Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

HTip

Quote from: tiptop on April 29, 2008, 19:36:57
Van harte gefeliciteerd Philip. Welkom bij het clubje  :D ;D

;D Thanks :D

Gisteren met de electriciteit bezig geweest. Oef, wat een puzzel. Meer dan een halve dag heeft het gekost. Maar wel met positief resultaat :D We weten nu hoe we alle licht- en stroompunten in de HT kunnen aansluiten.

Vandaag beginnen we met de wandplaten.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

das goed nieuws, heb je ook een mogenlijkheid voor een apparte groep t.b.v je audio app. ?
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: mimic on April 30, 2008, 09:40:57
das goed nieuws, heb je ook een mogenlijkheid voor een apparte groep t.b.v je audio app. ?

Yep. Ik ga nog een aparte groep aanleggen met audiofiel materiaal ;) Een goede zekering (waarschijnlijk Siemens Cylindric Fuse) gekoppeld aan een Belden stroomkabel en uitmondend in een Rittal verdeeldoos. Ter voorbereiding heb ik het gat door de achtermuur al gemaakt.

Alle apparatuur (audio en video) worden hierop aangesloten. De kabels van de apparatuur worden(zijn) ook vervangen. De A/V-receiver en de DVD-speler krijgen een W&M Tornado. Voor de SVS en de Optoma ga ik diy-kabels maken met W&M stekkers en Belden kabel. Hiervoor heb ik al alles in huis, moet het alleen nog in elkaar knutselen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Quote from: tiptop on April 30, 2008, 19:31:22
Lekker bezig zo.

Nog een maandje ongeveer? :D

;D Jij hebt ècht humor :D

Maar we zijn vandaag wel lekker opgeschoten... Ik maak er geen lang verhaal van. Ik snak naar een lekker warm bad, nog wat muziek luisteren en dan lekker slapen :P

De foto's spreken voor zich ::)



Eindresultaat van vandaag 8)


Morgen weer verder :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjors


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HTip

Quote from: Sjors on April 30, 2008, 22:08:17
Nou super hoor !  8)
Thanks :D

Quote from: molle on April 30, 2008, 22:14:54
Lekker zwart weer 8)
;D Het wordt geen 2e "Pitch Black" hoor :D Alhoewel, antracieten muren, zwarte pilaren, zwarte projectiewand, zwart plafond ::) ;D In de achterste helft zal (bioscoop)rood de boventoon voeren...

Quote from: TheSpeedSkater on April 30, 2008, 22:50:42
Kijk, dat schiet lekker op zo!  8)
Ja, eindelijk zien we nu hoe het gaat worden :D Met deze platen kan het ineens snel gaan. Hoef niets meer aan afwerking te doen. In de hoeken komen nog afwerklijsten, maar die kan je zo op klikken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Even pauze en een korte update met nieuwe foto's (ik wordt hier steeds sneller in ;))

Het "geklooi" rond de deur is afgerond :P


Eindresultaat van linker wand...


We beginnen zometeen met de andere wand. Met een beetje mazzel is die vandaag af ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Quote from: molle on April 30, 2008, 22:14:54
Lekker zwart weer 8)

Zwartkijker!!  ;D

@ HTip

Dat ziet er echt steeds beter uit. Nu het wat meer zijn eindvormen gaat bereiken wordt het steeds spannender.  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: LittleNinja on May  1, 2008, 12:38:05
Zwartkijker!!  ;D
LOL ;D

Quote from: LittleNinja on May  1, 2008, 12:38:05
@ HTip

Dat ziet er echt steeds beter uit. Nu het wat meer zijn eindvormen gaat bereiken wordt het steeds spannender.  8)
Thanks :D Het begint nu echt vorm aan te nemen. Mag ook wel bijna één jaar na de start :o

Vandaag ook weer erg productief geweest. Zoals al eerder te lezen viel, was voor de lunch de wand met het "geklooi" rond de deur afgerond. In de middag verder gegaan met de andere wand. Andere aanpak gekozen. Eerst alles zagen, daarna alles plaatsen. Dat ging als een speer. Het zagen kostte ca. 1 uur, maar daarna was elke 5 minuten :o weer een plaat gemonteerd. Het ging zelfs zo snel, dat ik vergat een foto te nemen ;) Dat hield eigenlijk nog het meest de voortgang tegen ;D Maar ja, je moet wat over hebben voor de vrienden van het HT forum :-*

De foto's zeggen eigenlijk weer alles ::)



Eindresultaat van een produktieve middag :D


Is wel een beetje donker, maar ja, je moet wat over hebben voor een beetje aardig beeld 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Uit het topic van LittleNinja ;)

Quote from: LittleNinja on April 30, 2008, 22:02:25
Ik zag dat jouw project ook weer aan het vorderen is. Zou leuk zijn als het grove bouwwerk straks achter de rug is.
Quote from: HTip on May  1, 2008, 06:57:38
Het grove bouwwerk (breken, regelwerk plaatsen, etc.) is wat mij betreft achter de rug ;) De wandplaten monteren is nl. meteen afwerking (hoef er verder niets meer aan te doen) :D

Nog wel een hele uitdaging wordt de zelfbouwpaneelabsorber die de hele projectiewand eigenlijk is. Heb wel een idee hoe dat moet worden, maar dat het moeilijk wordt staat buiten keif ;)
Quote from: LittleNinja on May  1, 2008, 09:05:02
Maar ga je dat meteen doen of maak je eerst de verdere afwerking zodat je wel al film kunt kijken? Wat dat betreft ben ik enorm benieuwd naar de style die je gaat hanteren.

Die paneelabsorber moet ik eerst doen om meerdere redenen. Ten eerste hangt het scherm eraan (of beter gezegd: erin, het verzinkt in de absorber. Ten tweede worden aan de voorkant de profielen van het verlaagd plafond gemonteerd. Ten derde zitten er verwarmingsbuizen in het zicht. Ten vierde is het een witte muur. Dus je begrijpt het al... ;D

Ik heb eigenlijk niet vantevoren een bepaalde stijl in gedachten gehad. We vonden beide bioscooprood erg passen en dat combineert weer goed met zwart en antraciet. Het rode tapijt van het podium loopt door op de achtermuur en er komen rode bioscoopstoelen. Aan de wanden komen zwarte rechthoekige pilaren voor de kabels, etc. Verder komt er een zwart audiorack met onze zilverkleurige apparatuur en zijn alle speakers zwart. De beamer is nu nog wit, maar gaan we zwart maken.

Een glimp hoe het een klein beetje eruit komt te zien... (maar dan zonder pilaren ::))


De stijl is zich nog aan 't vormen. Aan de muren komen nog posters of zoiets. Her en der wat items (filmblikken, klapbord, regiestoel, etc.). Niet te vergeten een mooi plankje met de filmbeeldjes. En alles wat ons nog meer invalt...

De DVD's komen in de foyer te hangen :P Maar dat is iets voor later O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

houden we elkaar nu op tempo? :)

Gaaf dat die platen die je gebruikt al direct afgewerkt zijn, mag ik vragen wat voor materiaal je gebruikt hiervoor?.

KEF LS50W - Velodyne DD12

LittleNinja

Aha.. meervoudige functionaliteiten dus. Dan is het me helemaal duidelijk.

Indrukwekkend.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Quote from: mimic on May  1, 2008, 20:07:52
houden we elkaar nu op tempo? :)

Gaaf dat die platen die je gebruikt al direct afgewerkt zijn, mag ik vragen wat voor materiaal je gebruikt hiervoor?.



Ja, lijkt er wel op. Maar we doen geen wedstrijdje hoor :D

Die platen zijn van Parador en wel ClickBoard. Is een soort HDF plaat met structuur en kleur. Je kan ze ook in wit krijgen, zodat je ze in elke gewenste kleur kunt verven. Het goed afstellen van regelwerk is wel cruciaal om het mooi te laten aansluiten...

Kijk maar eens hier op de site van Parador
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

Dat is gaaf! Een soort veredeld klick-laminaat maar dan in muurvorm. Nog nooit eerder gezien, maar erg mooi. Kost zeker wel het nodige?
KEF LS50W - Velodyne DD12

HTip

Quote from: mimic on May  1, 2008, 20:49:24
Dat is gaaf! Een soort veredeld klick-laminaat maar dan in muurvorm. Nog nooit eerder gezien, maar erg mooi. Kost zeker wel het nodige?

Klopt. Parador is volgens mij oorspronkelijk een laminaatleverancier. Het is niet goedkoop, maar Parador claimt dat het niet veel duurder is dan gipsplaten, filler, behang en 3 lagen verf samen en dat in 50% van de tijd. Reken op ca. €22/m2...

Of dat inderdaad ongeveer even duur is, weet ik niet. Het is zeker wel snel klaar ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

bmateijsen

Is het materiaal ook stijf? Ik zie dat je nu geen isolatie erachter doet, ben je niet bang dat de panelen mee gaan werken tijdens muziekluisteren?

Quote from: HTip on May  1, 2008, 20:58:34
Klopt. Parador is volgens mij oorspronkelijk een laminaatleverancier. Het is niet goedkoop, maar Parador claimt dat het niet veel duurder is dan gipsplaten, filler, behang en 3 lagen verf samen en dat in 50% van de tijd. Reken op ca. €22/m2...

Of dat inderdaad ongeveer even duur is, weet ik niet. Het is zeker wel snel klaar ;D

SpeedyAndré

Ik vind holle ruimtes ook niet zo fijn, dat kan gaan resoneren of zelfs geluid doorgeven omdat je een soort klankkast hebt gemaakt  ::)
Maar het idee is wel mooi, afwerken e.d. kost normaal aardig wat tijd.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

bmateijsen

Het lijkt op de foto of er een ruimte tussen het piepschuim zit en de platen.
Ik zou ook liever glaswol of steenwol gebruiken.

Quote from: mimic on May  1, 2008, 21:45:04
Er zit toch piepschuim achter?