Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

denoontje


HTip

Quote from: mimic on May 19, 2008, 08:38:19
Dat begint er mooi uit te zien zeg! Spotjes geven altijd direct een luxe aangezicht :)
Vonden wij ook. Het verschil met die TL-buizen was :o

Quote from: denoontje on May 19, 2008, 12:34:56
cool...nog effe buffelen

Yep, volhouden is niet meer zo moeilijk...

Nu is de paneelabsorber aan de beurt. Ben nu druk aan het tekenen (op papier) en kijken hoe we het ontwerp moeten aanpakken. Wordt niet makkelijk, maar ja, dat dacht ik van het plafond ook ;)

Heb nu een aardig idee over het ontwerp. Moet alleen Toine (Thingman) wat details vragen. Dan verder met meten en het materiaal halen/bestellen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: tiptop on May 18, 2008, 21:34:42
OK.

Wat dacht je van deze. Htip's Dungeon of Movies and Images  ^-^ ;D

Zie hem nu pas :-[ Die is echt leuk ;D ;D ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Hou me op de hoogte ivm die absorber! Als je wilt natuurlijk :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Tuurlijk ;) Gisteravond met resthout bezig geweest een voorstelling te krijgen over hoe het getekende ontwerp daadwerkelijk moet worden gemaakt.

Zoals is al dacht, dit wordt denk ik het moeilijkst van de hele HT. Reden is dat de paneelabsorber bestaat uit 6 verschillende panelen die elk hun eigen frequentie behandelen. Een plaatje zegt meer, dus...


Paneel 1 moet als één groot membraan functioneren, maar mag alleen ondersteund worden aan de uiteinden (moet ik nog Toine over vragen). Paneel 2 en 3 zijn relatief eenvoudig. Echter 4,5 en 6 zitten achter het scherm en liggen verzonken t.o.v. de rest. Snappen jullie het nog? ;)

Er zijn meerdere problemen:

  • Het laatste hoekprofiel van het plafond moet gemonteerd kunnen worden
  • Het houten framen tussen paneel 2 en 4,5,6 mag slechts doorlopen tot de bovenkant van paneel 1
  • De voorkant van het frame van het scherm moet gelijk lopen met de voorkant van de panelen 1,2 en 3.
  • Achter elk paneel moeten steenwolplaten worden geplaatst (moeten in de holle ruimte rechtop staan)
Omdat dit tegelijk oplossen ondoenlijk is, doen we 1 probleem tegelijk ;)

Voor het het 1e probleem wordt een balk tegen het betonnen plafond gemonteerd. Deze is zo dik dat het hoekprofiel er net op past en dat een plafondplaat net onder de balk uitkomt. Klinkt moeilijk, maar deze is nog eenvoudig en ga ik vandaag na het werk materiaal voor halen en laten zagen. Met een beetje geluk kan die dan vanavond worden gemonteerd. Aan die balk en de muur kan dan het framewerk worden vastgemaakt voor extra stevigheid. Probleem 1 opgelost ::)

De rest komt nog...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Ik moet me maar eens inlezen op " paneelabsorbers" in het algemeen. Snap er nog niets van :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

denoontje


HTip

Quote from: mimic on May 21, 2008, 07:59:08
Ik moet me maar eens inlezen op " paneelabsorbers" in het algemeen. Snap er nog niets van :)

Een goeie link is op de site van Toine te vinden...
http://www.soundscapes.nu/ng_panel.htm

Quote from: denoontje on May 21, 2008, 08:27:59
dit wordt wel een engineertechnische ht....

Gelukkig alleen de voorwand ;) en het rekenwerk en het bouwplan is door Toine gedaan. Ik hoef het alleen nog te bouwen ::) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HTip

Quote from: denoontje on May 21, 2008, 11:32:24
nou suc6 dan
Thanks :D Ga ik nodig hebben ::)

Vandaag naar de bouwmarkt voor de houten balk aan het plafond. De balk was te dik, maar dat kon worden aangepast. Voor het op maat zagen aangegeven hoe de afmetingen moesten zijn. In de tussentijd ik op zoek naar de juiste bevestigingsmaterialen: pluggen, schroeven, lijm, e.d.

Terug in de zagerij was alles klaar. Niet meer gecontroleerd en jullie raden het al: thuis aangekomen blijkt de balk te dik :( Lengte is wel prima. Dus konden we niet verder (was al te laat om terug te gaan) Morgen dan maar weer terug voor de dikte van de balk te verkleinen. Jammer, want anders had de balk nu al gehangen, maar ja de rest zit redelijk mee ::)

Morgen weer verder...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

De balk hangt :D Niet helemaal naar wens, maar dat komt wel goed met de afwerking ::)
Was wel zwaar, zo'n zware balk ophangen, dus onze fitness hebben we weer gehad ;D

Morgen beginnen we met het frame...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on May 22, 2008, 21:23:58
Ben je elke dag vrij ofzo? ???

Was dat maar waar ::) Begin vroeg (rond 7.15) en ben dan meestal rond 17.00 uur thuis. Gauw eten en dan hup de kelder in... Komt door de week op de avonduren aan ;)

Maar ik heb dit weekend lang weekend (neem wat ADV op) en dan hoop ik weer een eind te komen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Godtoh

Marantz SR-6006
Focal Aria 926

-madison-

Quote from: HTip on May 22, 2008, 21:27:13
Was dat maar waar ::) Begin vroeg (rond 7.15) en ben dan meestal rond 17.00 uur thuis. Gauw eten en dan hup de kelder in... Komt door de week op de avonduren aan ;)

Maar ik heb dit weekend lang weekend (neem wat ADV op) en dan hoop ik weer een eind te komen...

wat zul jij genieten wanneer het eenmaal klaar is ;) En helemaal terecht overigens!! keep up the good work!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

denoontje


HTip

Bedankt weer voor de aanmoedigingen 8)

Quote from: denoontje on May 23, 2008, 11:40:40
foto's!

Was niet echt fotowaardig ;) Verschil met ervoor was plafond zonder balk en daarna met balk. That's it ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

dan plaats ik dus ook maar geen foto van mijn nu zwarte verwarming ;-)

HTip

Quote from: denoontje on May 23, 2008, 12:54:05
dan plaats ik dus ook maar geen foto van mijn nu zwarte verwarming ;-)

Laat mij je niet daarvan weerhouden ;) Ik zie de foto wel in jouw topic ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Oké, ik ben gezwicht. Ik heb foto's gemaakt ::) Maar alleen maar omdat er nu meer te zien is dan gisteren ;D

Vanavond (na het werk en het grasmaaien ;)) begonnen met het regelwerk van het houten frame en dat ging redelijk. Ik heb nu wel gezien dat het haalbaar is en weet nu hoe ik het ga aanpakken. Goed voor de innerlijke rust :P

Nog steeds niet echt spannende foto's, maar toch...



Tussenresultaat


Morgen weer verder :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Elke dag een stapje verder.

Kon pas laat beginnen. Vanochtend eerst verder ontwerpen, toen materiaal halen en toen ik terug kwam had ik antwoord op mijn vragen over de absorber van Toine. Ik weet nu wat wel en niet goed is, maar door het antwoord moest ik wel meer materiaal hebben. Heeft wel een voordeel, iedereen bij de bouwmarkt kent me nu ;D Kom er bijna dagelijks en vandaag dus 2x :D

Het frame aan de linkerkant is nu klaar. Je kan er bijna een olifant aan ophangen, zo stevig is het. Maar dat is dan ook de bedoeling. Het is ook aardig waterpas. Het kan natuurlijk altijd beter, maar gelukkig zijn we niet zo precies ;D

Foto's maken waarschijnlijk een hoop duidelijk (of roepen juist meer vragen op ;D). In ieder geval kun je goed zien dat het binnenste frame minder diep is. Dit is waar het scherm op wordt gemonteerd. Natuurlijk nadat er dwarslatten achter het scherm (was één van de vragen aan Toine) zijn geplaatst met daarop de triplexplaten...


Detail van het diepteverschil...


Morgen beginnen we met de andere kant en misschien al het plaatsen van de steenwolplaten ::) Kortom het gaat lekker :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Wauw :o Spannende foto's :o ;D

Zet 'mop Philip. Nog voor de zomer af he :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.