quote from: celerontje on September 18, 2008, 21:17:37
Hoe staat het trouwens met het ''Schermpje gezien, gordijntjes dicht'' project? :)
Nog niet aan begonnen. Heb wel in mijn hoofd zitten hoe het eruit moet komen te zien. Komt na de vakantie ;) Wil nog zoveel doen ;D

Quote from: celerontje on September 18, 2008, 21:17:37
Die menutjes zien er erg strak uit, alleen ontgaat me het nut een beetje dat je bij het beamer tablad de afstelknoppen in beeld hebt, je beamer is immers gekalibreerd, dus niet meer aanzitten.
Mocht Frank 'm een keer herkalibreren, dan kan hij dat het beste doen met de orginele AB.
Dank je!! Heb je wel gelijk in. Ik had gewoon alle knoppen van de AB van de beamer in dat scherm opgenomen, maar die knoppen gebruik ik inderdaad nooit. Is ook uit den boze met een ISF calibratie ::) Ik zal ze naar een verborgen schermpje verplaatsen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: HTip on September 18, 2008, 23:31:09
... Ik had gewoon alle knoppen van de AB van de beamer in dat scherm opgenomen, maar die knoppen gebruik ik inderdaad nooit. Is ook uit den boze met een ISF calibratie ::) Ik zal ze naar een verborgen schermpje verplaatsen...
Heb ze verplaatst. Begin aardig handig te worden met dit programma ;)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Godtoh

Leuk leuk leuk.
Die beeldjes heb ik ook allemaal.

Waren gelukkig helemaal niet duur (eerder goedkoop), heb ze icm de boxen gekocht.
Die collectors edition bladiebla zeg maar ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

celerontje

Opzich kan je prima de PowerMid XS nemen en er dan zelf een universele adapter aanzetten, misschien zit er wel een aansluiting op.
En anders, mochten er 2 AA of AAA batterijen ingaan, maak je gewoon 2 draadjes vast in het batterijvakje en zet je er 3 volt op, simpel toch?

En veel plezier in Italie, geniet ook vooral van het eten, jammie! (ben er zelf nog nooit geweest, maar ze weten wel wat lekker is :P)
En probeer nog even een internetcafé op te zoeken, anders wordt het zo stil in je topic. ;D
Hopelijk kom je nog op geweldige HT-ideeen als je in de zon zit te bakken!

Nog plannen om in Italie nog wat dingetjes te shoppen voor je HT?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Rij morgenvroeg weg, weet niet of ik daar in de bergen internet heb, dus het is aan jullie om mijn topic warm te houden ;D

Geen plannen om iets te kopen, maar zeg nooit nooit ;)

Ik lees alles wel als ik terug ben. Volgende week zondagavond ben ik weer terug. Tot gauw 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa


PjotrrrNL


tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.